Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 16.11.2009 14:50

co sa tyka hybridov, som si isty ze v roku 2012 budu vsetky znacky ponukat na trhu minimalne jeden hybridny model :idea:

co sa tyka nastupu elektrickych aut, som v tomto velky optimista, odkedy som videl video beznej tesly roadster, teda jej sprintu z 0-100 km/h pod 4s :twisted:
ale asi naozaj nikdo dnes nevie, akym smerom sa automobilovy priemysel nakoniec bude uberat 8)

ale vlastnosti elektrickeho motora, uz len ked vezmeme ucinnost bliziacu sa 90% (oproti 40% ucinnosti dizlov ci 30% benzinov) su jednoducho bozske
v dnesnej dobe mozno nepredstavitelne, auto bez prevodovky, resp. s jednym prevodovym stupnom a s krutiakom cez 400Nm od 0-8000 otacok :twisted:
a toto bude bezne elektricke auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od pelen » 17.11.2009 07:04

Ucinnost baterii cca 75%, celkova ucinnost je potom 0,75*0,9*100 = 67,5%. Elektromobily maji maly dojez, tak se hodi jen na male pojizdecky po mestech. Na delsi trasy asi vymenovat jako kdysi se menili jezdecke kone. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od vcedula » 17.11.2009 13:00

nechcel som sa pripajat, lebo moj nazor je jasny :D ale musel som.

Pruzne zrychlenie pri rovnakom vykone ma lepsie benzin, chalani to boli testovat. Benzinovy hladky motor je robeny na tvrde zaobchadzanie, prudke podradovanie, plny plyn od 3000 az po 7000 ot min. Preto aj tolko zerie, lebo jeho agresivita je niekde uplne inde obroti dieselovemu motoru. Zvukovy prejav a siroke spektrum otacok, to je dan za spotrebu...

Ale pre stareho fotra pripadne pre cloveka, ktory berie auto skor ako neprijemny pravidelny naklad, pripadne prejazdi brutalne vela, je diesel spravne auto.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Ma.rt » 17.11.2009 13:38

... a proc, kdyz se kouknu do jakehkoliv testu aut, tak pruzne zrychleni 60-100, nebo 80-120 vychazi lepe pro TDI?
Podivej se na srovnani dvou oktavek na autorevue. ten benzin ma turbo a vyssi vykon, kdyby to byla obycejna 1,8 92kW, tak dostane na prdel.

1.8T (110kW):

* 60-100 km/h: 2 – 3,9 s; 3 – 5,8 s; 4
– 7,8 s; 5 – 10,3 s
* 80-120 km/h: 3 – 6,4 s; 4 – 7,6 s; 5 – 9,8 s

1.9 TDI (PDI 96kW):

* 60-100 km/h: 3 – 6,0 s; 4 – 8,1 s; 5 – 11,0 s
* 80-120 km/h: 3 – 6,4 s; 4 – 7,4 s; 5 – 8,9 s; 6 – 13,2 s
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 17.11.2009 16:59

nerozumiem ti, sak jasne vidis, ze ten benzin ma pruzne lepsie (60-100) alebo rovnake (80-120) :idea:
cize tych +19 koni o ktore ma benzin navrch na tych cislach vidno :wink:

a 92kW atmosfera bude mat len o malo slabsiu dynamiku 60-100 na dvojke ako ten dizel, slabsiu o tych 5 koni 8)
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od vcedula » 17.11.2009 17:22

No, ked potrebujem z motora vytiahnut co najvyssi vykon, teda najvacsie zrychlenie, tak sa predsa zo 60km/hod nebudem rozbiehat na stvorke, nebodaj patke, trojka este povedzme ale jednoznacne tam patri dvojka (u benzinu samozrejme). Ked ide o maximalne zrychlenie z 80 km/hod, tak este povedzme ze trojka, ale v mojom pripade by isla este do 100-ky dvojka a potom trojka.

Tieto fabricke ukazovatele su na prd. Su to ciselka vhodne poskladane tak, aby nieco ukazali ale ich vyznam je minimalny. Aj benzin aj diesel maju svoje vhodne prevadzkove otacky a vzdy musis preradovat, ci uz na benzine alebo na diesely. Ja osobne teda preradujem, nech sa motor netrapi ale nech ide v tych otackach, na ktore bol stavany a kde najmenej trpi. To iste plati aj pre naftu.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Ma.rt » 17.11.2009 20:19

killerhammer: jojo,v pripade, ktery uvadim,ma benzin navrch,ale proto, ze je to turbo. a mezi 1.8T a 1.8 je sakra rozdil... ze to je 110 vs.92kW, to vypada opticky jako ne moc velky rozdil,ale turbo posouva maximum kroutaku dolu a to hraje velkou roli. Muzeme schvalne zkusit najit nekde srovnani turbo dieselu a benzinu atmosferaku.
Ono motory se stejnymi kW by mely mit zrychleni 0-100 zhruba stejne a v ruznych rychlostech bude mit navrch ten, ktery momentalne ma nejlepsi kroutak, ale hodne zalezi taky na momentalnim prevodu, pres ktery se to prenasi na kola. Coz je vlastne to, co pise vcedula.
Kdyz vezmu vlastni zkusenost - moje 1.8 92kW a 2.0TDCI (85 nebo 96kW), tak nevim nevim, jestli bych jim stacil :mrgreen: subjektivne zejmena to silnejsi TDCI tahne jako krava, i kdyz me to moje pri 4500-5000 ot. taky trochu zatlaci do sedacky, tak kam se na TDCi hrabu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Jozkablack » 17.11.2009 21:10

Mám tři auta:

A) Escort 1.8TD 51kW (nafta)

B) Focus 1.8TDDi 66kW (nafta)

C) Cordia 1.8T 100kW (benzín)

Který má asi lepší zrychlení? Všechny maj stejnej obsah a krouťák má největší to TDDi.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od vcedula » 17.11.2009 21:12

Ma.rt, donedavna som si tiez myslel, ze diesel ma navrch a ze ma urcite lepsie zrychlenie. Pravda je vsak ina, diesel ma navrch len v malom useku otacok a potom ma navrch benzin. Daval som sem grafy priebehu Nm u zakladnych motorov vo Focuse a tam je to krasne vidiet. Takze, na efekt je diesel lepsi, pretoze tu 1-2 sekundy taha vyrazne lepsie, potom sa vsak situacia otoci a vysledny efekt je .... zhoda.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 18.11.2009 08:14

Ma.rt píše:Kdyz vezmu vlastni zkusenost - moje 1.8 92kW a 2.0TDCI (85 nebo 96kW), tak nevim nevim, jestli bych jim stacil :mrgreen:
je to hlavne o tom, ze ak xces stacit dizlu pri zrychlovani musis na benzine poriadne tocit otacky, najlepsie co najblizsie pri obmedzovaci (teda co najviac podradit), a to vela ludi nerobi :!:
sam poznam ludi, ktory v zivote svoj benzin netocili nad 4000 ot aj ked maju obmedzovac daleko za 6000, pretoze sa boja... reve im to tam... boja sa ze odpalia motor... xcu setrit motor... zerie im to tam... atd atd atd, milion vyhovoriek :mrgreen:

ak ale vies benzin riadne od podlahy tocit, tak rozhoduje len a len celkovy vykon (kW) motora
samozrejme moze byt extrem, ze zlym sprevodovanim moze byt benzinovy motor zabity
ale to plati vseobecne aj pre dizle :idea:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od zirafak » 18.11.2009 08:22

Ma.rt píše:killerhammer: jojo,v pripade, ktery uvadim,ma benzin navrch,ale proto, ze je to turbo. a mezi 1.8T a 1.8 je sakra rozdil... ze to je 110 vs.92kW, to vypada opticky jako ne moc velky rozdil,ale turbo posouva maximum kroutaku dolu a to hraje velkou roli. Muzeme schvalne zkusit najit nekde srovnani turbo dieselu a benzinu atmosferaku.
Ono motory se stejnymi kW by mely mit zrychleni 0-100 zhruba stejne a v ruznych rychlostech bude mit navrch ten, ktery momentalne ma nejlepsi kroutak, ale hodne zalezi taky na momentalnim prevodu, pres ktery se to prenasi na kola. Coz je vlastne to, co pise vcedula.
Kdyz vezmu vlastni zkusenost - moje 1.8 92kW a 2.0TDCI (85 nebo 96kW), tak nevim nevim, jestli bych jim stacil :mrgreen: subjektivne zejmena to silnejsi TDCI tahne jako krava, i kdyz me to moje pri 4500-5000 ot. taky trochu zatlaci do sedacky, tak kam se na TDCi hrabu.
To zatlacenie do sedacie vplyvom nastupu turba u dizla je pre ludi priam opojne,magicke a navodzujuce pocit brutalnych parametrov.Je to vsak iba veelky klam a pri realnych meraniach aut s rovnakym vykonom/benzin-dizel/ byvaju dizlaci velmi sklamany a benzinaci velmi spokojny. :wink:

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od richisan » 18.11.2009 09:50

Toto je dalsia nekonecna debata :roll: :lol: :) :D :mrgreen: Stale budu ludia, ktorym bude vyhovovat moderny naftovy motor, ale vtip je v tom, ze to benzinovi "fanusikovia" nevedia, alebo skor nechcu pochopit. Ziarafak, ja som jazdil niekolko benzinovych tisicsestoviek ale aj 1,8 a ziadna z tychto motorizacii mi svojim charakterom nevyhovovala tak ako moje tdci. Nikde som necital, ze by mal nejaky "dieslovy" nadsenec (alebo mozno, citaj stary foter) v zasade nieco proti zavijajucemu benzinu ale naopak je to pravidlom az je to miestami smiesne :lol: Mozno onedlho budu aj zrazy len pre benzinakov :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od stand » 18.11.2009 10:02

richisan píše:Nikde som necital, ze by mal nejaky "dieslovy" nadsenec (alebo mozno, citaj stary foter) v zasade nieco proti zavijajucemu benzinu ale naopak je to pravidlom az je to miestami smiesne :lol: Mozno onedlho budu aj zrazy len pre benzinakov :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jj tos trefil uplně přesně, vidím to stejně.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od vcedula » 18.11.2009 10:15

na druhu stranu, vsetky tieto debaty sa zacinaju tym, ze niekto zacne vyzdvihovat nejaku vlastnot dieselu a my benzinaci len na to reagujeme...Ale zasa len musim konstatovat, ze to nema zmysel, lebo malokto si v sucasnej dobe da poradit od niekoho ineho, vacsinou prechod benzin-diesel alebo diesel-benzin su uz rozhodnuti ludia, ktori si vybrali jeden z parametrov, ktore mu najvaci vyhovuju a preto si ten motor kupia.

Jednoducho, mam vas vsetkych rovnako rad :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
killerhammer
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5140
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Banská Bystrica / Slovensko

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od killerhammer » 18.11.2009 10:31

tak tak
vzdy sa to zacne tym pruznym zrychlenim na dizli
my sa len branime :mrgreen:

no, a este som xcel povedat...
...ze uz montuju turba aj do benzinov :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Explorer 3.0 PHEV, Platinum 2024, 336kW, Silver Obrázek
bolo: Ford Mondeo Wagon MK4 2.5T BusinessX 2009, 162kW, Hypnotic Silver Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host