Podvozek od Bilstein / Bc-Racing + jak resit nedotacivost
- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein
Auto nove neni. Je po nejakem doktorovi, ktery to opavdu setril (prumerna spotreba 10,1 l/100km, ja mam 13,5 a to to celkem setrim, pokud mi de o to dostat se jen s mista A do mista B).
Na geometrii znameho nemam, ale domlouval jsem se dnes s borcema co servisuji zavodnicky, ze bych to hodil tam kam to davaji. Ten chlapek ma teda jen dvousloupovy zvedak, ale auto je uchycena na 4 bodech, tak myslim, ze by to melo byt ok (myslim ze tomu rozumy, sam driv delal spolujezdce na rally, nebyli nikdy na top prickach, ale delali si geometrii sami, takze hodiny a hodiny testovani).
Ty bys o nekom dobrem na geometrii ze Zlina vedel?
Na geometrii znameho nemam, ale domlouval jsem se dnes s borcema co servisuji zavodnicky, ze bych to hodil tam kam to davaji. Ten chlapek ma teda jen dvousloupovy zvedak, ale auto je uchycena na 4 bodech, tak myslim, ze by to melo byt ok (myslim ze tomu rozumy, sam driv delal spolujezdce na rally, nebyli nikdy na top prickach, ale delali si geometrii sami, takze hodiny a hodiny testovani).
Ty bys o nekom dobrem na geometrii ze Zlina vedel?
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein
I doktor mohl projet škarpou nebo vyskočit na chodník.
Na to stačí chvíli nedávat pozor.
Já jsem z Prahy a jezdím ke známému s Beissbarthem a 4-sloupovým zvedákem.
Jaké máš gumy a jak je foukáš?
Na to stačí chvíli nedávat pozor.
Já jsem z Prahy a jezdím ke známému s Beissbarthem a 4-sloupovým zvedákem.
Jaké máš gumy a jak je foukáš?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein
Gumy 225/40 R18 Continental Sportcontac 2. Kola mirne prehustuju oproti manualu. Vzdy dohustuju, aby predek byl o cca 0,2 baru min nez zadek.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
To ale nemůže být dobře.
Zajeď k pumpě a zkus předky 2,5, zadky 2,1.
Myslím, že budeš překvapený, jak hezky to začne zahýbat.
Zajeď k pumpě a zkus předky 2,5, zadky 2,1.
Myslím, že budeš překvapený, jak hezky to začne zahýbat.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- Marťas
- Test driver
- Příspěvky: 9172
- Registrován: 13.04.2008 12:50
- Bydliště: Edinburgh / Havířov
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Tonda ma pravdu, predek by mel byt husteny vice nez zadek
.
ST bohuzel neni zadokolka, tak si pod plynem tolik zatacky neuzijes jako v zadokolce. Kazdopadne ma ale Focus vynikajici vlastnost hazet zadkem na pozadani pri prudsim ubrani plynu

ST bohuzel neni zadokolka, tak si pod plynem tolik zatacky neuzijes jako v zadokolce. Kazdopadne ma ale Focus vynikajici vlastnost hazet zadkem na pozadani pri prudsim ubrani plynu


Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW
...uz nic nedovolene neprodavam

- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Diky hosi, du to prehustit. Pak teda napisu, jak se to chova 

Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Buď tak důkladně testuje, nebo se něco nepovedlo.
No nic, až to bude z klempírny a lakovny hotové, přijde ta geometrie na řadu určitě...
No nic, až to bude z klempírny a lakovny hotové, přijde ta geometrie na řadu určitě...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost

Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Tak chválit Boha.
No a jestli máš chuť, tak si ještě na jedné straně odpoj přední stabilizátor.
Asi vyndej celou tyčku.
Ať máš představu o kolik míň nedotáčivé by to ještě mohlo být.
No a jestli máš chuť, tak si ještě na jedné straně odpoj přední stabilizátor.
Asi vyndej celou tyčku.
Ať máš představu o kolik míň nedotáčivé by to ještě mohlo být.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Chut by byla, ale uvidim casove jak to bude. Kazdopadne pres vikend se to 100% odzkousi. Budem se sousedem ladit ty Bilstein B16 na te Corolle. Tak pak zajezdime v Biskupicich na letisti a pekne to otestujeme.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
To už máte kousek na rychlostní zkoušku:
http://www.barum.rally.cz/2010/ss_bisku ... c=3&lng=cz
Tady byste si to nastavení otestovali dokonale.
http://www.barum.rally.cz/2010/ss_bisku ... c=3&lng=cz
Tady byste si to nastavení otestovali dokonale.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- djhell
- .
- Příspěvky: 79
- Registrován: 08.05.2011 02:34
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Tohle jezdime strasne radi, paradni RZ, ale momentalne je to zaplavene ciklistamaTonda-B píše:To už máte kousek na rychlostní zkoušku:
http://www.barum.rally.cz/2010/ss_bisku ... c=3&lng=cz
Tady byste si to nastavení otestovali dokonale.

Nazkousime to na letisti a pak urco jednou zajedem.
Jezdis nekdy do Zlina? Nebo okoli? Urco bych te rad poznal.
Ford Focus ST225 (r.v. 2009)
-
- Junior
- Příspěvky: 433
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Tak jo.
Napiš co a jak jste natestovali.
Teď už jezdím do Zlína jen když se jede Barum Rallye.
To spím buď u známého ve Fryštáku nebo v hotelu Moskva (to abych z pokoje viděl na startovní rampu).
Ale na mně nic zajímavého není.
Měl by sis radši prohlédnout chrám sv.Víta nebo tak něco.
To je na rozdíl ode mne zajímavost a pamětihodnost.
Napiš co a jak jste natestovali.
Teď už jezdím do Zlína jen když se jede Barum Rallye.
To spím buď u známého ve Fryštáku nebo v hotelu Moskva (to abych z pokoje viděl na startovní rampu).
Ale na mně nic zajímavého není.
Měl by sis radši prohlédnout chrám sv.Víta nebo tak něco.
To je na rozdíl ode mne zajímavost a pamětihodnost.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- Bob Wolf
- Pokročilý
- Příspěvky: 609
- Registrován: 20.07.2009 00:05
- Bydliště: Praha
Re: Podvozek od Bilstein
Po 2 měsících testování nastavení podvozku mám na Bilsteinu B16 typ PSS9 nastavenou vpředu tuhost 4 a vzadu 3. Auto sedí v zatáčkách jako přibité a přirozená nedotáčivost předokolky se eliminovala na minimum. Toto nastavení mám na denní ježdění- na okruh dám na předek tuhost 2 nebo 3 a dozadu 1.djhell píše:na B16 mam 35% slevu, a vychazi to docela rorumne. Takze nastaveni tech B16 by mohlo vypadat napr takto? Vepredu tvrdost 7 a v zadu 5 (pricemz 9 nejmekci a 0 nejdvrsi) ? + tvrdsi stabilizatory a auto by tedy melo byt teoreticky min nedotacive a melo by zatackou projet rychleji. Je tak?
Jeste k tomu samosvoru. Bylo mi receno, ze samosvor neni az takovy med. Udajne (bez samosvoru) v zatacce, kdy te volant v podstate vedl zatackou (volant tahne do vnitrku zatacky). U samosvoru to udajne funguje presne naopak, volant te tahne ven ze zatacky. Je na tom neco pravdy?
Tento typ má 9 možných tvrdostí - 1 je nejtvrdší a 9 komfortní, do města - nicméně i pokud dáš na obě nápravy tuhost 9, budeš i tak o cca 30% tvrdší než u továrních tlumičů - poznáš to hned jak ty, tak i ESP, které ti bude přibrždovat při průjezdech zatáčkami vnější přední kolo.
Mám už hodně dalších praktických poznatků, pokud budeš mít zájem, napiš mi tel na SZ a můžu ti říct více...
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888
- moskito
- .
- Příspěvky: 982
- Registrován: 31.08.2010 21:10
- Bydliště: Liberec a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podvozek od Bilstein + jak resit nedotacivost
Aaaa... tak tohle je debata, do které se velice rád zapojím také!
Co se týče nedotáčivosti STčka, tak mě to taky celkem štve, ale není to nic neřešitelného... Stačí mít peníze.
Já osobně hustím pneumatiky vpředu na 2,5 (můžeš i 2,6 když jezdíš vysoké rychlosti) a vzadu 2,3 (2,4).
Pokud zatím nechceš vyhazovat za štelovatelný podvozek a chceš se jen zbavit nedotáčivosti, tak nejlepším a osvědčeným řešením je dát dozadu silnější stabilizátor.
Přesně tento: http://pumabuild.com/pumacat/product_in ... ts_id=2207 a tady přímo výrobce: http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp
Jedná se o 24mm a máš dvě možná nastavení - tvrdší a měkčí. Za 150 Liber je to pecka!
Já už na něj šetřím... Možná ho dokážu sehnat levněji s klubovou slevou.
Jediná jeho nevýhoda je to, že zadek pak má např. za mokra ještě větší tendenci cestovat, ale to už se opravdu bavíme o jízdě na limitu a tak asi za mokra nepojedeš.
No a potom je zde sice dražší, ale za to ještě účinější řešení...
Vykašlat se na stabilizátor a předražený Bilstein s "pouhými 9ti nastaveními" a koupit tuhle nádheru: http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-br/
Štelovák od BC racing: serie BR - 30 nastavení tuhosti tlumičů, štelovatelné odklony, a můžeš si je objednat i s měkčími (nebo tvrdšími) pružinami!
Také se u nich dají nastavit pružiny na váhách, jak o tom píše Tonda, takže máš přesnou distribuci hmotnosti.
Výška vozu se šteluje uchycením celého tlumiče, takže snížením nedochází ke zkrácení chodu tlumičů.
Pro ST jsou za 699Liber (http://www.bc-racing.co.uk/c-bce06/ford-focus-mkii-04/), takže bezkonkurenční cena. Kvalita perfektní! A hlavně přístup k zákazníkovi neskutečně profesionální!
Angláni je maj odzkoušený a fungujou parádně! Mít ty prachy, tak už je mám na autě!
Osobně bych teda asi šel do 6kg/4kg pružin místo 7/5...
Jo a poštovné do Čech je 35Liber, takže směšný!
No a pro okruhový šílence je tu serie ER - http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-er/

Co se týče nedotáčivosti STčka, tak mě to taky celkem štve, ale není to nic neřešitelného... Stačí mít peníze.

Já osobně hustím pneumatiky vpředu na 2,5 (můžeš i 2,6 když jezdíš vysoké rychlosti) a vzadu 2,3 (2,4).
Pokud zatím nechceš vyhazovat za štelovatelný podvozek a chceš se jen zbavit nedotáčivosti, tak nejlepším a osvědčeným řešením je dát dozadu silnější stabilizátor.
Přesně tento: http://pumabuild.com/pumacat/product_in ... ts_id=2207 a tady přímo výrobce: http://www.balancemotorsport.co.uk/products.asp
Jedná se o 24mm a máš dvě možná nastavení - tvrdší a měkčí. Za 150 Liber je to pecka!

Já už na něj šetřím... Možná ho dokážu sehnat levněji s klubovou slevou.

Jediná jeho nevýhoda je to, že zadek pak má např. za mokra ještě větší tendenci cestovat, ale to už se opravdu bavíme o jízdě na limitu a tak asi za mokra nepojedeš.
No a potom je zde sice dražší, ale za to ještě účinější řešení...

Vykašlat se na stabilizátor a předražený Bilstein s "pouhými 9ti nastaveními" a koupit tuhle nádheru: http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-br/
Štelovák od BC racing: serie BR - 30 nastavení tuhosti tlumičů, štelovatelné odklony, a můžeš si je objednat i s měkčími (nebo tvrdšími) pružinami!
Také se u nich dají nastavit pružiny na váhách, jak o tom píše Tonda, takže máš přesnou distribuci hmotnosti.
Výška vozu se šteluje uchycením celého tlumiče, takže snížením nedochází ke zkrácení chodu tlumičů.
Pro ST jsou za 699Liber (http://www.bc-racing.co.uk/c-bce06/ford-focus-mkii-04/), takže bezkonkurenční cena. Kvalita perfektní! A hlavně přístup k zákazníkovi neskutečně profesionální!
Angláni je maj odzkoušený a fungujou parádně! Mít ty prachy, tak už je mám na autě!
Osobně bych teda asi šel do 6kg/4kg pružin místo 7/5...
Jo a poštovné do Čech je 35Liber, takže směšný!

No a pro okruhový šílence je tu serie ER - http://www.bc-racing.co.uk/coilovers-series-er/

Dreamscience ModX Cobra sportscat RS svíčky, spojka, ojl kůler a airbox Radtec intercooler Whiteline 24mm RARB + rear camber kit, Powerflex front, Bilstein B4 Quaife LSD TD ProRace 1.2 Millers oils CFS 5W40 NT
mojeauto.cz
mojeauto.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host