volnoběžný ventil

Odpovědět
Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 30.04.2012 22:11

Štelování šroubu na klapce a šroubku na ventilu, různě dlouhý kolíčky do ventilu, různě tvrdé pružinky do něj, to všem mám za sebou. NIC nepomáhá. A pokud pomáhá, tak na chvíli, než se tomu jednotka přizpůsobí a začně se to chovat zcela stejně jako předtím. Obvykle několik startů a asi tak 50-100km +/-.
Klapku teď mám na zkoušku dokonce zcela novou, nikdy nepoužitou, včetně potenciometru klapky. Změna žádná.
Už jsem několikrát psal, že pokud koukám na data nahraný přes diagnostiku za jízdy, tak jednotka ten ventil sama otvírá(až do 100% podle plynu), takže pomalé padání otáček je řízené jednotkou. Z tohoto důvodu to řeším dál, protože to je sice naprogramované chování, ovšem tak diletantsky, že to někdy zmate jednotku a způsobuje to hodně pomalé padání nebo půlminutové apod. visení otáček za jízdy. Zásadní chyba je, že jednotka za jízdy prakticky otáčky nehlídá - a za to by měl odpovědný člověk u Fordu dostat gilotinu.
Za ty skoro čtyři roky sraní s těma z3,14čenýma otáčkama jsem vysledoval(a nejenom já-více lidí to řeší trochu do hloubky) spoustu věcí, jak se to chová a proč asi, jaké to má zákonitosti. Je to na delší psaní, tady rozhodně nepomůžou jednoduché rady typu "vyměň si hadici odvětrání klikovky nebo volnoběžný ventil".
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 30.04.2012 22:24

Bullitt" mas naprostou pravdu...ja se vic k tomu nebudu dal vyjadrovat...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
kozlow
.
.
Příspěvky: 7034
Registrován: 20.06.2010 13:11
Bydliště: www.st-rs.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od kozlow » 30.04.2012 22:34

za docela dlouhou dobu co sleduji tuhle diskuzi jsem zjistil následující:
1) problém vyřešen výměnou zpuchřelé hadičky
2) problém vyřešen prodejem auta

:nixw: a jsem jen rád, že tenkrát mi pomohla taková banalita.

jen je divné, že to nedělaly focusy hned, ale až po xx xxxx kilometrech, pokud se nepletu :?

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 01.05.2012 07:11

no jo ..to je pravda. kdyby to delalo hned po vyrobeni auta..tak jich na svete nebude jezdit takove mnozstvi,nikdo by to kvuli drzeni otacek nekupoval.a pravdu mas s tim ze to prodat?...ale neni kupec na auto ktere evidentne dost drzi otacky: az se kvuli tomu v podstate delala prevodovka(upadl na kole zub)...aleeee...zas je to skoda prodavat pohodlnejsi auto na cestovani jsem jeste nemel P . S. uz mam reseni a je vyzkouseno...funguje
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 01.05.2012 07:49

podle mne to je jen skryta zbran nejakeho "ekoteroristy" co delal sw do jednotky ...proste aby to jednou zaclo delat a nikdo si s tim nevedl rady...jako hlasky Fordu...ze drzeni otacek lepe spali smes pri pusteni plynu....usnadnuje razeni...BLBOST!!!!! nema co spalovat kdyz vstrik strika na stopku ventilu tzn spaleny to je do 10 ms(a ne ze to muze drzet otacky az 5 s)...a to usnadneni razeni?...kravovina ...max to rychtuje synchrony a spojku nic vic..je to super auto...ale s timhle se teda moc nepredvedli...jen doufam ze nove auta timhle uz trpet nebudou
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 01.05.2012 10:55

Zkuste si jednu věc - za jízdy pustit plyn a vyřadit rychlost bez sešlápnutí spojky. Otáčky by měly zůstat viset na poslední hodnotě a držet hodně dlouho.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 01.05.2012 11:44

jj..nekdy az do zastaveni.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 03.05.2012 23:16

Jo a ještě jedna věc - pokud jezdím na benzín, směs E85 a benzínu nebo čistý E85, tak pokud otáčky padají pomalu/zůstávají viset, tak pořád stejně, za stejných okolností, řekl bych "strojová přesnost nepadání otáček". Opravdu se to programátorům ŘJ povedlo, že se ta jejich fíčura nenechá rozházet ničím. Jen u některých pokusů o eliminaci tohoto problému uživatelem to ŘJ trvá akorát trochu déle, než se tomu zase přizpůsobí.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 04.05.2012 07:46

Zajmavé je že u 2.0 otáčky nepadají a u 1.6 zase někdy padají až moc, (podkmitne pod volnoběžné otáčky)
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 04.05.2012 09:41

to je nejsis tim ze to ma trosku jinaci program v jednotce a hlavne uplne jinej volnobeznej ventil(princip) nez 1.8 a 2.0..uz zase zacinam litovat ze jsem nekoupil slabci 1.6ku..a nebo zrovna 6valec
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 04.05.2012 10:20

To věřím že to musí být opruz když to tak pitomě drží otáčky. Mě se to naštěstí jenom občas zhoupne. To se dá přežít.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 04.05.2012 11:25

tak to ti malicko zavidim jen tenhle problem :) ja to resil vic nez rok..a ted konecne to je vyreseno podle fordmustang fora...jsem spokojen
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Zatoulanej.pes
Nováček
Nováček
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 22:18
Bydliště: Olomouc / N.M.n.Met.

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Zatoulanej.pes » 04.05.2012 12:25

Taky mě zlobí padající otáčky. Podle toho že se závada objevuje až po X letech a mechanicky nejde dohledat, si myslím že je něco zaoxidovaný v ŘJ. Do auta mi kdysi pravým sloupkem zatékalo (vysazená odvodňovací hadička ze střešního okna), tak možná že to na ŘJ zanechalo následky. Napadá mě vykuchat jednotku, vyhnat šváby, chemicky vyčistit. Určitě na to existují nějaké prostředky.
Ford Focus SDN 1.8 16v Ghia 2000[/b]

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 04.05.2012 12:56

vitr73 píše:tak to ti malicko zavidim jen tenhle problem :) ja to resil vic nez rok..a ted konecne to je vyreseno podle fordmustang fora...jsem spokojen
:D No štvalo mě to taky, měnil jsem ventil a hadičky odvětrání klikovky ale nepomohlo nic tak už sem to přestal řešit. Kdyby nebyl tak blbě přístupný MAP sensor, který je po faceliftu místo MAF tak bych ještě na něho mrknul. Ale bez sundání alternátoru se k němu nedá dostat.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 04.05.2012 13:50

ahoj..no fakt nevim..ale v jednotce jsem byl a nic zoxidovaneho v ni neni..uz jen proto ze maj plosnak zastrikanej nejakym lakem....ale je fakt co rikas...projevi se to vzdy az po x letech a nejde to nijak dohledat...jestli ti to porad zlobi napis mi na SZ...pretlumocim radu z jineho fora.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host