volnoběžný ventil
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
gargulakj: My už s uživatelem Vitr73 řešíme volnoběh(pomalu padající ot.) už velmi dlouho(já osobně asi 3,5 roku, skoro co mám auto), takže jsme plno věcí objevili a načetli na netu(i na zahraničních diskuzích), prakticky vyzkoušeli na autě, vysledovali z live dat apod. Každopádně 1.8/2.0 mají řízení volnoběhu docela jiné, než 1.6, tomu odpovídá i ten jiný ventil a také jiné skupiny problémů, pokud porovnáme 1.6 oproti 1.8/2.0.
Opravdu je řízení volnoběhu u 1.8/2.0 jiné, navíc ŘJ ovládá ventil i během jízdy, prakticky kopíruje sešlápnutí plynu, ovšem při ubrání plynu ventil přivírá ze zpožděním(na základě něčeho?) - a tohle je ten zásadní průser. Můžu sem dát graf live dat z jízdy. Proto má takový tvar sání a klapka je zahnutá, aby na začátku sešlápnutí plynu byl vzduch řízený skoro jen ventilem. Řízení otáček je opravdu z velké části tabulkové(ŘJ má nějakou zpětnou vazbu podle PWM voln.ventilu, takže po hotové adaptaci ví, kolik tam jde kdy vzduchu). Lambdu sice asi používá, ale jen na korekce směsi, váhu vzduchu na průtok asi vůbec(jen na teplotu nasávaného vzduchu). Není zpětná vazba z otáček, dle mého jen během adaptací, proto když otáčky visí(neodpovídají podmínkám, např. bez plynu), ŘJ je to u pr... Stačí si zazanamenat parametr DSD(desired idle speed), ten parametr se mění podle aktuálních podmínek(teplota, zátěž, zapnutá klima, servořízení), ovšem ŘJ se tomu nesnaží vždy přizpůsobit, jsou-li otáčky aktuálně mimo(zůstanou viset).
Navíc se liší program řízení volnoběhu za jízdy a po zastavení. Vypojíte-li čidlo rychlosti na převodovce, auto se při jízdě chová dobře, protože ŘJ neřídí ten ventil podle plynu.
Opravdu je řízení volnoběhu u 1.8/2.0 jiné, navíc ŘJ ovládá ventil i během jízdy, prakticky kopíruje sešlápnutí plynu, ovšem při ubrání plynu ventil přivírá ze zpožděním(na základě něčeho?) - a tohle je ten zásadní průser. Můžu sem dát graf live dat z jízdy. Proto má takový tvar sání a klapka je zahnutá, aby na začátku sešlápnutí plynu byl vzduch řízený skoro jen ventilem. Řízení otáček je opravdu z velké části tabulkové(ŘJ má nějakou zpětnou vazbu podle PWM voln.ventilu, takže po hotové adaptaci ví, kolik tam jde kdy vzduchu). Lambdu sice asi používá, ale jen na korekce směsi, váhu vzduchu na průtok asi vůbec(jen na teplotu nasávaného vzduchu). Není zpětná vazba z otáček, dle mého jen během adaptací, proto když otáčky visí(neodpovídají podmínkám, např. bez plynu), ŘJ je to u pr... Stačí si zazanamenat parametr DSD(desired idle speed), ten parametr se mění podle aktuálních podmínek(teplota, zátěž, zapnutá klima, servořízení), ovšem ŘJ se tomu nesnaží vždy přizpůsobit, jsou-li otáčky aktuálně mimo(zůstanou viset).
Navíc se liší program řízení volnoběhu za jízdy a po zastavení. Vypojíte-li čidlo rychlosti na převodovce, auto se při jízdě chová dobře, protože ŘJ neřídí ten ventil podle plynu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Mrknout na taková livedata to by se mi líbilo. To je fakt že to člověku řekne mnohem více.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Tady jsou live data:
http://img571.imageshack.us/img571/556/jizda.gif
Doporučuji se podívat na grafy:
TP(modrá křivka, horní graf): snímač polohy škrtící klapky(jak je sešlápnutý plyn), tomu odpovídá doba otevření vstřikovačů(zelená křivka) a otáčky(červené). A teď - žlutá křivka je PWM(střída) otevření voln.ventilu(IACDC), jak kopíruje sešlápnutí plynu, ovšem po pustění plynu se zpožděním. DSD jsou požadované voln.otáčky(klidové).
http://img571.imageshack.us/img571/556/jizda.gif
Doporučuji se podívat na grafy:
TP(modrá křivka, horní graf): snímač polohy škrtící klapky(jak je sešlápnutý plyn), tomu odpovídá doba otevření vstřikovačů(zelená křivka) a otáčky(červené). A teď - žlutá křivka je PWM(střída) otevření voln.ventilu(IACDC), jak kopíruje sešlápnutí plynu, ovšem po pustění plynu se zpožděním. DSD jsou požadované voln.otáčky(klidové).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: volnoběžný ventil
Dá se přesně zjistit,při kolika otáčkách /třeba na 5tku z kopce/ se přestane dodávat palivo,do vstřiků??----Vím,že asi při 1500, ale je to tak? 

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Dle palubáku se vypíná při otáčkách nad asi 2800-2900ot./min.(prostě něco pod 3000ot.) a zůstane tak asi do 1800ot.
Ovšem dle těch live dat tohle "vypnutí" vstřikování odpovídá minimální době vstřiku asi 3-4ms(musel bych se mrknout na přesnou hodnotu), což je ale dost málo vzhledem k otáčkám a palubák tedy ukazuje nulovou okamžitou spotřebu.
Ovšem dle těch live dat tohle "vypnutí" vstřikování odpovídá minimální době vstřiku asi 3-4ms(musel bych se mrknout na přesnou hodnotu), což je ale dost málo vzhledem k otáčkám a palubák tedy ukazuje nulovou okamžitou spotřebu.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
no jo..jak rikam. aut jsem mel uz hodne...ale s timhle teda ani jedno..a kdyz to nejak zlobilo tak to slo opravit. Ale u forda to je vecnej kolobeh metodou omyl-pokus..a stejne nic. Ten kdo to vymyslel snad ani nemohl mit ridicak---se s autem asi nikdy nesvezl
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Protoze podle mne to drzeni otacek pri razeni tejra akorad lamelu ve spojce a hlavne synchrony v prevodovce...to jejich "ze to usnadnuje razeni" je jen blabol
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ale na druhou stranu...mit automat tak ani nepoznam ze to zustava vyset na plynu..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Tak můj problém s volnoběhem (s vibracemi), že byl celkem nízko (těsně pod nebo na druhé čárce cca 700) se zdá být vyřešen. A to buď thermostat nebo nové tlumiče a pružiny, jen tohle se dnes měnilo a vibrace jsou pryč i když otáčkoměr je furt tam co byl. Thermostat blbl že mi padala při jízdě ručička od prostřed k nule (ale ne až na nulu), dle stylu jizdy. Ted po dnešní jízde drzí krásne uprostřed a vibrace a přidušení při brzde nejsou.....že by zázrak? Uvidíme další dny.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
ja tie moje vibracie volnobehu prisudzujem silentblokom mototra a prevodovky.musim to este dobre omrknut a chystam sa na vymenu.
@pastovic
ti gratulujem k uspechu, chce to jazdit a sledovat a dufam ze sa ti to na trvalo vyriesilo !!!
@pastovic
ti gratulujem k uspechu, chce to jazdit a sledovat a dufam ze sa ti to na trvalo vyriesilo !!!

Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
No i já doufám že sem to vyřešil a bude to ok.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- RomsEvil
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 07.01.2012 07:05
- Bydliště: Brno
Re: volnoběžný ventil
Chlapi,mám problém a chtěl bych se ujistit jestli je ten problém ve volnoběžném ventilu:Takže, už delší dobu mi zůstavali otáčky vyset na 2500-3000 a po chvíli padly na normál,dnes když jsme s manželkou jely z obchodu domů, tak najednou auto nejelo respektive když jsem přidal plyn tak nejelo! Na volnoběh to vylítlo třeba na 3000, ale když jsem šlápl na plyn, tak se to dusilo a prostě jsem nebyl schopnej ujet ani metr!
Po půl hodině stání už to bylo ok a dojely jsme v pohodě domů.Mám z toho strach protože jezdím každej den do práce a nerad bych, aby mi to zase zůstalo stát na kolejích kde jezdí šaliny! Díky za rady!

Ford Focus Combi r.v.2001 -1.6 16V ZETEC SE 74kw-black metal
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Vítej v klubu nepadajících otáček. Ty podělaný otáčky jsou nemoc Focusů, mě už tohle chování sere asi 3,5 roku, tedy co mám auto. Ovšem u tebe to nevypadá na typickou závadu, navíc většinou je to u motorů 1.8/2.0.
Mně to dělá něco podobný - pokud to z nezjištěných příčin přejde do režimu, kdy nepadají otáčky, je motor zřetelně línější.
Mně to dělá něco podobný - pokud to z nezjištěných příčin přejde do režimu, kdy nepadají otáčky, je motor zřetelně línější.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ale nezoufej...mohl by to delat i vadnej snimac polohy klapky....mimo jine...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- RomsEvil
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 07.01.2012 07:05
- Bydliště: Brno
Re: volnoběžný ventil
A to by pro mně znamenalo?Myslím jestli to jde opravit nebo je nutná výměna a kolik to stojí?Děkuji za raduvitr73 píše:ale nezoufej...mohl by to delat i vadnej snimac polohy klapky....mimo jine...
Ford Focus Combi r.v.2001 -1.6 16V ZETEC SE 74kw-black metal
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
Fotky:https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopic.php?t=30479
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host