si to uz mohol aj oddovodnit !!!Pastovic píše:Práve že se to musí štelovat za chodu motoru.....ale radši nedoufej v lepší výsledek.
volnoběžný ventil
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
spominane videa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pme2DR31bto[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7hcOId-kbx4[/youtube]
na videach to nevidiet, ale otacku su vyrazne pod 600
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pme2DR31bto[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7hcOId-kbx4[/youtube]
na videach to nevidiet, ale otacku su vyrazne pod 600
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Je tady toho milion takže oduvodnění taky! Prostě si všechno pročti a udělej si výpis a jdi krok po kroku co sis vypsal. Za chodu to musíš dělat aby si poznal jestli se zvedá nebo jak reaguje. Já vždy povolil prošlápl plyn a když reagoval dobre zabouchl kapotu a jel okolo garáží a ver tomu ze poznás hned jestli je to spatne....seslápnes spojku a letí ihned nahoru, takze znovu, ale pritáhnout...je to milimetrová práce. No a kdyz se zdal ok tak sup na cestu a delsí trasa, okreska, mesto alespon 10km. Az po tom se videlo. Me to pomohlo ale ted uz to mám zas tak jak sem to mel. Ale zatim se to da prezit a uz to neresim. Kdyz neni motor uplne ohratej tak je to ok, ale jak je zahratej tak mi nepodrzi otacky skoro vubec a hned jde na druhou čárku (ty máš pod) a jen to zavibruje, jinak zadnej problem nemam, takze na to seru. Uz nevim co s tim. Nevím co vyměnit aby to nevibrovalo (nechtelo chcipnout). Resim to tak ze se snazim jeste pred tim nez uplne zabrzdim mit vyssi otacky abych mel sanci podradit a nemit velkou rychlost do zatacky pravyho uhlu. Popojizdeni ve meste - to kašlu at si vibruje kdyz mu to dela dobre
! To co más na videu je extrem.....to musi zdechnout pri jizde kdyz mas zaply svetla, radio, brzdis a jeste zatacis ne? To musis udusit. Nebo pri jizde ti to drzi? S timhle ti poradi asi nekdo zkusenejsi, coz ja nejsem. Mam zkusenost jen s výše uvedenym.

FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: volnoběžný ventil
Aha,to jsem nevěděl že máš novej,tak to je jiná.To bych hledal chybu spíš někde jinde,hadice,váha vzduchu,klapka,třeba i výfuk má na to vliv.Jestli tě to potěší,tak to první video se docela podobá tomu mému,ale s větrákem,světla atd.,taky mě to vybruje a s-re mě to.Tím šroubkem jsem to ladil taky,pomohlo to,ale mám pocit že se to časem postupně zase zhoršuje,když si na to ŘJ zvykne,tak nevímBany121 píše:@ rromann
mne sa takto chova aj po vymene za novy ventil

Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

- Pastovic
- Zkušený
- Příspěvky: 1184
- Registrován: 02.11.2009 02:35
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Jo ten pocit je správnej...řj je č*bka která si zvykne a převeze nejakej sroubek na ventilu i na klapce.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271


Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271

- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
este nikdy mi to "nechciplo" auto mam asi rok, kupil som ho uz "takto chore". aj pri tak nizkych otacka, ked zapnem svetla, ohrev predneho+zadneho okna, nechcipne, RJ si pekne prida a drzi otacky.Pastovic píše:To co más na videu je extrem.....to musi zdechnout pri jizde kdyz mas zaply svetla, radio, brzdis a jeste zatacis ne? To musis udusit. Nebo pri jizde ti to drzi?
Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 09.12.2009 22:34
- Bydliště: ustinadlabem
Re: volnoběžný ventil
Já si myslím,že když poštelujeme šroubek,tak na to ŘJ příjde a vrátí otáčky zpět.To by spíš chtělo nastavit v ŘJ vyšší otáčky a pak by byl klid.
Focus combi 1.6 , 74 kW /2003
- Bany121
- Junior
- Příspěvky: 332
- Registrován: 07.03.2011 16:42
- Bydliště: Tesarske Mlynany - SK
Re: volnoběžný ventil
no jo, keby sme tak vedely nejako programovat RJ, to by bolo ine kafe 

Ford KUGA 2018, 1,5 EcoBoost 110kW, frozen white
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
ventil nema cenu cistit..od GETZ stoji 6 stovek....a funguje ve vsem do ceho jsem ho znamejm daval
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: volnoběžný ventil
Na 1.6 stojí víc...
Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Ahoj.Mas pravdu..o trochu jo. Ale zase na 1.6 s nim neni takovej souboj jako na 1.8 a 2.0.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
Ale mas pravdu..nejlevnejsi od GETZ jsem na netu nasel za 800kc i s postovnym.To taky neni az zas tak velka castka...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: volnoběžný ventil
Tak to jsi hledal líp jak já
,já našel na 1.6ku od GETZ nejlevnější za 1000,- bez pošty.
Odkaz by jsi měl??

Odkaz by jsi měl??
Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 17.03.2012 17:37
Re: volnoběžný ventil
Ahoj všem. Rád bych popsal problém s volnoběhem u našeho focuse 1,6 roč.99 a jeho vyřešení. Probémem byly pomalu padající otáčky, toto se projevovalo již delší dobu, cca půl roku. Jízda byla nepříjemná, auto jelo bez plynu na trojku 50km/h, na 900-1000 otáček klesly až po 4-5s po zastavení, přitom otáčky byly nestabilní, kolísaly. Poslení dobou se k tomuto začalo přidávat zhasínání motoru při jízdě a vyřazení rychlosti, po prošlápnutí plynu později téměř pravidelně motor zhasínal. Po přečtení názorů a zkušeností na tomto ale i jiných fórech se nám podařilo tento problém vyřešit. Nicméně došel jsem k několika poznatkům které mi připadají docela zásadní pro řešení tohoto problému. Třeba to někomu pomůže.
Chcípání motoru a kolísání otáček = volnoběžný ventil + ventil odvětrání klikové skříně. Nepomohlo vyčištění, koupen nový HELLA + ventil odvětrání orogo ford. Samozřejmě se předpokládá absolutní těsnost hadiček mezi ventilem, T kusem a sacím potrubím, a funkční elektroinstalaci k volnoěžnému ventilu.
Pomalu padající otáčky = přisávání vzduchu do sání jinudy než skrz volnoběžný ventil. V našem případě byl přisáván vzduch na dvou místech, a to mezi hlavou a sací přírubou, shora u 1.válce a přes netěsnou škrtící klapku. Těsnost (myšleno uzavřené) škrtící klapky musí být nejlépe 100%. Sebemenší množství vzduchu se vám projeví neochotou k padání otáček motoru. Těsnost se dá zkusit jednoduše ucpáním prstem kanálku pro volnoběh a fouknutím do sacího hrdla (pak máte kolem úst černý kruh od škrtící klapky). Sací přírubu jsem přetěsnil, šktrící klapku jsem koupil na vrakovišti. Bylo zajímavé sledovat jak postupně s ubývajícím nežádoucím vzduchem motor začal fungovat tak jak má. Po zatěsnění sacího traktu a odpojení volnoběžného ventilu motor chcípne. Pokud přisává falešný vzduch, možná poklesnou otáčky ale běží dál.
Samozřejmostí je kontrola TPS, MAFu, a jiných čidel, nejlépe diagnostikou, life datama nebo oscilem...
Toť můj poznatek.
Chcípání motoru a kolísání otáček = volnoběžný ventil + ventil odvětrání klikové skříně. Nepomohlo vyčištění, koupen nový HELLA + ventil odvětrání orogo ford. Samozřejmě se předpokládá absolutní těsnost hadiček mezi ventilem, T kusem a sacím potrubím, a funkční elektroinstalaci k volnoěžnému ventilu.
Pomalu padající otáčky = přisávání vzduchu do sání jinudy než skrz volnoběžný ventil. V našem případě byl přisáván vzduch na dvou místech, a to mezi hlavou a sací přírubou, shora u 1.válce a přes netěsnou škrtící klapku. Těsnost (myšleno uzavřené) škrtící klapky musí být nejlépe 100%. Sebemenší množství vzduchu se vám projeví neochotou k padání otáček motoru. Těsnost se dá zkusit jednoduše ucpáním prstem kanálku pro volnoběh a fouknutím do sacího hrdla (pak máte kolem úst černý kruh od škrtící klapky). Sací přírubu jsem přetěsnil, šktrící klapku jsem koupil na vrakovišti. Bylo zajímavé sledovat jak postupně s ubývajícím nežádoucím vzduchem motor začal fungovat tak jak má. Po zatěsnění sacího traktu a odpojení volnoběžného ventilu motor chcípne. Pokud přisává falešný vzduch, možná poklesnou otáčky ale běží dál.
Samozřejmostí je kontrola TPS, MAFu, a jiných čidel, nejlépe diagnostikou, life datama nebo oscilem...
Toť můj poznatek.
focus 1,6 combi 99, escort 1,6 combi 97, V40 1,9td 97, 807 2,2hdi
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: volnoběžný ventil
jen muj poznatek zase...i zcela nefunkcni zaneseny ventil mi kolikrat po odpojeni za chodu chcipnul motor..a presto se choval k nicemu....asi tak 10x co jsem kamosum menil nebo cistil. takze test odpojenim ventilu je zcela neprukazny..
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti