zirafak píše:Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal.....Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor![]()
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik
dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
- Fireice
- Nováček

- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
-
fokina
- Junior

- Příspěvky: 412
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám..

- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Je to spatne pro motor a taky turbo, protoze to se zahriva a proudenim vzduchu a chladici kapaliny ochlazuje, ale kdyz zastavis a vypnes motor, tak se tam to teplo hromadi a nema se to jak chladit. Pak obcas neco prasknefokina píše:Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám..![]()
- Ahmed
- Test driver

- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Proc by se melo palivo do valcu vstrikovat, kdyz neni potreba nijak udrzovat otacky? Palivo to tam tlaci, az kdyz jsou otacky nekde na urovni volnobeznych, pak to zacina pridavat. Tvoje teorie se trosku blizi tomu, jako by mi nekdo rekl, ze to auto bude zrat, i kdyz pojedu s vyplym zapalovanim se zarazenou rychlosti z kopce.
Naposledy upravil(a) Ahmed dne 15.01.2007 21:50, celkem upraveno 1 x.
- Damon
- Test driver

- Příspěvky: 10354
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Citace ze stejného tématu z jiné sekce.
Jinak to přesunout do jednoho tématu nejde.
Takže pokračujem pouze tady.
Jinak to přesunout do jednoho tématu nejde.
Takže pokračujem pouze tady.
Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji
miro píše:tym ze vyradis rychlost nesetris prave naopak lebo motor ide na volnobeh a spotrebuva palivo. ale niekde pri cca 1200 ot. uz sa oplati vyradit lebo vtedy zacina pridavat palivo aj ked nepridavas plyn
Ferino píše:Šetřím benzín tím, že nechávám kvalt dokud to jde (tak do 1300 ot).
Nevíte při kolika otáčkách se vypne (zapne) úplně přívod paliva, když jedu třeba z kopce s kvaltem?
Jiri02 píše:Rekl bych, ze pokud poklesnou otacky pod ty, kterym odpovida poloha padalu plynu, regulator zacne pridavat. A naopak: pokud jsou otacky vetsi, nez odpovida poloze plynu, regulator zavre privod.
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
pelen píše:Zarazenou rychlost mam nekdy az tesne pred krizovatkou. Nekdy k ni dojizdim na volnobeh a rychlost zarazuji tesne pred ni, zalezi na momentalni situaci. Treba u nas v meste jsou krizovatky hodne nahustene, tak nema smysl vyrazovat rychlost.Skubi píše:zásadně dojíždím ke křižovatce se zařazenou rychlostí a jindy při jízdě taky nevyřazuji
Fordik píše:Jak kdy, ale vím že třeba u Feldy s palubním počítačem mi to z kopce při zařazené rychlosti a bez doteku plynu ukazovalo spotřebu 0.0l Kdežto na neutrál 0.8l
U Focuse většinou nechávám rychlost, ale oprav du jak kdy.Z kopce určitě vždy.
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999
- Beri
- Junior

- Příspěvky: 318
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Česká Lípa / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Toto je citace za stránek http://www.fordfans.cz, více se dozvíte tam.
Zpomalování
Vozidlo jede a uvolníte nohu z plynového pedálu. Řídící jednotka zaznamenává změnu polohy pedálu a snížení rychlosti auta. Z tohoto stavu vychází několik problémů, které hravě překonáme. Zaprvé je nutné zabránit zhasnutí motoru, proto je omezovač přístupu vzduchu při volnoběhu otevřen jako opatření proti náhlému uzavření škrticí klapky. Po uzavření klapky se pomalu zavírá i přisávání vzduchu, které dále ovládá otáčky při volnoběhu a motor se pomalu dostává do provozní situace pro volnoběh se zahřátým motorem. Člověk ohleduplný k přírodě se neustále zaobírá emisemi vycházejícími z jeho automobilu a je upřímně zděšen při myšlence na obrovské plýtvání benzínem při zpomalování. Pokud jsou otáčky motoru vyšší než 1500 a teplota chladící kapaliny přesahuje 60 oC, EEC zcela vypíná injektory. Ty opět ožijí při poklesu otáček pod 1500 nebo pokud se dotknete pedálu. Pokud vaše vozidlo není vybaveno čidlem rychlosti, existuje teoretická možnost zhasnutí motoru pokud při zpomalování překračujete shora hranici 1500 ot/min. Přisávání spalin do válce je stále neaktivní, ale odtah benzínových výparů z nádrže do skříně katalyzátoru běží. Časování zážehu může být ze dvou důvodů posunuto dopředu: 1) při nízkém průtoku vzduchu je velmi výrazně sníženo riziko klepání, 2) předstih zážehu vytváří na pístech protitlak vůči smyslu setrvačnosti pohybu vozidla a pomáhá při tvorbě brzdícího účinku motoru.
Zpomalování
Vozidlo jede a uvolníte nohu z plynového pedálu. Řídící jednotka zaznamenává změnu polohy pedálu a snížení rychlosti auta. Z tohoto stavu vychází několik problémů, které hravě překonáme. Zaprvé je nutné zabránit zhasnutí motoru, proto je omezovač přístupu vzduchu při volnoběhu otevřen jako opatření proti náhlému uzavření škrticí klapky. Po uzavření klapky se pomalu zavírá i přisávání vzduchu, které dále ovládá otáčky při volnoběhu a motor se pomalu dostává do provozní situace pro volnoběh se zahřátým motorem. Člověk ohleduplný k přírodě se neustále zaobírá emisemi vycházejícími z jeho automobilu a je upřímně zděšen při myšlence na obrovské plýtvání benzínem při zpomalování. Pokud jsou otáčky motoru vyšší než 1500 a teplota chladící kapaliny přesahuje 60 oC, EEC zcela vypíná injektory. Ty opět ožijí při poklesu otáček pod 1500 nebo pokud se dotknete pedálu. Pokud vaše vozidlo není vybaveno čidlem rychlosti, existuje teoretická možnost zhasnutí motoru pokud při zpomalování překračujete shora hranici 1500 ot/min. Přisávání spalin do válce je stále neaktivní, ale odtah benzínových výparů z nádrže do skříně katalyzátoru běží. Časování zážehu může být ze dvou důvodů posunuto dopředu: 1) při nízkém průtoku vzduchu je velmi výrazně sníženo riziko klepání, 2) předstih zážehu vytváří na pístech protitlak vůči smyslu setrvačnosti pohybu vozidla a pomáhá při tvorbě brzdícího účinku motoru.
Ford Focus 1.8 16V Ghia, 1999, combi


- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Delas to moc dobre, protoze tim snizujes teplotu turba. Foki tu nekde psal, ze ho videl rozpalane do cervena. Po ostre jizde, hlavne po dalnici, kdy jede turbo naplno se pred zastavenim motoru ma nechat motor chvili bezet naprazdno, teplota turba se snizi a nedostane po zastaveni motoru tepelny sok a nehrozi jeho zniceni. Myslim, ze neco o tom najdes i v manualu.fokina píše:Já většinou před křižovatkou podřazuji a brzdím motorem, ale když jedu třeba po dálnici a je klesání, tak skoro vždy vyřazuji a nechávám motor odpočinout, někde jsem četla, že není dobré držet plyn při dlouhé jízdě zmačknutý....má se občas vyřadit. Také jsem četla o dieslech, že když se jede déle rychleji, třeba po dálnici, tak se má pak na chvíli zastavit a nechat motor běžet na volnoběh, nemá se hned zastavit a vypnout, na něco je to prý špatné, ale už si nepamatuji na co...každopádně to tak dělám..![]()
-
fokina
- Junior

- Příspěvky: 412
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
- Fireice
- Nováček

- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
to pelen: Nezapoměl jsempelen píše:to Fireice:
Ty jezdis z kopce "susem" ve stylu co to da?
To ja radeji z kopce pribrzduji motorem, nez brzdama.
Nezapomnel jsi na cidlo polohy plynoveho pedalu?
Nevim, zda u focusu je, ale u nekterych aut bylo a blokovalo prisun paliva pri zvysenych otackach a nezmacknutem pedalu.
Upřesním ještě to zhasínání motorů ihned po jízdě po dálnici. Týká se to hlavně motorů vybavených turbem. Jde o to, že turbo má uhlíkové ložisko mazané tlakem oleje.(při otáčkách kolem 80 000ot/min tam nemůže bejt normální)Jakmile prijedeš z dálnice a chcípneš motor,může mít turbo třeba 20 000ot/min.To znamená že se tlakově přestane mazat ten uhlík,a než se dotočí,hrozí eventuální vydření toho ložiska.Ale pokud jedeš normální jízdu třeba z města a netočíš to jak cvok tak se nic neděje
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- pelen
- Test driver

- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Jiri02
- Pokročilý

- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Moc dobrá připomínka!Fireice píše: Upřesním ještě to zhasínání motorů ihned po jízdě po dálnici. Týká se to hlavně motorů vybavených turbem. Jde o to, že turbo má uhlíkové ložisko mazané tlakem oleje.(při otáčkách kolem 80 000ot/min tam nemůže bejt normální)Jakmile prijedeš z dálnice a chcípneš motor,může mít turbo třeba 20 000ot/min.To znamená že se tlakově přestane mazat ten uhlík,a než se dotočí,hrozí eventuální vydření toho ložiska.
To, že by měl motor běžet nějakou chvíli na volnoběh má také vliv na ochlazení turbíny. Tím, že se rozpálená turbína nenechá zchladnout, po zastavení se její teplo rozvede po celém rotoru a též na ložiska, kde se olej (nebo jeho zbytky) začne pálit a to není optimální. Za běhu turba se část rotoru chladí a olej cirkuluje, po zastavení už ne. Veliké turbodiesely (třeba ve velkém buldozeru) se mají před odstavením nechat bafat na volnoběh i několik minut.
- misoo
- Test driver

- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
- Fireice
- Nováček

- Příspěvky: 138
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Přesné tabulky na to neexistují. Při normální jízdě kdy motor nevytáčíš, se to neřeší.Pakliže pojedeš sportovní jízdu (motor budeš točit k 5 000ot/min [diesel] ) až domů před barák,určitě bych ho nechal 30-60 vteřin klapat na volnoběh.Jak řikám,je to velice individuální, a někdo to dělá,někdo né. Obecně platí,nezhasínat motor ihned,pokud je hodně ohřatejmisoo píše:nemam sice diesel, ale o chladnuti turbiny viem. vsetci ste sa tu zhodli, ze to treba po jazde chvilku nechat "chladit". ale ani raz som tusim nezaznamenal kolko ta chvilka znamena... ci 5s, 20s, alebo minuta, tri minuty...
tak teda, kolko po zastaveni "chladite"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host







