Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od misoo » 16.07.2010 10:55

este doplnim (je tusim na to aj samostatne vlakno) ze sme skusali vedla seba 0-100 1,6tivct vs. 1,6tdci, oba rovnako 115k a obaja sme sli uplne narovnako, ziadny rozdiel aj ked krutak mal diesel podstatne vacsi.

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 11:00

Dovolim si citovat jedneho clena - KH:
praca je velicina ktora hovori kolko sily si vynalozil na urcitej drahe. v motore je to teda krutiak (sila) a otacky (draha).
vykon hovori o tom kolko prace si vynalozil v nejakom case
ak mas rovnako vykonne auta (kW), znamena to, ze dokazu vykonat rovnaku velkost prace v rovnakom case (doslova odnesu rovnake bremeno v rovnakom case)
a rozdiel je len v tom ako ju vykonaju:
benzin pracu vykona pri vyssich otackach a nizsej sile (krutiaku),
naopak rovnaku pracu dizel vykona pri nizssich otackach ale vacsej sile (krutiaku)
to je cele
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od madbugie » 16.07.2010 11:05

sak to... a významne na to vplýva prevodovka... (benzín ju má preto lahkú a dízel ťažkú)

u benzínu platí:

4000 ot = 100 % krutiaku a 85 % vykonu
6000 ot = 80% krutiaku a 100 % vykonu

pri sprevodovani benzinu kde medzi 3,4,5 je rozdiel v otáčkach cca 1200 na stupeň je teda najvýhodnejšie zrýchľovať od 4800 do 6000 a netreba točiť do 6700 alebo opačne radiť skôr ako pri 6000

samozrejme dizlik je aj ťažšie sprevodovany, takže to že ma veeeeelky krutiaci moment je vedlajšie...

PS: a teraz by ma zaujimali ksichtiky majitelov 2 a viac litrovych turbomotorov (jaq benzin tak nafta) ktory nad takymito debatami sa iba velavyznamne uškrnu, že o čom to tí chlapci z toho tepla točia :D :D :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 11:13

mno, napr. 3l atmosfera, tam to taha linearne a pekne, ale nejaky brutal zatah necitis. Ale ak pozries na tachac, tak ide velmi rychlo smerom hore :D.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
jonek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 519
Registrován: 18.02.2010 14:51
Bydliště: Kysuca

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od jonek » 16.07.2010 11:25

no ale pre nas 1,6tkarov je to velmi zaujimave citanicko... :bravo22:

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od MK2 » 16.07.2010 11:58

madbugie píše: ...že o čom to tí chlapci z toho tepla točia
jo jo :totlsmile: :totlsmile: :totlsmile:
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 16.07.2010 13:29

je to skor z nedostatku vykonu :D

bo mat 300k, neriesim, ci mi do kopca zrychluje na 4-ke, ci 5-ke. Stale by to tahalo :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 17.07.2010 08:18

Motor produkuje krutiaci moment, nie vykon. Ten je zasa produktom krutiaceho momentu a otacok. Nic viac a nic menej. Takze ak mam motor A, ktory ma v 2000 otackach 300 Nm a vykon 63 kW, neexistuje ziadny iny motor, ktory by v 2000 rpm daval 300 Nm, no iny vykon. Pretoze plati :

P=Mk*2*pi*n kde :
P - vykon vo wattoch
Mk - krutiaci moment v Nm
pi - to snad kazdy pozna
n - otacky za sekundu

Reci o nutnosti vykonu pri plnych otackach su sice pekne, ale nespravne. Aj moj 2.0TDCi ma maximalny vykon v 4000 rpm, no od 3000 do 4000 je vyrazne lenivsi, ako od 2000 do 3000. Preco ? Pretoze aj zrychlenie zabezpecuje krutiaci moment a to v podobe taznej sily. Takze tocenie motorov do obmedzovacov vo vidine najvacsieho zrychlenia je chore. Tocit treba iba tolko za spicku maximalneho krutiaku, aby po preradeni zostal motor v oblasti jeho maximalneho narastu.

Ostry zatah TD motorov v oblasto okolo 2000 rpm je krasny, ale negovany poklesom tahu nad 3000. Benzinak taha "linearne", nie je citit ziadne nakopnutie, ale taha. Preto je zdanlivo lenivy, no pravda je taka, ze zrychluje rovnako dobre, ako diesel, ktory musi mat inak vyskladane prevody. Vyslednym efektom su 2 veci :
- zrychlenie z nula na 100 bude pre vykonovo rovnaky diesel a benzin totozne (toto tu na fore bolo dokazane porovnanim TiVCT a TDCi 85kW, benzinak mal velmi mierne navrch asi vdaka hmotnostnej vyhode, alebo to bola statisticka chyba merania)
- zrychlenie pri predbiehani - na zaciatku je diesel vo vyhode a netreba radit, staci prisliapnut a ide, no ked na benzinaku podradim o 1-2 stupne a vytocim do maxima krutiaku a radim, najprv sice za dieslom zaostanem, no nakoniec skoncime na jednej urovni. Je otazne, ako rychlo dokazem podradit, samozrejme.

Suma sumarum - vsetko je to o krutiacom momente transformovanom na taznu silu na kolesach, nie vykone. Pretoze a=F/m kde :
a - zrychlenie
F - tazna sila
m - hmotnost
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 17.07.2010 12:12

Ako vies, ze zrychlenie ti produkuje Mk a nie vykon? Lebo ti to viac buchne do prdele? Tak to je omyl :D. Pozri si rychlomer a uvidis :D.

Ja ked chcem aj na dizli zrychlovat na maximu, idem do otacok s max vykonom. a pomaha to.

Proste relevantny a provnatelny udaj je vykon. Benzin s 160 Nm ale 125k bude lepsie zrychlvoatk ako nafta s 250Nm a 104 konmi.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 17.07.2010 14:17

Anndy :
Dobre si precitaj, co som napisal. Vykon je praca za cas. A praca je posobenie sily na drahe. A motor produkuje co ? Krutiaci moment, nie vykon. Tvoje porovnanie benzinu a dieslu je ale spravne, no z ineho dovodu, nez si myslis. Toto je trosku vyssia fyzika nez pocit zatlacenia do sedadla, ktory je sice posobivy, ale neefektivny, ked konci po naraste o 300 otackach :D Staci sa pohrat so SimuLinkom alebo MathCAD-om a je to jasne...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 17.07.2010 18:55

Mas to trochu pomylene, jednotlive veci chapes spravne, vysledok nespravne :).

Na cestu autom z bodu A do bodu B musis vykonat nejaku pracu. Vykon, ako spravne pises, je praca za urcity cas. Cize ak mas viac vykonu, urobis rychlejesie rovnaku pracu. Cize na Max zrychlenie potrebujes max. vykon.

Krutiaci moment je dolezity ale je mimo zrychlenia, resp. len podla hodnoty Nm nezistis, ktory motor bude mat lepsiu dynamiku, resp. hodnoty zrychlenia a max. rychlosti, kdezto podla hodnoty max. vykonu to urcis hned.

Alebo inak Mk je sice sila, ale je to vyjadrenie sily motora v dany, aktualny okamih. Teda bez ohladu na cas. Kdezto vykon suvisi s casom je to praca za cas a tak isto zrychlenie je casova velicina.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 18.07.2010 09:34

Anndy :
Jednoducha, no zasadna otazka :
Co sposobuje zmenu rychlosti hmotneho bodu podla Newtona ?

Tvoje tvrdenie o max. vykone je zaujimave, no nie celkom pravdive. Dokazom nespravnosti je vseobecne znamy kopanec turbodieslov v oblasti okolo 2000 rpm. Prave tu maju TD maximalny krutiak, no iba cca 60% maximalneho vykonu. Napriek tomu v tejto oblasti zrychluju najlepsie. Preco asi ? Podla Tvojej teorie by aj TD mal najlepsie zrychlovat v oblasti maximalneho vykonu, no evidentne to tak nie je...

A tym, ze nad 2500 rpm krivka krutiaku dost strmo pada - inymi slovami motor vädne a benzinak ju ma podstatne rovnejsiu, v konecnom dosledku ako si spravne poznamenal benzinak = diesel za podmienky rovnakeho vykonu. Preco ? Lebo plocha pod krivkou grafu krutiaceho momentu (a samozrejme aj vykonu) :)

Este jedna zauhimava vec dokazana experimentalne :
3x sprint z 0 na 100 s 2.0TDCi :
1. pokusy - radenie az v obmedzovaci, priemerny cas 9.6 (3x merane)
2. pokusy - radenie uz pri 3000 rpm, priemerny cas 9.3 (3x merane)
3. pokusy - rozbeh z dvojky, trojka radena v cca 3000 rpm, priemerny cas 9.0 !!! (3x merane)

Ako vidiet, oblast maximalneho krutiaku ma nieco do seba. V 3. serii som dokonca pokoril technicakovy udaj 9.2 sekundy v dosledku usetrenia jednej turbodiery. Vsetky merania na suchom asfalte o teplote cca 55 stupnov Celzia, 20% vlhkost vzduchu, teplota vzduchu 35 stupnov celzia, ESP off, klima off. Teplota pneu nemerana (viem, chyba), pneu 205/55 R16 Michelin HP Primacy.
Naposledy upravil(a) V12 dne 21.07.2010 13:24, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 18.07.2010 10:46

Skusim jednoducho.
Vykon je nejaka praca za cas. Cim rychlejsie danu pracu urobim, tym mam vyssi vykon. A cim vyssi vykon, tym menej casu na danu pracu, cize aj absolutne zrychlenie (nie okamzite, ako pri nahlom naraste Mk) bude maximalne.

Suhlas s tebou, ze Mk je vlastne to, co hybe autom. Ale v spojitosti s tackami dava vykon a max. vykon v danych otackach udava ako max rychlo pojde a ako max rychlo zrychlim :D
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od V12 » 18.07.2010 13:01

Skusim este jednoduchsie :
Zober si nejaky diesel a skus akceleraciu z nula na sto pri toceni az po obmedzovac a potom este raz, ale kvaltuj okolo 3000 rpm. Budes velmi prekvapeny rozdielom. Aj ja som bol, pretoze tiez som si myslel to, co ty.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Anndy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4963
Registrován: 10.08.2008 22:07
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT

Příspěvek od Anndy » 18.07.2010 19:16

Na benzíne to zaživam stale, tam to funguje. Diesel ma k dispozzicii ibba sem-tam 1.9 tdi a ked som to skusal, tak mi to vyslo rovnako ako na benzine, max vykon najrychlejsie siel otackomer hore.
Focus II kombi, facelift, r.v. 2008, 1.8 92kw Duratec, Titanium X Galéria
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti