Spotreba pri 80kW
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotreba pri 80kW
mojim cielom urcite nie je utocit na nikoho na tomto fore, myslim ze sme vsetci na jednej lodi a su tu sami fajn ludia a kazda informacia ktora moze pomoct druhemu je podla mna dobra...za taku ovsem nepovazujem tvoju ze nie je co kalibrovat -prosim ta skus si aspon precitat ten boschacky casak, je to tam dost pekne popisane ako kontroluju prietoky pri roznych zatazeniach atd....ta tesnost co spominas sa kontroluje samozrejme tiez....ja som len chcel naznacit ludom co maju pochybnosti o stave svojho vstrekovacieho systemu (nerovnomerny chod motora, zvysena spotreba ci emisie), ze existuje slusna diagnostika ktora im moze pomoct....a k tomu ze si mal na Renaulta trysky za nejaku cenu, nehnevaj sa o nich neviem nic, viem ze moje su 6 tryskove, co u Renaulta sotva - nema DPF...a ak mas predajcu s cenou lepsou ako som uviedol ja nevahaj a daj ju sem, potesis tym urcite viac ludi - ja som takto dal napr. link na dvojhmotaky nemecke za cca 7000Sk zhruba polku toho co xcu u nas ... a o to dufam ze nam vsetkym ide - posuvat si navzajom dobre informacie - prepac ale taka nie je ze trysku na Renaulta ti kedysi ktosi ponukal lacnejsie - je to proste ina tryska a ma inu cenu, mozno na fore renaultackom by sa potesili, ale tu sa mi to zda ze potrebujes spochybnit cenu ktoru som uviedol bez toho, aby si si zistil cenu...tesim sa ked nam hodis dobru ponuku na nase auta a to su chvalabohu Focusiky...a tiez sa tesim na tvoje dalsie prispevky aj ked nemusim so vsetkym suhlasit...sme na fore tak diskutujme a bavme sa, nikto nema absolutnu pravdu, kazdy si moze z toho vybrat co xce
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW


Ok - veď som ti povedal, že beriem a ospravedlňujem sa za nepresnosť.
Určite si ho pozriem - čokoľvek o diagnostike čítam rád a jedným dychom.
Divím sa iba že zakaždým spochybňuješ a útočíš na Renaulta - ale kvalitou sú zaraďované na jednu "priečku". Nechcem tu rozhádavať ľudí, ale mal som dvoch Renaultov 1,5dCi a je vysokopravdepodobné, že ešte budem mať v budúcnosti ďalšieho ak budem mať zdravie a prácu aj v budúcnosti. Prečo pochybuješ o tom že Renault/Delphi trysky by mohli byť 6-otvorové? Možno majú "iba" 5, ale v Nemecku sa predávajú aj s DPF - tam je daňová úľava za autá s Euro5. Ale ja kúpu svojho ďalšieho auta podmieňujem - po tomto čo tu vidím, čítam a zažívam - práve tým, aby nemalo DPF lebo nemám zapotreby vyššiu spotrebu, drahšiu diagnostiku, potenciálny balík ďalších problémov a "neustále" kupovanie aditíva a výmeny olejov pri regenerácii DPF. To je to čo sa mi tu nepáči.
Len čo také nájdem dám sem link, tak ako som dal v prípade zadných tlmičov na Fofo2 Kombi a našiel som anglický e-shop kde je za polovičnú cenu oproti našej v SR.
Vôbec to nebola snaha o spochybnenie "tvojej ceny" tak to si mimo - vôbec si ma nepochopil, čo je mi ľúto - ale mňa nepotešila cena za vstrek, nie že si ju uviedol ty. To mi ani nenapadlo, fakt nie. Takže už toto nechám tak...nechcem sa hádať, ak to tak vnímaš.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Komi
- Junior
- Příspěvky: 414
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Spotreba pri 80kW
...som rad ze to beries ako diskusiu, o tom to je...
ja zasa necitim DPF ako zasadny problem...pises o vyssej spotrebe - model bez DPF a dokonca o 20 koni slabsich ma pisanu vonku presne tu istu spotrebu (to si kazdy lahko skontroluje v knizke alebo na www)- ako si dosiel na to ze DPF zvysi spotrebu ? ze raz za 500km trochu zahuli ? neustale doplnovanie aditiva - ja mam cez 100t km a doplnovalo sa 1x a to pri 60000 kontrole - to pre mna nie je neustale....a co si myslel vymenou oleja pri regeneracii ? olej sa u vsetkych FoFO II meni po 20000km ... uznam ze z niektorych clankov ta moze trochu chytat smutok, ale to su dufam len ojedinele problemy FoFo je vcelku spolahlive auto, samozrejme ani ono sa nevyhne problemom....nakoniec postavenie v nemeckych rebrickoch spolahlivosti je slusne, tak ja tam problem nevidim... a ked teraz na snehu nastarujem svojho tatosika a vedla mna to urobi susedna ochcavka tak to si niekedy pozri ako to na pozadi bieleho snehu vyzera, ale poviem ti ze je to pre mna velmi dobry pocit minule som takto prekvapenemu susedovi - ked nevidel ziaden dym u mna povedal - no co xcete - mate skodu tak mate aj dym a dotycny v tichosti odisiel a myslim ze bol prekvapeny podobne ako trotli ked som bol na EK a STK tak drzal plyn na podlahe, obmedzovac drzal 5000 otacok a on zvolaval osadenstvo (po predoslej kontrole sondy - ze je vporiadku) nech sa idu pozret ze dieslak a sadze su stale na nule...ja by som mu vtedy najradsej jednu tresol lebo tych 5000ot sa mi nijak nepacilo, ale musel som to vydrzat...len pre zaujimavost - vcera na nemeckom focus fore napisal Heizolfordler ze uz mu zasvietila kontrolka a bude musiet asi menit DPF a to ma este len 178000km ale zatial ziadne problemy nemal az na doplnenie eolysu pri 60 a 120t km....a to vraj stale da podla tacha 205 a auto ide ako hodinky...takze to je tiez jedna skusenost s ktorou som sa xcel s vami podelit....
ja zasa necitim DPF ako zasadny problem...pises o vyssej spotrebe - model bez DPF a dokonca o 20 koni slabsich ma pisanu vonku presne tu istu spotrebu (to si kazdy lahko skontroluje v knizke alebo na www)- ako si dosiel na to ze DPF zvysi spotrebu ? ze raz za 500km trochu zahuli ? neustale doplnovanie aditiva - ja mam cez 100t km a doplnovalo sa 1x a to pri 60000 kontrole - to pre mna nie je neustale....a co si myslel vymenou oleja pri regeneracii ? olej sa u vsetkych FoFO II meni po 20000km ... uznam ze z niektorych clankov ta moze trochu chytat smutok, ale to su dufam len ojedinele problemy FoFo je vcelku spolahlive auto, samozrejme ani ono sa nevyhne problemom....nakoniec postavenie v nemeckych rebrickoch spolahlivosti je slusne, tak ja tam problem nevidim... a ked teraz na snehu nastarujem svojho tatosika a vedla mna to urobi susedna ochcavka tak to si niekedy pozri ako to na pozadi bieleho snehu vyzera, ale poviem ti ze je to pre mna velmi dobry pocit minule som takto prekvapenemu susedovi - ked nevidel ziaden dym u mna povedal - no co xcete - mate skodu tak mate aj dym a dotycny v tichosti odisiel a myslim ze bol prekvapeny podobne ako trotli ked som bol na EK a STK tak drzal plyn na podlahe, obmedzovac drzal 5000 otacok a on zvolaval osadenstvo (po predoslej kontrole sondy - ze je vporiadku) nech sa idu pozret ze dieslak a sadze su stale na nule...ja by som mu vtedy najradsej jednu tresol lebo tych 5000ot sa mi nijak nepacilo, ale musel som to vydrzat...len pre zaujimavost - vcera na nemeckom focus fore napisal Heizolfordler ze uz mu zasvietila kontrolka a bude musiet asi menit DPF a to ma este len 178000km ale zatial ziadne problemy nemal az na doplnenie eolysu pri 60 a 120t km....a to vraj stale da podla tacha 205 a auto ide ako hodinky...takze to je tiez jedna skusenost s ktorou som sa xcel s vami podelit....
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Spotreba pri 80kW
a urcite to boli originalyBobTDCi píše:edit chmelko:zmazana zbytočna citacia
![]()
našiel som anglický e-shop kde je za polovičnú cenu oproti našej v SR.

a k tryskam, aby to nebolo celkom OT - cena na 1,6tdci cca 350,-eciek

v Nemecku sa predávajú aj s DPF - tam je daňová úľava za autá s Euro5 -- ale no no, trosku pomalsie, azda si myslel Euro4

3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW
a urcite to boli originaly 
a k tryskam, aby to nebolo celkom OT - cena na 1,6tdci cca 350,-eciek
v Nemecku sa predávajú aj s DPF - tam je daňová úľava za autá s Euro5 -- ale no no, trosku pomalsie, azda si myslel Euro4
[/quote]
Boli to Kayaba...si si istý, že také neboli v prvovýbave?
V aftermarketovom trhu v ponuke ešte nie sú vôbec žiadne.
Toto bolo zistené cez ford.

a k tryskam, aby to nebolo celkom OT - cena na 1,6tdci cca 350,-eciek

v Nemecku sa predávajú aj s DPF - tam je daňová úľava za autá s Euro5 -- ale no no, trosku pomalsie, azda si myslel Euro4

Boli to Kayaba...si si istý, že také neboli v prvovýbave?
V aftermarketovom trhu v ponuke ešte nie sú vôbec žiadne.
Toto bolo zistené cez ford.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Spotreba pri 80kW
Co bolo zistene cez FOrd - ze ich vyraba KYB? tak o tom dost tazko pochybujem, a ze ich uz maju v ponuke, no tak su rychly. A ked uz o to ide, tak su v ponuke rozne repliky od vyrobcov napr ALKO tusim som videl aj Monroe.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW


Pozri keď mi to potvrdia alebo vyvrátia vo Forde, tak ti poviem...ale never say never, hmm?
Práveže kamoš z ELIT-u povedal, že oni ich zatiaľ vôbec nemajú v ponuke a tak ich nevie zohnať.
A keď sa bavíme nielen o ELIT-e tak čokoľvek čo človek chce použiť v aute by malo mať takzvaný OE /OEM/ atest - teda atest pre použitie v prvovýbave daného typu vozidla...
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW
Prečo DPF zvyšuje spotrebu? Ak sa zamyslíme(ale aj som o tom čítal) aj DPF, tak ako povedzme aj oxidačný katalyzátor zvyšuje kladený odpor pretekajúcim výfukovým plynom - a tak všetko čo tvorí prekážku a zťažuje odchod plynov od výstupu z turba až po koncovku výfukového potrubia. Jasné - aj turbo kladie odpor, ale tam je to účelné a užitočné.Komi píše:...som rad ze to beries ako diskusiu, o tom to je...
ja zasa necitim DPF ako zasadny problem...pises o vyssej spotrebe - model bez DPF a dokonca o 20 koni slabsich ma pisanu vonku presne tu istu spotrebu (to si kazdy lahko skontroluje v knizke alebo na www)- ako si dosiel na to ze DPF zvysi spotrebu ? ze raz za 500km trochu zahuli ? neustale doplnovanie aditiva - ja mam cez 100t km a doplnovalo sa 1x a to pri 60000 kontrole - to pre mna nie je neustale....a co si myslel vymenou oleja pri regeneracii ? olej sa u vsetkych FoFO II meni po 20000km ... uznam ze z niektorych clankov ta moze trochu chytat smutok, ale to su dufam len ojedinele problemy FoFo je vcelku spolahlive auto, samozrejme ani ono sa nevyhne problemom....- vcera na nemeckom focus fore napisal Heizolfordler ze uz mu zasvietila kontrolka a bude musiet asi menit DPF a to ma este len 178000km ale zatial ziadne problemy nemal az na doplnenie eolysu pri 60 a 120t km....a to vraj stale da podla tacha 205 a auto ide ako hodinky...takze to je tiez jedna skusenost s ktorou som sa xcel s vami podelit....
No veď ke´d snímače pred a za DPF zasignalizujú zvýšenú tlakovú diferenciu tak v prípade dobrých prevádzkovo-teplotných pomerov spúšťajú hneď regeneračný cyklus.
No výmenu oleja je nutné urobiť vtedy, ke´d pri dopĺňaní aditíva EOLYS diagnostika vykazuje práve potrebu regenerácie filtra zvýšenou tlakovou diferenciou a učiní tak samotná diagnostika vytočením motora na cca 2800-3000otáčok motora v časovom intervale 30-45 minút. Pri takejto regenerácii/je podľa vyjadrenia technika vo Forde účinnejšia, ako klasická kedy predsalen dochádza k občasnej zmene otáčok motora ubraním plynu, prípadne odstavením auta na odpočívadle a tak podobne.../ je vraj olej tak znečistený, že je nevyhnutne ho okamžite vymeniť - podľa servisného manuálu. To mi bolo povedané páni.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Spotreba pri 80kW
to ako ked chce vyrybat taketo tlmice napr Sachs, tak musi zajst do FOrdu so ziadostou, potom do fabriky kde ich vyrabaju a potom do automobilky kde ich montuju? Pouzitie v prvovyrobe ma jedna firma ktora ich pre automobilku dodava a vybral si ju FOrd. Ostatny mozu robit co chcu, ked je to pre nich rentabilne a ked dokazu vyrobit nieco co bude mat rovnake parametre.BobTDCi píše: čokoľvek čo človek chce použiť v aute by malo mať takzvaný OE /OEM/ atest - teda atest pre použitie v prvovýbave daného typu vozidla...
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW


Nikdy nie je jeden dodávateľ - už kvôli riziku výpadku výroby/požiar, štrajk, čokoľvek/ a tiež z dôvodu cenovej konkurencie. No a potom ostatní si dávajú robiť atesty práve preto aby ich diely dokázateľne spĺňali nároky výrobcu a teda boli kvalitným alternatívnym ND na aftermarketovom trhu. Ty sa potom rozhodneš sám, či si kúpiš diel priamo vo Forde, alebo v aftermarketovej sieti a či sa rozhodneš pre najlacnejší diel bez atestu, alebo s tým OE atestom aby si vedel, že bude robiť to čo naozaj má a tak dlho ako má. Nie?
Ako by potom výrobcovia oleja získali atest pre použitie trebárs v našom motore? Špecifikáciu Ford......913A, 913B - iba tak že si ten olej dajú odskúšať v metodike danej konkrétnou špecifikáciou, nie?
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Spotreba pri 80kW
BobTDCi:
Nikdy žiadný výrobca pre automobilku nevyrába paralelne specificke diely spolu s niekym iným (ak nepočítam spotrebný material ako su pneu, žiarovky a pod) Je to hlavne kvoli zaručeniu exkluzivity a rentability dodavatela, ktory naročny proces výberu pred zahajenim výroby vyhral.
možne problemy ,ktore si spomenul automobilky riešia tak, že dodavatelovi X daju vyrabat diely pre benzín a dodavatelovi Y diely pre naftu (samozrejme je to často mixovane v zavislosti na motorizacii) takže aj keby nejaky dodavatel skrachoval, alebo začal zlobit, tak ho konkurencia vo velmi kratkej dobe dokaže nahradit.
ale ešte raz, rovnaky diel s rovnakou špecifikaciou sa žiadny dodavatel neuspokoji aby sa musel s niekym delit s výrobou
čo sa týka aftermarketu:tak tam su podmienky malinko ine, pretože dany dodavatel podpisal zmluvu o exkluzívnom odbere len s automobilkou, nie všetkymi servismi na svete
Nikdy žiadný výrobca pre automobilku nevyrába paralelne specificke diely spolu s niekym iným (ak nepočítam spotrebný material ako su pneu, žiarovky a pod) Je to hlavne kvoli zaručeniu exkluzivity a rentability dodavatela, ktory naročny proces výberu pred zahajenim výroby vyhral.
možne problemy ,ktore si spomenul automobilky riešia tak, že dodavatelovi X daju vyrabat diely pre benzín a dodavatelovi Y diely pre naftu (samozrejme je to často mixovane v zavislosti na motorizacii) takže aj keby nejaky dodavatel skrachoval, alebo začal zlobit, tak ho konkurencia vo velmi kratkej dobe dokaže nahradit.
ale ešte raz, rovnaky diel s rovnakou špecifikaciou sa žiadny dodavatel neuspokoji aby sa musel s niekym delit s výrobou

čo sa týka aftermarketu:tak tam su podmienky malinko ine, pretože dany dodavatel podpisal zmluvu o exkluzívnom odbere len s automobilkou, nie všetkymi servismi na svete
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW


Tak prečo sa potom stretáme pri niektorých motoroch niektorých výrobcov s dvoma druhmi vstrekovacieho čerpadla a trysiek?
Alebo povedzme silentbloky i ramená a čapy náprav na trhu sú často od dvoch troch i viacerých dodávateľov - pritom OE spĺňajú povedzme jedna dve.
Toto mi nie je celkom jasné, ale hádať sa nebudem - pravda asi bude niekde uprostred.
Ak nie tak sa mýlim


Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Spotreba pri 80kW
Teraz mi napadlo - koľko km prejdete od úplne plnej nádrže do polovičky/viem je to iba ilustratívny údaj, vypovedajúci skôr o nastavení plávaka a ukazovateľa paliva na prístrojovke/?
Ja som teraz prešiel 380-390km keď bola ručička v úplnom strede....
A Vy?

Ja som teraz prešiel 380-390km keď bola ručička v úplnom strede....
A Vy?




Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
- Norbert
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Smolník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba pri 80kW
Myslím že tiež tak 380km
- kadlo
- Junior
- Příspěvky: 237
- Registrován: 08.02.2008 15:07
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba pri 80kW
jj, těch 380 by tak odpovídalo... od 350-380 asi... 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti