to je jedno, jestli je pred nebo po facelifte, ne? Tlacitka a funkcnost kontrolek je stejna, ne? Tady je od 1998 http://www.fordfocus.hostuju.cz/down.htmlronin píše:nemáte někdo manuál od fofo po facelifte,nebo nevíte kde ho splašit,chtěl bych si objasnit pár věcí předem dík
Klima při topení
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- mm2
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Hořice
No, ona zase tak často nespíná. Ani u automatu a u manuálu už vůbec.jamaka píše:no ono asi v prvom rade zavisi vsetko od konstrukcie cerpadla a spojky ktora je na nom. A tiez to tak nerobim, a ani sa nechystamA automat klima to ma potom ako vyriesene? Sama si zaradi volnobeh, zopne sa a mozno za malu chvilku opet? Cerpadlo je pri oboch typoch rovnake, takze urcite tam nie je rozdiel vzhladom k ovladaniu klimy. A ked si napr nastavis aj na manual klime teplotu niekde do stredu, tak spojka sa bude zapinat a vypinat v urcitych intervaloch, a je jej jedno ci ides na plne guuuule alebo ci mas volnobeh.
Pokud dáš, jak píšeš, u manuálu teplotu "do středu", znamená to, že klimaběží (pokud jsi zapnul tlačítko AC) a topení ten vzduch na půl výkonu zase ohřívá.
Znovu podotýkám, že nemám zkušenost s automatickou klimou u F, ale s klimatronic u VW.
Klimatronic je poměrně jednoduchý automat, který pracuje pouze se třemi hodnotami. Venkovní teplota, požadovaná teplota vzduchu přiváděného do interiéru a skutečná teplota vzduchu přiváděného do interiéru.
Důležité pro sepnutí spojky agregátu je to, že požadovaná teplota je nižší, než venkovní teplota. Pokud je venkovní teplota rovná požadované, systém si vystačí s větráním a nezapíná kompresor. Pokud je venkovní teplota nižší, než požadovaná, systém přitápí.
Venku je 30°C, na automatu nastavím požadovaných 22°C. Systém zapne spojku agregátu. Teplota přiváděného vzduchu začne po chvíli klesat. Při cca 25°C začíná přitápět podle PID regulátoru tak, aby se skutečná teplota přiváděného vzduchu ustálila ne požadovaných 22°C. Po dosažení požadované teploty se spojka NEVYPÍNÁ a "výkon" klimatizace se reguluje pouze intenzitou přitápění.
K vypnutí spojky kompresoru dojde až když venkovní teplota o cca 3°C klesne pod požadovanou a pro splnění požadavku již není potřeba vzduch ochlazovat.
Pokud teplota venku klesne jen o 1°C proti požadované, nebo kolísá +-1°C spojka také NEVYPÍNÁ a systém bude radši chvíli topit, než by to pořád zapínal a vypínal.
Proč? ... aby tu spojku hned neoddělal!
Prosím nekamenujte mne, pouze se snažím něco dalšího dozvědět a zároveň dát tuto možnost i Vám.
PS: Tvrzení ...pouze třemi hodnotami... není tak úplně pravda. Jsou tam další. Např výstupy určující výkon ventilátoru a pod. Popisoval jsem pouze vlastnosti důležité pro regulaci teploty.
mm2 michal
Focus MKI 1.6 combi
Mondeo MKIII 1.8 combi
Focus MKI 1.6 combi
Mondeo MKIII 1.8 combi
- Jiri02
- Pokročilý
- Příspěvky: 588
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Pri maualni klime: pokud je zapnuta bezi, jak mi vysvetlil chmelko, porad na stejne nastaveni - nereguluje, nevypina v intervalech. Je to tak, jak pise mm2.jamaka píše:A ked si napr nastavis aj na manual klime teplotu niekde do stredu, tak spojka sa bude zapinat a vypinat v urcitych intervaloch, a je jej jedno ci ides na plne guuuule alebo ci mas volnobeh.
mm2 píše:No, ona zase tak často nespíná. Ani u automatu a u manuálu už vůbec.
Pokud dáš, jak píšeš, u manuálu teplotu "do středu", znamená to, že klimaběží (pokud jsi zapnul tlačítko AC) a topení ten vzduch na půl výkonu zase ohřívá.
To je tedy hrubost, zapnuta klima a do toho topit! Ale netvrdim, ze mm2 nema pravdu - neumim posoudit. Na tom omezeni poctu spinani spojky neco racionalniho ale je ...mm2 píše: Znovu podotýkám, že nemám zkušenost s automatickou klimou u F, ale s klimatronic u VW. ... Venku je 30°C, na automatu nastavím požadovaných 22°C. Systém zapne spojku agregátu. Teplota přiváděného vzduchu začne po chvíli klesat. Při cca 25°C začíná přitápět podle PID regulátoru tak, aby se skutečná teplota přiváděného vzduchu ustálila ne požadovaných 22°C. Po dosažení požadované teploty se spojka NEVYPÍNÁ a "výkon" klimatizace se reguluje pouze intenzitou přitápění.
K vypnutí spojky kompresoru dojde až když venkovní teplota o cca 3°C klesne pod požadovanou a pro splnění požadavku již není potřeba vzduch ochlazovat.
Pokud teplota venku klesne jen o 1°C proti požadované, nebo kolísá +-1°C spojka také NEVYPÍNÁ a systém bude radši chvíli topit, než by to pořád zapínal a vypínal.
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
vy to beriete z teorie, ja z praxe a priamo z focusov, nie z inych aut
ja sa dost casto pozeram ci funguje klima a ako to funguje
je jasne ze ked das full chladenie tak sa ta spojka nebude tak casto vypinat, ale ked das nejaku hranicnu teplotu, tak uvidis, ze bude cvakat pekne v intervaloch. Nikdy si v aute nedavam 17 ked vonku je aj 30. Klimu pouzivam len ked uz zlyhaju vsetky prostriedka normalneho vetrania 



3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
chmelko - ked ma vysoky tlak v systeme tak to cvaka inac, rychlo za sebou, toto su cvakania napr v intervale 5s, 8s. Pr. spojka drzi, vypne 5s netoci, opet zapne, toci 10s, vypne a 5s netoci a takto. Neboj klimu mam v pohode, a nerobi to na jednom aute. Sak si to niekedy pozri. Ale hovorim, nie ked mas chladenie na plno.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
jamaka:to cvakanie ma na svedomí fakt nízky tlak...blanacuje ano nie...nehovorím, že ju nemáš ok, ale možno by neškodilo ju dofuknut..
ako chceš prinutit ist klimu naplno? vetrák ti len vhana studený vzduch od výparníku do kabíny..ale výparník je stale rovnako studeny..
klima nemá ani žiadne prevody..(on/off)
ako chceš prinutit ist klimu naplno? vetrák ti len vhana studený vzduch od výparníku do kabíny..ale výparník je stale rovnako studeny..
klima nemá ani žiadne prevody..(on/off)
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
chmelko - tlak je urco v poriadku, a robi to aj po cerstvom natlaceni klimy. Robi to na vsetkych focusoch a tiez aj ked to robim u roznych plnicov. Neboj sa, diery ani netesnosti v systeme nie su. Nerobime to tu ako opice
Ja to skusim nahrat na mobil a potom ukazem.
Takze ty tvrdis, ze spojka na kompresore klimy bude zopnuta po celu dobu zapnutia klimy, bez ohladu na teplotu, ktoru nastavis na ovladani teploty?

Takze ty tvrdis, ze spojka na kompresore klimy bude zopnuta po celu dobu zapnutia klimy, bez ohladu na teplotu, ktoru nastavis na ovladani teploty?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
no asi ti to budem musiet natocit
ani na KA mi to tak nefunguje a klima funguje.
Ty mas urcite klima v 100% poriadku, skus sa kuknut ako ti chodi kompresor, ked budes menit teplotu (napr) a ci ho mas teda zapnuty od ON az do vypnutia klimy OFF (myslim to obycajne tlacitko na manualoch
)

Ty mas urcite klima v 100% poriadku, skus sa kuknut ako ti chodi kompresor, ked budes menit teplotu (napr) a ci ho mas teda zapnuty od ON az do vypnutia klimy OFF (myslim to obycajne tlacitko na manualoch

3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
ak by tvoja teoria bola spravna, musela by mat aj manual klima teplotne čidla..samostatne točenie teplotou nebude davat žiadny zmysel, pretože nemože vediet aka je aktualna teplota...
tak som sa natahoval s kamošom mechanikom a prave spravoval transita a ukazal som mi, že neustale spína a rozpína..poradil som mu nech ju nechá doplnit a prestalo to..
aký význam by malo podla teba to rozpojovanie, ak hned po zapnuti ti to cvaka?
tak som sa natahoval s kamošom mechanikom a prave spravoval transita a ukazal som mi, že neustale spína a rozpína..poradil som mu nech ju nechá doplnit a prestalo to..
aký význam by malo podla teba to rozpojovanie, ak hned po zapnuti ti to cvaka?
- jamaka
- Test driver
- Příspěvky: 2509
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovakia
nehovorim ze to hned cvaka. Normalne to pry krat drzi dlhsie az ked sa pomenia teploty v kondenzatore a vyparniku to zacne takto pracovat. Budem za dva tyzdne plnit klimu (je uz sice zima) ale potom to natocim. Teraz mam doma len automaty.chmelko píše: aký význam by malo podla teba to rozpojovanie, ak hned po zapnuti ti to cvaka?
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů