Focus RS by BBR

Pokec o modelech ST a RS
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Focus RS by BBR

Příspěvek od Marťas » 10.08.2010 11:25

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Obrázek

"Britský specialista BBR, patří na domácí půdě k uznávaným úpravcům od osmdesátých let, kdy představil Sierru RS Cosworth s výkonem přes 500 koní, jejímž ideovým nástupcem může být Focus RS s výkonem 404 koní.

Ford Focus
RS ve své standardním provedení disponuje přeplňovaným řadovým pětiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 305 koní (224 kW) při 6500 min-1. Maximum točivého momentu této pohonné jednotky představuje 440 Nm při 2300 až 4500 min-1.

BBR se v případě Focusu RS zaměřuje právě na jeho motor, pro nějž nabízí celkem čtyři stupně zvyšování výkonu. Kromě úprav pohonné jednotky jsou k dispozici i nové komponenty pro podvozek, které mají zajistit lepší ovladatelnost ostrého hatchbacku.

První stupeň představuje prakticky jen nové nastavení řídící jednotky, jehož výsledkem
je výkon 342 koní (252 kW) při 6150 min-1 a točivý moment 500 Nm dostupný při 3350 min-1.

Druhá fáze zvyšování výkonu zahrnuje kromě nového softwaru
i úpravy sání a montáž výkonnějšího mezichladiče. Focus RS se pak pyšní výkonem 355 koní (261 kW) při 6580 min-1 a točivým momentem 512 Nm, který je k dispozici od 3000 do 4600 min-1.

Při spojení druhého stupně úprav s montáží nového výfukového systému a přepracováním vstřikování paliva
vzniká třetí fáze zvyšování výkonu. Díky ní má přeplňovaný pětiválec výkon 382 koní (281 kW) při 6080 min-1 a točivý moment 526 Nm od 3000 do 4650 min-1.

Vrchol představuje čtvrtá fáze při níž přichází na řadu nové turbodmychadlo a palivové čerpadlo. Motor Focusu RS pak nabízí téměř o sto koní vyšší výkon a jeho majitel si může užívat 404 koní (297 kW) při 6220 min-1 a točivý moment 553 Nm při 3380 min-1."

Autofun.cz
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

Uživatelský avatar
kasi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8468
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Domažlice(CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od kasi » 10.08.2010 15:15

:wallbash:
je Ford Focus 1.8L Zetec-E EFI r.v.00,Sedan,Pacific Green Metallic,Ghia
byl Ford Focus 1.8L Endura TDdi r.v.99,Hatchback,Moondust Silver Metallic,Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
Zdwora
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3001
Registrován: 26.07.2009 15:07
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od Zdwora » 10.08.2010 21:20

:palec_nahoru: :perfect: :hhura: :Dancer: :gott:
"Vysmivam se do ksichtu vsem nechapavejm k0k0tum!" by Řezník

Obrázek

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od Fokal » 10.08.2010 23:02

Stage 3 a 4 už je dobrá prasárna :mrgreen: :palec_nahoru: Těžko říct, jestli to ještě vůbec funguje normálně to auto :nixw:
ST150

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od HmerX » 11.08.2010 09:58

Proč by nefungovalo?
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od misoo » 11.08.2010 10:23

keby radsej domontovali 4x4 namiesto neustaleho zvysovania vykonu... potom si tam mozu dat trebars aj 4 turba... :roll: :D

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od madbugie » 11.08.2010 11:05

tak tak premotorovaná drahá "hovadina"... ale kto z nás by ju nechcel mať doma ??? :D :D :D

na bežnej ceste už asi nepoužitelné, ale na takom slovakia ringu by to bolo zaujímavé vyskúšať, akurát je tu jeden "drobný" problém vzhladom k tomu že predný otvor je rovnaký ako na ST (no dobre sú tam tie dva "výduchy" navyše)

a ked sa STčko pod plnou palbou za 20 min uvarí čo spraví RS s raz takým výkonom... to sa musí uvariť za chvýlku... to teplo niekam musí ísť...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od Fokal » 11.08.2010 11:18

To je pravda, já jsem STčko ve Vysokym Mýtě na okruhu uvařil hodněkrát, jezdilo se cca 10 minut, venkovní teplota plus mínus 28 stupnů a jasno a to mám uplnou serii :!: RS to má snad nějak lépe vyřešený, nicméně faktem zůstává, že je to pořád ten samej T5 motor (s trochu jinym vnitřkem). Těžko říct no, pořád jsem jen teoretik, ale řekl bych, že první dvě stage v pohodě, třetí možná a čtvrtá už bude šílená :lol:
ST150

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od HmerX » 11.08.2010 12:28

To nechápu, jak to, že se ST uvaří 8O , když se jezdí rychle, proudění vzduchu je snad dostatečné. To mě dost překvapuje :roll:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od Fokal » 11.08.2010 12:46

Právě, že v Mýtě se rychle nejezdí, na cílový rovince cca 110, jinak pořád mezi 30 a 80 pořád na dvojku, jen na cílovce tam jde asi na 2 vteřiny trojka, takže je motor pořád v otáčkách a jezdí se tak pomalu, že náporový chlazení moc nefunguje. Nicméně mě to docela nemile překvapilo :roll:
ST150

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od misoo » 11.08.2010 12:47

jak rovnaky, RS ma predsa vacsiu tlamu a na kapote vetraky (tie hadam nie su atrapa), plus urcite vacsi intercooler, nevravim ze by RS neslo "uvarit" ale urcite na tom bude lepsie ako ST.

a ST uvaril vcedula na slovakiaringu (rychla trat), teda uvaril ako uvaril, auto normalne funguje, len bolo strasne cele horuce, motor, brzdy... proste nieco MALO nad optimalnu prevadzkovu teplotu :D

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od madbugie » 11.08.2010 12:52

hmerx prave že nie... ak si pozrieš fotky motoru 2,5 T tak tam ani nemá kadial ten vzduch moc prúdiť... je to nabúchané až po vrch...

ked som bol u koiša v servise tak pokaždé tam mal tú svoju "beštiu" odnárazníkovanú a celý predok má cca o 10cm vysunutý dopredu a je to samý velký chladič... dokonca namiesto jedného kolmého na tok vzduchu má 2 v 45° sklone (čiže dvojnásobná plocha) a v nárazníku oooobrovskú papulu na prívod vzduchu...

proste ST/RS je na "občasné" krátkodobé šlápnutie na plyn... to by sa muselo celé prekopať aby to chladilo...

a si zober ked je problém uchladiť 225 koní kolko tepla musí vyprodukovať 400 koní...

misoo ??? RS síce má opticky väčšiu tlamu ale prívod toho vzduchu je v podstate rovnaký... a tie lichobežníky sú tuším plné... u STčka je to tuším celé otvorené a sú tam také plastové klapky ktoré usmernujú vzduch na chladic... skusim daco pomajstrovat... uz len teda ked uz to tu takto one...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od Fokal » 11.08.2010 13:14

Vcedula STčko uvařil v tom smyslu, že bylo celý rozpálený nebo doopravdy uvařil, že mu šla teplota na 120 stupňů a displej zobrazil "HIGH ENGINE TEMPERATURE"? Tak to šlo totiž několikrát mě a nejen mě :roll:
ST150

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od misoo » 11.08.2010 13:21

to neviem, asi az tak nie ze by mu nieco vypisovalo... len ze by sa dali na kapote varit steaky :lol:
ved sa ho spytaj a mas :)

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Focus RS by BBR

Příspěvek od madbugie » 11.08.2010 13:44

neuvaril v zmysle zlikvidoval, ale uvaril v zmysle že nemohol pokračovať dalej naplno, jednoducho auto netahalo, voda skoro vyvierala olej na max a brzdy boli uplne zvadnute... a na také super auto je 10 min plného výkonu a dost málo si myslím že skôr divné... ved s tým museli rátať že to ludia budú žhaviť do červena...

no tak som to nejako zlepil dokopy... čiže kladiem si otázku ked je problem uchladiť ST / RS tak čo potom 400 koní... akože OK je super ich tam mať a na každej križovatke si král... len je to otázka 5 minút... čistej radosti a potom 25 min "chladenia"...

no dobre teda aj tak my ostatny môžeme len tichúčko v dobrom závidieť... :mrgreen:

zeleným je ST otvor
žltým je RS otvor (teda funkčná čast)
oranžové sú tie lichobežníky...
Přílohy
papula.jpg
Naposledy upravil(a) madbugie dne 11.08.2010 13:51, celkem upraveno 1 x.
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „ST a RS legenda žije“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti