Příspěvek
od tapa » 23.06.2009 19:23
Ford focus rrs 4x4
Tohle bude mozna pecka.Omlouvam se jestli je je uz tohle tema nekde zalozene,ale nejak sem to nenasel.
Zvěsti o silnější variantě Focusu RS se potvrdily! V New Yorku se světové veřejnosti představí vrcholná verze RRS se silnějším motorem a hlavně pohonem všech kol.
Ford se při uvedení nového Focusu RS nechal tajemně slyšet, že pracuje na ještě ostřejší verzi tohoto hatchbacku, která by konkurenci v podobě Imprezy STi nebo Lanceru Evo vyrazila dech. Pokud stojíte, raději si sedněte – dnes byla oficiálně představena „ultra“ ostrá verze Focusu s názvem RRS!
Mnozí fanoušci značky byli zklamaní, když se dozvěděli, že nové RS se může pochlubit pouze pohonem předních kol. Během celého roku k nám čas od času doputovala zpráva, že RS má být čtyřkolka a my z toho byli občas pěkně zmatení. Teď je to ale jasné. Vyvíjely se souběžně dvě verze, silnější RRS (nástupce legendárního Escortu RS Cosworth) má totiž v technických
datech u pohonu kouzelnou formulku 4×4! Zatím bohužel nevíme nic bližšího, musí nám stačit poměrně stručná tisková zpráva a skromná sada fotografií. Na úplné odhalení si stejně jako zbytek světa budeme muset počkat na autosalon v New Yorku, který startuje za devět dní. Slavit ale můžeme už teď – RRS je čtyřkolka!
Zástavba pohonu všech čtyř kol pochopitelně stojí na zvýšení hmotnosti, inženýři od Fordu se ji ale snažili o něco snížit širším použitím karbonu a dalšími, zatím nespecifikovanými úpravami. A výsledek? Ford Focus
RRS váží 1510 kilogramů, což je vzhledem k asijským čtyřkolkovým konkurentům velmi dobrá hodnota. A to ještě RRS nevytáhl svou největší zbraň: motor!
Stávající přeplňovaný pětiválec byl totiž ještě dále přiostřen. Lehce se zvýšil plnící tlak turbodmychadla, přeprogramována byla řídící jednotka a i v útrobách motoru
byly některé díly (jako kliková hřídel) lépe nadimenzovány. Upraven byl také chladící systém
a výfukové potrubí. Výsledek je jedním slovem famózní. Při použití 98 oktanového benzinu (klasický benzin s 95 oktany je také možno používat) má motor nejvyšší výkon 254 kW (345 koní) při 6600 otáčkách za minutu a točivý moment 465 Nm (při Overboostu) je dostupný už při 2200 otáčkách! Omezovač zasahuje oproti RS později o celých 200 otáček, na 7250 ot./min. Sprint z nuly na 100 km/h by měl díky pohonu všech kol trvat jen 4,7 sekundy a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 269 km/h. Spotřeba paliva má být, stejně jako u slabšího RS, při klidné jízdě relativně rozumná, Ford zatím udává pouze údaj o kombinované spotřebě na hranici deseti litrů Naturalu.
Úpravy podvozku jsou poměrně decentní, rozchod obou náprav zůstal nezměněn, zmenšila se pouze o jeden centimetr světlá výška vozu. Jinak zůstává vnější podoba RRS v podstatě shodná s modelem RS, nové jsou některé výrazné barvy laků a pochopitelně logo „RRS“. Silnější jsou brzdy, jejichž kotouče se zvětšily na 345 mm vpředu a 306 mm vzadu. V interiéru
by mělo u RRS téměř vše zůstat stejně jako u stávajícího RS, brčálově zelené logo „RRS“ na volantu doplní stejnobarevné obšití kožených či Alcantarových doplňků interiéru (sedadla, řadicí páka, věnec volantu, výplně dveří). Ceny zatím nebyly pro ČR stanoveny, v Anglii se model začne prodávat v polovině letošního července za 34.500,– GBP, tedy v přepočtu 1.031.000,– Kč. Pro ČR očekáváme ceny na lehce nad úrovní Imprezy STi či Lanceru Evolution (tedy náš odhad je mezi 1,2 a 1,3 milionu Kč).
-
Přílohy
-

-

-

Ford Focus 2,0 16v 1999,Goodyear Eagle F1 Asymmetric † † †
