zvyšování teploty
- petnet
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.07.2009 08:46
- Bydliště: Karviná
Re: zvyšování teploty
Tak zatím musím konstatovat, že jsem u mě problém vyřešil. Měnil jsem několikrát chlad. kapalinu, ale vždy za červenou. Když už mi došla, měl jsem ještě modrou a tak jsem ji namíchal na -25 a šup do auta. Taď jezdím horem dolem, 140 není problém a teplota se z poloviny ukazatele ani nehne. Prostě zajímavé. Všem ostatním přeju, ať se jim tenhle zapeklitý problém taky podaří vyřešit.
Mondeo MK4 kombi 2.0 Titanium x, 6st.automat, černá panther, 2010
2hé auto: Focus kombi 1.6 74KW, automat, černá metalíza, r.v. 8/2000
Předtím: Daewoo Nexia 1.5
Předtím: Felicia 1.3 GLXI
2hé auto: Focus kombi 1.6 74KW, automat, černá metalíza, r.v. 8/2000
Předtím: Daewoo Nexia 1.5
Předtím: Felicia 1.3 GLXI
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
petnet.........než jsi vylil tu původní (červenou), nezkusil jsi ji změřit na kolik st.C byla naředěná ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- petnet
- Nováček
- Příspěvky: 19
- Registrován: 13.07.2009 08:46
- Bydliště: Karviná
Re: zvyšování teploty
Byla původní od mé koupě, tak že nevím její stáří, ale hustota byla na nějakých -40C.matys píše:petnet.........než jsi vylil tu původní (červenou), nezkusil jsi ji změřit na kolik st.C byla naředěná ?
Mondeo MK4 kombi 2.0 Titanium x, 6st.automat, černá panther, 2010
2hé auto: Focus kombi 1.6 74KW, automat, černá metalíza, r.v. 8/2000
Předtím: Daewoo Nexia 1.5
Předtím: Felicia 1.3 GLXI
2hé auto: Focus kombi 1.6 74KW, automat, černá metalíza, r.v. 8/2000
Předtím: Daewoo Nexia 1.5
Předtím: Felicia 1.3 GLXI
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
petnet.........to jsi tam měl chl.kapalinu tak pro Kamčatku.Byla tak hustá,že snad ani nemohla protékat přes rošty chladiče a proto se zahřátý motor při nižších otáčkách (i otáčkách vodního čerpadla) nadměrně zahříval a po zvýšení otáček motoru (tím i vod.čerpadla) opět zchladil na optimum.Tak stačilo by naředit na -20 -- 25st.C a bylo by OK.petnet píše:Byla původní od mé koupě, tak že nevím její stáří, ale hustota byla na nějakých -40C.matys píše:petnet.........než jsi vylil tu původní (červenou), nezkusil jsi ji změřit na kolik st.C byla naředěná ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 21.07.2010 08:49
Re: zvyšování teploty
kapalina musí proudit i když je na -35-40. Na to je to dělaný. Vodní pumpa musí být hin.
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Jerryk2...........tím , že vyměnil chl.kapalinu -40st.C za naředěnou na -25st.C vodní čerpadlo asi nespravil , ale jezdí nyní v pohodě bez přehřívání . Čím to ?Jerryk2 píše:kapalina musí proudit i když je na -35-40. Na to je to dělaný. Vodní pumpa musí být hin.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



-
- Nováček
- Příspěvky: 41
- Registrován: 21.07.2010 08:49
Re: zvyšování teploty
už jsem na tohle téma psal, jde především o rovnoměrné roznášení teploty...hustota kap. ovlivňuje její agresivitu vůči pryžovým materiálům.
Problém bude s čerpadlem...ať ted´ menší...časem se to stejně projeví.
Na bajpasy u fofo po FL nevěřím...
Problém bude s čerpadlem...ať ted´ menší...časem se to stejně projeví.
Na bajpasy u fofo po FL nevěřím...
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 26.07.2009 23:10
Re: zvyšování teploty
No, hustota kapaliny má na to snad taky vliv, ale hlavně se neotevře vůbec termostat, tak není ani důvod, aby cokoliv proteklo skrz chladič...tam je skutečně asi zádrhel v malých otvorech v těsnění pod hlavou a ve zmatku v SW. Není možné, aby kapalina v hlavě prudce změnila teplotu tak, aby se okamžitě (asi tř vteřiny) ochladila. Příklad : při jízdě po dálnci jde ručička prudce nahoru, narovnej volant a opatrně (ať si nezamkneš volant) vypni klíček, stačí tři vteřiny a ručička je opět dole a když je motor vypnutý - netočí se, tak těžko nějak mechanicka zchladne kapalina, ta nikam neproudí. TAkže je zádrhel i elektronice, protože když přerušíš napětí do ŘJ, při znovu zapnutí se to ustílá v normálu a není to čidlem, to se mi taky snažili vnutit celkem dvakrát a nepomohlo to. Čerpadlo po vyndání (175000 km) bylo naprosto neporušené, trochu byly volnější ložiska jinak O.K., byjpas taky není 100%, ale řešení pro roř¨čníky 1999-2001 to určitě je, jiný auto nemám, nemůžu soudit, jestli je to FL lepší, pochybuju. Já problém řešil po ujetí 20.000 a opotom znovu po 175.000. Tak zkoumejte a měňte díly......Jerryk2 píše:už jsem na tohle téma psal, jde především o rovnoměrné roznášení teploty...hustota kap. ovlivňuje její agresivitu vůči pryžovým materiálům.
Problém bude s čerpadlem...ať ted´ menší...časem se to stejně projeví.
Na bajpasy u fofo po FL nevěřím...
Ford Focus Combi 1,6 16V/74kW 03/2001
Ford Tourneo Connect Grand 1,5 TDCi 88kW 09/2016
Ford Tourneo Connect Grand 1,5 TDCi 88kW 09/2016
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: zvyšování teploty
No jasně - taky doporučuji vyměnit úplně všechno a nakonec stejně pokud máte ročník 98-01, tak skončíte u by-pasu. Někdo tomu tady možná nevěří, ale tuto úpravu vydal oficielně Ford! A ve Fordu vám na tu úpravu prodají i originální díly. Mě pomohl na koleně vyrobit by-pas. Termostat jsem nakonec vrátil původní na 82C a SW jsem taky neřešil. Ať si každý zváží sám čím chce začít, když nepomůže by-pas, tak ho prostě oddělejte, ale od roku 2001 ho ford montoval sériově, jen ho schoval vedle motoru, tak aby nebyl vidět. Takže se nejdřív přesvěčte, jestli už ho tam nemáte z výroby. Je to nenápadný propojení mezi silnou a slabou hadicí.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 26.07.2009 23:10
Re: zvyšování teploty
Jak praví Maras, nic nezkoumejte, dodejte bajpas a je po problému. Ford to má opravdu vedený jako ND, ale ani technici nevěděli na co se to tam dává.....prostě tak moc chyb Focus nemá na to, jak mi slouží... jinak ta úprava se dá pořídit tak do 500,- Kč, originál sada stojí asi 1.700,-, ale určitě to šikovný kutil zvládne i do 200,- a ta úleva (nesledovat běsnící ručičku teploměru...) za to stojí. Každý začal stejně, mě to v záruce nechtěli věřit, vyzkoušel jsem asi 5 značkových servisů a rovnou jsem se ptal, jestli se s tím problémem už setkali....až ten pán z Fordu z Prahy přeladil SW. Veterinář, co mi jezdil ke zvířatům měl tak FF a měl stejné problémy už od nového auta...Dělali si z něj v servisu srandičky, tahali peníze a on to odstranil jednoduše.. : koupil si nové Mondeo a měl vyřešíno..jojo.
Ford Focus Combi 1,6 16V/74kW 03/2001
Ford Tourneo Connect Grand 1,5 TDCi 88kW 09/2016
Ford Tourneo Connect Grand 1,5 TDCi 88kW 09/2016
- MartinXPV
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 11.01.2009 18:35
- Bydliště: Olomouc
Re: zvyšování teploty
Tak už i na mě došlo s přehříváním. O den dříve jsem při běžné cestě kterou jezdím roky viděl jak ručička teploty při popojíždění po meště vylezla až na doraz, pustim jsem topení na plno a teplota klesla. Už jsem byl v cíli tak jsem to neřešil. Veřer bylo město prázdné tak jsem problém s přehříváním nepozoroval. Doma jsem zjistil že je spálená pojistka od ventilátoru chlazení (sahary), výměna a druhý den ten samý problém, akorát že tentokrát to nevydrželo a ačkoli ručička nebyla ještě na doraz, po zaparkování v cíli (naštěstí) se ozvala tlumená rána z motoru a začala se valit pára za vytečení snad veškeré vody na cestu. Spěchal jsem do práce tak jsem to nechal tak ať to třeba sežerou prasata
Pak jsem šel zjistit co se přesně stalo a tlakem vystřelila pojistka na takové krátké plastové trubce (je hned nad chladičem a vedou do ní 2 menši hadičky a jedna tlustší). Tento krám je zakončen plastovou záslepkou která asi má při určitém tlaku vystřelit a většina kapaliny vyletí ven. Po přidělání zátky a nalití 4L destilky (nic jsem lepšího v prácí nesehnal) to lehce telko pod tou záslepkou a bylo mi jasné že to jízdu nevydrží a vyletí zas. Pojistka od sahary byla zase spálená. Večer jsem si zajistil odtah a zjistil že tažné oko z feldy pasuje ale nedrží (silou jde vyškubnout). Vyndal jsem mlhovku a protáhl tama lano na smyčku k nosníku ve kterym je tažný závit, nárazník se trochu prohýbal ale musel vydržet. Následovalo tažení 30km i s pár kopečky , bez posilovače brzd fakt o nervy, pedál byl tvrdý jak kámen nebrzdilo to skoro vůbec. Na kraji města jsem toho měl dost a s tím že těch dalších 5km dojedu, snad že to teče jen trochu, dolil jsem destilku. Během jízdy se ručička nehla z provozní teploty, dojezd domů s puštěným topením ze kterého pak už foukal jen studený vzduch (zátka znovu někde vystřelila a všechna voda byla zřejmě pryč tak to netopilo). Dnes jsem se vydal na kole po vrakáčích tu trubku se záslepkou sehnat, samozřejmě nemají, tak po najetých 40km jsem těsně před zavíračkou skončil ve fordu kde ji budou mít příští týden (506kč). Teď vyřešit proč nespíná sahara (proč přepaluje pojistku). Toto nepřeju nikomu zažít

- MartinXPV
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 11.01.2009 18:35
- Bydliště: Olomouc
Re: zvyšování teploty
Takže ventilátory fungují, zkratované to od nich po pojistku není. Tak proč se ta pojistka pálí? To jsem tu kdesi četl jak když se motor přehřívá se rozsvítí kontrolka a pak se odpojí válec a pumpuje vzduch.....blabla no prostě nic, jenom najednou pic a voda všechna venku. Nechápu. Termostat jsem zkoušel ponořit do vody a měřil teplotu kdy se otevře. Má psáno 92*C , při 95 se začal otevírat ale ne moc, při 100 byl otevřený tak sotva na prostrčení párátka. Hadice, termostat i jeho pouzdro jsou bez nějakého nánosu nebo vodního kamene že by se tím něco ucpalo. Termostat jsem viděl i na 88*C, proč se dělají na různé teploty? Zkusil bych i tak něčím vypláchnout chladič, jak jste ho čistili vy?
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Vypadá to na nový termostat .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Mudr.Hematolog
- Nováček
- Příspěvky: 95
- Registrován: 24.06.2010 23:40
Re: zvyšování teploty
nemas pravdu.....ak je vonku velky mraz, tak kvapalina stuhne na kasu, ktora ale pod vplyvom teploty sa lahsie roztopi ako lad....Jerryk2 píše:kapalina musí proudit i když je na -35-40. Na to je to dělaný. Vodní pumpa musí být hin.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 17.06.2011 13:40
Re: zvyšování teploty
Ahoj vsem,
mam FoFo (r.v. 2007, 1.8 tdci) cca 2 mesice a pri dovolene v alpach jsem narazil na podobny problem jako zminujete v teto diskuzi. Pri extremni zatezi (plne nalozene auto, vyjezd serpentyn do kopce) mi behem par vterin vyskocila rucicka teploty do cerveneho, pri odstaveni na parkovisti mi na volnobeh opet behem par vterin spadla zpet na stred. Toto se stavalo pravidelne behem kazdeho vyjezdu do kopcu, pomohlo ale zapnout topeni do kabiny na max.
po prijezdu do Cech (cca o 1500 km pozdeji) jsem si nasel navod na zprovozneni testovaci rezimu budiku (gauge sweep) a ten mi behem pohodove jizdy prazdnym autem po rovine ukazuje teplotu chladici kapaliny v motoru na 105-110 stupnu, pri mirnych stoupanich do okamzite stoupalo ke 120 stupnum. Rucicka teplomeru se ale po celou dobu nehne z 90st.
Mam tedy dotaz - je normalni, ze teplota vody v motoru je o 15-30 stupnu vyssi, nez kolik ukazuje cidlo na palubovce? Zkousels jste to nekdo, kolik to ukazovalo Vam?
Taky jsem ted trochu zmaten, co muze byt spatne.
- termostat? to by pak raficka na palubovce mela ukazovat prubezny zvysovani teploty pri zatazi a ne vyskocit na max behem 15 vterin a behem dalsich 15 vterin bez zateze zase spadnout zpet
- cidlo teploty? to by pak nemelo fungovat vubec a ne do 90 st OK a pak nic?
- pumpa? to by asi netopilo do kabiny?
Diky moc
HoHo
mam FoFo (r.v. 2007, 1.8 tdci) cca 2 mesice a pri dovolene v alpach jsem narazil na podobny problem jako zminujete v teto diskuzi. Pri extremni zatezi (plne nalozene auto, vyjezd serpentyn do kopce) mi behem par vterin vyskocila rucicka teploty do cerveneho, pri odstaveni na parkovisti mi na volnobeh opet behem par vterin spadla zpet na stred. Toto se stavalo pravidelne behem kazdeho vyjezdu do kopcu, pomohlo ale zapnout topeni do kabiny na max.
po prijezdu do Cech (cca o 1500 km pozdeji) jsem si nasel navod na zprovozneni testovaci rezimu budiku (gauge sweep) a ten mi behem pohodove jizdy prazdnym autem po rovine ukazuje teplotu chladici kapaliny v motoru na 105-110 stupnu, pri mirnych stoupanich do okamzite stoupalo ke 120 stupnum. Rucicka teplomeru se ale po celou dobu nehne z 90st.
Mam tedy dotaz - je normalni, ze teplota vody v motoru je o 15-30 stupnu vyssi, nez kolik ukazuje cidlo na palubovce? Zkousels jste to nekdo, kolik to ukazovalo Vam?
Taky jsem ted trochu zmaten, co muze byt spatne.
- termostat? to by pak raficka na palubovce mela ukazovat prubezny zvysovani teploty pri zatazi a ne vyskocit na max behem 15 vterin a behem dalsich 15 vterin bez zateze zase spadnout zpet
- cidlo teploty? to by pak nemelo fungovat vubec a ne do 90 st OK a pak nic?
- pumpa? to by asi netopilo do kabiny?
Diky moc
HoHo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host