Takže hotovo - spodní gril nový, kompletně z černého hliníkového tahokovu - povrchová úprava komaxit - lesk....
Vypadá to vše lépe než originál mřížka z ABS plastu, zítra dodám fotky....
Funkčnost celé této srandy předčila má očekávání - hned po zpáteční cestě z Mladé Boleslavi do Prahy po dálnici jsem na budíku teploty oleje turba zaznamenal o min. cca 20% pomalejší nárůst teploty při vyšších rychlostech, rovněž zpětné dochlazování po rychlé jízdě je nyní o cca 1/3 rychlejší. Efektivnost činnosti intercooleru jsem naplno nebyl schopen posoudit, neb jsem jel spíše zvolna.... zátěžový test v provozu bude příští víkend, jedu si do outletu v Mentzingenu v SRN dokoupit nějaké levné hadry, tak to tam na A8 nebo A6 trošku rozjedu - obě dálnice mají pár senza rychlých, přehledných úseků
Pan Krupka to dnes dělal od cca 8:00 hod. do 13:00 - s tím, že do této doby počítám i odstrojení kompletně celého předku auta a opětovné nastrojení...
Z auta šel dolů přední spojler, obě světla, horní maska, přední kola, spodní kryt motoru a částečně se odkrývaly přední plastové podběhy. Původní spodní černá mřížka s SPZkou se vyndala (je tam na západkách - pro Marťase - příští týden ti jí posílám poštou, jak jsme se dohodli
), následovala úprava otvoru ve spojleru (vyřezání o trošku většího otvoru, broušení upravených ploch brusným kotoučem a nakonec ručně) a nakonec vytvarování a upevnění tahokovu.
Tahokov je tam přichycen 2 materiály - primárně je tam nějaká průhledná pryskyřice, která se tam dávala z takové speciální dávkovací pistole - je to věc, která se nanáší horká a do 10 minut současně vychladne a vytvrdí se (zkoušel jsem do toho po cca 30ti minutách rýpnout nehtem a neměl jsem šanci - je to tvrdé jako kámen). Přes tento materiál se tam asi tak za hodinu nanesla jako "pevnostní pojistka" (opět z jiné, tentokrát dost velké dávkovací pistole, napojené na pneumatický vzduchový systém) nějaká černá mazlavá hmota (takový "tekutý dehet"), která je z 60ti % vytvrdlá - při teplotě okolí cca 15 stupňů - tak do 3 hodin s tím, že do 24 hodin se vytvrdí úplně.....
Nádherné na tom je, že nebylo třeba žádného šroubku nebo jiného mechanického způsobu - ten tahokov je tam v podstatě z té vnitřní strany "jen nalepený"...
Ta barva a tvar tahokovu mně tak vzala za srdce, že jsem pana Krupku obratem přemluvil na realizaci horní mřížky ve stejném designu
Příští týden kupuji origoš horní mřížky se znakem Ford, tu mu přivezu a on z ní použije jen rámeček, úchyty dole a horní část s gumou pro doraz krytu motoru ----- zbytek vyřízne a dá tam ten samý tahokov, který teď mám dole - takže do konce roku bude ten čumák auta - resp. všechny ty mřížky, co tam jsou - v jednotné, stejné formě....
Cena za vše - 2.200,- Kč (materiál + práce). Bližší info na stránkách :
http://www.kproject.cz/?p=katalog
Spokojenost: 100%
Doporučuji tuto firmu všem z Prahy a okolí, kdo nemají čas (nebo šikovné ruce, případně obojí) si sami auto dotvořit a nechtějí takovouto práci zadávat amatérům ....
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888