Pružina u řadící páky
- Petee
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.04.2008 16:04
- Bydliště: Brno
Re: Pružina u řadící páky
Super, už jsem si tam volal za 160,- je moje:) Jak jsi posílal ten odkaz na fórum co mi nešlo zobrazit, tam je posaná ta výměna té pružinky? Případně mohl bys mi popsat co všechno se musí rozebrat, aby se to dalo v pohodě vyměnit? Díky moc za čas:)
- killer999
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Pružina u řadící páky
Výměna je velice snadná. Včera jsem to dělal. Stačí sundat ten plastovej kryt co ho drží ty 3 vruty a dostaneš se k ní. Očko pružiny je před válečkem a druhá část (ta co je ve většině případů zlomená) se musí zaháknout z druhé strany válečku. Potom vše vrátíš zpět a je hotovo. Výměna na cca 10 - 15 min.
- Petee
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.04.2008 16:04
- Bydliště: Brno
Re: Pružina u řadící páky
Jojo, byla to pohoda, v sobotu jsem to vyměnil a je to úplně jiný:) Díky moc za pomoc!
- weirdo
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 17.04.2008 09:23
Re: Pružina u řadící páky
Asi ze sedmi nebo osmi Focusů, které jsem teď zkoušel po autobazarech, měly tenhle problém tři kousky, což asi nebude náhoda, je to prostě slabina FF, naštěstí nijak drahá, jeden z těch tří jsem koupil, opravdu se jedná o onu pružinu, o které se tu píše.
Ford Focus 1,6 Ghia, hatchback, 5 dv., r.v. 99, silver
- Lysenko
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.04.2008 13:47
Re: Pružina u řadící páky
Nedávno jsem koupil FF a problém s nevracením řadičky do středové polohy jsem měl taky. Po přečtení fóra a nákupu pružinky jsem ji vyměnil dle vašich rad. Vše již funguje bezvadně jako nové. DÍKY MOC VŠEM. Ps: předchozí majitel vodil řadičku špatně a skoro vybrousil do kulisy mezirychlost - s pružinkou to už neřešim 

- Crullstreetfighter
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 17.06.2008 12:48
Re: Pružina u řadící páky
O víkendu jsem taky měnil pružinku na šajtře, ale 160 Kč za kousek stočenýho drátu, vyděrači! Dnes bych to vyřešil tak, že bych koupil nějakou středně silnou pružinu v železářství za cca 5 Kč a nějak ji tam připevnil. I pro kutila amatéra žádný problém
Ford Focus 1.6 16V, 1999, Černý Kombi
Tatra 613/3, 3.5 EL, 1988, 123,5 kW, Černá
Tatra 613/3, 3.5 EL, 1988, 123,5 kW, Černá
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.10.2008 08:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pružina u řadící páky
Zdarek Focusaci,
rad bych se vas zeptal, jak jste oddelali ten kryt aby se dalo dostat k ty pruzine? Ja ho nemuzu sundat, vadi me tam rucni brzda. Ikdyz ji dam uplne nahoru, tak stejne vadi..
Mate na to nejakej figl?
Diky za odpovedi



- Lysenko
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.04.2008 13:47
Re: Pružina u řadící páky
Já jsem musel dát ručku opravdu úplně nahoru (až silou) potom ten celej panel odšroubovat a zvednout a malinko zatlačit dopředu, aby se trochu vyhnuly stěny do stran u otvoru pro řadící páku - pak to šlo sundat a mohl sem vesele šroubovat dál až k pružině. Pokud máš hubený a dlouhý prsty, nemusíš to ani sundavat



-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.10.2008 08:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pružina u řadící páky
No zkusim druhy pokus, ale nevim nevim, uz napoprve jsem to rval dost silou.
Asi mam moc utazenou rucku, ze nejde dat tak nahoru..
Ale uvidime, treba se postesti.. 



- spirt
- Junior
- Příspěvky: 407
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
Re: Pružina u řadící páky
tak abych nebyl pozadu, hazim svou varku fotek aneb. "Jak sem menil pruzinu"
tohle jsou fotky z Ford Focus, zakladni verze (ne GHIA), nemecka verze s motorem 1.6i
Zde je mensi "navod" pro lajky jako ja, co o tom nemaji ani paru.
Obr1:
- takze po odstraneni hlavy radici paky a krytu spatrime zaplombovanou prevodovku a pod vrchnim plastovym krytu vydime kousek nasi pruziny
- nejprve musime odstranit vrchni plast, kteryho drzi tri srouky
Obr2:
- po odstraneni vyse zminovaneho krytu na nas vybafne nase nestastna pruzina
- dole je videt ulomena cast
Obr3:
- pokud jste moc zrucni, tak ji muzete zamenit uz ted, ale ja bych doporucil sundat stredovy panel, pro lepsi pristup, ktery drzi opet tri sroubky
- pokud mate hodne casu, tak muzete povolit rucku (mysim klicem, ne, ze ji pustite), aby jste ji mohli zatahnout co nejkolmeji, pro odstraneni panelu vam bude docela prekazet, ale zase pak musite pocitat cas, co stravite jejim utahovani ...
Obr4:
- po odstraneni panelu mame vse jak na taliri
ted uz jenom zamenit starou a novou
- pozor, je to celkem krehka konstrukce
muze vam vyletet kloub paky apod.
dodatek:
- po nasazeni pruziny, nasadime plastovy kryt (Obr2. (na kapesniku)) a jeji vycnivajici konec (viz. Obr1 a Obr2) co se dotyka pruziny nasadime na pruzinu tak, ze na jedne strane (bliz k zadku auta) bude zdvojena cast pruziny a na druhe (bliz k predku auta) bude delsi konec (co se prave casto lame)
- pozor, ta vycnivajici cast ma uprostred drazku, nervete konec pruziny do ni (jako ja
), ten plastovy vybezek musi byt mezi temi konci pruziny
plus jeste par dotazu:
- jako uz jednou zminvoal, tak sem rval konec pruziny do toho plastoveho vybezku, az se mi jedna cast ulomila
nevite, jestli je to smrtelne? jinak to radi v pohode a vlastne to technicky ani neprekazi
- a druhej dotaz, kdyz sem sundaval stredovy panel, tak sroub co je pod popelnikem, mel krytku, neboli zatku, jen tak tak sem ho vytahl (abych se dostal ke sroubu), ale zpatky uz mi nejak nechtel, dokonce sem ho chtel pritlouci jak hrebik, nemate s tim nekdo zkusenosti taky?

tohle jsou fotky z Ford Focus, zakladni verze (ne GHIA), nemecka verze s motorem 1.6i
Zde je mensi "navod" pro lajky jako ja, co o tom nemaji ani paru.

Obr1:
- takze po odstraneni hlavy radici paky a krytu spatrime zaplombovanou prevodovku a pod vrchnim plastovym krytu vydime kousek nasi pruziny
- nejprve musime odstranit vrchni plast, kteryho drzi tri srouky
Obr2:
- po odstraneni vyse zminovaneho krytu na nas vybafne nase nestastna pruzina
- dole je videt ulomena cast
Obr3:
- pokud jste moc zrucni, tak ji muzete zamenit uz ted, ale ja bych doporucil sundat stredovy panel, pro lepsi pristup, ktery drzi opet tri sroubky
- pokud mate hodne casu, tak muzete povolit rucku (mysim klicem, ne, ze ji pustite), aby jste ji mohli zatahnout co nejkolmeji, pro odstraneni panelu vam bude docela prekazet, ale zase pak musite pocitat cas, co stravite jejim utahovani ...
Obr4:
- po odstraneni panelu mame vse jak na taliri

- pozor, je to celkem krehka konstrukce

dodatek:
- po nasazeni pruziny, nasadime plastovy kryt (Obr2. (na kapesniku)) a jeji vycnivajici konec (viz. Obr1 a Obr2) co se dotyka pruziny nasadime na pruzinu tak, ze na jedne strane (bliz k zadku auta) bude zdvojena cast pruziny a na druhe (bliz k predku auta) bude delsi konec (co se prave casto lame)
- pozor, ta vycnivajici cast ma uprostred drazku, nervete konec pruziny do ni (jako ja

plus jeste par dotazu:
- jako uz jednou zminvoal, tak sem rval konec pruziny do toho plastoveho vybezku, az se mi jedna cast ulomila

- a druhej dotaz, kdyz sem sundaval stredovy panel, tak sroub co je pod popelnikem, mel krytku, neboli zatku, jen tak tak sem ho vytahl (abych se dostal ke sroubu), ale zpatky uz mi nejak nechtel, dokonce sem ho chtel pritlouci jak hrebik, nemate s tim nekdo zkusenosti taky?

Naposledy upravil(a) spirt dne 24.10.2008 23:59, celkem upraveno 4 x.
- spirt
- Junior
- Příspěvky: 407
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
Re: Pružina u řadící páky
jeste par fotek pruziny
(jako by jich na tomto vlaknu nebylo malo) 


- Rumcajs1
- Test driver
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Pružina u řadící páky
dnes jsem se byl ve Fordu taky ptát na pružinu ... stačilo vejít a říc "řadící páka u Focuse", úplně to stačilo, ženská mě to nenechala ani dopovědět a už ze sebe vychrlila cenu 160 Kč. Hned věděla o co jde, říkala že si tam pro to chodí lidi pořád.
Mondeo MK4 .. 2009, Titanium S, 2.2 TDCi, 129 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
Focus MK2 ...... 2005, 1.6i 85 kw, kombi
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1687
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Pružina u řadící páky
Taky jsem ji asi před rokem měnil, jsou překalený.
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19254
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pružina u řadící páky
uz to mam natrenovany ze sundam jen tu kozenku a vymenim to bez sundani tunelu
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- spigot
- Test driver
- Příspěvky: 2483
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava - SVK
Re: Pružina u řadící páky
Prosim o radu. Na FoFo II je to 1252156? Dakujem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host