Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 19.12.2007 15:44

chmelko píše:samozrejme že ano, preto sa predava tolko nových naftových motorov ako sa predava...
ale sami vidite,že trh reaguje na prudku poptavku nafty a preto ju zdražuje..

ved som to už neraz spomenul, že jedina výhoda naftoveho motoru je jeho spotreba..nič viac a nič menej..
Cena nafty sa tiez uz preberala :) pockaj po zime , zasa bude na svojej standardnej cene , cela amerika sa v zime zohrieva vykurovacim olejom a ten velmi ovplyvnuje cenu nafty
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
Glip
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Glip » 19.12.2007 15:44

Mimochodom, povodne jazdili nakladaky na benzin. Na naftu jazdia len preto, ze je lacnejsia.
Ford Focus II kombi Collection X / 1,6 Duratec-16V 74kW / r.v. 2007 / Ocean Blue
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 19.12.2007 15:44

Preco sa standardne nemontuju turba do benzinov ? Ze by marketing ? Vzdy to tak funguje. Preco by som mal predat hned vsetko naraz, radsej postupne, viac zarobim :twisted:

Dobre benzinove turba su na svete uz davno, len su upravene na vysoke vykony a nie na spolahlivost. Bohuzial, firmy ako Garret neinvestovali do vyvoja lacnych turbo ale prave do vykonnych. A to je ten krok, ktory chyba benzinom a nafty to uz maju za sebou.

Standardne sucasne benzinove turbo pracuje na principe: natlac to tam, nech to pali jak svina. Naftove turbo asi takto: trocha pridame, nech to nie je take lenive.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.12.2007 15:44

problem je hlavne, ten,že kto vela jazdí si kupi diesla, pretože aj to navýšenie cca100tis kc sa mu vyplati
iný problem nastava,ked sa ho zbavuje, pretože človek ktorý ani tolko nenajazdí sa necha zlakat nizskou cenou provozu/nie servisu a samozrejme velmi často stočeným km...

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 19.12.2007 15:47

misoka:bohužial už tento trend o cene pohonných hmot prestava tiež platit, pretože v lete bude turistická sezona, na jar vojna v zálive, na jesen bude usa uvažovat zautočit na iran..
podla mojho nazoru sa s cenou nafty hboko pod 30kc rozlučte

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 19.12.2007 18:29

no ak pojde jedna cena paliva hore, pojde aj druha - neexist aby jedna stala a druha stupala.
A k benzin turbo - tie turba do benzin su o doooost drahsie ako v diesel, dalej ich vydrz nebude ani zdaleka taka ako v Di a zrat to bude v porovnatelnych rychlostiach a vykonoch hooooooooooooooooooooooodne viac. A to ze ma diesel turbo? Keby ho nemal, tak spotreba by bola este lepsia, sice pri nizsom vykone, ale aj o jednu poruchovejsiu suciastku by bolo menej. Ze boli najskor nakladne benzinove - no lebo nebola nafta :)
To su debaty o nicom.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 20.12.2007 10:05

jamaka> konecne to tu niekto zhrnul :). suhlas

chmelko> uz som to tu v tomto vlakne tusim raz vravel, porovnavas fiktivny stav. Realita je proste taka, ze masovo sa turbo dava do nafty a do benzinov sa masovo turbo nedava. Takze ci chces alebo nie, poslednych x rokov a dalsich y rokov plati, ze nafta nad benzinom vyhrava v spotrebe a zatahu. Ze sa to mozno jedneho dna zmeni, to je problem o inom... Ja si nemyslim, ze by tu niekto popieral, ze benzin s turbom bude mat zatah podobny ako nafta, to som tu nikde necital....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 20.12.2007 10:40

omik píše:Realita je proste taka, ze masovo sa turbo dava do nafty a do benzinov sa masovo turbo nedava. Takze ci chces alebo nie, poslednych x rokov a dalsich y rokov plati, ze nafta nad benzinom vyhrava v spotrebe a zatahu. Ze sa to mozno jedneho dna zmeni, to je problem o inom...
Omik neuveris, ale suhlasim, mas pravdu. Nafta v sucasnosti vitazi. My sme s chmelkom (trufam si to napisat) chceli vyjadrit len to, ze vyvoj benzinov sa zastavil na mrtvom bode, vsetky peniaze isli do nafty a samotny benzin tym v globale hrozne utrpel. Ale ked nastupia benzinove turbo motory, tak sa velmi lahko moze situacia otocit.

Teraz vsak vseobecne plati, ze nafta je lepsia. Ak ma vsak clovek specificke poziadavky uzivania si dravej jazdy, tak tam nafta konci a nastupuje benzin. Krasny priklad toho je test Focus Mk1 ST, ktory testovali na okruhu v Sosnovej a cely okruh robili len na dvojke. Bohuzial, na toto diesel nema.

Jednoducho su oblasti, kde ma navrch nafta, niekde ma navrch benzin. pre bezneho cloveka vyhrava nafta, vseobecne vyhrava nafta. To uznavam. Ale su oblasti, kde by sa jednoducho pchat nemala, lebo na to nema.

Nech zije Duratec ST !!!
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 20.12.2007 14:37

prave študujem katalog k S-maxu a rozdiel medzi 2.0 Duratec a 2.0TDCi je celých 123kg 8O

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 20.12.2007 15:57

chmelko: to je vaha toho turba navic :lol:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
pepe123
Junior
Junior
Příspěvky: 262
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: BA

Příspěvek od pepe123 » 20.12.2007 20:06

chmelko píše:samozrejme že ano, preto sa predava tolko nových naftových motorov ako sa predava...
ale sami vidite,že trh reaguje na prudku poptavku nafty a preto ju zdražuje..

ved som to už neraz spomenul, že jedina výhoda naftoveho motoru je jeho spotreba..nič viac a nič menej..
Nielen, zewl aj ty si to spominal že životnosť je u diesla tiez podtatna. ak ma benzin zivotnost neviem 500.000km? s turbom by skončil na 350.000km, vyššie tlaky vo valci a pod.
Riesim to tak, ze kto chce diesel, ma diesel aj s jeho vyhodami aj nevyhodami, a kto benzin, ma benzin...
Ford Focus combi 1.8 TDDi Ghia, r.v. 1999, black, 66kW
[img:1gcj4sat]https://www.focus.kvalitne.cz/black_group.gif[/img:1gcj4sat]

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 20.12.2007 20:10

podla mojho nazoru v dnešnej dobe pre diesel nieje skáza životnosti turbo, ale extremne tlaky pri vstrikovani a neskutočna nachylnost na karbon a rozne nečistoty v strikoch

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 21.12.2007 07:00

No tak driv se uvadelo tusim zivotnost diesel 500.000 km, benzin 250.000. Ale jak je to dneska nevim
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
acoLaco
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od acoLaco » 21.12.2007 09:15

NEVĚDĚL BY NĚKDO, KDE NAJDU KŘIVKU (GRAF) PRŮBĚHU VÝKONU A KROUTÍCÍHO MOMENTU. Prostě jsem to nikde nenašel, ale někdo o nějakém zdroji snad ví, dík! :arrow: KONKRÉTNĚ CHCI NA 1.8TDCi 85kw

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zewl » 21.12.2007 09:35

Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů