Přátelé,
inspiroval jsem se porovnáním fíkuse níže a tak taky krapítek přispěju.
1. Co s čím: můj Ford Focus 1.8TDdi, 1999, Ghia, toho času cca 135000km, 3. majitel vs zapůjčený Opel Astra 1.7. dTi, 2003, sociální verze, 157000 km, půjčovna
2. Jak jsem k tomu přišel: po nehodě, kdy jsem už s fíkusem stihl najet cca 4000 km a těšil se z něj měsíc, jsem dostal náhradu - Astru, dohromady na 3 týdny a cca 3000 km. Od té doby uplynuly další 3 týdny, kdy jsem žádným autem už nejel (resp. neřídil), takže snad se mi už vrátil zdravý nadhled, abych dal dohromady pár smysluplných řádků.
3. Závěr: než se začnu rozepisovat dál, tak předesílám, že samozřejmě dle očekávání vyhrává fíkus, ale čekal jsem, že to nebude až tak propastné. Inu, jak poznamenal kolega, když mě viděl každý den na Astru nadávat: "Buď rád - koupils focuse, astry se zase zbavíš. Vem si, jak by ti bylo, kdybys koupil astru a půčili ti focuse...".
4. Před jízdou: vzhledově se mi astra "G", o níž je řeč, líbila už od svého uvedení na trh, jisté vystřízlivění však přišlo už při usednutí - interiér se zdá stísněný. Ještě horší to je však už po kratší jízdě, kdy se projeví nepohodlné sedačky a to, že nejsem schopen najít pohodlnou polohu za volantem. Po 5 letech tvrdé služby v půjčovně mi ale auto přijde už jen vzhledem silně opotřebované. NIcméně, po korozi ani známky. Aspoň tady má oplík pár bodíků navíc.
5. První start: Ano, motor je tišší, oproti hlučnému traktorovitému TDdi je to jiná liga. Jak zjištuji po chvíli, je hluk to jediné, v čem je motor lepší. Původem motor ISUZU, který vrámci GM Skončil v Oplu, je zřejmě kvůli emisím tak přidušen, že prostě nejede. Nic nepomáhá, ani rychlé sešlápnutí plynu, které u fíkuse vždy znamená reakci, tak tady neznamená nic, ale vůbec nic. Papírových 55 kW oproti 66kW focusu přitom nepůsobí až tak hrozivě. Ač je motor relativně tichý, tak při pokusu o překročení otáček 2000 při ne zcela zahřátém motoru zvuk velice zhrubne. Navíc je krátce zpřevodován, čili při dálničním tempu 120 kmh točí již 3000 otáček, což celkové hlučnosti taktéž nepřidá. Co je aspoň dobré, že se motor ohřeje krapítek rychleji, než ve focusu.
6. Dálnice: Jednou větou: raději se jí vyhněte. Proč? Držet dálniční tempo znamená motor v otáčkách a to znamená také, že se projeví další slabina - nepovedené uložení motoru, kterým se nerušeně šíří vibrace, které se pak nerušeně šíří karoserií. Taky na nějaké předjíždění lze zapomenout - felicie a favority jsou rovnocennými partnery. Řadit je zbytečné, přidávat plyn taky. Zase na druhou stranu, spotřeba je velmi příznivá, ale můj názor je, že raději ať to trochu jede, byť je to vykoupené vyššími provozními náklady. Podvozek je na naše dálnice vcelku poveden, dobře hltí nerovnosti. Ale pozor, vše kazí přeposilované řízení, které ve spojení s zřejmě špatnou geometrií dělají z jízdy honičku a divoký zápas s volantem, kdy i přímá jízda vyžaduje korekce a zatáčka je adrenalin
Nicméně i focus zde sklízí kritiku a to za velmi tvrdé naladění podvozku...
7. Okresky: Tak tady je tomu povozu nejlíp. Žádné honění, v klidu, pokud možno bez ostrých zatáček. Do 100 kmh i tiché auto. Takové rodinné auto, ale nic navíc radši nechtít. To focus je jiná paráda.
8. Zatáčky: po přesednutí z focuse - šok. Prostě tam má člověk pocit, že kam ho pošle, tam taky pojede. Zvlášť dobře jsem se toho naučil využívat v křižovatkách tvaru T. Opel - jiná liga. Obrovská nejistota, zda to vůbec pojede kam má. I s mojí prastarou sierrou se jezdí líp, je čitelnější. Taky nemohu nevzpomenout ne právě výrazné brzdy. Ne že by brzdily špatně (vzadu bubny, ABS), ale jejich odezva je tupá, gumová.
9. Interiér: Není důvodu, proč by mělo mít auto z půjčovny stažený tachometr, ale tohle vypadá tak na dvojnásobek toho, co má na tachometru. Opotřebení volantu je asi nejhorší - kupodivu není vůbec ohmataná kůže, jíž je obšit, ale to, co zbylo z tlačitek klaksonu, je hrůza. Velice negativně hodnotím DOT displeje jak přístrojovky, tak zabudováného rádia, které zobrazuje i čas a teplotu - na sluníčku není vůbec nic vidět. Fordovo podsvícené LCD je vidět vždy... Kapitola sama o sobě jsou sedačky. Nepohodlnější má snad jen švagrovo clio. Už po usednutí mě oplácké nedávají možnost zaujmout dobrou polohu, což časem vadí čím dál víc a nezbývá, než se celou cestu vrtět. Zde musím vyzvednout opět starou dobrou sierru, na její křesílka od recara s báječným bočním vedením už současná auta nemají. Za deště mě velice irituje hlasité cvakání spínacích relé stěračů, slyšitelné v ražimu cyklovače.
10. Pod kapotou. Nahlénutí pod kapotu focusu ve mě vyvolalo smíšené pocity, přece jen výměna olejového filtru znamená práci zespod vozu. Ale jinak je zástavba velice rozumná - řekl bych, standartní. Ale zato motor v oplu je těžký exot a je to vidět od první chvíle. Změť hadic, kabelů, trubek, je naprosto zběsilá a zastavět motor do auta s použitím maxima unifikovaných dílů byl těžký oříšek. Japonský a evropský pohled na věc se liší a tady se to muselo skloubit, bolestivě.
11. Shrnutí, závěry:
V čem je Opel lepší:
- absolutně bez koroze (5 let v provozu)
- tišší motor (common rail)
- spotřeba (nepatrně, v podobném provozu spotřeba 4,6 l/100km vs 4,8 u FF)
V čem je Opel výrazně horší:
- dlouhé cesty - pohodlí, poloha za volantem, sedačky, hlavové opěrky nenastavitelné!
- dynamika
- chování v zatáčkách, nečitelné jízdní vlastnosti
- přeposilované řízení
Osobně nemám o Oplu dobré mínění a tento jej ještě zhoršil, i když beru v úvahu, že se jedná o vůz z půjčovny. Astra však má poměrně dobré jméno mezi novináři, proto jsem možná čekal víc. Ovšem, nesnadno se hledá focusu soupeř.
Především kvůli motoru a dálnicím tedy odsouvám astru na třetí místo v pomyslném žebříčku, kde na prvním místě je focus a za ním moje stará dobrá sierra.
Konec vysilaní
FORD Focus vs. OPEL Astra
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3127
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
FORD Focus vs. OPEL Astra
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: FORD Focus vs. OPEL Astra
Hold se nezapře Tvá profese a radost ze psaní, jinak já s Oplem zkušenoti nemám a po Tvé anabázi mi to ani nevadí. 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORD Focus vs. OPEL Astra
Pekne citanie
A pre mna aj prekvapive, tie G Astry sa mi vzdy pacili, a ako hovoris, boli dobre "recenzovane", takze sa mierne cudujem... Otazka je v akom stave bol podvozok, ako pises, geometria vyzerala v cudu, co spravi vela...

A pre mna aj prekvapive, tie G Astry sa mi vzdy pacili, a ako hovoris, boli dobre "recenzovane", takze sa mierne cudujem... Otazka je v akom stave bol podvozok, ako pises, geometria vyzerala v cudu, co spravi vela...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1530
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Posázaví
Re: FORD Focus vs. OPEL Astra
měl jsem 2x Opel Astra caravan (asi 6-7 let )takže můžu srovnávat .FoFo I má lepší jízdní vlastnosti bez debat ,ale Astra nebyla (alespoň ty moje) vůbec špatné auto ,záleží jak se kdo o auto stará a interiér měla Astra lepší .Ale FoFo II je už někde jinde i když má taky své mouchy a nedostatky
Focus combi II TDCI 1.6 2006 stříbrná Moondust
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4
měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť
Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D 2009 4x4
měl jsem:FoFo I combi TDCI 1,8 2002 černá perleť
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 3 hosti