Je to nová verze "staré" Ti-VCT, žádný EcoBoost bez boostu...fofok píše:Jak jsem koukal na novýho C-Maxe,tak klasická 1,6 už se přestane vyrábět a budou dvě výkonový varianty TI-VCT 77 a 92 kw a pak 1,6 ECOBOOST 110 a 134 kw a to je z benzínů všechno.To samí bude asi i ve Focusu a ví už někdo jestli ta TI-VCT je novej motor ECO bez BOOSTU nebo jenom vylepšená stará.
Pomoc pri kupe noveho Focusa
- No Name
- Pokročilý

- Příspěvky: 676
- Registrován: 20.01.2010 09:58
- Bydliště: Doma
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
Ford Focus I Comfort 5dv. 1.6 Duratec 100PS

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT

BMW 325 E46 Cabrio
BMW Z4 M40i MT
- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
Tivct chces asi preto, lebo ma vacsi vykon a nizsiu spotrebu ako obycajna 1.6. To hovoria papiere.jofo27 píše:Takze chapem to spravne,ak poviem ze zohnat TI-VCT je uz takmer nemozne,a mal by som sa chopit mozno poslednej sance co mi ponukol Lubak.A tymto by som ta chcel poprosit Lubaka aby si mi poslal blizsie info o tom aute,a ak sa da aj foto na moj mail: jozef.droppa@gmail.com Dakujem
Prax je taka, ze tivct mechanizmus je citlivy na olej a ma pomerne poruchovy variabilny mechanizmus.
Vykon je vyssi, ale hlavne nad 4000 otacok, co je na dialnici 130kmh a vyssie. Takze ak chces jadit po dialnici 180kmh za 11l/100, tak to je vhodnejsi motor, nez obycajna 1.6, ktora ide iba 180 za 10l/100.
Ten papierovy rozdiel 0,1l/100 v priemerke v prospech tivct je v reale zanedbatelny, hlavne ak je ten motor drahsi o 20 alebo kolko tisic.
Osobne som zvedavy na spolahlivost noveho 1.6 eco boost, ktory spaja 2 najslabsie clanky z tivct a hdi - variabilne casovanie a turbo.
Urcite by som ale nekupoval novy Focus v prvom roku vyroby. To je zakladne pravidlo u kazdej automobilky, kym nevyriesi detske choroby - napriklad Focus II 2005 mal zatekajuce ostrekovace do bloku motora = utopene sviecky a hrdzave valce alebo zle tesnenie a zatehajucu vodu do kufra....
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- solfan
- Test driver

- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
az tak cierne by som to s kupou v prvom roku vyroby nevidel...predsa len, niekto tie auta musi kupit (ja mam 2005 a zatial ziadny probem) a hlavne je to uz 3. generacia ff,takze vela much uz bude mrtvych
kazdopadne ja si myslim ze teraz sa hodne oplati kupit dosluhujuci model - super cena, problemy vychytane... az teda na obmedzenu vybavu, ale pre niekoho dostacujuce...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
Tak zhodou okolnosti mas uz asi 4. generaciu Fordovej liatiny 1.8 a v prvych rocnikoch to bol katastrofalny motor s praskajucimi hlavami v Escorte, problemami s cerpadlom a vstrekovacmi v FFI. Muselo ubehnut par rokov a vela ludi sa spalit, az ho vyladili na asi najspolahlivejsi diesel motor vo Focuse. Ked prisla 1.6 Yamaha, tak domej zatekala voda (kedze mas 2005, urcite aj tebe zateka z vadych ostrekovacov, ale mas to stastie, ze mas kryt na motore a tak ti do motora nezatecie). Ked prisla 2.0i tak sa zistilo, ze ma swirl klapky ulozene v plastovom sacom potrubi a po case sa plast vyhlodal, klapky ulomili a skoncili v motore. HDI dostali sitko, ktore sa zakarbonovalo a nepustilo olej a odislo turbo. Atd. A stale to su iba motory.
Tiez som zvedavy na kvalitu Microsoft Sync v novych Fordoch. Obecne kvalita a Microsoft su 2 odlisne pojmy. Vo novych Fiatoch sa to zasekava a musis to restartovavat obcas. Chce to minimalne odladit a pockat na par firmwareov.
Tiez som zvedavy na kvalitu Microsoft Sync v novych Fordoch. Obecne kvalita a Microsoft su 2 odlisne pojmy. Vo novych Fiatoch sa to zasekava a musis to restartovavat obcas. Chce to minimalne odladit a pockat na par firmwareov.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
JJJ majitel najel na novém TSI 50km jen 50 a škrtící klapka KO a servis odladěný motor 
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- jofo27
- Nováček

- Příspěvky: 40
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liptovský Peter
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
To Nicco: V podstate s tym ze chcem ti-vct koli vysiemu vykonu je pravda.O spotrebu mi moc nejde, nakolko kazdodenne jazdim tak 6x do 3km takze tam spotreba nikdy nebude dobra.Ja pokladam vyzsi vykon nie za vec frajeriny ale za vec bezpecnosti pri predbiehani a vediet ze mam par konikov pod kapotov pri predbiehani v rezerve je dobre.nie? Ja si myslim ze 85kw je taky slusny kompromis,nakolko na vecsi objem nemam korunky.Takze preto Ti-vct.
Teraz by som sa chcel opytat niekoho kto by vedel realne zhodnotit ci su prave ti-vct viac poruchove ako klasicke 1.6ky.Chapem ze to zalezi od daneho kusu,ale strasne vela prispevkov je ze variabil je komplikovany a kazovy,ale na druhu stranu si ho niektory nevedia vynachvalit. Existuje aj dake oficialne statistike porovnanie chybovosti 1.6 klasiky a variabilu? Nakolko uvazujem aj o jazdenke.Ako spoznam ze variabil odchadza,okrem straty vykonu? A mohol by mi niekto napisat zosnam najcastejsich poruch a ceny ich opravy.ja viem ze sa to tu uz riesilo,ale informacie sa dost lisia.
Teraz by som sa chcel opytat niekoho kto by vedel realne zhodnotit ci su prave ti-vct viac poruchove ako klasicke 1.6ky.Chapem ze to zalezi od daneho kusu,ale strasne vela prispevkov je ze variabil je komplikovany a kazovy,ale na druhu stranu si ho niektory nevedia vynachvalit. Existuje aj dake oficialne statistike porovnanie chybovosti 1.6 klasiky a variabilu? Nakolko uvazujem aj o jazdenke.Ako spoznam ze variabil odchadza,okrem straty vykonu? A mohol by mi niekto napisat zosnam najcastejsich poruch a ceny ich opravy.ja viem ze sa to tu uz riesilo,ale informacie sa dost lisia.
FF II 1.6 Ti-VCT 85Kw r.v 2004 Gia
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
- solfan
- Test driver

- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
samozrejme, ja suhlasim, ze nove veci je dobre ked najprv niekto vyskusa, vychytaju sa problemy a az potom to vezmem jaNicco píše:Tak zhodou okolnosti mas uz asi 4. generaciu Fordovej liatiny 1.8 a v prvych rocnikoch to bol katastrofalny motor s praskajucimi hlavami v Escorte, problemami s cerpadlom a vstrekovacmi v FFI. Muselo ubehnut par rokov a vela ludi sa spalit, az ho vyladili na asi najspolahlivejsi diesel motor vo Focuse. Ked prisla 1.6 Yamaha, tak domej zatekala voda (kedze mas 2005, urcite aj tebe zateka z vadych ostrekovacov, ale mas to stastie, ze mas kryt na motore a tak ti do motora nezatecie). Ked prisla 2.0i tak sa zistilo, ze ma swirl klapky ulozene v plastovom sacom potrubi a po case sa plast vyhlodal, klapky ulomili a skoncili v motore. HDI dostali sitko, ktore sa zakarbonovalo a nepustilo olej a odislo turbo. Atd. A stale to su iba motory.
Tiez som zvedavy na kvalitu Microsoft Sync v novych Fordoch. Obecne kvalita a Microsoft su 2 odlisne pojmy. Vo novych Fiatoch sa to zasekava a musis to restartovavat obcas. Chce to minimalne odladit a pockat na par firmwareov.
na druhej strane, je tam zaruka...kazdopadne, vela zalezi aj na samotnom kuse...
co sa tyka zatekania, tak o tom nic neviem, kupil som ho az v 2008
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- Nicco
- Zkušený

- Příspěvky: 1961
- Registrován: 16.06.2009 21:42
- Bydliště: CZ-SK
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
jofo27 píše:To Nicco: V podstate s tym ze chcem ti-vct koli vysiemu vykonu je pravda.O spotrebu mi moc nejde, nakolko kazdodenne jazdim tak 6x do 3km takze tam spotreba nikdy nebude dobra.Ja pokladam vyzsi vykon nie za vec frajeriny ale za vec bezpecnosti pri predbiehani a vediet ze mam par konikov pod kapotov pri predbiehani v rezerve je dobre.nie? Ja si myslim ze 85kw je taky slusny kompromis,nakolko na vecsi objem nemam korunky.Takze preto Ti-vct.
Teraz by som sa chcel opytat niekoho kto by vedel realne zhodnotit ci su prave ti-vct viac poruchove ako klasicke 1.6ky.Chapem ze to zalezi od daneho kusu,ale strasne vela prispevkov je ze variabil je komplikovany a kazovy,ale na druhu stranu si ho niektory nevedia vynachvalit. Existuje aj dake oficialne statistike porovnanie chybovosti 1.6 klasiky a variabilu? Nakolko uvazujem aj o jazdenke.Ako spoznam ze variabil odchadza,okrem straty vykonu? A mohol by mi niekto napisat zosnam najcastejsich poruch a ceny ich opravy.ja viem ze sa to tu uz riesilo,ale informacie sa dost lisia.
Co sa tyka variabilu/variatora/casovania, tak snad iba v japonskych motoroch funguje spolahlivo.
Ked si das hladat tivct tu vo fore urcite najdes, co hladas. Prejavuje sa to presne rovnako ako tu:
http://moje.auto.cz/Honza-F/fiat-barche ... a17cc597b3
teda traktorovo-dieselovy zvuk. Oprava vychadza na 2000czk alebo 6 -12.000czk podla toho, ci odide len ventil alebo jedna alebo oba vacky. Pravidelna a casta vymena kvalitneho oleja a setrenie motora dokazu zivotnost predlzit, ale ked kupujes jazdene auto, nevies, kto a ako v tom jazdil predtym.
Opel Astra J ST 2011, 1.4T/103kw,
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
ex: Ford Focus II Trend 1.6i/74kw, 2007, 100tkm, spotreba: 2010=6.65, 2011=6.44, 2012=6.23, 2013=5.94, 2014=~5.84~
- jofo27
- Nováček

- Příspěvky: 40
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liptovský Peter
Re: Pomoc pri kupe noveho Focusa
Tie priznaky chybneho variabilu som si uz nasiel.A ak je to s tou cenou tak ako pises tak pri najhorsom vyvalim za opravu priblizne 12000cz(co nie az tak vela oproti investiaciam do mojho ex diezlaka) a auto by malo byt zas ako nove?Chapem to spravne?A co som este nikde nenasiel je ze ak by bol variabil v haji a dalej sa na aute jazdilo mohlo sa poskodit daco ine(drahsie)?
FF II 1.6 Ti-VCT 85Kw r.v 2004 Gia
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
ex FF I 1.8 TDDI 66Kw r.v 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

