Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- honolulu
- Junior
- Příspěvky: 225
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Komárno, SK
- opicak
- Junior
- Příspěvky: 342
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Nechci zatracovat žádnou naftu,ale kdo chce, tak si udělá svůj názor. V únoru jsem koupil fofo, našel tyhle stránky a tady se dozvěděl, že pro životnost ropáka je mimo jiné důležitá kvalitní nafta, hlavně u TDCi verze. Vyřadil jsem z tankování "obyčejné" benzinky a začal jezdit jen k OMV. (Shellka se mi zdála přece jenom drahá). Jezdil jsem půl roku a jak jsem dopadl? Zalepený vstřikovače. Je fakt, že jsem tankoval 2x v Chorvatsku, ale také jen OMV a pak auto začalo blbnout. Nemůžu tvrdit, že mám problém díky nafty, protože to není prokazatelný. Ale můj názor je, že ano. Svůj názor si udělejte sami. Prostě na OMV ať má svou nebo kupovanou naftu mě už nikdo neuvidí. Přešel jsem k Shellu.
focus 1.8 TDCi 85kW kombi,rok výroby 2002, výbava GHIA
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8645
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... &start=270 (ten dlouhej prispevek ode me ke konci stranky)ClairVOYanT píše:to omik: ja jsem zkousel u kazde (te proflaknutejsi jako shell, aral, benzina, OMW, atp.) z pump tankovat cca 4x za sebou a nikdy nebyl rozdil vetsi jak +- 0.4l. Kdyz si vezmu financni rozdil Shell vs Jett, tak jsem na cca 2,5 az 3kc/l nafty. Pokud to rozpoctu do 50k km/rok, tak mi vychazi, ze na lepsi nafte dam o cca 8 az 8,5k kc vic. Vsechno jsem pocital presne z meho excelu ve kterem si vedu spotrebu od uplnych zacatku. Coz je neco kolem 700kc mesicne. Vse pocitano Shell bez aditiv a Jett s aditivem za 150kc, ktery vydrzi cca 10 tankovani. Ale neberte mi ted vsichni 'na korunu presne za slovo'. Jezdim kolem Shellek a vetsinou jsou kolem 32kc/l a Jett kolem 29kc/l. Z toho soudim ten rozdil cca 2,5 az 3kc/l. At to pocitam jak to pocitam (kdyz se pokousim i zapocitavat usporu 0.4l) - jsem tam stejne kolem 7k az 8k rocne navic. Pro me to jsou penize, ktere znat jsou, pac mi na dopravu firma neprispiva . Pokud ale neni Shellka obecne tak draha jako vidam na karlovarce, tak se omlouvam a pocital jsem to blbe
http://ford-focus.cz/modules.php?name=F ... &start=285 (prvni prispevek na te strance ode me)
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
uz to asi 3x opakujem na tomto fore a mozno aj v tomto vlakne, V-Power Diesel ma zlozku vyrabanu technologiou GTL (Gas to liquid), ktora sa donedavna vyrabala iba v niektorych vybranych rafineriach a slovnaftacka rafineria v BA k nim rozhodne nepatrila....lubec píše:A čo asi tankuješ na tej Shellke? Myslíš, že si Shell dováža nejaké vlastné palivá odniekial z tramtárie? Pokial viem, tak na slovensku majú vlastné palivá iba OMV (vozia z Rakúska) a Slovnaft. Iné firmy nakupujú od nich! Teda tuším ešte JETT vozí z čiech. Nebojím sa tankovať u týchto firiem (teda okrem JETTky) a keď chcem raz za čas lepšiu naftu, natankujem EVO Diesel na Slovnafte, radšej ako Shellhonolulu píše:...Čo narobíme mi (ja) keď najbližší Shell máme 35km? Aj ja by som tam rád tankovával ale musim sa uspokojiť aj s OMV,SLOVNAFT a pod + additivum, a zatial spokojnosť,tichý chod, dobrá spotreba
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Beru Shell aby motor lépe šel Ba ne maj nějaký ty jejich body nebo co a to se líbí manželce, jinak si myslim že rozdíl mezi Shellkou a třeba Benzinou tak velkej neni...jestli vůbec je?!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
tak teď jsi určo popíchnul AhmedaJozkablack píše:Beru Shell aby motor lépe šel Ba ne maj nějaký ty jejich body nebo co a to se líbí manželce, jinak si myslim že rozdíl mezi Shellkou a třeba Benzinou tak velkej neni...jestli vůbec je?!
FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
kludne sa smej ... tak ako ja by som sa mohol smiat ludom, ktori tankuju odpad za polovicnu cenu a potom im odide cerpadlo alebo vstreky, tak ako by som sa mohol smiat ludom, ktori maju o pol litra vacsiu spotrebu...ale to je kazdeho osobna volba, nie?Partizan píše:No je vidět,že Shell si vytvořil docela nedotknutelný kult.A všechny čerpačky tady u nás mají meně kvalitní naftu jak shell.Tomu se musím jen smát.
nevravim, ze vsetci ostatni maju horsiu kvalitu, len vravim, ze shell je pre mna osobne dostatocne kvalitny a ze mi nevadi si za tu kvalitu priplatit par korun. vsetko vychadza z osobnych skusenosti. so starsim fiatom cromou som na shellku nikdy nezavital, a uz vobec som do nej nelial v-power diesel, tam som tankoval vsade (okrem slovnaftu, ktory bojkotujem z osobnych dovodov ).
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- mirec_m
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: slovensko
- Partizan
- Junior
- Příspěvky: 314
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Viničné Šumice(Brno-venkov)
Tak asi si mě nepochopil,netankuju někde na vesnici v JZD.Tankuju na Benzině a ta je pro mě nafta dostatečně kvalitní,stejně jako Shell,Agip nebo OMV.Takže si nemyslím,že když nebudu tankovat Shell,odejdou mi vstřiky a bůhví co ještě.Já si za kvalitní naftu taky připlatím,ale nebudu platit za něco co nemá s naftou pranic společného.kludne sa smej ... tak ako ja by som sa mohol smiat ludom, ktori tankuju odpad za polovicnu cenu a potom im odide cerpadlo alebo vstreky, tak ako by som sa mohol smiat ludom, ktori maju o pol litra vacsiu spotrebu...ale to je kazdeho osobna volba, nie?
nevravim, ze vsetci ostatni maju horsiu kvalitu, len vravim, ze shell je pre mna osobne dostatocne kvalitny a ze mi nevadi si za tu kvalitu priplatit par korun. vsetko vychadza z osobnych skusenosti. so starsim fiatom cromou som na shellku nikdy nezavital, a uz vobec som do nej nelial v-power diesel, tam som tankoval vsade (okrem slovnaftu, ktory bojkotujem z osobnych dovodov ).
Focus 1.8 TDdi,r.v.2001,66 KW,tmavá modrá metal
- lubec
- Pokročilý
- Příspěvky: 591
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
aditívum do slovnafťáckej nafty si môžem dať aj sám, nemusím za to platiť zamestnancom Shelluomik píše: ....V-Power Diesel ma zlozku vyrabanu technologiou GTL (Gas to liquid), ktora sa donedavna vyrabala iba v niektorych vybranych rafineriach a slovnaftacka rafineria v BA k nim rozhodne nepatrila....
Ford Focus hatchback 1,8TDDi GHIA, 110+PS, 243+Nm, 12/2000, lightning blue, MOMO S-five black 17", H&R TwinTube-40-70mm, K&N, Alpine IVA-D511RB, chrom, airbrush...
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
FOTOGALÉRIA
Ford Transit 350L MR FWD Trend,2.2TDCi 140PS 350Nm,r.2013,frozen white
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Nejak se mi nezda, ze by Shell kombinovala prirodni naftu s naftou vyrobenou ze zemniho plynu - GTL.
http://www.shell.com/home/content/about ... quids.html
Aditivum se micha v pomerech 1:500 nebo 1:1000 a v tomto pomeru by se mely zmenit vlastnosti smesi umele a prirodni nafty.
http://www.shell.com/home/content/about ... quids.html
Aditivum se micha v pomerech 1:500 nebo 1:1000 a v tomto pomeru by se mely zmenit vlastnosti smesi umele a prirodni nafty.
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nie je to aditivum... pouzi googlelubec píše:aditívum do slovnafťáckej nafty si môžem dať aj sám, nemusím za to platiť zamestnancom Shelluomik píše: ....V-Power Diesel ma zlozku vyrabanu technologiou GTL (Gas to liquid), ktora sa donedavna vyrabala iba v niektorych vybranych rafineriach a slovnaftacka rafineria v BA k nim rozhodne nepatrila....
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
akurat ze GTL moze fungovat aj ako samostatne palivo, nie je to aditivum. Moze sa asi miesat aj v inych pomeroch s naftou ako 1:1000 alebo 1:500.pelen píše:Nejak se mi nezda, ze by Shell kombinovala prirodni naftu s naftou vyrobenou ze zemniho plynu - GTL.
http://www.shell.com/home/content/about ... quids.html
Aditivum se micha v pomerech 1:500 nebo 1:1000 a v tomto pomeru by se mely zmenit vlastnosti smesi umele a prirodni nafty.
A preco sa ti nezda,ze by ho pouzivali?
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti