sportovní filtr

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 19.02.2009 20:21

Otevřené sání nepatří pod kapotu, ale do buggyny a podobných aplikací.

Pod kapotou je vzduch ohříván jednak teplem vysálaným motorem a jednak ohřátým vzduchem, který právě prošel chladičem.

Před delším časem jsem se zúčastnil testů motoru Octavia WRC na motorové brzdě (výsledek 330k).

Bylo to v zimě a v testovací místnosti motor nasával vzduch teplý +6 st.C.
Protože norma DIN 70020 předepisuje 20 st.C a aby data byla dobře srovnatelná, bylo zapnuto ohřívání nasávaného vzduchu.

Při +20 st.C nasávaného vzduchu měl motor přesně o 14k menší výkon, než při +6st.C.
Tedy 1 st.C rovná se jeden kůň u uvedeného motoru.

Mimochodem - ještě větší vliv na výkon měla teplota stlačeného vzduchu.
Tam jeden stupeň C byl dokonce 1 kW rozdílu výkonu.

Myslím, že kdo má naftového Focusa by měl uvažovat o větším intercooleru - třeba z Renaultu Master (ev. o přidání druhého).
Jsou v tom - bez dalších zásahů - desítky koní výkonu.

Pokud motor standartně nasává 65 st.C teplý vzduch (z kompresoru turbodmychadla leze asi 150 st.C teplý), nevěřím, že by se nedal vychladit na polovinu.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: sportovní filtr

Příspěvek od richisan » 19.02.2009 23:19

Tonda-B: To mas overene, ze medzichladic z Master-a bude pasovat do focusu? 8) Ma to uz niekto, koho poznas takto spravene na diesli? S tym vzduchom, co pises, je uplne logicke...

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 20.02.2009 00:37

Já jsem nikdy diesela (kromě dodávky) neměl, takže vyzkoušené nemám nic.

Známý z Teplic má tenhle mezichladič na Golfu TDI.
A mně napadl, že má pěkných pár litrů obsah a to se mi na něm líbilo, když jsem ho viděl.

Protože tvoje auto nepodléhá předpisům WRC, tak přece nemusíš mít mezichladič s obsahem maximálně 18l, ne?

Jiný má Octavii I 1,8T a má v každém podběhu jeden mezichladič Octaviový.

Každý tvoří z toho, co má a napasovat si to musí podle potřeby.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: sportovní filtr

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.02.2009 00:44

Ono je sice pěkný že tam jde narvat milion intercoolerů, ale to turbo je musí naplnit vzduchem, tudíž to znamená že budeš mít tubodíru potom jak prase... :!: :!:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: sportovní filtr

Příspěvek od richisan » 20.02.2009 00:48

presne tak, suhlasim...vsetky komponenty v aute su dimenzovane tak, ze navzajom dokazu spolupracovat s danymi parametrami a zabezpecit vykon a spolahlivu prevadzku. Ak to niekto prezenie, tak efekt sa nemusi dostavit. Ale mozno by to stalo za to :wink:

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 20.02.2009 09:24

Já bych zase myslel, že auto je konstruované jako kompromis.
Tak aby vyhovovalo co nejvíce lidem a dobře se prodávalo.
Jenže ty nejsi průměrný, ale konkrétní a tak není nic divného, že chceš třeba větší výkon.
Tak proč si ho neudělat, když to jde a chceš ho?

Obě ty auta znám, jezdil jsem s nimi a o nějaké turbodíře nemůže být ani řeči.
Tolik praxe.
V teorii to možná vypadá jinak.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 20.02.2009 09:35

Tonda-B píše: Jenže ty nejsi průměrný, ale konkrétní a tak není nic divného, že chceš třeba větší výkon.
ak chcem silnější výkon, kupim si silnejšie auto..

takže plniaci tlak turba ti asi vela nehovorí čo? :wink: nižšia teplota je síce super, ale musí existovat aj komponent ktorý ho pod daným tlakom do nho dopraví...nieje všetko len o velkosti

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 20.02.2009 09:51

chmelko píše:...nieje všetko len o velkosti
Tvrdí to takhle i děvčata?

No nic, já jen, že znám dva lidi, kteří si nešli koupit nové auto, když chtěli výkon a ono jim to funguje pěkně i tak.

Každý podle sebe, ne?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 20.02.2009 09:55

myslel som,že rozbehneš technicku argumentaciu..tak nič, je vela práce a na tom čas sa mi strácat velmi nechce..tak "tunte" dalej :wink:

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Fuks » 20.02.2009 10:02

Tonda-B píše: Pokud ti nevadí hnusný kravál - při delší jízdě velmi obtěžující i mne a snížení výkonu, způsobené nasáváním teplého vzduchu, kup filtr tvaru komolého kužele a použij ho místo airboxu.
Můžeš napsat co jsi měl za konus a na jakým motoru? Jde mi hlavně o to tvoje hodnocení "hnusný kravál".
Mám na 1,6 benzínu KN-ko konus a tohle bych nikdy nenapsal.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 20.02.2009 10:04

Fuks:ono vela ludí nevidí rozdiel medzi tuzingom (velké krídla, pneu,lacne doplnky na tuzingovych netovych shopoch, burzach..ale ako písal ladič, je to hlavne o velkosti :lol: ) a funkčným tuningom a to je ten naj problem :roll:

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: sportovní filtr

Příspěvek od richisan » 20.02.2009 10:06

dobry zaver :mrgreen:

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 433
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Tonda-B » 20.02.2009 10:12

chmelko píše:myslel som,že rozbehneš technicku argumentaciu..tak nič, je vela práce a na tom čas sa mi strácat velmi nechce..tak "tunte" dalej :wink:
Teorie je fajn, když chybí praxe. Co jiného taky člověku zbývá, že?

Ale tam, kde si mám možnost prakticky ověřit, že něco funguje, dávám přednost praxi.

Ty se pochopitelně zařiď podle sebe.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Fuks
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1476
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: sportovní filtr

Příspěvek od Fuks » 20.02.2009 10:13

Chmelko: Napsal jsi to pěkně :) , ale nakonec každýmu se líbí něco jinýho a tak je to správně.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: sportovní filtr

Příspěvek od chmelko » 20.02.2009 10:14

Tonda-B:praxe....teraz si ma fakt rozosmial :mrgreen:
asi ti budem musiet hodit nejake foto z mojej prace :lol:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host