Lenze stavebnym firmam nahle neklesol odbyt o x-desiatok percent. Bud vobec (ved dostavat min. nedokocnene veci treba), alebo len o malo, ci pripadne v buducnosti sa to prejavi. Tak isto (aspon u nas) je/donedavna bol vacsi dopyt po stavebnych pracach, ako stihali stavebne firmy uspokojovat.
A tiez je rozdiel v komoditach - auto nepotrebujes k zivotu - minimalne nie nove. A ked proste nemas peniaze, tak nekupis auto a zijes takmer tak isto ako predtym. Pripadne aj ak mas - mozes ho predat.
A najma v zahranici (EU, USA) takmer kazda rodina ma aspon jedno auto. Cize kupa noveho, ci druheho/tretieho noveho sa asi odklada, lebo to je obvykle iba luxus.
A tiez mozno niektori cakaju, ze auta pojdu chvilu este viac dolu a az potom si kupia nove.
Kdezto stavebnictvo u nas/vas najviac taha bytova vystavba. Ta tiez asi poklesne (bude to trvat urcity cas), ale potreba byvania je urcite naliehavejsia ako potreba noveho auta, cize clovek si ju skor splni. A zaroven mu to v case krizi este viac odcerpa prostriedky na pripadny nakup noveho auta.
Tak isto automobilky maju vacsie naklady na prevadzku (uz z dovodu neustaleho vyvoja, ktory sa navyse u niektorych ocitol v slepej ulicke - najma usa) ako stavebne firmy a dovolim si tvrdit, ze aj vyrazne mensie marze

.