S klímou to nemá /podľa mňa/ nič spoločné - lebo sa tak deje aj pri vypnutej klíme.
Často /v lete väčšinou/ po odstavení auta a vypnutí motora ostane v prevádzke ešte asi 1-2minúty. Myslel som si po kúpe, že je to u FoFo2 1.6TDCi bežné - ale prekvapilo ma to cez zimu, keď po trochu rýchlejšej jazde šiel aj keď vonku mrzlo a ručička teploty motora bola cca 1mm pod stredovou čiarkou.
Inak jej pracovná "oblasť" je práve tesne pod stredovou paličkou teplomera v rozmedzí cca 1 až 2,5mm. Doposiaľ nikdy sa ručučka nedostala ani zarovna stredovej paličky teplomera - a dúfam, že to tak aj ostane.

No bol som na diagnostike pred časom a ventilátor sa zapol prvýkrát po nastúpaní teploty nad 80°C tuším pri 82-83°C - ale bolo mi povedané, že je to v poriadku.
Minule som sa rozprával s Jozefom a Marekom/odtiaľto/ a vraj im ten vetrák chladiča cez zimu vôbec nezapína. Stáva sa to niekomu z Vás?
Vraj všetko - ručičku na prístrojovke i spínanie ventilátora / tzv.reostatovom režime - plynulé zvyšovanie a znižovanie počtu otáčok podľa stúpajúcej či klesajúcej teploty motora/ zabezpečuje jediný teplotný snímač teploty chladiacej kvapaliny. Podľa Microcat-u je to 1342631 v mojom prípade.
Môže byť "zádrhel" ešte v niečom inom?

