teplota motora

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
ondris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.07.2008 12:06
Bydliště: trnava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

teplota motora

Příspěvek od ondris » 20.09.2008 19:55

tak mam taky poznatok s mojho auta, ked som siel dnes domov s brachovej stavby, tak je to asi 6km, vonku bolo asi 11stupnov, je to rovinka.
moj poznatok, pred mestom som auto rozbehol s 90 na 120 a dost razantne(samozrejme na patke) a vyhodil rychlost, a takto s vyhodenou rychlostou som presiel asi 1,5km na krizovatku, pozeramna teplomet motora, a rucicka bola kusok posunuta, ako ked je vypnuty motor, a predtym ako som vyhodil tu rachlost bola v stvrtine.
otazka, preco sa mi to ochladilo az tak??
inac s termostata som dal prec tu gulicku, a pochybujem ze cez tu dierku by sa to tam ochladilo...co si otom myslite?
ford focus 2,0 16V,TREND, LPG BRC. plna vybava okrem koze.
spotreba 10,5l LPG

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 20.09.2008 20:00

tak fakt nechapem kvoli comu si daval prec tuto gulicku, na 99% mas nieco s termostatom a nestiha sa ti ohriat ani maly okruh..teraz pred zimou super..vymen termostat a uz do neho radsej nic nerob :idea:

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od Jozkablack » 22.09.2008 21:52

Tak já si teda o tom myslim a souhlasim s Chmelkem že máš v háji termostat.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

ondris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.07.2008 12:06
Bydliště: trnava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od ondris » 22.09.2008 21:58

no takze gulicku som vratil, a nejaka moc zmena sa nekonala... ale ked som pozeral vo vriacej vode na ten termostat, tak funguje, len ked ten motor nieje v zatazi tak to robi to co to robi.
vam sa stale drzi rucicka v jednej polohe???aj ked idete dole kopcom a mate vyhodenu rychlost, a dole kopec je dlhy???
ford focus 2,0 16V,TREND, LPG BRC. plna vybava okrem koze.
spotreba 10,5l LPG

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od Jozkablack » 22.09.2008 22:03

Jo minulou zimu jsme to v tématu termostat řešily a já to schválně zkusil jet na vyhozenou z kopce kde se dá jet poměrně rychle a dlouho a rozhodně mrzlo. Mám sice ropáka, ale myslim že pokud termostat funguje jak má, ručička neklesá. U Escorta mi to dělalo to co ty popisuješ a po výměně vše OK.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: teplota motora

Příspěvek od Ahmed » 25.09.2008 21:27

Já tvrdím a pořád tvrdit budu, že ta ručička klesá a klesat může. Dělal mi to starý fofo, pak jsem měnil i termostat (z jiného důvodu) a dělalo to pořád, i když jsem tam dal tuším na 92°C, u nového mi to dělá od 000006km. Myslím, že to je úplně normální. Když motor není zatížený, tak není nic, co by tu provozní teplotu udržovalo.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 25.09.2008 21:28

ahmed:aj pri 11stupnoch 8O ?

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: teplota motora

Příspěvek od chmelko » 25.09.2008 21:39

ondris píše: tak je to asi 6km, vonku bolo asi 11stupnov, je to rovinka.
pozeram na teplomet motora, a rucicka bola kusok posunuta, ako ked je vypnuty motor, a predtym ako som vyhodil tu rachlost bola v stvrtine.
Ahmede nechces mi tvrdit ze toto je v poriadku? 8O

latis
Junior
Junior
Příspěvky: 445
Registrován: 28.04.2008 16:16
Bydliště: Havířov

Re: teplota motora

Příspěvek od latis » 26.09.2008 12:11

TAk podle mě může malinko kolísat pokud jedeš delší dobu bez zátěže s kopce apod,ale nemělo by to být nijak výrazně,mě se po 1km zahřeje motor na provozní teplotu(asi polovina měřáku)a v podstatě se nehne max o 1-2mm,pokud jedu fakt někde dýl z kopce.
Můj FoFo je stříbrná 1.6 trend r.v.2000.Obrázek
Druhá hračka Ford Escort fialový 1.6 r.v.96
https://www.cyklosportservis.cz

ondris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 112
Registrován: 27.07.2008 12:06
Bydliště: trnava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od ondris » 26.09.2008 12:30

latis
tak to mas nejake turbo zahrievanie motora.... mne sa tak rychlo nezahrieva...:(((
ford focus 2,0 16V,TREND, LPG BRC. plna vybava okrem koze.
spotreba 10,5l LPG

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: teplota motora

Příspěvek od Ahmed » 27.09.2008 18:22

Mi to udělá klidně i při 20°C. Jezdím po okreskách nebo dálnici (90 / 110km/h) a málo kdy se mi udrží ručička v 1/2. Při častém předjíždění nebo jízdě po městě samozřejmě drží.

Je sice pravda, že benziňák se zahřívá trochu jinak, ale píše, že jel 6km, takže jestli to dobře chápu, tak těch 6 km ještě neujel a říká, že ručička byla v 1/4, ne v 1/2, takže motor nebyl zahřátý na provozní teplotu, takže nevidím důvod, proč by to nemohlo klesnout a určitě měl puštěný ventilátor a topení - já bych určitě měl (když bylo 11°C), což taky ochlazuje systém, navíc ve 120km/h :?:
Pokud při delší jízdě (třeba 10km...) a zahřátém motoru teplota neklesne, tak si myslím, že je termostat ok.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: teplota motora

Příspěvek od CODY » 27.09.2008 19:32

Já musím říct, že mě se drží teplota po zahřátí stále na půlce. Jezdím do práce po dálnici a i když z delšího kopečka vyhodím kvalt, ručička se ani nepohne.
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: teplota motora

Příspěvek od panther7 » 27.09.2008 19:59

Nevím jak u FoFa,ale dříve co sem měl škodovku tak když sem viděl, že se blíží vaření tak sem pustil větrák s topením i v létě a teplota klesla, takže si myslím, že může teplota klesnout,když jede bez rychlosti máš topení tak teplota musí klesnout-nemá žádnou zátěž motor
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Re: teplota motora

Příspěvek od Jozkablack » 27.09.2008 20:13

Myslim že je to pořád dokola. Někomu se to prostě zahřeje a teplota se drží tam kde má, třeba jako mě na půlce a jinejm se to míchá tam a zpět a všichni si myslíme že to máme v pořádku. Ondrisovi můžu poradit jen jedno. Vyměň celej termostat a pak uvidíš, na nějaký kuličky se vy*er! Když to tam z výroby je tak to tam nech. Termostat je levnej tak ho prostě jen vyměň.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: teplota motora

Příspěvek od matys » 28.09.2008 14:12

Pánové.........Ten termostat je tam od toho,že když nastartujete studený motor,je termostat(pokud je v pořátku) uzavřen,aby se co nejrychleji ohřála chlad.kapalina na provozní teplotu (hodnota bývá vyražena na těle termostatu) v malém okruhu.Po dosažení této teploty čidlo termostatu podle potřeby a zátěže začne pootvírat průtok do celého chlad. okruhu,ale pouze tolik,aby teplota motoru (v malém chlad.okruhu )neklesla pod teplotu značenou na termostatu.Čili termostat během jízdy otevírá nebo přivírá propustnost chlad. kapaliny z malého okruhu do celého chlad. okruhu.To znamená ,že po nastartování a dosažení provozní teploty motoru musí být teplota stále stejná,(podle hodnoty termostatu) nezávisle na zátěži motoru až do vypnutí zapalování a samovolnému vychladnutí motoru.
Naposledy upravil(a) matys dne 29.09.2008 09:10, celkem upraveno 1 x.
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti