Problémová komunikace s alternátorem

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 17.03.2023 17:41

Update jednotek jsem udělal, ale na výsledku to nic neměnilo. Zprávy 0x32 a 0x34 evidentně nejsou problém.

Když LIN nového alternátoru Hella v C-MAXu připojím k počítači a "povídám" si s ním, funguje naprosto v pořádku (první sloupeček je čas v ms, druhý je ID zprávy):

Kód: Vybrat vše

26548	29	24 45 1f 00
28959	11	22 00
28979	11	22 00
28999	11	22 00
29019	11	22 00
Když komunikaci přehodím na řídicí jednotku, okamžitě přestane poslouchat a většinou i odpovídat:

Kód: Vybrat vše

11205	29	30 f2 18 00
11221	11	
11235	32	00 00 00 00
11255	34	
11270	11	
11285	29	30 f2 18 00
11300	11	
11315	32	00 00 00 00
11335	34	
11350	11	00 00
11365	29	30 f2 18 00
11380	11	
11394	32	00 00 00 00
11414	34	
11430	11	
11444	29	30 f2 18 00
11459	11	
Když ale k téže řídicí jednotce připojím originální alternátor, všechno jede, jak má:

Kód: Vybrat vše

11381	29	07 f2 18 00
11397	11	0a 01
11411	32	00 00 00 00
11431	34	
11446	11	0a 01
11461	29	07 f2 18 00
11476	11	0a 01
11491	32	00 00 00 00
11511	34	
11526	11	0a 01
11540	29	08 f2 18 00
11556	11	0a 01
11570	32	00 00 00 00
11590	34	
11605	11	0a 01
Ještě jsem tedy objednal Valeo a uvidíme, jestli jsem nakonec odsouzený k nákupu forďáckého OEM...
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problém s komunikací s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 24.03.2023 23:09

Takže Valeo běží, stejně jako originál.

Není úplně zřejmé, proč to s Boschem a Hellou nešlo. Vzhledem k tomu, že komunikace zásadně nefungovala při běžícím motoru, nezbývá než předpokládat, že se jedná o problém elektromagnetické kompatibility.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

gorg
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 28.02.2021 19:34

Problém s elektřinou/alternátorem Focus 2010

Příspěvek od gorg » 05.08.2025 13:45

Ahoj, prosím o názor či radu. Problém se týká Fordu Focus MK3 1.6ti 77kW r. v. 2010. V listopadu loňského roku mi byl vyměněn alternátor poté, co se rozsvítila kontrolka nabíjení a auto po cestě "zemřelo". Od té doby se problém se svítící kontrolkou nepravidelně vrací. Auto 1-2 měsíce normálně jezdí, zčistajasna se na jednu jízdu rozsvítí kontrolka nabíjení a pak je zase klid. Pokaždé, když jsem navštívil servis, tak na baterii i alternátoru v klidu i za chodu byly naprosto standardní hodnoty napětí. Vyzkoušel jsem doslova vše, protože servis už se se mnou nebaví a elektrikář není nebo věčně nemůže. Kabely jsou v pořádku, test s pojistkami absolvován, nevím si rady, není tu někdo, kdo zažil s tímto typem auta něco podobného? Předem moc děkuji.
Marek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24966
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 07.08.2025 07:24

slouceno, precti si zkusenosti jinych s ruznymi vyrobci alternatoru
---------------------
zacal bych voltmetrem v zasuvce autozapalovace, abych videl stav napeti pri rozsviceni kontrolky dobijeni - zda trvale poklesne nebo je to jen nejaka okamzita vychylka
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
sexsamba2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.12.2025 20:02
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Chyba dobijeni

Příspěvek od sexsamba2 » 03.12.2025 20:11

Čau.

Mám problém s dobíjením, vyměnil sem alternator. Ale chyba přetrvává.
Vůl jsem měl první vyzkoušet odpojit LIN od alternátoru.
Když odpojím LIN nabíjení naběhne.

Zjistil sem ze to dělá jenom občas. Kdy spadne napětí na 11,8-12,2V.

Po odpojení lin přepne altik pěkně do nouzaku, po připojení opět vypne.

Dočetl jsem se že je to buď zkrat na LIN nebo chyba BMS na baterii.

FOCUS MK3 2014 1.0L M2DA TREND

------------------------------
Mam problém s dobíjením po nastartování napětí skočí na 14,6V - 15V. Po chvíli to spadne na 13,2-13,6. Pak na 12,2V, nebo se úplně vypne.

Alternator je úplně nový a chyba přetrvává.
po odpojení komunikace LIN napětí skočí na 13,5V.

Dneska sem po jízdě odpojil BMS a nabíjení okamžitě naskočilo na 14,4V-14,6V.

BMS je napojené do SS a PCM, bude chyba v kódování PCM. Nebo spis už vadný BMS?

Dik moc za pomoc.
FORD FOCUS MK3 1.0L M2DA Trend 2014

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24966
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 04.12.2025 06:50

... a jak se to chova po vytazeni pojistky F22 (v motorove pojistkovnici, 15A) ?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmrazik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 15.02.2023 17:51

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od xmrazik » 04.12.2025 08:57

Jak se problém prakticky projevuje? To, že se vybíjení během chodu motoru vypíná, nemusí být problém, ale vlastnost. K vypínání dochází z důvodu snižování emisí při volnoběhu, takže je běžné, že se dobíjení v tu dobu vypne. To, že poklesne napětí, nemusí být příčina vypnutí dobíjení, ale naopak jeho důsledek.
Nyní: Ford C-Max 1,6 Ti 92 kW 2012 (PNDA) + Ford Fiesta 1,25 60 kW 2009 (SNJA)
Dříve: Ford Focus C-Max 1,8 92 kW 2005 (QQDB)

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 444
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Problém s nabíjením

Příspěvek od Tonda-B » 04.12.2025 21:01

Ten komunikační kablík.
Není někde předřený, neopírá se o kostru?
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24966
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 05.12.2025 06:19

xmrazik píše: 04.12.2025 08:57... nemusí být problém, ale vlastnost ...
presne proto jsem se ho ptal na chovani po vytazeni pojistky F22 ... muze jezdit bez ni (jako vetsina zdejsich majitelu), ale patrne ma touhu analyzovat odlehcovani motoru s ohledem na stav dobiti baterie :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
sexsamba2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.12.2025 20:02
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od sexsamba2 » 05.12.2025 13:02

Jde mi o to že mám napojenou kameru, ktera mi spina při 13,5V a vypíná při 12,2V.
A teď nevím jestli to že se vypne nabíjení úplně je v pohodě?
Protože mi pak spadne auto na 11,8V. A kamera nejede.
Hlavně sem za půl roku zničil novou baterii.
nejspíš podvybijenim.

Auto má start-stop. Tak nevím jestli to vypnutí alternátoru je vlastnost nebo chyba.
FORD FOCUS MK3 1.0L M2DA Trend 2014

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24966
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 05.12.2025 13:30

ano, BMS dokaze dobijeni uplne vypnout (odhodit zatez)
ano, BMS dokaze nevhodny typ baterie zlikvidovat za par mesicu

obecne (a mimo tema): cokoli v aute fungujici na uroven hladiny napeti je spatne; je jen otazka casu, kdy to nebude spravne fungovat ... jistejsi je to zapojit na spinane napeti (tj. +12V je jen pri zaplem zapalovani)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
sexsamba2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 03.12.2025 20:02
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od sexsamba2 » 05.12.2025 14:33

Mám na kameře režim parkování, proto je to zapojené na přímo. A hlídám spodní hranici baterie, aby mi to po pár dnech kdy je auto mimo provoz šlo nastartovat.


je divné že to odpojí baterii během jízdy. Kdy jsou zaple světla, radio, vyhřívaná podložka atd...
FORD FOCUS MK3 1.0L M2DA Trend 2014

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24966
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Problémová komunikace s alternátorem

Příspěvek od ZaQik » 05.12.2025 15:20

ZaQik píše: 04.12.2025 06:50 ... a jak se to chova po vytazeni pojistky F22 (v motorove pojistkovnici, 15A) ?
ZaQik píše: 05.12.2025 06:19 presne proto jsem se ho ptal na chovani po vytazeni pojistky F22 ... muze jezdit bez ni (jako vetsina zdejsich majitelu), ale patrne ma touhu analyzovat odlehcovani motoru s ohledem na stav dobiti baterie :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host