Zistil som však že sladké reči ktoré mi povedali na infolinke boli len rečami a skutky ostali ďaleko od toho. Pobehal som ešte po Zlíne a okolí (Otrokovice atď.) a našiel som tohoto Focusa, ktorý ma zaujal asi najviac pomerom cena : stav + výbava. Inak po hladaní a sklamaní na Slovensku, som sa rozhodol že ak bude možné, zadovážim si auto roka. A to buď Focus (1999) alebo Megane II (2003). Uvažoval som o ňom dosť dlho, hľadal všetky možné závady ale stále vyzeral okej. Cena 95 000 Kč sa mi zdala málo, lebo na Slovensku pod 130 000 Sk nešlo nič. Potom som zistil že cenu zráža silný motor o ktoré nie je velký záujem a to že je auto 3-dverové.
Je to 2.0-liter Zetec 96 kW, rok výroby 2/1999. Na tachometri mal pri kúpe 123 500 km. Je tam digitálny tachometer, kamarát mi vravel že ten sa stáča ešte ľahšie ako analógový. Inak auto vyzerá dobre, aj karoséria aj interiér. Aj otec aj kamarát mi povedali že to tým 123 tis. km môže odpovedať. Majiteľ bazára aj predávajúci boli celkom milí, nevtieraví, ochotní, bavil som sa s nimi aj o možnostiach pretočenia atď a vraveli mi že je to ok. Auto doviezol majiteľ z Talianska. Zdôrazňoval to že sa tam nesolí čiže je to výhoda. Ďalej mi dal záruku pol roka na skryté závady, kde je aj stočený tacháč.
Skúšobná jazda bola okej, žiadne hlúposti ako na Slovensku že 1 km, proste mi ho vytiahol a nechal ma jazdiť taký okruh, dokonca mu nevadilo ak som ho zobral 2x (odhad asi 5-6 km). Jazdilo sa fajne, zrýchlenie citeľné, handling príjemný, brzdy aj ABS spoľahlivé. Akurát "rajt" teda výtoč alebo ako to nazvať nemá až taký ako to Mondeo.
Karoséria taktiež okej, burané nebolo, zdalo sa byť dokonca garážované, korózia žiadna, veľmi jemné náznaky na výfuku, ale vyzeral oveľa lepšie než výfuky u iných jazdených 10-ročných áut. Kufor dostatočne veľký, zmestí sa do neho aj človek a vraj sa tam leží dokonca aj pohodlne


Podľa servisnej knižky, majiteľ pri pravidelných ročných prehliadkach mal hodnotu tachometru takúto:
rok 2000 - 17 000 km
rok 2002 - 30 200 km
rok 2003 - 44 600 km
rok 2004 - 62 150 km
Priemerne to vychádza na cca 13 tis. km ročne. Osobne ja jazdím asi 8 - 10 tis. km ročne, po meste nejazdím, iba na výlety za rodinou cez víkendy alebo na nejaké malé dovolenky či výlety (po Slovensku). Čiže za 10 rokov by tých 123 500 km mohlo byť reálnych nie? Je to 3-dv. hatchback so silným motorom, čiže predchádzajúci majiteľ asi bol nejaký fanda jazdenia. Nepredpokladam ženu ani staršieho pána. Možno nejaký mladý chalan ako ja, pre seba a frajerku mal to auto... To je taká dedukcia. Lebo chlapik s rodinou by si asi nekúpil 3-dv. auto a starším ľudom zase silné autá netreba.
Tu sú nejaké fotky, volant, pedály ani prevodovka nevyzerajú byť extrémne opotrebované, ale nie sú ani nové.







Cena vozu bola 95 000 Kč (3500 €). Výbava: Alarm, imobilizér, posilovač riadenia, ABS, ESP, 2x airbag, centrálne zamykanie, diaľkové ovládanie (1 kľúč), el. okná, vyhrievané sklá predné/zadné + zrkadlá, man. klimatizácia, rádio MC/CD + CD menič, hmlovky, tónované sklá, dojazdová pneumatika, hever. Bolo obuté v takmer športových letných gumách Goodyear 195/60/R15 V88. Samozrejme už opotrebované ale 1 leto ešte vydržía.
Viem že je to ťažké takto na diaľku, ale čo myslíte? Bola to dobrá kúpa? Jazdí sa mi naňom zatiaľ dobre, oveľa lepšie ako na Mondeu. Samozrejme investujem do neho ďalej, prepísanie, poistka, kontrola originality, výmena oleja a rozvodov, finálna suma sa zastaví asi na 130 000 Sk.