FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Odpovědět
runer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26.11.2009 18:28

FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od runer » 26.08.2010 14:31

Dobrý den,
mam problém s cukáním motoru. Při zařazené jedničce motor od 900 - 1500 otáček dost cuká a je v podstatě nemožné jet plynule. Řešil jste někdo někdy tento problém? Auto jsem koupil jako nové v ČR. Nyní mám najeto cca. 57.000 km, tak motor už asi bude zajetý.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od V12 » 27.08.2010 10:08

Keby to bola jazdenka so 150 az 200 tisic km povedal by som, ze su to vstrekovace. Pri takomto malom nabehu ale neviem. Na druhu stranu smejdova nafta ich asi dokaze odrovnat aj po 60 tisic. Kde tankujes ?
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

runer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26.11.2009 18:28

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od runer » 27.08.2010 13:12

Tankuju vsude. Kdyz potrebuju vzit naftu, tak beru na nejblizsi pumpe. Jeste se mi zda, ze plyn na volnobeh nema plynuly prubeh od 900 otacek. Lehce pridavam a motor se rovnou roztoci na cca. 1500 otacek. V podstate se na volnobeh neda plynule regulovat 900 - 1500 otacek. Je ale zajimave ze pri studenem motoru to jde regulovat lepe nez pri teplem. Myslis, ze to muze zpusobovat nafta?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od V12 » 27.08.2010 13:33

Myslim, ze Tankuju vsude bude odpoved na Tvoj problem. Skus tankovat iba na Benzine Vervu, vyhybaj sa neznackovym malym pumpam. Obavam sa ale, ze tym bezzuzdnym tankovanim si si ponicil vstrekovace. Skus s tym ist do servisu, mali by Ti urobit test vstekovacov. Potom budes mudrejsi.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od pipin » 27.08.2010 19:37

Auto s tímto motorem mám půl roku a dělá mi to samé. Je to prostě vlastnost tohoto motoru, který má na první převod velmi překotný záběr a pedál plynu poměrně strmě žene motor do otáček. Je potřeba velmi opatrně manipulovat s plynem hlavně na jedničku. Na vyšších stupních to již není tak patrné.V podstatě je celý problém o tom, že člověk přidá plyn a doslova se lekne jak auto vystřelí vpřed. Automaticky povolí pedál plynu,jenže vzhledem k jeho citlivosti to opět přežene auto prutce zabrzdí motorem a výsledkem toho je cuknutí které se může opakovat do té doby , než řidič přidá a přeřadí výš. Celý systém se prostě rozkmitá. Po koupi auta jsem to reklamoval a měl se možnost projet jiným novým vozem který se choval zcela identicky. Možná časem ford vydá nějaký nový soft kterým to vyřeši ale vzhledem ke stáří motoru pochybuji. Je potřeba si prostě zvyknout. :D
Ford C Max 1.8 TDCI

runer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26.11.2009 18:28

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od runer » 27.08.2010 21:07

PIPINe, mas asi pravdu. Presne takhle to je. Nemyslim si, ze problem bude v palivu. Pokazde kdyz ma clovek problem s novym turbodieselovym motorem, tak se to haze na spatnou naftu. Holt se jim tento motor moc nepovedl. Ale co, budu to muset jeste par let s timto autem vydrzet. Udelal jsem asi chybu, ze jsem se s tim motorem nesvezl. Myslel jsem, ze obsah 1,8 a vykon 115 PS bude v pohode, ale chyba se vloudila :( Tak dikes

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od tomason » 27.08.2010 21:31

Jenže tenhle motor má rád kvalitní naftu.Na obyčejnou NO NAME naftu čekej problém při rozjezdu chcípání,ale to rozkmitání já nepoznávám,ale má zřejmě i jiný soft řj.Obyč nafta dělá to,že to vypadá někdy že tě někdo drží za prdel a pak auto vystřelí do předu,protože obyčejná nafta později chytá než aditivovaná nafta s vyšším cetanovým číslem.Turbo potřebuje určitou porci plynů ke svému správnému roztočení při malém přidání plynu a obyč naftě vzniká ta situace,kdy nedojde k dostatečnému roztočení turba a motor jakoby zkoprní odbornými slovy:skromná dávka výfukových plynů pracně přemáhá setrvačnost turbodmychadla.
Existuje norma na paliva WWFC a pro normu Euro IV obyčejná nafta nestačí :!: cetanové číslo nafty by mělo být minimálně 55 Top Q nebo Verva Diesel či vlastní aditivace Vifem.
Spíš mi to připadá,že s tím neumíte jezdit neboli správně používat motor-turbo.
Daný efekt je dán taktéž velikostí turba a Focus má větší turbo,čemuž odpovídá 280nm stejný efekt je popisován i u motoru 1,7CDTI Oplu 280nm.
Pokud nejsi schopen jet bez cukání na jedničku od 1200-1800 cca. bude chyba ještě jinde asi ŘJ.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

runer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 26.11.2009 18:28

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od runer » 28.08.2010 09:37

Najezdim za rok cca. 50.000km, takze myslim, ze s tim motorem asi umim jezdit. Mam doma i Fiestu 1.4 TDCi (koupena jako nova) najezdila uz 250.000km a zadny problem podobneho razu jsem nikdy nezaznamenal a naftu beru taky vsude (kdyz je potreba). A tento jev, jako mam u Focusu jsem nezaznamenal. Asi mam holt smolika na divny kus z vyroby.

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od tomason » 28.08.2010 10:11

Mě je to jedno já sem přesvědčený o tom,že na normal naftu to prostě jezdí blbě.Při rozjezdu musíš víc tlačit na plyn jinak ten motor nechce jet ,několikrát se mi stalo hlavně u Tesca že mi pochodovala ručička na volnoběh to nesmí dělat u Benziny ani Agipu a Ultradieslu se mi to nestalo a navíc to auto skomíralo a cukalo :nixw: 1,4TDCI je uplně jiný motor a vůbec hromada jiných motorů se chová uplně jinak.V naftě může být velký rozdíl majitelé PD většinou nic nepoznají,ale tenhle motor funguje pomalu,jak detektor kvalitní nafty a hlavně ten zvuk piezo vstřikovačů je tak zřetelný,že poznám hned,asi jak je vyhnané CČ.V tichosti je Verva nejlepší.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
pipin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Hranice

Re: FF 1.8 TDCI 115 PS - 1. prevodovy stupen (cukani)

Příspěvek od pipin » 28.08.2010 14:29

Runer -Thomason má s tou kvalitní naftou určitě pravdu. Pokud natankuji vervu tak je to cukání minimalizováno.No ale jinak teda bych to zase tak nedramatizoval to cukání. Prvních tisíc km jsem se musel trošku hlídat ale teď už si toho ani nevšimnu. A rozhodně si myslím že si nemusíš vyčítat že si koupil nějakej krám. Tenhle motor má spoustu kladů a osobně jsem velmi spokojen.Připouštím ale, že si mohli s tím ovládáním trošku ještě pohrát.
Ford C Max 1.8 TDCI

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti