Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
holt opa je opa

- Adow
- Člen klubu

- Příspěvky: 6810
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Thom@s: zítra před cestou před startováním zmáčkni SET (páčka ovládající PC) a drž pár sekund, pak otoč do druhé polohy a pořád drž. Na displeji se zobrazí Test. Pořád drž SET a nastartuj. Teď už můžeš SET pustit a jeho mačkáním se dostat na správnou položku. Schválně si tam hoď Engine Temp a můžeš porovnávat s rafičkou nahoře
..
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Paráda, díky moc. Vyzkouším 
- rapo
- Nováček

- Příspěvky: 113
- Registrován: 10.10.2010 14:02
- Bydliště: Praha
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Tak to vypada ze cidla na mereni teploty vody mame minimalne 2 
- Přílohy
-
- Po 8km jizde v -9st...
- IMAG0147-1.jpg (33.46 KiB) Zobrazeno 2196 x
Mondeo Mk5 Titanium Combi 2017, 2.0 TDCi
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
-
MiloshCZ
- Junior

- Příspěvky: 279
- Registrován: 24.11.2010 09:50
- Bydliště: Praha
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Co se týče ukazatele teploty tak se mi to chová úplně stejně. Nastartuju, ručička je na levém dorazu. Kousek popojedu (řekl bych že je to taky cca 500m) a ručička začne lézt nahoru a po několika sekundách je ručička uprostřed a tam je jako přilepená. Topit to začne až později a podle okamžité spotřeby to taky vypadá, že motor není zahřátý.
Takže bych to viděl na normální chování. BTW některá auta ukazatel teploty už nemají.
Takže bych to viděl na normální chování. BTW některá auta ukazatel teploty už nemají.
- rapo
- Nováček

- Příspěvky: 113
- Registrován: 10.10.2010 14:02
- Bydliště: Praha
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
No ale kdyz tam ten budik jeste je tak by mohl ukazovat ten udaj co je na displeji pri TESTu. Ten vypada verohodneji. Motor opravdu ohraty nebyl, pri dojezdech se zarazenou rychlosti okamzita spotreba neklesla na 0.0
Mondeo Mk5 Titanium Combi 2017, 2.0 TDCi
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
tak je to skutečně tak. Jiná teplota na ukazateli a jiná motoru (na počítači z testovacího módu).
Blbý na tom je, že nevím kdy už tomu můžu pořádně naložit, tzn. kdy je motor skutečně ohřátej.
Tuším, že ani moderní technologie výroby spalovacího motoru (menší vůle, kvalitnější materiály) nezaručí menší opotřebování třecích částí motoru vlivem rozdílných roztažností materiálů. To je ovšem otázka. Možná je ohřívání motoru pouze přežitek z dob, kdy se motory ohřívaly hlavně kvůli dobré funkci karburátoru a ne kvůli rozdílné roztažnosti při velikých rozdílech teplot.
Ať je to jak chce, když to odpíchnu na semaforu stylem jedna plnej s teplotou na ukazateli 90°C a motorem o teplotě pár °C tak asi svýmu autu velikou službu neprokážu.
Tuším, že ani moderní technologie výroby spalovacího motoru (menší vůle, kvalitnější materiály) nezaručí menší opotřebování třecích částí motoru vlivem rozdílných roztažností materiálů. To je ovšem otázka. Možná je ohřívání motoru pouze přežitek z dob, kdy se motory ohřívaly hlavně kvůli dobré funkci karburátoru a ne kvůli rozdílné roztažnosti při velikých rozdílech teplot.
Ať je to jak chce, když to odpíchnu na semaforu stylem jedna plnej s teplotou na ukazateli 90°C a motorem o teplotě pár °C tak asi svýmu autu velikou službu neprokážu.
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Na temu zohrievania motora som mal hodne dlhy rozhovor s mojim mechanikom (a pretekarom v jednej osobe), ktory hovoril, ze pokrok v materialoch a technologiach zabezpecil priblizne rovnaku tepelnu roztaznost jednotlivych pohyblivych dielov. Okrem toho sa urobil aj pokrok v konstrukcii bloku a hlavy motorov tak, aby tieto diely nemali zony s koncentraciou napati, co v maximalnej moznej miere eliminuje vznik vnutornych pnuti sposobenych tepelnou dilataciou. Aj maziva nam nejako skvalitneli, spalovacie procesy sa zoptimalizovali (takze uz nejde tolko tepla bez uzitku do bloku ci hlavy), preto je zohrievanie motora ciastocne prezitok. Prvorade a podstatne je kvalitne mazanie. Za predpokladu pouzitia spravneho oleja musi byt motor kompletne premazany aj pri -15 maximalne do 10 sekund a najneskor po minute sa s nim da jazdit v normalnom rezime. Tym samozrejme nechcem povedat, ze hned po natoceni plny plyn. Prave na toto sa hodi ukazovatel okamzitej spotreby - ked klesne na standardne hodnoty, motor bezi v optimalnom rezime a moze sa mu nalozit naplno.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
nuž veru, tak ako píše V12 doba trošku pokročila... ako v spracovaní, obrábaní a kvalite či nekvalite materiálov... ale tu točíme o jablkách a hruškách...
ukazovatel na budíku je ukazovatel teploty vody v krátkom okruhu alebo niekde v blízkosti (ak nie priamo) v termostate...
ukazovatel teploty motora, teploty oleja (známe to budíky u ST a RSkarov), teploty oleja v prevodovke a kade tade (ak by v aute boli nainštalované) by určite ukazovali iné hodnoty a zo začiatku určite nižšie ako je teplota vody... taký olej sa zohrieva tak po 10 minutach ale aj tu "veda" pokročila takže žiadne strachy...
využívať 50% otáčok motora môžeme kludne hned od štartu... čite do 3000... a ono aj tých 6500 kedy zasahuje obmedzovač je reálne možno 80 - 90 % z maxima motora čo znesie... takže žiadne že s motorom treba opatrne radím hned pri 2000 aby som to nevytáčal
to práveže motoru nerobí dobre lebo funguje v "nudzovom" studenom režime kedy je sýtejšia zmes a nízke otáčky to nejde dokopy... aj ked sa to na prvý pohlad možno nezdá...
v takýchto mrazoch by som po meste zo začiatku ked nie je motor zohriaty na 4ke ani nejazdil (okolo 1900 - 2000 ot) maximalne na nejakych dlhych usekoch, alebo ked je už motor zahriaty... radšej 3ka a vyššie otáčky 2500 motor sa skôr zohreje a aj sa menej netrápi...
ukazovatel na budíku je ukazovatel teploty vody v krátkom okruhu alebo niekde v blízkosti (ak nie priamo) v termostate...
ukazovatel teploty motora, teploty oleja (známe to budíky u ST a RSkarov), teploty oleja v prevodovke a kade tade (ak by v aute boli nainštalované) by určite ukazovali iné hodnoty a zo začiatku určite nižšie ako je teplota vody... taký olej sa zohrieva tak po 10 minutach ale aj tu "veda" pokročila takže žiadne strachy...
využívať 50% otáčok motora môžeme kludne hned od štartu... čite do 3000... a ono aj tých 6500 kedy zasahuje obmedzovač je reálne možno 80 - 90 % z maxima motora čo znesie... takže žiadne že s motorom treba opatrne radím hned pri 2000 aby som to nevytáčal
v takýchto mrazoch by som po meste zo začiatku ked nie je motor zohriaty na 4ke ani nejazdil (okolo 1900 - 2000 ot) maximalne na nejakych dlhych usekoch, alebo ked je už motor zahriaty... radšej 3ka a vyššie otáčky 2500 motor sa skôr zohreje a aj sa menej netrápi...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
madbugie :

DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Jenom si nejsem právě jistej tou schopností oleje mazat v teplotách pod nulou. Olej má totiž jinou viskozitu za tepla a jinou za studena. Musí totiž umožnit dvě protichůdné věci: a) točení motoru za mrazu (olej v mrazu zhoustne - ideální by byl řidký olej). Proto taky roste v zimě spotřeba paliva, ptže je potřeba vykonat práci na překonání viskozity maziva za mrazu. b) stejně tak musí mazivo dostatečně ulpívata a mazat za teplot okolo 100°C (ideální by byl naopak hustý olej, ptže s přibývající teplotou olej řídne).
To je ale jenom teorie, jak je to v praxi s všestranností a schopnostmi těch naši "moderních" olejů to bohužel nevím.
Btw. vlastně sry za OT
To je ale jenom teorie, jak je to v praxi s všestranností a schopnostmi těch naši "moderních" olejů to bohužel nevím.
Btw. vlastně sry za OT
- V12
- Test driver

- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Preto treba davat bacha na tzv. zimne cislo oleja - to je to prve pred W. Cim nizsie, tym lepsie maze olej aj v nizkych teplotach. Oleje 5W-XX do -20 postacuju uplne v pohode. Pre nizsie teploty treba 0W-XX, ten ludovo povedane "stuhne az po vas".
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
milan26
- Junior

- Příspěvky: 457
- Registrován: 03.12.2011 15:34
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Dneska můj Fofík po prvním nasratování, podle zvuku říkal, že už ho ta noční zima pěkně s ....
Já už chci JARO
Jina vše OK ...uuuf
Já už chci JARO
-
MK2
- Test driver

- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
Zřejmě ta ručička signalizuje, že už se dá motor normálně používat, i když ještě není teplota motoru na 90°C 
Na těch 82 stupňů to trvalo asi 12 km (pět ve mestě, zbytek mimo město)
Na těch 82 stupňů to trvalo asi 12 km (pět ve mestě, zbytek mimo město)
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
-
Thom@s
- Nováček

- Příspěvky: 18
- Registrován: 29.01.2012 12:04
Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011
pěknej komiks
. Nejlíp by snad bylo kdyby tam ten ukazatel nedali vůbec když to ukazuje blbosti. O čem bysme si pak ale povídali? 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

