Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
acoLaco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

@zewl

Příspěvek od acoLaco » 21.12.2007 13:43

@zewl

Diky moc. P.S.: To s tím capslokem, že je to neslušné, jsem fakt nevěděl, tak jsem zas o něco chytřejší 8)

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 22.12.2007 11:08

Ja si troufnu tvrdit, ze diesel mel a vzdycky bude mit vetsi zivotnost, nez benzin. Kdyz koupis benzinaka, tak mas spotrebu 7l, po 250t km uz to je treba 10l, zere to olej, atd, atd. S naftakem jezdis porad stejne, se stejnou spotrebou a najedes bez problemu 2x vice km.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 22.12.2007 11:12

Ahmed:ono nejde ani tak o motor samotný ako o jeho podporne časti:vstreky, turbo, čerpadlo...

Uživatelský avatar
Ivo
Junior
Junior
Příspěvky: 425
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Sprostě

Příspěvek od Ivo » 23.12.2007 19:58

tak na prvni starne je napsany ze nafta je drzasi nez benzin mozna to tady uz bylo ale je to tim ze do nafty se dávaji ted ty ruzné sr*cky a do benzínu az po novem roce takze benzin půjde taky na horu nebojte se
Teďka: VW BORA 1.9 TDI 74kW
EX: Ford Focus 1.8 TDCi 85kw

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 23.12.2007 21:53

Hlavně je topná sezóna a to je vždy trochu držší. Letos to je teda markantnější, ale to je způsobeno oblibou dieselových aut a tudíž na to čerpačky reagujou. Poptávka=nabídka. Prostě až tyhle ceny způsoběj že se zase začnou víc prodávat benzíňáci a tudíš vzroste poptávka po benálu tak jak na to zareagujou čerpačky??? Správně, zdražej benzín. A tak to pujde pořád dokola, ale souhlas s tim že na jaře trochu nafta polevý, asi né moc ale polevý.
A pokud odpovim na otázku má smysl naftovej motor? Tak pro mne ano.....vyhovuje mému stylu jízdy, když nemusim tak často kvrdlat šaltr pákou a spotřeba mne taky baví. Ještě v roce 2003 jsem uznával jen benzíny a do diesela bych snad šel jen s těží, pak jsem koupil Fiestu 1.8D (chtěla jí manželka) což je absolutně líný auto, ale správnej pochoďák kterej v Praze jezdí za 4.5l a tim jsem jim propad. Teď bych se k benálu vrátil jen asi pokud bych přestal jezdit a měl to jen na občasné vyjíždky. A i tak bych musel zakopnout o super nabídku.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 24.12.2007 15:01

chmelko píše:Ahmed:ono nejde ani tak o motor samotný ako o jeho podporne časti:vstreky, turbo, čerpadlo...
Nemuzes rict, ze na kazdem dieselu ti odejde turbo, odejde cerpadlo, vstriky, ... To by na kazdem benzinu musely odchazet civky, kabely, cerpadla, hadice, ... Jasne, ze na tom naftaku je vzdycky vice veci, co se muzou posrat, ale predevsim to zalezi na tom, jak s tim kdo jezdi a jak se k tomu chova.
Znamy najel na golfu pres 300tis. a jedine co delal byla spojka, jinak jenom olej, filtry, nafta.
Kdysi jsem se s mechanikem bavil o Mondeu TDCI - ty co jezdi hlavne mimo mesto a hodne = 300 tisic a zadny problem. Ty co se souraji po meste = vetsina vadne vstriky..., nikdo nedokaze rict proc.
Kdyz bych rekl, ze naftak vezme v prumeru 5,5l, benzin 7 a rozdil by byl 50,- na 100km, tak na 100000 uz to mas 50000,- usetrenych. Pravdepodobnost, ze ti u noveho auta odejde turbo nebo cerpadlo drive jak po 200000km je dost mala a pochybuju, ze by odeslo turbo, cerpadlo i vstriky. Myslim kdyz najedes aspon 70000km rocne. Kdyz ma auto 8 let a najetych 150000km, tak se neni cemu divit, ze tam pak odchazi uplne vsechno...
Ten kdo najezdi opravdu hodne, tak na naftaku usetri. Kdo mene, tak ho to vyjde sul nul a kdo najezdi 15k rocne, tak si to kupuje z lasky k nafte :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 24.12.2007 15:07

takže ak je diesel drahší o cca 100tis, musím najazdit viac ako 200tis km aby sa mi vyplatil? ak ano,tak to fakt radšej benzín

je zbytočne sa handrkovat,ale ak by sa spočítali všetky problemy motoru tu na fore s dieslom a benzínom, bol by to velmi zaujímavy pomer

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 24.12.2007 15:09

chmelko píše:takže ak je diesel drahší o cca 100tis, musím najazdit viac ako 200tis km aby sa mi vyplatil? ak ano,tak to fakt radšej benzín

je zbytočne sa handrkovat,ale ak by sa spočítali všetky problemy motoru tu na fore s dieslom a benzínom, bol by to velmi zaujímavy pomer
Bohuzel to tak nejak asi bude :wink: Naftak bude vzdycky levnejsi jenom do te doby, nez se neco posere a pak zalezi na tom co a za kolik.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Fotchus
Příspěvky: 1
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Fotchus » 25.12.2007 19:49

Vecny hadky ohledme dieselu a benzinu, oboji ma svoje pro i proti, jenze az zase zacnou pridavat do benzinu bioslozku, nekdy po novym roce, jak tu kdosi psal, benzin vylitne taky treba o korunu dve a zase se budou vice chvalit naftaky. Kazdej ma svuj nazor a zkusenost, ja treba ted presedlal na focuse 1,8 TDCi a zatim jezdim kolem 6,4 l, Golf III, ktereho jsem mel predtim, byl benzin 1,8i a zral kolem 7,7 l. Rocne najezdim asi 30 000 km, takze kdyz srovnam jen spotrebu, za predpokladu, ze u nas tankujeme benzin cca za 30,70 kc a naftu cca za 32 kc, vychazi mi, ze rocne usetrim skoro 10.000,-kc, a to uz je docela dost darda, nemyslite? Navic ten Golf byl rok 1997 a focus 2004, takze jsem do Golfa furt neco musel vrazet, coz u tohodle focusu snad nejakou dobu nebudu, ma 60 tisic najeto...
Kazdy si musi rozmyslet, co chce a do ceho pujde, pak co taky ocekava, pokud bych jezdil 10 tis. rocne a casto couracky s castym startovanim, pak bych si radsi poridil benzin, a naopak. Zalezi taky na tom, jak je auto stary apod. Jinak jsem zvedavej, jak se hnou ceny benzinu po novem roce...



Focus Combi, 1,8 TDCi, 74 kw, r.v. 2004

Uživatelský avatar
acoLaco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

To podstatné chybí....

Příspěvek od acoLaco » 25.12.2007 20:40

Nic proti, ale u common rail, který má Ford a i koncern VW se na něj chystá, odejdou trysky někde mezi 100-150tis km. Je to dáno kvalitou nafty v ČR. Pokud budete tankovat v DE, tak máte šanci na 200tis km, ale víc rozhodně ty trysky nedaj, s tím nepočítejte. Diesel má dvojhmotný setrvačník, takže kdo nemá k autům a hlavně k motorům cit, tak taky tohle může poměrně rychle odejít. Cena těch trysek je v autorizovaném servisu zhruba 20-25tis Kč, ten setrvačník asi taky 25tis. Ten setrvačník lze nejrychleji odrovnat tak, že když jedete a vyřadíte, pak zařadíte za jízdy kvalt, pustíte (pokud možno prudce) spojku a z volnoběžných otáček to vyletí na 4000, tak tohle udělejte 10x a máte vyděláno. Já osobně jdu do nafty, dealer mi jí nabídl jen o 20tis dráž než benzín (obojí 1.8 ) a i když ročně najedu jen 20tis, tak auto kupuju minimálně na 10let a vím, že když se něco změní tak nafta má větší potencionál k ježdění a i tak za 2-3 roky to mám zpátky a i když se podělají ty trysky, tak do 5 let jsem na svém a počítám že zkrátka vydělám. Také lze jen těžko penězma vyčíslit komfort dieselového motoru díky jeho většímu tahu (na druhou stranu zase benzín má sportovnější charakteristiku, takže si každý musí sám uvědomit co chce).... Více info/zdor na: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

P.S.: Pokud už to tady někdo psal, tak soráč, ale z té nekonečné diskuze mi vyplynul takový pocit, že to podstatné chybí, a že diskuze nafta vs. benzín je už trochu ohraná z hlediska co je lepší, smysl má jen co je finančně lepší, protože to se s použitými technologiemi mění, ale podstata bych řekl, že zůstává.... Já osobně bych spíše uvítal diskuzi co tankovat do 1.8 FFV a hlavně kolik to "žere" při použití E85....

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: To podstatné chybí....

Příspěvek od chmelko » 25.12.2007 20:46

acoLaco píše:Ten setrvačník lze nejrychleji odrovnat tak, že když jedete a vyřadíte, pak zařadíte za jízdy kvalt, pustíte (pokud možno prudce) spojku a z volnoběžných otáček to vyletí na 4000, tak tohle udělejte 10x a máte vyděláno.
tak ak toto je pravda, tak ani moje vysnene auto-Smax nebude mat na kufry označenie TDCi :cry: :?

dufam, že sa common-rail v buducnosti vychytá tak, aby som nemusel mysliet na to, či mu toto a toto chudáčkovi nerobí dobre..

Uživatelský avatar
acoLaco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od acoLaco » 25.12.2007 20:50

Fotchus píše:Vecny hadky ohledme dieselu a benzinu, oboji ma svoje pro i proti, jenze az zase zacnou pridavat do benzinu bioslozku, nekdy po novym roce, jak tu kdosi psal, benzin vylitne taky treba o korunu dve a zase se budou vice chvalit naftaky. Kazdej ma svuj nazor a zkusenost, ja treba ted presedlal na focuse 1,8 TDCi a zatim jezdim kolem 6,4 l, Golf III, ktereho jsem mel predtim, byl benzin 1,8i a zral kolem 7,7 l. Rocne najezdim asi 30 000 km, takze kdyz srovnam jen spotrebu, za predpokladu, ze u nas tankujeme benzin cca za 30,70 kc a naftu cca za 32 kc, vychazi mi, ze rocne usetrim skoro 10.000,-kc, a to uz je docela dost darda, nemyslite? Navic ten Golf byl rok 1997 a focus 2004, takze jsem do Golfa furt neco musel vrazet, coz u tohodle focusu snad nejakou dobu nebudu, ma 60 tisic najeto...
Kazdy si musi rozmyslet, co chce a do ceho pujde, pak co taky ocekava, pokud bych jezdil 10 tis. rocne a casto couracky s castym startovanim, pak bych si radsi poridil benzin, a naopak. Zalezi taky na tom, jak je auto stary apod. Jinak jsem zvedavej, jak se hnou ceny benzinu po novem roce...



Focus Combi, 1,8 TDCi, 74 kw, r.v. 2004

Bude to od nového roku a skutečně bude (měla by být) nafta opět levnější (ve srovnání s benzínem, tj. benzín podraží), do roku 2020 bude v palivech 10% bioblbostí. Výsledkem bude zkrácení životnosti (dnešních) motorů a ekologický efekt se odhaduje "jen" na 3%. Navíc už někdo udělal modelový příklad a zjistil, že kdyby všechny auta jezdili na E85, tak mimo toho, že by asi nebylo co pak jíst, tak emise CO2 se zvýší díky menší efektivitě při spalování oproti N95 a spalováním vzniknou 2 další (nové) karcinogeny které způsobují rakovinu plic. Na druhou stranu je pravda, že množství těch současných látek, které vznikají při spalování N95 se sníží. Co z toho vyplývá? No těžko říct, sami vědci se na tom nedokážou dohodnout, a proto je pro obyčejného člověka (obyčejný člověk=takový který kouká jen na sebe, tj. většina lidí) důležité jen kolik vydá ze své peněženky a co se mu zkrátka finančně vyplatí. Je to teda na úloze státu to či ono podporovat, my už se nějak přizpůsobíme...

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 25.12.2007 21:16

Chmelko: Určitě si na svoje další auto budeš moct dát TDCi, protože ty problémy common railu který tady jsou popsány jsou na I generaci a do novejch aut se montuje už III generace a kvalita stoupá. Prostě v době kdy se do Forda začal common rail montovat nebyl zbaven dětských nemocí. Je to jen můj názor, ale zní mi to logicky, vždy když je něco nové, tak nějaký čas trvá než se vychytaj blbosti.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 26.12.2007 08:33

chmelko: to o tom dvojhmotovom zotrvacniku je trosku nadsadene. ak bypri popisovanom manevri mal vydrzat 10x, tak je take auto absolutne nepredajne a vsetky dieslaky stoja v servise na vymene dvojhmotaku...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 26.12.2007 10:00

chmelko: jinak jsi me prekvapil, ze ty chces S-maxe s TDCi. Ja myslel, ze jsi zarytej benzinak :wink:

Doufam, ze se ti sen vyplni a jednou ho budes mit. Potom doufam, ze prijdes do tohoto vlakna a napises taky neco hezkyho o dieselu :lol: Neber to zle, ale myslim, ze 95% nazoru (vsech) tady je v duchu, ze kdo ma naftu brani naftu, kdo ma benzin, obhajuje benzin :wink:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host