no, tak potom je jasno :o) to ze nafta nema krutiaci priamku to viem, preto som hned na zaciatku hovoril o grafoch. sucasne vieme, ze prave tie dlasie faktory nasledne upravuju celkovy vykon auta, vysledkom coho moze byt, ze benzin aj nafta mozu tahat rovnako silno a rychlo. je to otazka prave prevodovky a a a... jedina moznost ako to zistit, je postavit ich vedla seba a ist. ale nikdy sa neda tvrdit len podla dvoch cisel, ci dokonca jedneho (vykon a krutiaci) ktore auto je silnejsie a rychlejsie.killerhammer píše:spravne rozmyslas, krutiaci moment je sila akou sa otaca kluka motoraCulex42 píše:spravne ale sa totalne mylim ? ;o)
cisto teoreticky ak by si mal dva rovnake motory, jednostupnove (bez prevodovky) a dizel by mal krutiak priamku od 0-6000 ot povedzme 200Nm a benzin by mal krutiak priamku od 0-6000 ot povedzme 100 Nm. dizel by 2x silnejsie tahal v celom pasme otacok od 0-6000 :idea:
v realnom svete ale je to inak, dizel nema krutiak priamku :!: nastup krutiaku je sposobeny turbom ktore pracuje len v nejakom pasme otacok, cim vacsie tym lepsie :wink:
tymto celym som chcel poukazat skor na to, ze krutiaci moment rozhodne nie je nieco, na co by sa malo zabudat...
a viete po anglicky a zaujima vas to, tu je velmi detailny a skvele spracovany clanok, spolu s prikladmi, porovnaniami a nakresmi.
http://craig.backfire.ca/pages/autos/horsepower