volnoběžný ventil
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
.............tak co ještě zbývá z mechaniky , když to neukáže diagnostika......plynový pedál , lanovod a i ten nový volnob.ventil bych asi prostříkl WDčkem .....kontrola svíček (hodnoty , odtrh , čistota - samozápaly) . Jsou to prkotiny , jenom na to přijít kde .
............bral jsem to podle 1,6 16V
............bral jsem to podle 1,6 16V
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
lanovod a klapka zavira v pohode...a ventil jsem uz zkousel treti za tu dobu...a svicky maslim ze na to vliv moc nemuzou mit....kdyby byli spatne tak to bude skubat,vynechavat, blbe startovat atd...ale urcite ne drzet 3 vteriny otacky motoru...a bez toho spinace na spojkovem pedalu to dokaze drzet posledni otacky i 10 minut za jizdy.diag nic nehlasi a řj se tvari ze je to vsechno v poradku...i jinou lambdu jsem dal ..a porad stejne
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- RomsEvil
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 07.01.2012 07:05
- Bydliště: Brno
Re: volnoběžný ventil
No já měl taky problém s otáčkama, ale po výměně těch hadiček odvětrávání klikovky je to ok!
Samozřejmě,že jsem dělal i další věci jako čištění filtru,volnoběžáku a klapky,takže nemůžu říct co přesně to způsobilo
Samozřejmě,že jsem dělal i další věci jako čištění filtru,volnoběžáku a klapky,takže nemůžu říct co přesně to způsobilo
Ford Focus Combi r.v.2001 -1.6 16V ZETEC SE 74kw-black metal
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
to bud rad...hadicky odvetravani jsem vyradil jako prvni a diry po nich v sacim potrubi jsem ucpal.I odvetravani nadrze...tesneni pod sacim potrubim vymenene...3 volnobezne ventily...a furt to otacky drzi a je jedno jestli radim na 2 tisicich a nebo az na 5...furt stejne!...ted rikam ze zlatej monostrik....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Já jsem na tom úplně stejně jako Vitr73, tedy otáčky visí/pomalu padají při řazení. Akorát já to řeším poněkud déle, skoro od začátku, co mám auto = přes 3 roky. Ovšem někdy to dělá, někdy ne, často během jízdy mění režimy, kdy otáčky padají dobře a kdy padají pomaleji. V tom případě je motor znatelně línější a víc žere.
Asi jsem magor, protože normální člověk by se toho sráče buď zbavil, nebo si na to zvyknul.
Takže já můžu s klidem říct, že jsem vyzkoušel úplně vše, co obvykle zlobí a dost navíc. Zkusim si na vše vzpomenout:
- kontrola všech podtlakových hadiček, hlavně té svině zezadu na odvětrání klikovky, včetně jejího vyndání a kontroly venku(průchodnost, praskliny). Hadice je v pořádku.
- vyčistění klapky od karbonu, mírná změna k lepšímu, než se ŘJ zase na to naučila = návrat k původnímu
- kontrola ventilku odvětrání klikovky, důkladný vyčistění(výplach), nakonec i jeho výměna. Naprosto žádná změna.
- 2x vyčistění voln.ventilu = žádná změna. Nakonec i koupě nového(orig.), změna k lepšímu asi tak 10km jízdy, pak se to vrátilo přesně k původnímu chování
- kontrola netěsností celého sání hořlavým sprejem = nic
- několikrát kontrola funkce TPS(snímač polohy klapky), jde naprosto dobře, na diag. čistý signál. TPS jsem měl venku a proměřil na odpor - naprosto čistá změna odporu.
- lanko plynu chodí dobře, nedrhne, klapka zavírá. I jsem lanko měnil, protože jsem ho vlastní vinou překlesal na konci, jak jsem furt laboroval s klapkou. Žádná změna samozřejmě.
- vyčistění váhy vzduchu
- výměna lambdy. Na první dojem se to zdálo dobré, než se po odpojení baterky ŘJ zase adaptovala na to nesmyslný chování.
- pak takový prkotiny jako výměna svíček, filtru vzduchu, palivový jsem měnil po koupi. Pokusné tankování benzínů na různých pumpách. Spínač na servu OK.
- x-krát dělaná diagnostika, včetně live dat i za jízdy. Tam vidím, že ŘJ otevírá ventil až do 100% podle sešlápnutí plynu(spíš zatížení motoru) a pak ho pomalu zavírá při ubrání plynu(aby se najednou nezavřelo sání). Pomalé padání otáček je dané tím, jak pomalu ŘJ ventil zavírá. Zůstanou-li otáčky viset, je to protože ŘJ ventil drží otevřený. Proč, to opravdu nevím.
Sehnal jsem poměrně levně na e-bay z UK celý těleso sání(část s klapkou), i s novým TPS(obojí orig. díly, nepoužité), po namontování naprosto žádná změna. Starý sání z auta chci překopat - dát tam rovou klapku místo toho z3,14čenýho zahnutýho nesmyslu(tomu nebudu říkat klapka) a odstranit ty posraný nálitky v sání. Zároveň pak zamezit voln.ventilu otvírat se během jízdy podle plynu. Protože už jsem se nasral a nemám jinou možnost.
Tak a teď raďte!
Asi jsem magor, protože normální člověk by se toho sráče buď zbavil, nebo si na to zvyknul.
Takže já můžu s klidem říct, že jsem vyzkoušel úplně vše, co obvykle zlobí a dost navíc. Zkusim si na vše vzpomenout:
- kontrola všech podtlakových hadiček, hlavně té svině zezadu na odvětrání klikovky, včetně jejího vyndání a kontroly venku(průchodnost, praskliny). Hadice je v pořádku.
- vyčistění klapky od karbonu, mírná změna k lepšímu, než se ŘJ zase na to naučila = návrat k původnímu
- kontrola ventilku odvětrání klikovky, důkladný vyčistění(výplach), nakonec i jeho výměna. Naprosto žádná změna.
- 2x vyčistění voln.ventilu = žádná změna. Nakonec i koupě nového(orig.), změna k lepšímu asi tak 10km jízdy, pak se to vrátilo přesně k původnímu chování
- kontrola netěsností celého sání hořlavým sprejem = nic
- několikrát kontrola funkce TPS(snímač polohy klapky), jde naprosto dobře, na diag. čistý signál. TPS jsem měl venku a proměřil na odpor - naprosto čistá změna odporu.
- lanko plynu chodí dobře, nedrhne, klapka zavírá. I jsem lanko měnil, protože jsem ho vlastní vinou překlesal na konci, jak jsem furt laboroval s klapkou. Žádná změna samozřejmě.
- vyčistění váhy vzduchu
- výměna lambdy. Na první dojem se to zdálo dobré, než se po odpojení baterky ŘJ zase adaptovala na to nesmyslný chování.
- pak takový prkotiny jako výměna svíček, filtru vzduchu, palivový jsem měnil po koupi. Pokusné tankování benzínů na různých pumpách. Spínač na servu OK.
- x-krát dělaná diagnostika, včetně live dat i za jízdy. Tam vidím, že ŘJ otevírá ventil až do 100% podle sešlápnutí plynu(spíš zatížení motoru) a pak ho pomalu zavírá při ubrání plynu(aby se najednou nezavřelo sání). Pomalé padání otáček je dané tím, jak pomalu ŘJ ventil zavírá. Zůstanou-li otáčky viset, je to protože ŘJ ventil drží otevřený. Proč, to opravdu nevím.
Sehnal jsem poměrně levně na e-bay z UK celý těleso sání(část s klapkou), i s novým TPS(obojí orig. díly, nepoužité), po namontování naprosto žádná změna. Starý sání z auta chci překopat - dát tam rovou klapku místo toho z3,14čenýho zahnutýho nesmyslu(tomu nebudu říkat klapka) a odstranit ty posraný nálitky v sání. Zároveň pak zamezit voln.ventilu otvírat se během jízdy podle plynu. Protože už jsem se nasral a nemám jinou možnost.
Tak a teď raďte!
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: volnoběžný ventil
Podle toho co píšeš musí být problém přímo v řj.
Jinak tohle byl jeden z důvodů proč mi ve focusu nepřede benzin,ale vrčí nafta.Všechny mé předchozí auta byly benziny a u všech byly nějaké problémy s volnoběhem,ale proti tomu co tady popisujete to byl slabej odvar.Sorry za OT.
Jinak tohle byl jeden z důvodů proč mi ve focusu nepřede benzin,ale vrčí nafta.Všechny mé předchozí auta byly benziny a u všech byly nějaké problémy s volnoběhem,ale proti tomu co tady popisujete to byl slabej odvar.Sorry za OT.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- pzi
- Test driver
- Příspěvky: 2223
- Registrován: 31.10.2009 20:39
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
Re: volnoběžný ventil
Dost častý problem motorů 2, a 1.8ky, ford to řešil i přehráním jednotky, ale výsledek ne vždy OK, měl jsem to tam 2x.
C max 1.8 flexifuel titanium
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan
Fiesta 1.4 Ghia
Škoda Rapid spaceback 1.0tsi 81kw
Bol Ff1 combi St 170
Bol Ff1 combi tddi colorado
Bol Ff1 sedan
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ja teda mohu sam za sebe i odprisahnout ze au na benzin jsem mnel uz hodne...ale zadne nedelalo tyhle blbosti..ani jedno! fakt
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Upřímně řečeno, Ford měl problémy s volnoběhem od dob Escortů(doporučuji pročíst diskuze, výživné čtení na dlouhé zimní večery), kdy začalo elektronický vstřikování, takže asi za 20 let a problémy jsou pořád, to je nevídaný. Tohle u jiných aut prostě nenajdete.
Ovšem tímhle řízením ventilu u 1.8/2.0 to Ford prostě posral úplně, to mi nikdo nevymluví. Dokud to byl volnoběžný ventil a řídil logicky a dle předpokladů volnoběh, tak aspoň byly problémy jen s volnoběhem. Ovšem tady si ŘJ sama rozhoduje, jaký asi otáčky si zvolí, ne jak zrovna chce ten maník šlapající na plynový pedál.
Ovšem tímhle řízením ventilu u 1.8/2.0 to Ford prostě posral úplně, to mi nikdo nevymluví. Dokud to byl volnoběžný ventil a řídil logicky a dle předpokladů volnoběh, tak aspoň byly problémy jen s volnoběhem. Ovšem tady si ŘJ sama rozhoduje, jaký asi otáčky si zvolí, ne jak zrovna chce ten maník šlapající na plynový pedál.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Když odpojíš čidlo tachom.,, co, ti to dělá???? 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
To je samozřejmě OK, protože řízení otáček je zásadně jiné za jízdy a když auto stojí(proto při zastavení otáčky krásně spadnou a volnoběh drží). Ovšem odpojit to čidlo není řešení, protože nepůjde tachometr a palubák.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
a proto navrhuji pouzit externi generator PWM pro ventil a predelat klapku....kdyz volnobezny tak at ridi jen volnobeh.. a do ostatniho se neplete
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Petulak: jo, taky si říkám. Protože pokud auto stojí, ŘJ se otvíráním/zavíráním ventilu(pomocí PWM) stále reguluje otáčky(i při zatěžování - např. odběr spotřebičů) na požadované volnoběžné(DSD) - ty jsou u studeného motoru vyšší(např.1500), pak se snižujou až na nějaké minimum(u mě 704). Stejně tak po zapnutí klimy se zvýší asi o 100 a ŘJ to zase doladí otevřením ventilu. Je to vše krásně vidět na live datech z diagnostiky.
Ovšem za jízdy se režim řízení otáček zásadně změní, ŘJ reguluje volnoběh nepřímo dle nějaké tabulky pro otevření ventilu, tu si vypočítává podle adaptací provedených na volnoběh. Zjednodušeně - ŘJ si během prvotních adaptací(když auto stojí) zjstila, že za určitých podmínek(teplota,...) musí ventil otevřít tolik, aby dosáhla nějaké požadované otáčky. Na základě toho vypočítává otevření ventilu za jízdy. Základní průser je, že ŘJ si za jízdy zřejmě vůbec nehlídá otáčky(nezajímá jí to), spoléhá se, že řízení dle vypočtené tabulky je správné. Navíc na volnoběh(malý průtok vzduchu) je informace z váhy vzduchu nepřesná, takže jí ŘJ zřejmě ignoruje. Takže dochází k paradoxu, že za jízdy vyřadím, jedu zcela bez plynu a otáčky jsou klidně 2000, ŘJ je to fuk, takhle si prostě ventil otevřela(to je vidět na live datech), ignoruje údaj o otáčkách(i když neodpovídají), ani zvýšený průtok vzduchu(ignoruje váhu).
Základní princip řízení jsem vyčetl na cizích fórech a docela bych tomu věřil, protože chování v reálu tomu odpovídá. Zkuste si zadat do Googlu "hanging revs" a uvidíte, kde jsou problémy.
Ovšem za jízdy se režim řízení otáček zásadně změní, ŘJ reguluje volnoběh nepřímo dle nějaké tabulky pro otevření ventilu, tu si vypočítává podle adaptací provedených na volnoběh. Zjednodušeně - ŘJ si během prvotních adaptací(když auto stojí) zjstila, že za určitých podmínek(teplota,...) musí ventil otevřít tolik, aby dosáhla nějaké požadované otáčky. Na základě toho vypočítává otevření ventilu za jízdy. Základní průser je, že ŘJ si za jízdy zřejmě vůbec nehlídá otáčky(nezajímá jí to), spoléhá se, že řízení dle vypočtené tabulky je správné. Navíc na volnoběh(malý průtok vzduchu) je informace z váhy vzduchu nepřesná, takže jí ŘJ zřejmě ignoruje. Takže dochází k paradoxu, že za jízdy vyřadím, jedu zcela bez plynu a otáčky jsou klidně 2000, ŘJ je to fuk, takhle si prostě ventil otevřela(to je vidět na live datech), ignoruje údaj o otáčkách(i když neodpovídají), ani zvýšený průtok vzduchu(ignoruje váhu).
Základní princip řízení jsem vyčetl na cizích fórech a docela bych tomu věřil, protože chování v reálu tomu odpovídá. Zkuste si zadat do Googlu "hanging revs" a uvidíte, kde jsou problémy.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
http://www.ebay.com/itm/MUSTANG-COBRA-M ... 218wt_1203 admin promine prosim. tohle zabrani drzeni otacek pri razeni....v podstate vyzkouseno..teda s tim ze neni potreba to kupovat ale staci to vyrobit treba z pertinaxu...a obe jedny dira je 8mmm...a druha 5.5mm...a hle funguje to krasne.To ve fordu by uz povymenovali dily za X tisic kc a vysledek zadnej(vlastni zkusenost..na kamaradove aute)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host