Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 27.08.2009 17:09

Dav píše:Zdaravim vsechny, dela to i me, presne jak popisuje Bob, ale ne vzdy. Co jsem tak vypozoroval, tak to dela jen majitelum 1,6 Tdci 80Kw. Mozna kvuli DPF filtru, ktery bohuzel mam taky. Zrejme neprobehne cela regenerace a jak je filtr z regenerace zahraty, tak ventilator ho po vypnuti jeste asi 1min. chladi.
Skvelý postreh - DAV - takže iba s kódom motora G8DB???
Ale nebude to o regenerácii, lebo mi to už bežalo aj keď som prešiel len dva tri km a v teplotách okolia okolo 8-12°C! Takže by ešte RJ nezačala regeneráciu, lebo by menala spolnené "blokády" - teda podmienky - teplota DPF(je na ňom snímač teploty) a tiež teplotu motora - teda normálny režim vstrekovania. Kým nemá RJV hlášku o "nominálnej" pracovnej teplote motora - vstrekuje naftu v inak rozložených dávkach-vstrekoch. Za účelom rýchlejšieho ohriatia motora a teda lepšieho spaľovania i účinnosti či už DPF, oxidačného (alebo u benzínov klasického 3-cest.katalyzátora).
Tak som už začínal uvažovať o tom či mi náhodou termostat nezačína opozdene otvárať veľký okruh na chladenie - ale vadí mi tam tá náhodilosť.
No a minule som mu solil pár km a divsasvete - vonku teplota blízko 30°C - postojím, vypnem motor a ventilátor? NIČ!
Takže kde je zakopaný ten pes?
Ja teda stále neviem...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

hanus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 07.01.2009 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od hanus » 27.08.2009 20:30

Raada píše:Dnes jsem jel cca 6km velmi klidnou jizdou po rovine a motor se sotva zahral na provozni teplotu. Pri zastaveni slysim vetrak chladice a pri vypnuti motoru se vetrak vypnul taky. Neprijde mi to normalni a pripomina mi to stejnej problem co tady resite. Uz nekdo vite cim to je?
Mám to podobně, ale jen když mám zapnutou klimatizaci (manuální). Jedu klidnou jízdou, krátkou trasu, motor nemůže být zahřátý a po zastavení je ventilátor chladiče v provozu (zapnutá klimatizace) po vypnutí auta se ventilátor ihned vypne. Když auto nevypnu a rozjedu se, ventilátor se po chvíli zastaví.

Pokud nemám zapnutou klimatizaci, tak se ventilátor chladiče snad nikdy nezapnul. Ani na volnoběh v největším vedru.
Ford Focus Combi 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 02/2006

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 27.08.2009 21:32

To BobTDCi: Presne, delaj to motory od PSA G8DB.
U 1,8TDCi od Forda zapina ventilator jen s klimou a po zhasnuti motoru nikdy ventilator nejede.
U me jde slyset ventilator hned po nastartovani i u studeneho motoru. Byl jsem u znameho na diagnostice, nahral mi novy upgrade RJ a dela to stejne. Rikal, ze vse ovlada RJ a nelze to zadnym zpusobem ovlivnit, mam to nechat tak. No nevim, je to nelogicke, v kazdem pripade to zvysuje spotrebu a po zhasnuti motoru vybiji baterku. Taky se mi parkrat stalo, ze po zhasnuti motoru jede ventilator o poznani tiseji, jako kdyby tam byly dva ventilatory a nekdy jel jen jeden.
Jak jsi poresil DPF a EGR? Podelis se s nami o nabite zkusenosti s ekologickymi nesmysly?
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 08.09.2009 19:21

Nadobúdam presvedčenie, že je to súvis s upgrade RJ po preinštalovaní softu na regeneráciu DPF - ktorú robia na zvolávačke kde menia i celú saharu - teda ventilátor.
Všetci, ktorým to robí - majú ten debilný DPF.
No ešte to nemám urobené - iba vyčistený DPF aj EGR - zatiaľ to ide a keď budem mať chvíľku pokoj z práce, tak zbehnem do Meziříčí na úpravu.
Hneď po vyčistení ide motor poznateľne tichšie a pokojnejšie - akoby - pri 80-100km/h ho nepočuť a predtým ho počuť bolo stále. Ale regeneráciu mi spúšťa prakticky stále je to v tomto ohľade úplný debil!!! :x :x :x
Ale čo už... 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Komi » 09.09.2009 08:26

ja mam tiez pocit ze po zvolavacke si ventilator zije svojim zivotom - predtym po odstaveni motora isiel len po prehriati, po uprave si hocikedy dochladzuje...
asi pred mesiacom sa mi zacala sporadicky zvysovat hlucnost motora - predpokladam ze je to pri regeneracii a filter je uz poriadne zaneseny, uvidim ako sa to vyvinie , teraz mam 112tkm takze by to vcelku mohlo byt uz blizko...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 25.09.2009 10:34

Takže páni - je to "Don Juanovský boj s veternými mlynmi" - ten ventilátor fakt chodí kedykoľvek kvôli DPF - a to vo všetkých autách čo sú po zvolávačke na výmenu sahary a update sw na regeneráciu FAP. A neurobíme s tým vôbec nič - je to overené...fňuk.
Iba sa s tým zmieriť a ušetrite si prachy za výmenu snímača teploty(čo som už urobil) či nebodaj celého termostatu (ako som už plánoval).
Je to márna snaha. Keď tam ten soft už je - neurobíme s tým naozaj nič.
Ten "de Bill" si bude zapínať aj po prejdení 2-3km v zime ak si to práve zmyslí.... Je to úplný "Tu-poň"...
Hovoril som o tom s človekom, ktorý o tých softoch už "niečo" vie....
Jasné všetko sa dá - ale to by Vám vo forde museli inštalovať pôvodnú verziu a k tomu ich "oficiálne" neprinútite, lebo ich pokyny znejú - dať novú verziu SW!!!
Howgh. 8O 8O 8O 8O :idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 25.09.2009 14:06

Po odstraneni toho DPF ti ventilator po vypnuti motoru stale toci jako drive? Myslel jsem, ze tento problem odstranenim DPF bude vyresen. Kdyz prece nebude dochazet k te regeneraci, tak nema ventilator co dochlazovat. Teplota motoru bude nizsi, cidlo by ji melo vyhodnotit a nespoustet dochlazovani.
Tim prehranim softwaru v RJ po odstraneni DPF to nelze nejak poresit?
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 26.09.2009 18:24

Dav píše:Po odstraneni toho DPF ti ventilator po vypnuti motoru stale toci jako drive? Myslel jsem, ze tento problem odstranenim DPF bude vyresen. Kdyz prece nebude dochazet k te regeneraci, tak nema ventilator co dochlazovat. Teplota motoru bude nizsi, cidlo by ji melo vyhodnotit a nespoustet dochlazovani.
Tim prehranim softwaru v RJ po odstraneni DPF to nelze nejak poresit?
Nie - to je ešte nejaký "nadstavbový soft" - a má nejaké iné priority - nielen regeneráciu. mne sa stávalo že som prešiel hore mestom 3km - vonku bolo 7až9°C a keď som postál a vypol motor ventilátor už chladil...
Aj p. Reckziegel povedal - že toto ostáva v činnosti...
To je tak divná záležitosť - že napríklad regenerácia sa spustí iba ak je nominálny pracovný režim motora - teda dosiahnutá pracovná teplota motora, navyše musí byť splnená podmienka teploty telesa DPF/má tam samostatný snímač teploty za týmto účelom, ktorý meria iba od 100°C vyššie/.
Je veľmi náročné "povyšetrovať" všetky možné i nemožné dôvody nábehu ventilátora - ak by to stačilo toto upraviť a už by to nechodilo ako chce - bolo by to skvelé, ale nie je tomu žiaľ tak.
Takže mi potvrdil, že bude chodiť naďalej ako len chce - a poruchou, či zlé by to bolo iba ak by to bežalo viac ako jednu či dve minúty po vypnutí motora. Nebodaj do vybitia akumulátora - vtedy vraj treba vymeniť túto "krabičku" na telese krytu ventilátora - sahary.
Přílohy
Riadiaca jednotka ventilátora chladiča.
Riadiaca jednotka ventilátora chladiča.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 22.11.2009 21:15

Po odstraneni DPF se mi uz ventilator vypina s vypnutim motoru. Uz nebezi po vypnuti motoru treba 1min jako drive, bylo to asi chlazenim motoru po regeneraci, ktera nyni neprobiha.
Navic mi jeste menily v servise ( neznackovem ) kabel s relatkem k sahare. Pry je to najaka dalsi svolavaci akce ford, ale ford ji nehradi. Teda jestli nekacali :wink:
Ma to odstranit problemy s castym, bezduvodnym spinanim ventilatoru.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 24.11.2009 08:32

Dav píše:Po odstraneni DPF se mi uz ventilator vypina s vypnutim motoru. Uz nebezi po vypnuti motoru treba 1min jako drive, bylo to asi chlazenim motoru po regeneraci, ktera nyni neprobiha.
Navic mi jeste menily v servise ( neznackovem ) kabel s relatkem k sahare. Pry je to najaka dalsi svolavaci akce ford, ale ford ji nehradi. Teda jestli nekacali :wink:
Ma to odstranit problemy s castym, bezduvodnym spinanim ventilatoru.
Ak je zvolávačka Fordu - tak ju musí hradiť - to inak nejde.
A na pôvodnej zvolávačke kde menili celú saharu si teda bol.
A čo ti menili tu? Odkiaľ o nej akože vedeli ak sú neznačkový servis? Koľko si cáloval?
PS: Odkedy mám vyliečený DPF, tak som ventilátor počul ísť iba raz - ale len do vypnutia motora - vypol spolu s ním - a dobiehal - tak som to zistil....ten zvuk neprehliadneš... :wink: 8) :roll: :?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 24.11.2009 13:36

Nevim, jestli mi nekdy menili celou saharu, mam to z nemecka a v servisni databazi Ford dle Vin mi svitila jedina nedokoncena servisni akce. To byla prave na vymenu toho svazku kabelu, jinak nic.
Dle vyjadreni Fordu, se doporucuje vymenit tento svazek kabelu v zemich, kde se v zime hodne soli, pak to rele zoxiduje a toci se ventilator stale. Muze to udajne zpusobit i pozar :) Tohle vyjdreni jsem si cetl v tom servisu, dostali to z Fordu.
Delaji tam jen fordy, maji pristup do servisni databaze a maji original dily Ford. Stalo to s praci 500kc, tak jsem to neresil, do original Ford servisu nejezdim.
Co jsem zjistoval, to rele odchazi i u Peugeotech, pak ten ventilator toci stale, neni to hrazeno jako svolavaci akce.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 25.11.2009 07:33

Dav píše:Nevim, jestli mi nekdy menili celou saharu, mam to z nemecka a v servisni databazi Ford dle Vin mi svitila jedina nedokoncena servisni akce. To byla prave na vymenu toho svazku kabelu, jinak nic.
Dle vyjadreni Fordu, se doporucuje vymenit tento svazek kabelu v zemich, kde se v zime hodne soli, pak to rele zoxiduje a toci se ventilator stale. Muze to udajne zpusobit i pozar :) Tohle vyjdreni jsem si cetl v tom servisu, dostali to z Fordu.
Delaji tam jen fordy, maji pristup do servisni databaze a maji original dily Ford. Stalo to s praci 500kc, tak jsem to neresil, do original Ford servisu nejezdim.
Co jsem zjistoval, to rele odchazi i u Peugeotech, pak ten ventilator toci stale, neni to hrazeno jako svolavaci akce.
No ale to čo hovoríš - je to čo mali meniť vo forde aj so saharou..a zadarmo - je tu na to vlákno - mám tam aj výpis z tej zvolávačky...dátum aj čo robili...urobili dve naraz :

http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Komi » 25.11.2009 10:09

co pozeram u nemeckeho forda o zvolavacke 7c153 ale hovorili mi to aj v servise v rakusku kde mi robili tuto zvolavacku - ide tam o vymenu tej krabicky - riadiacej jednotky kde v dosledku netesnosti a nasledneho zatecenia soli v zime moze prist az k poziaru ...
toto je origo fordi popis pre zvolavacku 7c153:
Bei Untersuchungen wurde festgestellt, dass bei Fahrzeugen in Ländern, in denen in den Wintermonaten viel Salz gestreut wird, möglicherweise Korrosion am Steuermodul des Kühlerlüfters auftritt. In Extremfällen kann das Salz bis in die Elektronik vordringen und zum Überhitzen führen. In seltenen Fällen können sich aufgrund der Überhitzung Modul und umliegende Kabel sowie Bauteile entzünden.
toto by vymena sahary nevyriesila...mne vymenil tu RJ...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 25.11.2009 17:28

Komi píše:co pozeram u nemeckeho forda o zvolavacke 7c153 ale hovorili mi to aj v servise v rakusku kde mi robili tuto zvolavacku - ide tam o vymenu tej krabicky - riadiacej jednotky kde v dosledku netesnosti a nasledneho zatecenia soli v zime moze prist az k poziaru ...
toto je origo fordi popis pre zvolavacku 7c153:
Bei Untersuchungen wurde festgestellt, dass bei Fahrzeugen in Ländern, in denen in den Wintermonaten viel Salz gestreut wird, möglicherweise Korrosion am Steuermodul des Kühlerlüfters auftritt. In Extremfällen kann das Salz bis in die Elektronik vordringen und zum Überhitzen führen. In seltenen Fällen können sich aufgrund der Überhitzung Modul und umliegende Kabel sowie Bauteile entzünden.
toto by vymena sahary nevyriesila...mne vymenil tu RJ...
No myslíš tejto?
Tá je vizuálne nová i u mňa - menili ju teda podľa tohoto:

Keď si dáte "vylustrovať" zoznam zvolávačiek, tak v protokoloch nájdete okrem mieste realizácie(servisu) aj dátum a počet km, ktoré auto k tomu ktorému dňu zásahu malo - najmä v nemecku to je presne vyplnené.
Takže to tiež napovie...čo a ako...je s históriou auta a či Vám sedia km uvedené na tachometri... :idea: :idea: :roll: 8) :mrgreen: :wink:
Přílohy
7C153 zlúčená s inou zvolávačkou - upgrade SW regenerácie DPF
7C153 zlúčená s inou zvolávačkou - upgrade SW regenerácie DPF
RJ Ventilátora chladenia ...
RJ Ventilátora chladenia ...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Komi » 25.11.2009 19:28

ano to je ta riadiaca jednotka ventilatora a myslim ze aj tato tvoja by mohla byt vymenena
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti