doteď jsem si myslel, že já mám velkou spotřebu... díky killerhammer
Motor 1.6 a 1.6 Ti-VCT
- Merdy
- Pokročilý

- Příspěvky: 545
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštìm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
doteď jsem si myslel, že já mám velkou spotřebu... díky killerhammer
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
v tabulkach su spotreby rovnake (od vyrobcu) plus minus 0,1 litra...mehturt píše:jednoznacne variabilny.. 15 koni naviac a (papierovo) nizsia spotrebamadbugie píše:tiez riesim tuto dilemu ze ci 1,6 normal alebo variabilny...
ale ak plati ten graf z druhej strany tak tie motory su do 4200 otacok skoro identicke...
samozrejme ked sa podari za dobru cenu tak kto by nechcel viac ze ano... ale zasa to bude lakat vytacat a spotreba je tatam...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

- mehturt
- Test driver

- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
ano, myslel som tych 0.1 litra 
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
mal som predtym 100 konovu 1,6 sice v 1-notke a teraz v 2-ke 115-tku,ale tento druhy je neporovnatelne lepsi.zivsi v nizsich otackach,zivsi vo vyssich,da sa jazdit velmi usporne,vdaka variabilnej technologii,kde motor v nizkych otackach spaluje chudobnu zmes.Je inac sprevodovany a pri dialnicnej 130-tke toci trosku vyssie otacky,ako stara 100-konovka.Osobne by som volil jednoznacne 115-tku.
- Merdy
- Pokročilý

- Příspěvky: 545
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Rožnov pod Radhoštìm
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Já si myslím, že debata o spotřebě není relevantní.
Každý má svůj styl jízdy, řazení, atd... Někdo jezdí sám, jiný v pěti lidech.
Podvozek Focusu je tak fantastický, že ať už tam jeden má 1.4ku nebo jiný dvoulitr, budou je oba vytáčet úplně stejně, aby se dostali na limit.
Každý má svůj styl jízdy, řazení, atd... Někdo jezdí sám, jiný v pěti lidech.
Podvozek Focusu je tak fantastický, že ať už tam jeden má 1.4ku nebo jiný dvoulitr, budou je oba vytáčet úplně stejně, aby se dostali na limit.
- mehturt
- Test driver

- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Nejaka recenzia toho motoru http://news.auto.cz/technika/ford-durat ... focus.html
- madbugie
- Zkušený

- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
este tak rozmyslam ak sa nepodari variabilne casovanie ale len 100 konova 1,6ka kolko by tomu pomohol sportovy filter a sportovy vyfuk ??? dalo by to aspon na 110 k? pripadne neviem ci sa vobec na benzinaky robi chip tuning?
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta

-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
na ziskanie 10 konikov by si musel urobit na atmosferickom benzinaku ovela viac uprav,ktore stoja kopec penazi,takze sa to ani nevyplati 
- vcedula
- .

- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
je lepsie kupit si 115 konovy motor a spravit tiez upravy ako 100 konvy motor a upravami spravit 110. Ale aj tak, zvody a vyfuk zmenia aj priebeh vykonu a krutiaceho momentu v nizkych otackach, TiVCT upravuje len horne otacky (niekde tu bol graf priebu). Ale tak ci tak, isiel by som radsej do TiVCT. Je to modernejsi motor, usetri aj na spotrebe a cena za 15 koni je v tomto pripade dost nizka.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
-
pesu
- Nováček

- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.02.2008 22:14
- Bydliště: Žilina
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
No ja FoFoII combi s 1,6 74kW mám... No a pred kúpou som obvolal snáď všetkých predajcov v SR
s otázkou, že či to stačí. Všade okrem Bratislavy mi tvrdili, že áno.
V čase mojej kúpy ale nebol 1,6 Ti-VCT k dispozícií a ja som teda zvažoval buď 1,6 benzín alebo 1,8 diesel. Na tom dieseli som mal aj skúšobnú jazdu a tá bola veľmi fajn. Cenový rozdiel bol ale cca 70tis. Sk a tak som nakoniec kúpil benzín...
Teraz mám najazdených cca 14tis. km, zábeh som absolvoval opatrnejšie, inak jazdím dosť dynamicky. Jazdievam občas sám, občas s jedným dieťaťom a občas so ženou, dvoma deťmi a plným kufrom
. No a myslím si, že ten motor naozaj stačí, pre slušnú akceleráciu je ho ale potrebné držať v otáčkach.
Cesta minulé leto do Chorvátska (dvaja dospelí, 1 dieťa, plný kufor) s celý čas zapnutou klímou takisto úplne v pohode.
Budúca kúpa ale bude asi napriek tomu diesel - a to kvôli spotrebe.
Najčastejšie jazdím krátke trasy (cca 40km denne, prevažne mesto) a dostať sa s priemerkou cez 9l nie je žiadny problém. Pod 8 som tuším nikdy nezliezol, to Chorvátsko bolo tiež niekde blízko 8l.
Takže kombinácia vyšší výkon, nižšia spotreba a zrejme vyššia predajná cena pri neskoršom predaji by tých 70tis. Sk rozdielu zrejme vyvážili...
ps
V čase mojej kúpy ale nebol 1,6 Ti-VCT k dispozícií a ja som teda zvažoval buď 1,6 benzín alebo 1,8 diesel. Na tom dieseli som mal aj skúšobnú jazdu a tá bola veľmi fajn. Cenový rozdiel bol ale cca 70tis. Sk a tak som nakoniec kúpil benzín...
Teraz mám najazdených cca 14tis. km, zábeh som absolvoval opatrnejšie, inak jazdím dosť dynamicky. Jazdievam občas sám, občas s jedným dieťaťom a občas so ženou, dvoma deťmi a plným kufrom
Cesta minulé leto do Chorvátska (dvaja dospelí, 1 dieťa, plný kufor) s celý čas zapnutou klímou takisto úplne v pohode.
Budúca kúpa ale bude asi napriek tomu diesel - a to kvôli spotrebe.
Najčastejšie jazdím krátke trasy (cca 40km denne, prevažne mesto) a dostať sa s priemerkou cez 9l nie je žiadny problém. Pod 8 som tuším nikdy nezliezol, to Chorvátsko bolo tiež niekde blízko 8l.
Takže kombinácia vyšší výkon, nižšia spotreba a zrejme vyššia predajná cena pri neskoršom predaji by tých 70tis. Sk rozdielu zrejme vyvážili...
ps
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Lenze ...vies kolko benzinu mas za 70 000 skk
Pri tvojom jazdeni cca 20 000 km rocne asi na peknych par rokov
Nezabudaj na nakladnejsi servis u diesla,jazda po meste na kratke vzdialenosti mu absolutne neprospieva a dalsie zname veci...P ri tvojich najazdenych km a tvojom ucele pouzitia auta radsej zostan u benzina. 
-
pesu
- Nováček

- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.02.2008 22:14
- Bydliště: Žilina
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Dík žirafák, jasné, máš pravdu...
Len tá matika mi nesedí... Pri 20000 km/rok tých 70000 Sk miniem zhruba za rok aj čosi
. Hm?
Len tá matika mi nesedí... Pri 20000 km/rok tých 70000 Sk miniem zhruba za rok aj čosi
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007
-
zirafak
- Test driver

- Příspěvky: 8970
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
ten dieslak ti bude chodit akoze na vzduch
Nechce sa mi to ratat,ale iba strelim...kupis dieslaka a minies rocne naftu za 50 000 skk.kupis benzinaka a minies za rok benzin za 70 000 skk.Rozdiel 20 000 v prospech diesla,ale vysia cena auta o 70 000 skk,tak to vychadza na navratnost za 3,5 roka.A to som hodne,hodne prestrelil.Pri jzdeni na kratko ten rozdiel bude este mensi,nakladnejsi servis a ostatne veci neratam,takze

Nechce sa mi to ratat,ale iba strelim...kupis dieslaka a minies rocne naftu za 50 000 skk.kupis benzinaka a minies za rok benzin za 70 000 skk.Rozdiel 20 000 v prospech diesla,ale vysia cena auta o 70 000 skk,tak to vychadza na navratnost za 3,5 roka.A to som hodne,hodne prestrelil.Pri jzdeni na kratko ten rozdiel bude este mensi,nakladnejsi servis a ostatne veci neratam,takze
- miro
- Junior

- Příspěvky: 454
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
k tej spotrebe ja som tiez rozmyslal o nafte ale pre cloveka ktory nenajazdi rocne min. 40000 km sa to neoplati
tu je taky maly prepocet
benzin
20000 km/rok x 7,5 lit x 38 skk = 57 000 skk
nafta
20000 km/rok x 5,5 lit x 39 skk = 42 900 skk
rozdiel 14.100 sk * 5 rokov = 14100*5=70 500
ale to auto uz neplanujem mat
tu je taky maly prepocet
benzin
20000 km/rok x 7,5 lit x 38 skk = 57 000 skk
nafta
20000 km/rok x 5,5 lit x 39 skk = 42 900 skk
rozdiel 14.100 sk * 5 rokov = 14100*5=70 500
ale to auto uz neplanujem mat
Ford FOCUS II 1.6 16v Duratec Ti - VCT ghia (115 k) 2006 K&N Air Filter




-
pesu
- Nováček

- Příspěvky: 21
- Registrován: 29.02.2008 22:14
- Bydliště: Žilina
Re: Motor 1,6 a 1,6Ti-VCT
Ahoj ešte raz, žirafák...
Jasné, že obidvaja hovoríme o tom istom, ani dieseláky nechodia na vzduch a vedel som, ako to myslíš.
Ale otázka z Tvojho príspevku vyplynula trochu inak a tak som si rýpol
.
Inak takéto prepočty ála miro som pred kúpou samozrejme robil a tiež dúfam, že za 5-6 rokov budem mať doma FoFoIII
.
Ale inak väčšina FoFoII, čo som kedy mal možnosť vidieť, mala vzadu TDCi...
A tým tak trošku ticho závidím...
Tých mojich 74kW na combi je fakt tak, že to stačí, ale lepší pocit by som mal určite z 1,8 diesel. Aspoň taký môj subjektívny.
A možno páni z modrého oválu by vedeli dať nejakú štatistiku predaných aút benzín vs. diesel...
Jasné, že obidvaja hovoríme o tom istom, ani dieseláky nechodia na vzduch a vedel som, ako to myslíš.
Ale otázka z Tvojho príspevku vyplynula trochu inak a tak som si rýpol
Inak takéto prepočty ála miro som pred kúpou samozrejme robil a tiež dúfam, že za 5-6 rokov budem mať doma FoFoIII
Ale inak väčšina FoFoII, čo som kedy mal možnosť vidieť, mala vzadu TDCi...
A tým tak trošku ticho závidím...
Tých mojich 74kW na combi je fakt tak, že to stačí, ale lepší pocit by som mal určite z 1,8 diesel. Aspoň taký môj subjektívny.
A možno páni z modrého oválu by vedeli dať nejakú štatistiku predaných aút benzín vs. diesel...
Ford Focus II combi 1,6 74kW CollectionX Moondust silver 06/2007
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

