Rada pred kupou Fordu Focus
- ybuba
- Pokročilý

- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
Jak říkám, asi máš pěkně "těžkou nohu na plynu"
Kdybych měl takové gumy, jsem na tom asi podobně, ikdyž preferuji radši svižnou jízdu a na spotřebu než styl "brzda - plyn"
Správný odhad

Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


- KubaU
- Junior

- Příspěvky: 200
- Registrován: 19.10.2008 13:21
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
U mne je to spotřeba a následek několika let (tak trochu nedobrovolného) ježdění s Terranem a 2,7 TDI motorem; to s tou spotřebou taky souvisí, pod 10 l jsem se s tím nedostal. Prostě jsem si zvyknul na nižší otáčky a určitý způsob ježdění, sice s benzínama občas jezdím (jak už tu bylo zmíněno), ale točit motory na velké otáčky mi nevyhovuje. Speciálně trvalých 4500+ otáček na dálniční rychlosti mě skoro drásá 
S "malým" dieselem jako je 1,6 se skoro řadí častěji, než s benzínem, alespoň to je můj dojem
Protože využitelné pásmo otáček je menší. Například na dvojku bych to na 100 možná vytáhnul (nezkoušel jsem to), ale asi by to stálo hodně za prd.
S "malým" dieselem jako je 1,6 se skoro řadí častěji, než s benzínem, alespoň to je můj dojem
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
A ratali ste ci sa vam ta spotreba naozaj vrati? (len tak pre zaujimavost, nie je to rypanie)
- KubaU
- Junior

- Příspěvky: 200
- Registrován: 19.10.2008 13:21
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
To je komplikované, těžko odhadnu, kolik najezdím - v podstatě je dost dobře možné, že s dieselem najedu víc, protože utopené náklady (pořizovací) neuvažuju a provozní náklady jsou menší.
Taky u ojetiny není cenový rozdíl tak znát, jako u nového auta, a hlavně se špatně srovnává - najít stejně staré auto se stejným nájezdem a výbavou... Dokonce bych řekl (teď jsem na to koukal), že ceny jsou v podstatě stejné, v tom případě se vrátí
U nového auta je to jinak, tam se návratnost počítat dá.
Ale diesel jsem chtěl každopádně, spotřeba byl sice faktor, ale je to spíš plus.
Taky u ojetiny není cenový rozdíl tak znát, jako u nového auta, a hlavně se špatně srovnává - najít stejně staré auto se stejným nájezdem a výbavou... Dokonce bych řekl (teď jsem na to koukal), že ceny jsou v podstatě stejné, v tom případě se vrátí
Ale diesel jsem chtěl každopádně, spotřeba byl sice faktor, ale je to spíš plus.
- georgi
- Zkušený

- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
Na 1.8 TDCi v meste celkom normalka... Po poslednych Slovenskych zmenach som vynuloval pocitadla a skusam jazdit "ako novy predpis kaze". Momentalne mam priemerku 5.8, ale je to vyslovene ohubu slimacenie (asi ako predtym na Xsare 1.4i 55kw, ked som isiel stredne svizne). Ak po plyne poslape obcas z vesela resp. postoji v zapche (=statie a pohynanie na 1nicke), tak je 6.3-6.6 taka normalna hodnota. Napr. ked som si zajazdil agresivnejsie plyn-brzda, spotreba sa mi vysplhala aj na 7.2.ybuba píše:Spotřeba 6,3 - 6,6 l/100 km je na diesel celkem dost, neAsi tomu dost šlapeš na plyn, že
![]()
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- georgi
- Zkušený

- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Vedel by si konkretizovat miesta, kde setrili na novom focuse? Som par mesiacov stastnym majitelom FFIIFL1.8TDCi a zatial som zistil neblahe setrenie na alternatore (to vyriesili vymenou za silnejsi). Budem len rad, ak sa dozviem o dalsich potencialnych zdrojoch problemov...deekay píše:Boban píše:presne vidim kde se setrilo u meho focuse r 2000 oproti mymu Escortu z r 1994 a uplne stejne vidim ted, kde se setrilo u uplne novyho focuse r 2009 co si ted koupil kamarad zase oproti mymu focusu...
Vdaka,
M.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- deekay
- Junior

- Příspěvky: 319
- Registrován: 21.04.2008 22:06
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
Jen z tech veci ktere me upoutaly na prvni pohled + z testovaci jizdy
1)tapecirungy dveri - material+design madel - jsou rovna a neprirozene se drzi, vypada to jak nake stare VW, to ma FoFo I imho mnohem ergonomictejsi a hodnotneji pusobici
2) nerovna podlaha pred ridicem a spolujezdcem - nevim z jakeho duvodu, ale proste je tam takovy hrbol, hlubsi je to vzdy bliz ke dverim, vypada to nehezky a nedodelane, jako by tam neco chybelo a s tim souvisi prostrizeni koberce aby bylo videt VIN - U escorta tam bylo pekne plastove odviraci okenko, , tady to neni ani olemovane
3)jak jsou v predu u spolujezdce v koberci diry na uchyty gumovych koberecku, tak tou dirou jde nahmatat kabelove svazky, ktere se tam placaji, uprednostnil bych kdyby byly komplet obalene omotavkou proti vibracim a nekde uklizenejsi
4)odklopny znacek na kapote, oproti jednice se brutalne vikla, ma jednodussi system kde ho clovek sam musi zahaknout za plastovou nozicku, ne jako u FoFo I kde sam zaskoci a je tuhy bez vetsich vuli
5)docela tragicke odhlucneni motoru (me osobne nevadi a vitam to ale vetsina beznych uzivatelu bude nadavat), kdyz to srovnam s pitomou fabii kde neni slyset temer nic. Muj Escort mel lepsi odhlucneni nes muj FoFo I a muj FoFo I ma lepsi odhlucneni nez nove FoFoII 2009.
no a ted k vecem co jsou zalezitosti konkretniho kusu
kamosovi jde blbe radit trojka, nekdy narazi na "zed", a kdykoliv by clovek chtel radit ve vyssich otackach rychleji, drbne si o "zuby", zatim to prikladam malo zajetemu autu.
Druha vec je, ze kdyz auto stoji v zime venku tak druhy den po nastartovani a pohybech volantu je slyset periodicky zvuk jako by neco rotacniho brinkalo o naky drat, nebo plech. Je to slyset i kdyz auto stoji a je to zavisle na otackach motoru a na pohybu volantu. Zatim nevyreseno.
Pokud beru setreni na mym FoFo I proti mymu escortu, tak escort ma 15let, najeto 240tisic a nikdy s emi u nej nestalo ze by se samy zamykaly dvere, ze by byla vule v plastovych pouzdrech tyce rizeni, ze by zacly vibrovat poloosy, ze by vzal byt jen kapku oleje...to vsechno bohuzel je vlastnostma myho Focusu pri najetych 115tisic a stari 9let. Dalsi veci ze v mrazech pri stajhovani oken jak u ridice tak spolujezdce to trochu drhne a ze klapka plynu je z plastu a casem si vychodi drazku + se tam vybuduje bordel, takze z nulove polohy je tam maly odpor.
A todle jsou vlastnosti mnoha focusu. Rozhodne to neni ojeidnele...
Jinak dle me po svezeni je furt FoFo II po FL pro ridice nejlepsi auto v tydle tride, zatimco na firemni koktu II sem si musel dlouho zvykat, rizeni je jak kdyz micham puding a auto ma jizdni valstnosti tanku, tak focus je agilni, hned jak jsem do nej sedl, pripadal jsem si ze s nim jezdim kazdy den, tuha brzda, plyn, rizeni.... hodnotim velmi kladne.
Nicmene dnes se setri vsude, kazda automobilka a na vse, sem s oboru tak o tom bohuzel vim sve. Musi se holt vybrat dneska nejmensi zlo, kvalitni vozy v bezne tride uz nejsou.
1)tapecirungy dveri - material+design madel - jsou rovna a neprirozene se drzi, vypada to jak nake stare VW, to ma FoFo I imho mnohem ergonomictejsi a hodnotneji pusobici
2) nerovna podlaha pred ridicem a spolujezdcem - nevim z jakeho duvodu, ale proste je tam takovy hrbol, hlubsi je to vzdy bliz ke dverim, vypada to nehezky a nedodelane, jako by tam neco chybelo a s tim souvisi prostrizeni koberce aby bylo videt VIN - U escorta tam bylo pekne plastove odviraci okenko, , tady to neni ani olemovane
3)jak jsou v predu u spolujezdce v koberci diry na uchyty gumovych koberecku, tak tou dirou jde nahmatat kabelove svazky, ktere se tam placaji, uprednostnil bych kdyby byly komplet obalene omotavkou proti vibracim a nekde uklizenejsi
4)odklopny znacek na kapote, oproti jednice se brutalne vikla, ma jednodussi system kde ho clovek sam musi zahaknout za plastovou nozicku, ne jako u FoFo I kde sam zaskoci a je tuhy bez vetsich vuli
5)docela tragicke odhlucneni motoru (me osobne nevadi a vitam to ale vetsina beznych uzivatelu bude nadavat), kdyz to srovnam s pitomou fabii kde neni slyset temer nic. Muj Escort mel lepsi odhlucneni nes muj FoFo I a muj FoFo I ma lepsi odhlucneni nez nove FoFoII 2009.
no a ted k vecem co jsou zalezitosti konkretniho kusu
kamosovi jde blbe radit trojka, nekdy narazi na "zed", a kdykoliv by clovek chtel radit ve vyssich otackach rychleji, drbne si o "zuby", zatim to prikladam malo zajetemu autu.
Druha vec je, ze kdyz auto stoji v zime venku tak druhy den po nastartovani a pohybech volantu je slyset periodicky zvuk jako by neco rotacniho brinkalo o naky drat, nebo plech. Je to slyset i kdyz auto stoji a je to zavisle na otackach motoru a na pohybu volantu. Zatim nevyreseno.
Pokud beru setreni na mym FoFo I proti mymu escortu, tak escort ma 15let, najeto 240tisic a nikdy s emi u nej nestalo ze by se samy zamykaly dvere, ze by byla vule v plastovych pouzdrech tyce rizeni, ze by zacly vibrovat poloosy, ze by vzal byt jen kapku oleje...to vsechno bohuzel je vlastnostma myho Focusu pri najetych 115tisic a stari 9let. Dalsi veci ze v mrazech pri stajhovani oken jak u ridice tak spolujezdce to trochu drhne a ze klapka plynu je z plastu a casem si vychodi drazku + se tam vybuduje bordel, takze z nulove polohy je tam maly odpor.
A todle jsou vlastnosti mnoha focusu. Rozhodne to neni ojeidnele...
Jinak dle me po svezeni je furt FoFo II po FL pro ridice nejlepsi auto v tydle tride, zatimco na firemni koktu II sem si musel dlouho zvykat, rizeni je jak kdyz micham puding a auto ma jizdni valstnosti tanku, tak focus je agilni, hned jak jsem do nej sedl, pripadal jsem si ze s nim jezdim kazdy den, tuha brzda, plyn, rizeni.... hodnotim velmi kladne.
Nicmene dnes se setri vsude, kazda automobilka a na vse, sem s oboru tak o tom bohuzel vim sve. Musi se holt vybrat dneska nejmensi zlo, kvalitni vozy v bezne tride uz nejsou.
- Boban
- Test driver

- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
přesun z nevhodného vlákna Boban
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- jamaka
- Test driver

- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
georgi69 - v meste ????? no to mase mini mestecko mi asi neurobi nejaku original mestsku spotrebu 
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
-
PetrAT
- Junior

- Příspěvky: 459
- Registrován: 09.12.2008 23:12
Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE
[quote="deekay"]
S Tvým hodnocením nezbývá než plně souhlasit a našly by se i další ošizené věci.
V tuto chvíli mi nejvíce vadí bídné boční držení v sedačce řidiče u verze Trend
Hovořil jsem s člověkem, který má už 4 Mondeo.
Začínal hned prvním modelem. Vždy minimálně ve verzi Ghia + další příplatkové věci
Potvrdil mi, že co novější to více ošizené. Zatím ho pokaždé koupil z důvodu slevy
S Tvým hodnocením nezbývá než plně souhlasit a našly by se i další ošizené věci.
V tuto chvíli mi nejvíce vadí bídné boční držení v sedačce řidiče u verze Trend
Hovořil jsem s člověkem, který má už 4 Mondeo.
Začínal hned prvním modelem. Vždy minimálně ve verzi Ghia + další příplatkové věci
Potvrdil mi, že co novější to více ošizené. Zatím ho pokaždé koupil z důvodu slevy
FF II 1,6 benzín kombi Trend
- Anndy
- Test driver

- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
k tomu setreniu: nedavzno som sedel v ne_ray-ovom focuse spred fl a mozem pridat - A stlpiky po FL su z tvrdeho plastu, tam boli calunenne. Tak isto v kombiku stropne calunenie - tapacirung - to je len chlpaty papier.
co sa tyka motora - tam nemam problem s odhlucnenim - nie je hlucnejsi ako vo fabii (ale to moze byt motormi - doverne poznam fabiu 1,2 a 1,4, ci cordobu 1,2 a vsetky su hlucnejsie). Tak istio cesta po dialnici je tichsia ako v uvedenych autach.
Ale napr. odhlucnenie naprav - je tragicke - nemyslim hluk od kolies - valenie - ale pri prejazde nerovnosti take buch-buch. Tu to buchne, fabia len jemne sa ozve. Toto aj georgi69 tvrdil, ze mu v servise hovorili, tato konkretna vec je horsia aj ako vo verzii pred FL.
K tym dieslom. Takze vlastne diesel mate vsetci kvoli nizsej spotrebe a nejake ine naklady k tomu neratate.
co sa tyka motora - tam nemam problem s odhlucnenim - nie je hlucnejsi ako vo fabii (ale to moze byt motormi - doverne poznam fabiu 1,2 a 1,4, ci cordobu 1,2 a vsetky su hlucnejsie). Tak istio cesta po dialnici je tichsia ako v uvedenych autach.
Ale napr. odhlucnenie naprav - je tragicke - nemyslim hluk od kolies - valenie - ale pri prejazde nerovnosti take buch-buch. Tu to buchne, fabia len jemne sa ozve. Toto aj georgi69 tvrdil, ze mu v servise hovorili, tato konkretna vec je horsia aj ako vo verzii pred FL.
K tym dieslom. Takze vlastne diesel mate vsetci kvoli nizsej spotrebe a nejake ine naklady k tomu neratate.
- jamaka
- Test driver

- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
a ake ine naklady?Anndy píše:K tym dieslom. Takze vlastne diesel mate vsetci kvoli nizsej spotrebe a nejake ine naklady k tomu neratate.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
Všichni počítaj benzín je nerozbitnej
a diesel se určitě rozbije
jenže ten diesel ten benzín přežije 
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- ybuba
- Pokročilý

- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
Ono je také dobré se zamyslet nad tím, jak dlouho bude člověk auto používat
Čistě hypoteticky, ročně najezdím cca 25 tkm, což je za 10 let cca 250 tkm - toto by mělo auto (hlavně tedy pohonná jednotka) vydržet, pokud se o ni budu pravidelně starat. Takže při srovnání benzín vs diesel mi stále vychází příznivěji benzín a jeho vlastnosti (lehčí, tišší, pružnější, stačí nižší obsah, možná méně náročnější na opravy, nyní nižší cena benzínu, ... až po nižší sazbu pojistky - prosím příznivce dieslu, teď mě prosím neukamnujte
). Na druhou stranu tím vůbec ale neodsuzuji diesel, pokud bych ročně najezdil např. 40 - 50 tkm, asi bych nyní jezdil v dieslu
Rozhodující pro mě osobně je ale jedna věc, za 10 let už budu zcela jistě jezdit v jiném (novějším) autě
Troufám si říci, že to ale tutově bude FORD

Čistě hypoteticky, ročně najezdím cca 25 tkm, což je za 10 let cca 250 tkm - toto by mělo auto (hlavně tedy pohonná jednotka) vydržet, pokud se o ni budu pravidelně starat. Takže při srovnání benzín vs diesel mi stále vychází příznivěji benzín a jeho vlastnosti (lehčí, tišší, pružnější, stačí nižší obsah, možná méně náročnější na opravy, nyní nižší cena benzínu, ... až po nižší sazbu pojistky - prosím příznivce dieslu, teď mě prosím neukamnujte
Rozhodující pro mě osobně je ale jedna věc, za 10 let už budu zcela jistě jezdit v jiném (novějším) autě
Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


- georgi
- Zkušený

- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s Fordem Focus
Verim, ze keby som sa casto mrckal cez centrum a postaval na semaforoch resp. v kolonach, tak by to bolo horsie - momentalne sa snazim chodit po obchvate a ked sa rano moc nebranim budiku, tak sa vyhnem aj spicke...jamaka píše:georgi69 - v meste ????? no to mase mini mestecko mi asi neurobi nejaku original mestsku spotrebu
Najlepsia spotreba je kazdopadne pri pokludnej jazde po okrskach. Ked som isiel na malu sobotnu prehliadku hradov a zamkov v okoli BA a cely den som chodil za kamaratom, ktory ma stary opel astra 1.7 hladky diesel (= nedaval mi dovod, aby som motoru poriadne nalozil), tak som dosiahol spotrebu 4.9. Taky kludny stav mysle (a spominanu spotrebu) sa mi uz ale zrejme tak skoro dosiahnut nepodari
Na dialnici ta 6ka zalostne chyba a 2.0TDCi by uz stal o dohohost viac ;(.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host




