zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 25.07.2007 16:58

A byli jste někdo na diagnostice? Mechanik mi to doporučil a u nás stojí stručná 500 bez daně a kompletní 1500. Nevím do jaké jít a zda to vůbec bude mít smysl. Jde mi rovněž o odhalení problému viz. níže.

http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 7542#97542
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od maras » 25.07.2007 21:42

byl jsem na diagnostice jen proto, že mi to kamarád nabídnul zdarma, jinak bych na ni nešel. Co mi pomůže diagnostika? to že mi vařila voda jsem viděl na vlastní oči. čidlo teploty rozhodně nezpůsobuje přehřívání, ale jen informuje a vadnou pumpu, termostat, víčko, chladič atd. ti žádná diagnostika neodhalí. to ti odhalí právě to čidlo a zadarmo, pak zbývá jen otevřít kapotu a ověřit si to.
ten odkaz na cukání motoru, tam věřím že má diagnostika šanci, protože to může být elektrikou.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 25.07.2007 23:17

Teď jen zda ta "malá" a levnější diagnostika a co se pod tím vůbec skrývá, a nebo 1,5 tis., což je teda pěkná a hlavně nejistá paleta.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 26.07.2007 16:32

A co váha vzduchu?
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 26.07.2007 18:36

Magic píše:Teď jen zda ta "malá" a levnější diagnostika a co se pod tím vůbec skrývá, a nebo 1,5 tis., což je teda pěkná a hlavně nejistá paleta.
To ti reknou na miste, co bude lepsi, podle toho, co ti to dela spatne.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 26.07.2007 23:15

Já už se informoval na místě a vždycky je lepší ta velká i s hodnotama a ne pouze přečtením.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
Magic
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 620
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín/Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Magic » 29.07.2007 14:23

Ještě jsem si všiml, že mi třeba každý 5-10 start auto jednou klepne. Jako by krátká rána do plechu a to přímo při startování.
Ford Focus hatchback 1,6 16V ZETEC 74kW, r.v. 99/00 v provozu, moondust silver
Obrázek

Uživatelský avatar
pktest
Nováček
Nováček
Příspěvky: 60
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od pktest » 16.10.2007 07:49

Tak jsem pročetl tohle vlákno,
to co píšu platí podle mě obecně pro většinu aut.
Předem si myslím, že pokud budu brát v úvahu směr proudění chladící kapaliny, tak termostat je umístěný na výstupu horké kapaliny z motoru. Pokud není její teplota vyšší než kolik má termostat propouštět, voda cirkuluje pouze do výměníku v topení.
Po otevření termostatu začne voda cirkulovat směrem od motoru do velkého oběhu.
Termostat by měl být logicky otočen tou "bambulí" směrem k motoru. Pokud by to bylo obráceně, působila by na něj jen chladná kapalina a on by tedy neotvíral včas a dostatečně.
Pokud někomu roste tlak v chladicím systému, a to ještě dříve než kapalina začne vřít, je to na 100% způsobené vzduchem v systému. Logicky - kapalina se teplem příliš nerozpíná (pokud se nezačne vařit), oproti tomu u vzduchu je toto rozpínání v zavislosti na teplotě opravdu veliké.
Ford Focus 1.4i 16V, r.v. 1999

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od zewl » 13.03.2008 20:20

Tak dneska me auto prestalo topit, zima v nem jak svina, motor zahraty na provozni teplotu. Po chvili jemne jizdy po dalnici (cca 110 km/h) a mensi kopecek se rucicka dostala temer do cerveneho, pak jsem jel na volnobeh asi kilometr a sedla zpatky svisle. Zda se mi taky, ze trosku pohasly kontrolky palubovky (jako kdyz zapnes vyhrivani predniho skla). Ale to je mozna jenom zdani. Ale kazdopadne jsem dojel domu, vypnul jsem motor a bylo slyset, jak se dotaci vetrak, ktery se to snazil chladit. Kazdopadne to normalni neni. Nevite co s tim pls? Fakt ted nevim, jestli s tim muzu jet zitra do prace 20 km.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od pelen » 13.03.2008 20:57

Kdyz mas pustene topeni naplno, tak by nejprve melo byt teplo v kabine a pak az by mela stoupat teplota kapaliny k provozni teplote.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od zewl » 13.03.2008 21:06

jenze z ofuku nejde ani trosku vlazny vzduch, ani kdyz je motor zahraty (dle rafiky) :?
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od chmelko » 13.03.2008 21:09

zkontroval si množstvo chladiacej kapaliny? vyzerá to, že si ju niekde stratil a motor maká s jej minimom

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od pelen » 13.03.2008 21:11

To mne take napadlo, jenze u zewla jsem nepredpokladal, ze by si mnozstvi kapaliny nekontroloval.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od zewl » 13.03.2008 21:12

nee, byla tma, prijel jsem domu pred hodinou... Rano na to hned mrknu. Chladici kapalinu mi merili na podzim ve Fordu, ale to s tim urcite nesouvisi.

pelen: zapomnel jsem to napsat, ze byla tma...
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od chmelko » 13.03.2008 21:15

zober baterkua bež sa na to pozriet..na 99% som presvedčený prave na tento problem..
ak nie, aspon ho budeme moct vylučit

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host