Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Aby sme sa vratili uplne k teme :
Zaujimavy je aj rozdiel 1.6i a TiVCT. Podla papierov by mal byt rozdiel vyraznejsi, no nie je. Dovodom je vseobecne znama (no niektorymi popierana) skutocnost, ze 1.6i a TiVCT su do 4500 rpm prakticky totozne. 4500 rpm na III zodpoveda 94 km/h, tato rychlost je dosiahnuta po 2.7 sekundach, po 3 sekundach maju oba motory 4600 rpm a tu zacne dochadzat dych 1.6i. Takze az po tychto cca 3 - 3.5 sekundach zacne mat silne navrch TiVCT. Preto je vo vysledku tak maly rozdiel. Keby sa simulacia zacala na 90 km/h, rozdiely uz budu vacsie a 1.6i asi porazi slabsieho naftoveho supera. Pre mna to nie je prekvapenim, uz som pisal, ze do 4500 su oba vozy (1.6i a TiVCT) rovnako mrtve, az potom sa zacne prejavovat vyhoda technicky vyspelejsieho motora. Preto sa moze javit zbytocnost investovat do TiVCT. Ja s tym nesuhlasim, az s tymto motorom vytocenym na 5000 rpm ziskava Focus silu adekvatnu jeho vybornemu podvozku. Nebyt v inych vlaknach opisovanych problemov s TiVCT po 100k km, bol by pre mna favorit #1 pre spotrebu nizsiu ako 1.8i a takmer porovnatelnu dynamiku a to aj napriek divokemu vytacaniu, ktore sa mi protivi.
Zaujimavy je aj rozdiel 1.6i a TiVCT. Podla papierov by mal byt rozdiel vyraznejsi, no nie je. Dovodom je vseobecne znama (no niektorymi popierana) skutocnost, ze 1.6i a TiVCT su do 4500 rpm prakticky totozne. 4500 rpm na III zodpoveda 94 km/h, tato rychlost je dosiahnuta po 2.7 sekundach, po 3 sekundach maju oba motory 4600 rpm a tu zacne dochadzat dych 1.6i. Takze az po tychto cca 3 - 3.5 sekundach zacne mat silne navrch TiVCT. Preto je vo vysledku tak maly rozdiel. Keby sa simulacia zacala na 90 km/h, rozdiely uz budu vacsie a 1.6i asi porazi slabsieho naftoveho supera. Pre mna to nie je prekvapenim, uz som pisal, ze do 4500 su oba vozy (1.6i a TiVCT) rovnako mrtve, az potom sa zacne prejavovat vyhoda technicky vyspelejsieho motora. Preto sa moze javit zbytocnost investovat do TiVCT. Ja s tym nesuhlasim, az s tymto motorom vytocenym na 5000 rpm ziskava Focus silu adekvatnu jeho vybornemu podvozku. Nebyt v inych vlaknach opisovanych problemov s TiVCT po 100k km, bol by pre mna favorit #1 pre spotrebu nizsiu ako 1.8i a takmer porovnatelnu dynamiku a to aj napriek divokemu vytacaniu, ktore sa mi protivi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Souhlas. Vzhledem k mizivymu vyuziti techhle otacek se investice do Ti-VCT nijak zvlast nevyplati. Zajimave je to ve srovnani treba s motory od Toyoty, ktera s variabilnim casovanim ventilu problem s zivotnosti nema a prubeh tociveho momentu je taky zajimavejsi.
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ja osobne by som si priplatil aj napriek tomu, ze mi je proti srsti vytacat motor do vysokych otacok. No ked obcas ide do tuheho, mam tych par kilowatt navyse v zalohe. Suhlasim ale, ze na dochodcovsku jazdu bez akejkolvek snahy aspon obcas si uzit podvozku Focusu sa to naozaj nevyplati.Cowley píše:...Vzhledem k mizivymu vyuziti techhle otacek se investice do Ti-VCT nijak zvlast nevyplati...
BTW, nove FFIII budu mat vsetky TiVCT, aj EcoBoosty. Kua, co potom kupim ? Kombinacia turba a TiVCT v jazdenke so 150 tis. km sa mi zda na maslu. Esteze to nema vstrekovace a CR cerpadlo, dufam, ze dvojhmota tam tiez nebude. Vychadza mi to na korejca...
Jj, Toyota je riadne vpredu - variabilne casovanie ventilov, variabilny zdvih, ked podla poslednej mody znizia kubaturu na 1.4 a pridaju turbo, to bude trhac asfaltu ! Japonci jednoducho vedia, ako na to. Ich zmena zdvihu ventilov je priam genialne jednoducha - axialne sa posuva jeden hriadel s drazkami s velkym stupanim, tym sa meni pootocenie pomocneho hriadela s palcami ovladajucimi ventily (v tomto pripade totiz vacka neovlada priamo ventily). Schema valvematicu je tu :
Kód: Vybrat vše
http://www.autozine.org/technical_school/engine/vvt_5.html#Valvematic
Je tam aj obrazok rozvodoveho kolecka mechaniky VVT-i. Z neho je zrejme, preco Toyota nema problem so spolahlivostou - je to jednoducho "nepokazitelne" :
Kód: Vybrat vše
http://www.autozine.org/technical_school/engine/vvt_3.htm#VVT-i
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6EfuRJrseD4[/youtube]
Ako vidiet, princip Denso je jednoduchy, no vyzaduje kvalitne utesnenie vsetkych pohyblivych casti, ako aj aretaciu, ktora system pri vypinani motora uzamkne - zdroj nasich problemov s TiVCT...
A pridam este zborku Duratec HE (pravdepodobne 2.0i - zda sa, ze ma dvojhmotu) :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=l7MUL3vtZ5o[/youtube]
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ad spotreba: viz jine vlakno duchodcovska jizda =! plynula jizda. A treba podvozek si dostatecne uzivam v serpetinach a na okreskach - tam je ale absolutni top speed nezajimava (a samozrejme to chce prazdny auto - jakykoliv naklad rusi
)
Jinak skoda ze Yamaha ten VVT-i system neokoukala od Toyoty, osobne ho povazuju za dost vymakany. Kamaradovi v Corolle maka bez problemu vic nez 10 let denniho provozu - doufam ze FoFo nebude vymeklejsi

Jinak skoda ze Yamaha ten VVT-i system neokoukala od Toyoty, osobne ho povazuju za dost vymakany. Kamaradovi v Corolle maka bez problemu vic nez 10 let denniho provozu - doufam ze FoFo nebude vymeklejsi

- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Dufam ze nie plynula jizda = 80 km/h mesto/dedina/okreska/dialnica 
OK, teraz vazne :
Samozrejme su trasy, kde sa naozaj da jazdit uplne plynule. Tam je mozne dosiahnut taku spotrebu (aj to som pisal). V mojom pripade s Ignisom vychadzala spotreba aj pri najvacsej snahe okolo 7/100, pretoze uz len vyjazd na prepchatu dialnicu bol s plynom na podlahe a co najrychlejsim zrychlenim na 120 - 130 podla okolitej premavky. Potom som tiez splynul v dave na dalsich 8 km pri tej istej rychlosti, ktora malemu benzinaku jednoducho neprospieva. Keby som siel tych dochodcovskych 80, tak som riadna brzda. Keby som to zasa bral cez mesto a dedinu, spotreba je este vyssia (preto vlastne jazdim po dialnici, aj s rocnou dialnicnou ma to vyjde lacnejsie). Teraz z dieslom ma to netrapi, ma dost vykonu na to, aby to vsetko zvladal s prstom v nose. No benzinak je extremne citlivy na manipulaciu s plynom.
Este jedna pripomienka - TiVCT nie je od Yamahy, Ford to kupil od Densa. Presne tak ako Renault (a s tymi istymi problemami)... Od Yamahy je povodny Zetec 1.6i a spodok noveho Duratecu 1.6i. Ford bud vyvinul novu hlavu alebo prepracoval staru pre blok Zetec od Yamahy. Preto ma v rozvode remen, kdezto "prave" Duratecy (1.8i, 2.0i) maju retaz. Ako je to s V6 neviem, nestudoval som to, no asi tam bude tiez retaz.

OK, teraz vazne :
Samozrejme su trasy, kde sa naozaj da jazdit uplne plynule. Tam je mozne dosiahnut taku spotrebu (aj to som pisal). V mojom pripade s Ignisom vychadzala spotreba aj pri najvacsej snahe okolo 7/100, pretoze uz len vyjazd na prepchatu dialnicu bol s plynom na podlahe a co najrychlejsim zrychlenim na 120 - 130 podla okolitej premavky. Potom som tiez splynul v dave na dalsich 8 km pri tej istej rychlosti, ktora malemu benzinaku jednoducho neprospieva. Keby som siel tych dochodcovskych 80, tak som riadna brzda. Keby som to zasa bral cez mesto a dedinu, spotreba je este vyssia (preto vlastne jazdim po dialnici, aj s rocnou dialnicnou ma to vyjde lacnejsie). Teraz z dieslom ma to netrapi, ma dost vykonu na to, aby to vsetko zvladal s prstom v nose. No benzinak je extremne citlivy na manipulaciu s plynom.
Este jedna pripomienka - TiVCT nie je od Yamahy, Ford to kupil od Densa. Presne tak ako Renault (a s tymi istymi problemami)... Od Yamahy je povodny Zetec 1.6i a spodok noveho Duratecu 1.6i. Ford bud vyvinul novu hlavu alebo prepracoval staru pre blok Zetec od Yamahy. Preto ma v rozvode remen, kdezto "prave" Duratecy (1.8i, 2.0i) maju retaz. Ako je to s V6 neviem, nestudoval som to, no asi tam bude tiez retaz.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- Cowley
- Zkušený
- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ad jizdni model: po dalnici jezdim obvykle 120-140 tacho, tzn. 112-130 real. Samozrejme treba na D1 je dobre brat v potaz i vyskovy profil (pokud jedu na spotrebu), nicmene s tempomatem to obvykle moc neresim a proto mam prumernou spotrebu takovou jakou mam
Na vetsinu manevru pak staci blinky a tlacitko RES. Po okreskach jezdim minimalne, s tim priblblym znacenim a rozbitymi silnicemi mi to ani moc nechybi.
Ad motor: presne to jsem mel na mysli - ty casti od Yamahy funguji dobre, bohuzel asi nebyla k dispozici (pouzitelna) technologie na variabilitu ventilu tak ji ma Ford odjinud se vsemi z toho plynoucimi dusledky. Kazdopadne primarni zabijak tehle technologie pro mne byla porizovaci cena

Ad motor: presne to jsem mel na mysli - ty casti od Yamahy funguji dobre, bohuzel asi nebyla k dispozici (pouzitelna) technologie na variabilitu ventilu tak ji ma Ford odjinud se vsemi z toho plynoucimi dusledky. Kazdopadne primarni zabijak tehle technologie pro mne byla porizovaci cena

-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Už jsem to tu jednou říkal a budu se muset zas opakovat...V12 píše:...nove FFIII budu mat vsetky TiVCT, aj EcoBoosty. Kua, co potom kupim ? Kombinacia turba a TiVCT v jazdenke so 150 tis. km sa mi zda na maslu.
Systém Ti-VCT a turbo je použito i u motoru 2,5, který se montuje do ST!
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
celkom by ma zaujimalo kde vlastne zacala ta fama o poruchovosti tivct ? mame nejaku realnu skusenost ? lebo pravdu povediac, nepoznam nikoho kto by mal s tymto motorom problem okrem tohoto vlakna ze "niekto povedal" alebo "niekde vraveli" .... 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4585
- Registrován: 01.09.2008 20:30
- Bydliště: Kolín, Nedašov
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Snad jediné vlákno kde jsem četl o problémech s motorem 1,6 Ti-VCT je tu
Porucha VCT

2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ten zvuk jsem procital ale neudelal jsem si stoho závěr.Kdybych měl řesit kazdy zvuk na kazdem aute co se mi nezda tak snad anik autama nejezdim... anik jsem se tam poradne nedocetl jestli fakt nekdo mel neco tak extremně špatneho.
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Závěr je tam mnohokrát, stačí dočíst. Neřešit to, pokud to dělá jen občas, nesvítí kontrolka motoru a není v plánu výměna rozvodového řemene a kladky (tj. rozvodů).
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Tak tu o VCT pises druhykrat somarinu, mechanika u ST je uplne ina ako u 1.6 TiVCTMK2 píše: Už jsem to tu jednou říkal a budu se muset zas opakovat...
Systém Ti-VCT a turbo je použito i u motoru 2,5, který se montuje do ST!


A turbo nekomentujem. Preco sa obcas najdu v bazaroch STcka za 12k - 13k EUR s nizkym najazdom ? Napoviem Ti - skontroluj si ich turba


Pridavam jeden zaujimavy obrazok rozvodovych kolies TiVCT a ST/RS, myslim, ze rozdiel je jasny. Volvo tuto vec zmeny casovania vyriesilo uplne inak a s Densom nema spolocne absolutne nic. Nastastie ani mizernu zivotnost

BTW, Kuga 2.5T ma samozrejme VCT ako ST/RS, Fiesta 1.6 TiVCT ako Focus.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Neper:Docetl jsem to cele...ale rikam resit kazdy zvuk auto kdyz je v mrazu ma jinaci zvuk nez v lete atd..Nic mi nesviti zadna kontrolka a mel sjem to na diagnostice asik 2 tydny zpet u znameho a nic to nehodilo...takze zaverem asik rict ze pokud to nedela ty dve sekundy hluk podle vas tak nema poradne TI-VCT zadne problemy caste?!
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host