zimní starty 1.8TDci

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Forny
Nováček
Nováček
Příspěvky: 131
Registrován: 15.10.2008 15:15
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Forny » 29.12.2008 22:26

No kolega asi mysli ten vyssi zvuk, za ktery urcite muze to "T" co mame v nazvu motoru ;) - TDCi, protoze to "T"urbo se toci o trochu vic nezli jsou otacky motoru (nektera turba toci od 70 - 140 000 otacek/min) a nema takove treni jako ma motor a pri vypnuti ma jeste docela velkou setrvacnost a proto ten zvuk - proste a jednoduse, musi se dotocit.

Doporuceni z manualu: okamzite po dojeti (mysli tim na silnici/dalnici kdy dlouho drzite motor ve vyssich otackach a zastavite na benzince) nevypinat motor, protoze je potreba aby se turbo ochladilo nebot hrozi po vypnuti delsi dobeh a to vse bez privodu oleje tj. chlazeni turba a mazani, ale kdo na to ma prachy tak jej klidne muze vypinat kdy chce, jen mu drive odejde a bude mit po zvuku :D
tomason píše:dělá to všem asi hledej zvuk po vypnutí motoru je tam toho mraky :lol:
t.dudis píše:Zdravím, tak zimní starty zatím pořád ok. Akorát jsem si všimnul, že po vypnutí motoru mi tam něco asi po třech vteřinách začne jakoby chrastit, je to takovej zvuk, jako když je něco roztočenýho a postupně se to zpomaluje než se to zastaví. Že by nějaký větrák? Myslím, že se to tu taky řešilo. Dělá to tu někomu taky a berete na to nějaký ohled?
Ford Focus combi Ghia 2.0 TDCi 100kW 2005 Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 327
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Noah » 30.12.2008 06:29

Vodik píše:Včera jsem při teplotě -2°C nastartoval asi na podesáté, tak jsem dnes zkoušel ten servisní mód palubní desky. Čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo -7°C a čidlo nasávaného vzduchu 3°C. Nevím zda jsou tyto hodnoty v toleranci. Udivilo mě, že údaj o napětí v palubní síti mi ukazovalo 0,00.?? Jinak už mě to auto pěkně sere, nedávno jsem dal 10tis za vyčištění a opravu trysek, které byly údajně špatné, ale žádné zlepšení teda moc nepozoruju. Už nevím fakt co s tím, a to mám jet na hory.
Mam podobny problem ale uz to neresim,jak pises dal sem ranec za kalibraci a vycisteni vstriku asi pred rokem.Auto se chova naprosto stejne ne-li hur.Cas od casu zbuchne do nouzaku,staci vypnout a zapnout klicek a jedu treba 3000km a bez problemu.Zimni starty o tom radsi mluvit nebudu,jakmile auto stoji 2 dny a je mraz tak start katastrofalni.Vcera sem jel do prace dorazil tam v 10 vecer a dneska rano podle teplomeru -9 a auto chytlo na cvrknuti.Zhavice mam v poradku,baterka je sice jeste puvodni ale tam bych problem nevidel.Mel jsem pujcenou loni od kamose novou a chovalo se to naprosto stejne.Obrazil jsem uz nespocitane servisu a nikdo nedokaze zavadu odstranit,tak jsem na to uz rezignoval protoze cpat prachy do hubeny kozy a problem porad stejny se mi nechce.Jo a oblibena veta v nasich servisech...Jooo vime co to je, jsou to vstriky na to tyhle auta trpej,pripravte si tak 30K a budete zase jezdit bez problemu :)))))))Je to banda nenazranejch smejdu jinak to nemuzu ani nazvat.
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3.5 2016 Titanium

kurtak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 11.09.2008 12:52
Bydliště: východočeský
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od kurtak » 30.12.2008 13:02

Vodik píše:Včera jsem při teplotě -2°C nastartoval asi na podesáté, tak jsem dnes zkoušel ten servisní mód palubní desky. Čidlo teploty chladící kapaliny ukazovalo -7°C a čidlo nasávaného vzduchu 3°C. Nevím zda jsou tyto hodnoty v toleranci. Udivilo mě, že údaj o napětí v palubní síti mi ukazovalo 0,00.?? Jinak už mě to auto pěkně sere, nedávno jsem dal 10tis za vyčištění a opravu trysek, které byly údajně špatné, ale žádné zlepšení teda moc nepozoruju. Už nevím fakt co s tím, a to mám jet na hory.
Fakt, bych to tipoval na baterku, pokud jsou v cajku zhavici svicky. A co aditiva pridavas do nafty a jake??? Mel jsem ty same problemy jak sem jiz vyse zminoval - pomohla mi vymena baterie. Dnes -7 a start na poprve, ale bezne pri nizsich teplotach startuju az na podruhe. Se startem na podruhe jsem se smiril. To neni uz tak hrozne. Proste tomu memu motoru to jedno protoceny na prazdno pomaha vice nez treba na trikrat zhavit.
Ford Focus combi 1.8 TDCI, 85 kw, r.v. 2002

Uživatelský avatar
Vodik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Vodik » 31.12.2008 00:39

kurtak píše: Fakt, bych to tipoval na baterku, pokud jsou v cajku zhavici svicky. A co aditiva pridavas do nafty a jake??? Mel jsem ty same problemy jak sem jiz vyse zminoval - pomohla mi vymena baterie. Dnes -7 a start na poprve, ale bezne pri nizsich teplotach startuju az na podruhe. Se startem na podruhe jsem se smiril. To neni uz tak hrozne. Proste tomu memu motoru to jedno protoceny na prazdno pomaha vice nez treba na trikrat zhavit.
Baterka by měla být OK. Loni jsem kupoval novou, a dokonce možná zbytečně. Mám tam teď 74 nebo 75Ah. Před měsícem jsem siji i nechal v servisu baterií nabít, protože mi bylo řečeno, že při pojíždění krátkých tras se baterka pořádně nedobije, a ani ty nabíječky z Baumaxu nedávají potřebný proud. V pátek mám jít měnit čidlo teploty chladící kapaliny, což se mi ale nezdá, že by to byla ta příčina. Dle testu palubky funguje. Spíš se mi nezdá čidlo nasávaného vzduchu. Mechanik ale tvrdí, že je to tím čidlem teploty kapaliny. Tak uvidíme. Dám vědět. :x
Ford Focus Turnier 1.8 TDCi, r.v. 2004

Uživatelský avatar
doncamillo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od doncamillo » 31.12.2008 10:01

Aj ja sa podelim o svoje skusenosti. Focusa som kupil zhruba takto pred rokom, prave zacinala zima. Ked som videl ako to startuje pri nizsich teplotach, nebol som nijak nadseny. Sice to vzdy (okrem 1 pripadu) bolo na 1. krat, ale chvilku to trvalo aj s celkom slusnou davkou rachotu. Tuto sezonu sa mi blby start ohlasil uz v septermbri, ked som bol s autom na horach a do rana mohla teplota padnut na 5 stupnov. Zacal som to riesit: zacal som davat VIF a zhruba pred 3 tyzdnami som nechal skontrolovat starter. VIF do urcitej miery pomohol, ale stale to nebolo ono. Majster co mi kontoloval starter povedal, ze puzdra su OK, len ho bolo treba precistit a premazat (citujem - bol suchy jak martini). Ked bol starter hotovy, klesol odber a stupli otacky. A musim povedat, ze hned to bolo na startovani poznat. Napr. vcera - auto odstate vonku 2 dni pri celodennych mrazoch, ked som k nemu isiel, bolo -5. Chytil hned, mozno pol az sekundu trosku zarachotil. V kazdom pribade velikansky rozdiel oproti strartovaniu za rovnakych podmienok zpred roka. Preto ja by som osobne riesil problem so zimnym startom v nasledovnom poradi: zhavice, starter, baterka. Aj ked som zvedavy, ci na to naozaj nemaju zly vplyv aj tie cidla teploty vzduchu a kvaplaliny...
Mondeo MK4, 2.0 TDCi (120kW), r.v. 2011, combi
pred tým: FoFo I, 1.8 TDCi (74 kW), r.v. 2004, 5-dverový hatchback.

Uživatelský avatar
jxmthp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.05.2008 19:19
Bydliště: Rotava
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jxmthp » 31.12.2008 18:58

Zdravím pánové, měl jsem podobné problémy ohledně startu v zimně. Auto mam cca od května (1.8TDCi 85kw) a jak začínal podzim a teploty klesaly tak mi foci hůře startovat. Starterém jsem musel čím dál více točit. Myslel jsem si, že slabší baterie. Ale ta byla OK, tak jsem to nějak neřešil. Bral jsem to tak , že to prostě jenom hůře startuje :) . Jenže ouha, 27.prosince jsem se chtěl vydat na nákup a autí s velkýma obtížema nastartoval, nejprve rachot jak ve starém zetoru, dosti nepravidelný chod motoru. Po cca 15 sec. se vše ustálilo. Pak mi to nedalo a odpoledne jsem vyndal žhaviče a bohužel všechny 4 žhaviče kaput. Hned jsem nechal si dovez nové champion a čekal na druhý den na ráno, abych mohl otestovat jak to vlastně startuje. Při teplotě -9,5 °C foci chytil na 1. pokus a motor bežel hezky klidně. Jak tak o tom asi přemýšlím ty žhaviče je lepší fakt hlídat a pravidelně kontrolovat. Možná se pak člověk vyhne zbytečnému ničení motoru a jeho příslušenství ;) Tak zdar kucííí.
Focus 1.8 TDCi (85kW) Combi rv.02

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Boban » 31.12.2008 19:04

hm, když to pročítám a částečně se mě týká i provoz FoFo s 85kW TDCi tak a teď špatně chytá, tak prvně kouknu na žhaviče :-)

Uživatelský avatar
jxmthp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.05.2008 19:19
Bydliště: Rotava
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jxmthp » 31.12.2008 19:41

Pokud můžu mluvit za sebe, tak jenom doporučuji raději se na ně mrknout :lol: ale jestli si je budeš měnit doporučuji si sundat chlazení turba, jinak je tam mizernej přístup a vem si pinzetu :D ja jsem se docela u toho vyradil :twisted: a dost casto jsem me tepovou frekvenci na dvoustech :lol:
Focus 1.8 TDCi (85kW) Combi rv.02

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od pelen » 31.12.2008 20:37

Bobane, prodlouzeny orech 10 + kardan + mala racna. Pokud mozno, tak vse privazat na spagatek. Lepe se to vytahuje pri pripadnem vypadnuti. PedroH ti muze potvrdit, tahali jsme pomoci magnetu na tycce. :lol:
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Boban » 31.12.2008 20:49

dobrá rada díky moc asi na to kouknu hnedle v pátek aby byl klid, budem ještě hodně jezdit a nechtěl bych se dočkat toho, že vedoucí zavolá, že mu to nenaskočilo :idea: :mrgreen:

Uživatelský avatar
jxmthp
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.05.2008 19:19
Bydliště: Rotava
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od jxmthp » 01.01.2009 10:11

Ahoj Pelen, mas pravdu s kardankou to slo. Mam ji doma, nejsem zase takovej "vorech" hehe :lol: , ale byl k tomu lepsi pristup a to chlazeni bylo za 4 minuty dole, hodne jsem se vztekal, kdyz jsem tam mel prave to chlazeni. :wink:
Naposledy upravil(a) jxmthp dne 01.01.2009 10:50, celkem upraveno 1 x.
Focus 1.8 TDCi (85kW) Combi rv.02

Uživatelský avatar
Kiposek
Junior
Junior
Příspěvky: 257
Registrován: 23.12.2008 16:46
Bydliště: Svobody 377, Horní Benešov,Bruntál
Kontaktovat uživatele:

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od Kiposek » 01.01.2009 10:28

Nazdarek, taky nastartuju a jedu, ale jsem taky garažovaný když parkuju doma, když jsem u mladé tak stojím venku (samozřejmě autem) a rozdíl je v samotném nastartování. Venku vždy dvakrát žhavím, pak startuju.
Ford Focus 1.8 TDCi, 85 kW (115 PS), 5T2 0583

Obrázek

Fofogalerie

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od hihi » 01.01.2009 11:27

Sice mam TDDI, ale prave jsem dal nove zhavice Bosch. Stare byly totalne mrtve (zkouseno na primo po vytazeni). Auto se starymi startovalo po cca 5s toceni starterem, skubalo, melo chvilku nepravedielny chod, strasne moc to do zahrati kourilo. Ale vzdy chytilo (max -8°C). S novymi zhavici chyta okamzite, nekouri... A teploty stale kolem -5°C. Takze zhavice delaji sve.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
martyG
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 812
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Trenčín

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od martyG » 01.01.2009 19:24

ja mám novú baterku, kupovanú v novembri, vyčistený a namazaný štartér, skontrolované a vymenené žhaviče a predsa fofo pri každom štarte pri mínusových teplotách zarachotí, zakašle a zatrasie, ako sa spieva v jednej pesničke - "asi to tak byť musí" :wink:
Ford Focus 1,5 ecoboost, 182 PS

EL
Junior
Junior
Příspěvky: 266
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostravsko

Re: zimní starty 1.8TDci

Příspěvek od EL » 01.01.2009 19:40

hihi píše:Sice mam TDDI, ale prave jsem dal nove zhavice Bosch. Stare byly totalne mrtve (zkouseno na primo po vytazeni). Auto se starymi startovalo po cca 5s toceni starterem, skubalo, melo chvilku nepravedielny chod, strasne moc to do zahrati kourilo. Ale vzdy chytilo (max -8°C). S novymi zhavici chyta okamzite, nekouri... A teploty stale kolem -5°C. Takze zhavice delaji sve.
To hihi: můžeš upřesnit typ žhavičů BOSCH? Byly to žhaviče z řady DURATERM?
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 8 hostů