zvyšování teploty
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- hiposek
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: ostrava
jo .jenomže,jak jsme to mněly ve fordu,bylo docela chladno,byly jsme venku a auto jsme mněly nastartovane,tak ventilator spinal skoro pořad.a všimnul jsem si toho nekolikrat.ale to je jedno ,protože včera jak jsem to zkoušel tak voda dosahla bod varu a ventoš nic.měřil jsem zda tam jde 12v a nejde.tak si myslim,že ty zavady ktere se tu opakuji ,jsou jednoho razu a to spinače pro ventoš.vždyt voda se ohřiva v malem okruhu,pak jde do velkeho,kde se odevře termostat.potom už to přece zaleži na ventilatoru.voda by však nemněla přesahnout určitou teplotu.a pokud voda vaři ,bubla a ventilator na to nic tak bude neco špatneho.bude to to čidlo proste nekdy sepne a nekdy ne.proto to je nekdy dobre ,třeba i tyden a potom to je špatne.podle mně ten spinač musi davat impuls při nšjake teplotě aby rozjel ventoš.je to hlidani vlastne teploty.......,ja fakt už nevim
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Jak na to? str. 199:
Elektricky ventilator je ovladany ridici jednotkou. Zapina pri teplote 102°C a vypina pri 100°C.
Stahni si elektricka schemata z:
http://www.fordfocus.hostuju.cz/
Na str 2 je "Cooling Fan Circuit" a teplotni senzor CTS je na prave strane hlavy motoru blizko alternatoru. Zkontroluj jeho konektor. Muzes zkusit i diagnosticky mod pristrojove desky, kde si nastavis teplotu chladici kapaliny
Elektricky ventilator je ovladany ridici jednotkou. Zapina pri teplote 102°C a vypina pri 100°C.
Stahni si elektricka schemata z:
http://www.fordfocus.hostuju.cz/
Na str 2 je "Cooling Fan Circuit" a teplotni senzor CTS je na prave strane hlavy motoru blizko alternatoru. Zkontroluj jeho konektor. Muzes zkusit i diagnosticky mod pristrojove desky, kde si nastavis teplotu chladici kapaliny
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
včera mi ve fordu vytiskli schema uložení termostatu. chtěl jsem se zeptat jestli jste ho někdy nezkoušeli dát obráceně. zajímalo by mě jestli to pasuje a jak by se to chovalo. čistě teoreticky by měl dříve reagovat, protože by ta mosazná část s pružinou, byla směrem do malého okruhu, kde proudí teplá voda a ne směrem do chladiče odkud stále nepatrně protéká studená voda díky "malému otvoru s ventilkem". to by taky vysvětlovalo, proč se motor paradoxně přehříval víc v zimě než v létě (alespoň u mého auta). jak už jsem tady psal v zimě byl problém tu hadici od chladiče prohřát, teď už ji mívám běžně prohřátou, protože stačí pár stupňů navíc a termostat lépe otevře. takže si myslím buď termostat na těch 74C, anebo zkusit obráceně, popřípadě ještě provrtat tu pecku, ale to beru jako poslední variantu.
Teď koukám, že už tu hiposek o obrácení termostatu psal, tak se omlouvám že se opakuji a myslím že na tom něco logického je. zkus to ať vím čím mám před zimou začít
Teď koukám, že už tu hiposek o obrácení termostatu psal, tak se omlouvám že se opakuji a myslím že na tom něco logického je. zkus to ať vím čím mám před zimou začít

FF 1,6/74kW LPG r.v.99
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Original teploty termostatu podle motoru:
82°C vehicles with 1.6L Zetec-SE/1.4L engine.
82°C vehicles with 1.6L Duratec engine.
92°C vehicles with 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E engine.
87°C vehicles with 1.8L diesel engine.
Ja mam koupeny do zasoby 88°C.
Osobne bych termostat pri montazi neotacel, protoze odvzdusnovaci ventil je jednostranny a jeho otocenim se nemuze v prislusne casti chladici soustavy vytvorit pretlak pro zvyseni teploty varu chladici kapaliny.
82°C vehicles with 1.6L Zetec-SE/1.4L engine.
82°C vehicles with 1.6L Duratec engine.
92°C vehicles with 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E engine.
87°C vehicles with 1.8L diesel engine.
Ja mam koupeny do zasoby 88°C.
Osobne bych termostat pri montazi neotacel, protoze odvzdusnovaci ventil je jednostranny a jeho otocenim se nemuze v prislusne casti chladici soustavy vytvorit pretlak pro zvyseni teploty varu chladici kapaliny.
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
mám tam na 82C, ale proč tedy prodávají na 74C? mají je v obou prodejnách Fordu kam chodím. slyšel jsem že ventilek je kvůli odvzdušnění, ale myslím že by se tím otočením nemělo nic pokazit. s tím tlakem si nejsem jist jak to funguje.
Naposledy upravil(a) maras dne 08.05.2007 22:13, celkem upraveno 1 x.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Ventilek tam je kvuli odvzdusneni. Pokud by ale nebylo nutne resit pretlak, tak by v nem nemusela byt uzaviraci kulicka.maras píše:mám tam na 82C, ale proč tedy prodávají na 74C? mají je v obou prodejnách Fordu kam chodím. slyšel jsem že ventilek je kvůli odvzdušnění, ale myslím že by se tím otočením nemělo nic pokazit. s tím tlakem si nejsem jist jak to funguje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Já bych ten termostat klidně otočil už jen kvůli tomu, že standardní opravy jako je měnění termostatu pořád dokola, pumpy, víčka, kontrola a přetěsnění hlavy a čištění okruhu nikam nevede. tak co má člověk ještě vyměnit? a ten ventilek když bude obráceně, tak se snad zas tak moc nestane, vždyť je to jen na zkoušku. buď to bude OK, nebo ne.
A je to bez další investice!!!
A je to bez další investice!!!
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
- hiposek
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: ostrava
nevim ja mam termo na 82stupnu a tam kde je tan maly otvor pro prutok ,tak tam je kulička.takže když bych ho otočil tak by se otvor tlakem uyavřel.ale jinak jsem zkoušel dat ho obraceně a on tam nepauje.a měnil jsem jich asi 15kusu.i original fofo.ja s tim autem si nevim rady a dokonce ani servismen.a ten už se radi s vice lidma i s fordu.zahada je ,že to je třeba tyden v pořadku a pak z ničeho nic je to špatne.a jak už jsem psal tak my prostě nespina ventoš.ale ted nevim kdo jestli pelen řikal že čidlo je u altiku .ja tam žadne nemam.u sviček mam jedno pro snimani teploty a druhe je pod nebo spiše u kročejoveho motorku nebo jak se to jmenuje.a je zajimave že když ventoš přes rele zapnu,tak se to vše uklidni voda okamžitě schladne a je vše v pořadku.takže nakonec to bude asi čidlo.ale nerozumim tomu protože na to čidlo je napojrne i budik a ten ukazuje normalně
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
takže ještě jsem tě chtěl nasměrovat na chladič, ale pokud jsi psal, že jste provrtali termostat a motor byl stále podchlazený, tak chladič chladí výborně a zřejmě i bez ventilátoru. To mě zase přesvědčuje o tom, že díky tomu že i malá dírka, kterou jste provrtali do termostatu je schopen motor ochladit a budeš se mnou asi souhlasit, že termostat musel zůstat zavřenej, když kolem něho tím pádem protékala studená voda z chladiče, tak když bude protékat tím ventilkem minimálně, tak díky tomu že funkčí strana s pružinou je směrem do chladiče, bude mít termostat se problém otevřít a ten malý čůrek přes ventilek, zase není schopen motor ochladit. Je škoda že termo nejde otočit, protože i ventilek by byl tlakem z chladiče uzavřenej. takže mě ještě napadá udělat jeden "nesmysl" a to pokusit se otočit pouze ventilek, což bude trochu složitější, ale nějakej šikula to zvládne. Odvzdušnit by se to mělo i tak a bude výhoda že ventilek zamezí minimálnímu průtoku od chladiče přes termostat.
další příčinou by mohlo být, kdyby snad někde kolem těsnění termostatu byla netěsnost.
a ještě zkontroluj průtok hadicí malého okruhu.......to mám několikrát vyzkoušený, že když je v ní malý průtok (třeba někde zlomená, nebo ucpaná) tak se sníží průtok malým okruhem a maopak zvýší průtok velkým okruhem přes chladič ventilkem kolem termostatu a ten se neotevře!
jak píšeš, taky se mi stávalo že se mi někdy auto přehřívalo a někdy ne. příčiny byly dvě. 1)když bylo chladno 2)krátké trasy a vyšší rychlost.
pokud jsem jel delší trasu max 90km/h a potom jsem to pořádně rozjel už se problém neprojevil a to zase jen proto, že už bylo všechno pěkně prohřáté a termo začal otvírat.
poslední možnost - termo na 74C.
měj se Z.
další příčinou by mohlo být, kdyby snad někde kolem těsnění termostatu byla netěsnost.
a ještě zkontroluj průtok hadicí malého okruhu.......to mám několikrát vyzkoušený, že když je v ní malý průtok (třeba někde zlomená, nebo ucpaná) tak se sníží průtok malým okruhem a maopak zvýší průtok velkým okruhem přes chladič ventilkem kolem termostatu a ten se neotevře!
jak píšeš, taky se mi stávalo že se mi někdy auto přehřívalo a někdy ne. příčiny byly dvě. 1)když bylo chladno 2)krátké trasy a vyšší rychlost.
pokud jsem jel delší trasu max 90km/h a potom jsem to pořádně rozjel už se problém neprojevil a to zase jen proto, že už bylo všechno pěkně prohřáté a termo začal otvírat.
poslední možnost - termo na 74C.
měj se Z.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
- Magic
- Pokročilý
- Příspěvky: 620
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Identický problém, motorizace i rok výroby...
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 9567#89567
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti