Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 22.03.2009 10:37

petr1 píše:ahoj, prosim te kolik stal spinac teploty? Poslednich 14 dnů mám problém, ze rucicka budiku mi vyleze pouze nad 60°C a dal se nehne. Auto topi normalne, zadny jiny problem. Predtim mi take stoupala nekde tesne pred stred, dal se nikdy nedostala. Nevim zda blbne prave snimac teploty nebo termostat. Jinak to co pises se mi nikdy nestalo. Vetrak zapne opravdu pouze v pripade, ze motor je prehraty a prevazne pouze v lete kdyz popojizdis nekde v zacpe.
No to ešte neviem - doteraz som ho neplatil - doniesol mi ho kamarát z Elitu, ale podľa českých stránok Ford podľa kódu FINIS na moje auto je to: 1342631 a odporúčaná cena Ford je 557.-Kč.
Problém u mňa ale je, že ventilátor si "veselo" fúka ďalej :x takže pes bude zahrabaný niekde inde. Možno s prenosom signálu... :idea: :idea:

Pridávam foto - nový zn.Facet je totožný s tým čo tam bol - úplne.
Přílohy
Nový vs starý snímač teploty - problém bude na "trase", alebo ešte niečo iné...
Nový vs starý snímač teploty - problém bude na "trase", alebo ešte niečo iné...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od jamaka » 22.03.2009 12:50

No ta cena je sice pekna, ale treba sa pekne pozerat, je to bez DPH, pokial viem dobre citat.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 22.03.2009 23:38

jamaka píše:No ta cena je sice pekna, ale treba sa pekne pozerat, je to bez DPH, pokial viem dobre citat.
Áno - osvedčujem - vieš čítať - je to bez DPH, to som samozrejme neúmyselne opomenul. :oops:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 31.03.2009 12:00

No mechanik má fofry a tak stále chladím chladič aj keď to nechcem a chladič ani motor to nepotrebuje....aj po výmene snímača teploty motora v telese termostatu.
:evil: :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

zdenik99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 23.10.2008 20:37

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od zdenik99 » 31.03.2009 17:23

Zajímavý problém... Pokud to není čidlem, tak si myslím že už jedině termostat nebo elektronika řídící jednotky, která má nějaký další důvod proč ventilátor spouští. Zkoušel jsi sáhnout na chladič ve chvíli spuštění ventilátoru? Pustil termostat teplou vodu do chladiče? Pokud ventilátor běží a voda je teplá jen v primárním okruhu je něco špatně. Po napojení na originál diagnostiku by neměl být problém zjistit teplotu vody při které větrák spustíl. Důvod brzkého spouštění může být snad i klima?
Napiš jak se to vyvíjí dál.

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 31.03.2009 19:13

zdenik99 píše:Zajímavý problém... Pokud to není čidlem, tak si myslím že už jedině termostat nebo elektronika řídící jednotky, která má nějaký další důvod proč ventilátor spouští. Zkoušel jsi sáhnout na chladič ve chvíli spuštění ventilátoru? Pustil termostat teplou vodu do chladiče? Pokud ventilátor běží a voda je teplá jen v primárním okruhu je něco špatně. Po napojení na originál diagnostiku by neměl být problém zjistit teplotu vody při které větrák spustíl. Důvod brzkého spouštění může být snad i klima?
Napiš jak se to vyvíjí dál.
Budúci týždeň by som mal v niečom pokračovať - určite dám vedieť.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
petik01
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.03.2009 21:48

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od petik01 » 31.03.2009 19:57

Taky mi to začlo dělat.Vyřešil jsi co to dělá???
Ford Focus II 1.6 TDCI 80kw 2005 combi Ghia :-(

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 01.04.2009 16:13

petr1 píše:ahoj, prosim te kolik stal spinac teploty? Poslednich 14 dnů mám problém, ze rucicka budiku mi vyleze pouze nad 60°C a dal se nehne. Auto topi normalne, zadny jiny problem. Predtim mi take stoupala nekde tesne pred stred, dal se nikdy nedostala. Nevim zda blbne prave snimac teploty nebo termostat. Jinak to co pises se mi nikdy nestalo. Vetrak zapne opravdu pouze v pripade, ze motor je prehraty a prevazne pouze v lete kdyz popojizdis nekde v zacpe.
Ventilátor už počujem dobiehať kedykoľvek, keď vypnem motor - dokonca po dlhšej jazde mi ešte beží cca minútu. No stál cca 500-550Sk pozri si ho v sekcii "e-cat" na http://www.elit.cz - je to presne ten - keby si býval tu dal by som ti ten pôvodný, lebo mu zjavne nič nebolo - ale poštovné do čr by ťa vyšlo dosť...
Hnevá ma to....nemá dôvod a chladí... :!: :evil: 8O
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 08.04.2009 16:55

Problém!!! Nik nevie, ako je možné - že jediný 2-kontaktový spínač má ukazovať teplotu a zároveň i spúšťať ventilátor chladiča(s plynule sa zvyšujúcimi otáčkami) - ak zároveň vykazuje dobrú teplotu(teda nikdy nie ani na stredovaj ručičke teplomera, iba asi 1mm pod ňou a potom podľa otvárania termostatu ešte chvíľami ešte o cca 1mm nižšie) a pritom spúšťať ventilátor ešte oveľa skôr ako dosiahne pracovnú teplotu.
V podstate mi stačí prejsť cca 2-3km a keď potom vypínam motor, tak počujem ako dobieha po vypnutí aj ventilátor.
Keď cestujem "dlhšie" - 20km do práce - tak mi ide asi minútu aj po vypnutí motora(každý deň! ráno o 06.35h., keď prichádzam do práce a vonku je v podstate zima 4-9°C. :cry: 8O 8O
Snímač teploty motora je pritom už vymenený a chová sa presne tak isto, ako ten "starý"! :evil: :evil:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 26.04.2009 16:33

Tak zatiaľ bez zmien - už sa chcem objednať do Fordu - nestíham zatiaľ...
Menil som cez víkend olej - tak som aspoň narýchlo mobilom nafotil detaily snímača teploty v telese termostatu, pripojovací konektor(tam vidno, že sa jedná o silový, teda prúdový spoj - veľký príkon ventilátora) a potom detail krabičky s elektronikou tesne pri ventilátore.
Přílohy
Snímač
Snímač
Krabička s "neviemčím" - ktovie či chyba nebude tam???
Krabička s "neviemčím" - ktovie či chyba nebude tam???
Konektor pripojenia ventilátora.
Konektor pripojenia ventilátora.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2757
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Raada » 13.08.2009 13:41

Dnes jsem jel cca 6km velmi klidnou jizdou po rovine a motor se sotva zahral na provozni teplotu. Pri zastaveni slysim vetrak chladice a pri vypnuti motoru se vetrak vypnul taky. Neprijde mi to normalni a pripomina mi to stejnej problem co tady resite. Uz nekdo vite cim to je?

Uživatelský avatar
P2M
Junior
Junior
Příspěvky: 478
Registrován: 16.05.2008 14:11
Bydliště: Praha

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od P2M » 13.08.2009 16:11

je: 2010 Mondeo MKIV Hatch Titanium X 2.0 EcoBoost 149kW PowerShift Black Panter bez podložek
bylo: 2007 FFII Combi Style 1.6TDCi 80kW DPF Aquamarine bez podložek

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2757
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Raada » 13.08.2009 17:28

No prave, ze minule zari kdyz jsem byl na servisni prohlidce jim tam vyskocilo, ze se na me vztahuje nejaka svolavaci akce a pry mi tam vymenili komplet vetrak vepredu a nahrali nejaky novy software do ridici jednotky.

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od BobTDCi » 14.08.2009 22:22

Raada píše:No prave, ze minule zari kdyz jsem byl na servisni prohlidce jim tam vyskocilo, ze se na me vztahuje nejaka svolavaci akce a pry mi tam vymenili komplet vetrak vepredu a nahrali nejaky novy software do ridici jednotky.
Ejhle - tak teraz to naberá isté kontúry - ale zaváňa mi to potom "zlým" softom tej RJ ventilátora. Lebo to mám menené i ja - žiaľ ešte v nemecku marec2008 a tak neviem ako sa to chovalo predtým, keďže ešte nebolo auto vtedy moje.
Lebo mne to niekedy beží/zistil som dve varianty - 1 alebo 2minúty/ po zastavení a vypnutí motora po 20km jazde ráno v cca 15-19°C ale napr. pri jazde naspäť z práce v teplote 25-27°C mi napríklad po zastavení doma nechladí.... nelogické.
Upodozrievam ale aj samotný termostat, že nepresne či nerovnomerne otvára niektorý ventil v ňom.
Ten ventilátor nabieha v presných teplotných intervaloch - základné zaťaženie ventilátora, potom vyššie i vyššie podľa záťaže motora a v diagnostike je to možné presne vidieť.
Ešte sme prišli i na to, že mám od kamienkov dosť dobúchaný intercooler - ten zaberá celú dolnú štrbinu nárazníka na nápor vzduchu - a keďže sú tie cínové pliešky dosť "dokrkvané" je cez intercooler zhoršený prietok náporového vzduchu - čo znamená zhoršenú účinnosť chladenia komprimovaného vzduchu, ale aj za ním chladiča klímy a až tretieho v poradí chladiča chladiacej kvapaliny.
Pozri sa aj na ten intercooler - fakt zachytáva celý nápor vzduchu za "nasávacím" otvorom v nárazníku - náporového chladenia. 8O :idea:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Chod ventilátora chladiča po dosiahnutí pracovnej teploty

Příspěvek od Dav » 20.08.2009 07:41

Zdaravim vsechny, dela to i me, presne jak popisuje Bob, ale ne vzdy. Co jsem tak vypozoroval, tak to dela jen majitelum 1,6 Tdci 80Kw. Mozna kvuli DPF filtru, ktery bohuzel mam taky. Zrejme neprobehne cela regenerace a jak je filtr z regenerace zahraty, tak ventilator ho po vypnuti jeste asi 1min. chladi.
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů