volnoběžný ventil
-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 09.12.2009 22:34
- Bydliště: ustinadlabem
Re: volnoběžný ventil
Mají tam i pro nižší motorizaci,ale je dražší.
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... s4u9f715da
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... s4u9f715da
Focus combi 1.6 , 74 kW /2003
- Tommy-K
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 18.08.2011 10:20
- Bydliště: Kutnohorsko-Kolínsko
Re: volnoběžný ventil
Ahoj chlapi. Mě už také nějaký ten pátek trápí volnoběžný ventil, nechal jsem ho vyčistit když mne auto nechalo na holičkách u práce, ale to pomohlo jen na krátko a zvláště když je chladněji se stává, že nastartuju bez okamžitého zdechnutí až tak, že musím dát krapet plynu a potom nejlépe motor párkrát protůrovat do vysokých otáček než se chytne a mohu dát nohu z plynu, už podle zvuku při startu poznám, že to hned chcípne,takže to potom řeším hned tak. Chtěl bych se na něj ještě jednou mrknout doma, jak doporučujete čistit? Nalít technický benzín dovnitř a nechat jen tak uplně vyprchat? A co mazání někdo tu psal WD někdo nemazat. Vím že mě čeká koupě nového,ale zrovna vánoční doba na to není nejšťastnější, takže to musí doklepat alespoň do další výplaty. Mimochodem kolik stojí nový kousek, nejlépe originál,nebo nějaký osvědčený druhovýrobce, kdo už jste kupoval?Já to teprve musím okouknout,tak abych pak neplatil zbytečně třeba o talíř navíc kvůli neznalosti
Díky za odpovědi

- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13448
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: volnoběžný ventil
Já jsem ho kdysi na Eskortu(to samé,i problémy) nechal přes noc namočený v technickém benzínu.Druhý den jsem štětečkem v benzínu vyšmudlal vše,kam se dalo dosáhnout,pak jsem to profoukal stlačeným vzduchem.Jezdil bez problémů další rok...a možná i dodnes.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: volnoběžný ventil
Tommy-K..............já ho nechal odmočit v petroleji , vzal měkký štětec s dlouhými štětinamy a snažil vymýt rozpuštěný šmír . Zahnutou kulatinkou (svářecí elektrodou) jsem odtlačil i talířek ventilu , abych se dostal i na dosedací plošku . Pak vyfoukal stlačeným vzduchem , vystříkal WDčkem a zase opět párkrát promáčkl talířek . Zatím v pohodě něco přes rok , ale jen krátké cesty , ale časté starty .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Tommy-K
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 18.08.2011 10:20
- Bydliště: Kutnohorsko-Kolínsko
Re: volnoběžný ventil
Díky za rady, sem zvědavý jak bude vypadat vevnitř, vzhledem k tomu, že mi ho měli vyčistit, takže jestli v něm bude samý bordel tak jim ho půjdu omlátit o hlavu asi
Jinak stejně pořád počítám, že brzy nutně dojde na výměnu za nový(myslím,že podle servisky už byl dokonce jednou měněný, vzhledem k cca 92000km najeto musím konstatovat,že to nic moc nevydrží:-) a tak stále platí má otázka, jaký doporučit a co cena? Našel jsem několik výrobců, Bosh, Pierburg atd. cena většinou kolem,spíše přes 2000Kč Jaký je tam vlastně originál co dává ford, aby za to samé ve fordu neřekli o 1000 víc kdybych bral přímo tam nakonec. Nechci ušetřit za každou cenu tak si opravdu rád nechám poradit od zkušenějších.Děkuji

-
- Nováček
- Příspěvky: 35
- Registrován: 12.03.2010 17:59
- Bydliště: Zlín
Re: volnoběžný ventil
Tak zrovna dneska mě přišel volnoběžný ventil ,koupil jsem ho na aukru výrobce GETZ.720kc i s poštovným .No nechám se překvapit jak bude fungovat a jak dlouho vydrží .Zatím jsem na aukru koupil vždycky nějaký šmejd ...
Mám ještě jeden ventil z nebožtíka. Čistil jsem ho v ultrazvukove čističče kapalinou na sekačkové karburátory
Hýbe se ale má unavenou pružinu takže asi nebude nic moc 
Mám ještě jeden ventil z nebožtíka. Čistil jsem ho v ultrazvukove čističče kapalinou na sekačkové karburátory


Ford Focus Combi 1999 ,Zetec 1.8i 16V .
předtím Ford Focus Combi 1999,Zetec 1.8i 16V zničen zákeřnou Octavii
donedávna dárce použitelných dilů
předtím Ford Focus Combi 1999,Zetec 1.8i 16V zničen zákeřnou Octavii

- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: volnoběžný ventil
Mě taky otáčky zlobí od začátku co jsem auto koupil.Podle rad,co jsem zde našel jsem už ventil čistil dvakrát,poprvé jsem ho vyčistil technickým benzínem a štětečkem,ale když jsem ho měl vyndaný podruhé,tak jsem ho čistil specialnim sprejem,nevim přesně jak se jmenuje,maji ho u nás v práci servisáci na čištění když opravujou mašiny (CNC,NC).Ten zapůsobil trochu víc jak ten benzín,protože po chvilce působení rozpustil to co tam zbylo od poprvé.Vyšrouboval jsem z boku i ten regulační šroub z plastu,jak psal RADY na straně 7,co je v něm pětihran,v práci jsem ještě změřil,jaký pruměr má ta hřídelka,která je skrz membránu a chodí v tom regulačnim šroubu,měla průměr 2,5mm,ale v šroubu byla díra asi 3,3mm,ono se to dá čekat,za 120t km,když je šroubek z plastu a hřídelka železná,že to vůli udělá.Má to za příčinu to,že ta hřídelka jak nemá přesné vedení,v tom šroubu "hrká" a i když se to třeba nezdá,při každém pohybu dosedá membrána trochu jinak a vubec né tak,aby těsnila.Takže může být ventil čistý sebelíp,to určitě pomůže,ale proto asi né na moc dlouho.Šroubek jsem tedy udělal mosazný,přesné podle toho originálu,ale díru 2,55 mm,aby měla hřídelka co nejmenší vůli. RADY psal, " Jelikož je tam i jiný závit, tak ten jsem musel ješte projet zavitnikem M8 " - on je tam M8x1,né klasická M8,proto tam nešel našroubovat.Před našroubováním jsem to ještě promazal.Ventil namontoval zpět a ejhle,otáčky se na volnoběh ustálili,přestali padat jako předtím,že se od toho chvělo celé auto.I když jsem tomu nevěřil,že se tím šroubkem dají otáčky nějak regulovat,měl jsem za to,že je jen vodící pro tu hřídelku,ale regulovat se s ním dá,s tím ventilem od posledího vyndání a předělání jezdím skoro dva měsíce bez problémů,ale až dneska jsem ho trochu doladoval,protože při řazení otáčky padali trochu pomaleji a to mě dost štve.Dneska se to povedlo snad trochu zlepšit,ale to poznám zase časem.Vypozoroval jsem,že když ten šroubek povolujeme,volnoběžné otáčky klesají,až zase to chvění,při řazení padají okamžitě,né na 1000 a po zastavení na 750,ale hned na 750 i méně.Naopak když ho dotahujeme,otáčky na volnoběh se trochu zvedají,ale při řazení padají pomaleji,při vyřazení padnou zhruba na 1100 a po zastavení na 750-760,tak by to podle toho,co jsem se zde dočetl mělo asi i být.(Když jsem ho dotáhl ještě víc,tak otáčky zustávali vyset).Musí se tedy najít zlatá střední cesta,kterou jsem dneska doufám našel,nebo mě s toho už jebne
Omlouvám se za tu délku,ale doufám že to v tom boji někomu pomůže.

Omlouvám se za tu délku,ale doufám že to v tom boji někomu pomůže.

Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Na 1.8/2.0 je ventil jinej, funguje trochu jinak. Tam je ten šroubek s pružinkou jako doraz, takže utahováním se omezuje rozsah chodu toho ventilu(skrz který jde vzduch), tj. kolik se max. může otevřit(jak někdo už radil, vložením krátkého kolíčku do toho otvoru ve šroubku se dá limitovat max.otevření ventilu a tedy regulační rozsah otáček). A ta pružinka působí jako protisíla k té hlavní pružině, tj. jak "neochotně" a s jakou silou bude ventil otvírat a také určuje pootevření ventilu v klidu(to tam vždy je). Ventil zcela uzavře až podtlak v sání. A pak je uvnitř taková pryžová membrána, přímo spojená s tyčkou pístku(má na ní vliv (pod)tlak a zároveň tlumí pohyb=ventil chodí jakoby líně) plus malý otvor ven s plstěným filtrem. Navíc elektromagnet přímo ovládá jen tu dorazovou tyčku s pružinkou(co vede do toho štelovacího šroubku) a ten hlavní pístek je elektromagnetem ovládán jen trochu, takže hlavní vliv má ovládání dorazové tyčky a ta membrána.
Měl jsem starý ventil rozebraný a je to opravdu složitý systém, proti klasickému ventilu, kde jenom cívka ventil otevírá/zavírá. Podle mě tohle ve Fordu posrali, udělat to takhle složitý, proto většina problémů s otáčkami je u 1.8/2.0, kde je tenhle debilně složitej ventil.
1.8/2.0 ventil je prakticky totožný s tímto: http://ww2.justanswer.com/uploads/babar ... gure_2.PNG
1.6 ventil je spíše podobný tomuto(pokud se nepletu): http://ww2.justanswer.com/uploads/babar ... gure_1.PNG
Měl jsem starý ventil rozebraný a je to opravdu složitý systém, proti klasickému ventilu, kde jenom cívka ventil otevírá/zavírá. Podle mě tohle ve Fordu posrali, udělat to takhle složitý, proto většina problémů s otáčkami je u 1.8/2.0, kde je tenhle debilně složitej ventil.
1.8/2.0 ventil je prakticky totožný s tímto: http://ww2.justanswer.com/uploads/babar ... gure_2.PNG
1.6 ventil je spíše podobný tomuto(pokud se nepletu): http://ww2.justanswer.com/uploads/babar ... gure_1.PNG
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- rromann
- Nováček
- Příspěvky: 78
- Registrován: 04.08.2011 20:16
- Bydliště: Havl. Brod
Re: volnoběžný ventil
jj,já mám 1.6,takže jsem to myslel na ten co v tom máme.Tady se tím šroubkem šteluje jen síla té pružinky,která dělá odpor té membráně,když jsem šroubek zašrouboval až tak,že ta hřídelka narážela až na konec dirky v šroubku,protože mezi membránou a tělem ventilu vznikla mezera,otáčky vylétli až někam na 2500 a plyn skoro nereagoval.Ono na takhle starém ventilu je těch faktoru víc,které omezují jeho bezchybnou činost,ta vyčochtaná dirka je jen jedna z mnoha.Ventil je zanesený,to se dá sice vyčistit,ale jak většina píše,je to jen na chvilku.Ta vůle v tom šroubku udělá také své,pružinky jsou unavené a v jakém stavu je po několika letech ten elektromagnet,asi to nebude taky stoprocentní.
Bullitt - ten průřez ventilem,co máš pro 1.6 bych řekl že není moc podobný,u toho co tam máme,není
ta část kudy prochází vzduch tak složitá.
Bullitt - ten průřez ventilem,co máš pro 1.6 bych řekl že není moc podobný,u toho co tam máme,není
ta část kudy prochází vzduch tak složitá.
Ford Mondeo Mk4 2.0 Tdci 120kw, 2013
Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

Seat Ibiza 6l 1.4 16V 63kw, 2007
Byl: Ford Focus 1.6 16V, sedan, Ghia, r.v. 1999

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Je to tedy spíš podobné tomuto? http://ww2.justanswer.com/uploads/babar ... gure_3.PNG
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.12.2011 12:34
- Bydliště: Most
Re: volnoběžný ventil
Zdravím.... Tento čtvrtek jsem se stal majitelem Focusu 1,6 rv.2002. V minulosti jsem měl Fiata a ty trpí taky na otáčky ve volnoběhu, nedělá to voln.ventil, ale krokový motůrek . Na fórech fiatů probíhá to samé, co tady. Přijde mi nesmysl, když má někdo tento problém, aby nevyměnil voln.ventil a oháněl se tím, že se mu to po vyčištění vrátilo hadičky zkontroloval a vše je v pořádku (až na ty otáčky, to samé dokola). S fiatem jsem pořád dumal, co by to mohlo být, přitom všichni psali po zkontrolování hadiček vzduchu to musí být ten krokový motůrek a ten stojí 5800Kč, protože se druhovýroba nedělá. No nic, vyměnil jsem ho a problém byl vyřešen. Při koupi focuse kontroluji celé vozidlo, je ve výborném stavu, ale otáčky, když jsem stál, tak padaly na zhruba 600ot.min. nebo když jsem dojížděl se spojkou, zapl klimu, nebo světla, prostě přesně to co se řeší tady. Zavolal jsem známému, který mi řekl, že za voln.ventil po mě bude chtít 2000Kč, Tak jsem se pousmál. Na rozdíl od krok.motůrku podstatně levnější!!! Majitel vozidla nevěděl co s tím je, měnil svíčky,kabely a dokonce i cívku, tak mi dal slevu 20000Kč, auto ve výborném stavu se serviskou do ledna letošního roku. Za jakou cenu jsem ho nakonec koupil radši psát nebudu, pro závist
) Dneska jsem zkontroloval hadičky a ty byly OK, kamarád mi přivezl voln. ventil, vyměnil jsem ho, ale pro změnu mi zůstávaly viset otáčky a dokonce se zvyšovaly(motor zahřátý). Odpojil jsem na chvilku mínusovej kabel z baterky. Problém vyřešen.... Na co čistit, ten bláznivej ventil, když se to vrací, koupím novej a valim. Ať vám to jezdí 


- Hal9000
- Test driver
- Příspěvky: 3658
- Registrován: 21.01.2011 17:41
- Bydliště: Plzeň
Re: volnoběžný ventil
Krokový motůrek=volnoběžný ventil
je to jen jiný název pro stejnou věc. Jinak gratulace k vyřešení problému
Nahoď galerku tvého přírůstku.


- Tommy-K
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 18.08.2011 10:20
- Bydliště: Kutnohorsko-Kolínsko
Re: volnoběžný ventil
To že vyčištění není řešení,ale jen oddálení nevyhnutelného tady chápeme všichni, teda aspoň doufám
někomu to pomůže na dýl,někomu vůbec a třeba mě stačí když to vydrží do další výplaty po vánocích, ne každý majitel luxusního focusu má taky luxusní stav svého konta, kolem vánoc teda alespoň já opravdu ne
Jinak vítej mezi námi 



-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.12.2011 12:34
- Bydliště: Most
Re: volnoběžný ventil
Hal9000: v pondělí něco nafotím a přidám si foto.
TomyK: Nemyslel jsem to špatně, četl jsem prvních 10 stránek v této diskuzi, pořád to samé dokola a ne jen v tomto vláknu, ale i v jiných (problém s otáčkama atd.) Stejné projevy poruchy a troufnu si říct, že je problém v 90% s volnoběžnym ventilem. A jinak děkuji za přivítání.
TomyK: Nemyslel jsem to špatně, četl jsem prvních 10 stránek v této diskuzi, pořád to samé dokola a ne jen v tomto vláknu, ale i v jiných (problém s otáčkama atd.) Stejné projevy poruchy a troufnu si říct, že je problém v 90% s volnoběžnym ventilem. A jinak děkuji za přivítání.
- Tommy-K
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 18.08.2011 10:20
- Bydliště: Kutnohorsko-Kolínsko
Re: volnoběžný ventil
Já to špatně neberu, taky sem se tím textem musel prokousat, abych zjistil to samé
Těšíme se na fotky 


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti