Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Odpovědět
Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3088
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od jenikHK » 01.04.2023 22:02

Pokud vím, tak písty u ecooboostu mají vybraní pro ventily. To sice samo o sobě neznamená, že se motor může / nemůže potkat.
Nicméně pokud jsou vybrání v pístech, tak proto, aby se nepotkal píst s ventily v běžném provozu (v otáčkách, kdy je na zavření ventilu méně času), takže moje úvaha je, že se takový motor potkat může, pokud se něco stane s rozvodovým řemenem. Přece jen se jedná o primovstrikovy přeplňovaný motor s relativně vysokou kompresí.
Což naopak neznamená, že motor, který vybrání v pístech nemá, se potkat nemůže.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13441
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 01.04.2023 23:07

Vybrania v piestoch s tym nemaju nic spolocne. To vybranie je tam kvoli prevadzkovym stavom, nie kvoli roztrhnutiu remena.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3088
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od jenikHK » 02.04.2023 08:11

Však o tom také hovořím.

Nicméně jestliže teda hrozí za běžného provozu potkání, co to znamená pro přetržení řemenu?

Nebo ještě jinak - které 4-ventil motory se potkat nemohou? Onen slavný Fiat FIRE, který se potkat nemůže, je 2-ventil se střechovitým spalovacím prostorem, ventily se otevírají do prostoru mimo zdvih pístu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4953
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od fofok » 02.04.2023 08:26

Fire jsou i 16V
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3088
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od jenikHK » 02.04.2023 08:37

Ano, to jsou, ale taky obecně neplatí, že FIRE se potkat nemůže. VVT motory například.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9458
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od phofy » 02.04.2023 08:39

Co mě říkal, tak pár kusů mělo přetržený řemen a několik kusů ohoblované zuby a že se nepotká, že stačí nahodit novou rozvodovou sadu a jede se dál :wink:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13441
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 02.04.2023 12:42

Ako som pisal, su take, co to prezili. Ale to neznamena, ze sa to nemoze stretnut.
Vyzera, ze ak sa to stane v nizkych otackach a skoci o kusok, tak to asi prezije. Napr. nasiel som pripady, kedy to skocilo pri starte.
Ak to ale skoci v otackach, pripadne aj pri posunuti casovania ventilov, tak moze aj ulomit ventil a to je potom masaker.

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od reckoname » 02.04.2023 19:48

phofy: to už těch EB tolik opravoval, to se ty motory tak serou. Čím to bylo, ty utržené řemeny a ohoblované zuby, špatným olejem? Protože, když si přečtete diskuze na olejecz ohledně 1,0eb se pak nedivím, že se to trhá.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13441
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 02.04.2023 20:09

Pravdepodobne olejom. A benzinom v oleji pri jazde na kratke trasy.
Su taki, ktorym vydrzal 10 rokov a 250tis km, potom menili a nevyzeral zle. A su taki, co vytrhalo zuby po 70tis km a boli natlacene v sacom kosi cerpadla.
Lebo zas selsky rozum je mudrejsi ako odporucanie vyrobcu. Sedlak z krcmy to vie lepsie ako tim ludi, ktori to roky vyvija.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9458
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od phofy » 02.04.2023 20:26

Kvůli tomu, že pumpa začne rosit benzín do oleje a benzín ti zničí řemen. Hele ber to tak, že u nás je Ford široko daleko jenom v Liberci, pak až v MB. Říkal, že pár jich bylo, ale přesný číslo neříkal, takže tipuji tak do 10ks max. :nixw:

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od reckoname » 02.04.2023 20:31

Poslední dvě náplně jsem tam dával Millers XF Premium C5 ECO 5W-20, snad jsem tím nic nepohnojil. Rozhodl jsem se vrátit ke Castrolu.

Jasně, a jak píše stano, kdo ví jaký olej a jak často. Ta pumpa je taky pěkná podpásovka.
Koupil jsem endoskop, při výměně oleje se pokusím podívat na sací koš, snad tím čínským šmejdem něco uvidím.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13441
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW

Příspěvek od stano. » 02.04.2023 20:41

Ak to ma Fordacku 948 normu, je to ok.

Bon_Wiwan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12.05.2023 13:46

1.0 92kW v C-Maxe po vymene rozvodov pri 80k km

Příspěvek od Bon_Wiwan » 12.05.2023 13:53

Dobry den prajem,

dakujem za prijatie. Som fanusikom Fordu od cias tatkovho Escortu. S manzelkou sa obzerame po II. aute do rodiny s ocakavanym najazdom do 10k km rocne, a vyslo nam to na jazdeny C-Max. Kedze neoblubujem naftove auta a nerad by som take kupoval s velkym najazdom, hladam C-Max s 1.0 Ecoboost vo vykonnejsej verzii 92kW.

Dnes som kontaktoval jeden inzerat - rocnik 2016, cca 80k kilometrov. Okrem nejakych drobnych poistnych udalosti auto nebolo burane, ale telefonicky napriamo mi majitel auta povedal cca toto: Na jar tohto roku si auto vypytalo novu palivovu(vodnu?) pumpu, cez staru presakoval benzin do oleja, v ktorom sa kupe rozvodovy remen, ktory tymto degradoval. Odporucili nam teda jeho vymenu. Auto je cerstvo po vymene rozvodov.

Co, okrem degradacie rozvodov, mohla poskodena palivova pumpa sposobit? Oplati sa vobec tymto vozom zaoberat? Je normalne na 1.0 92kW tak skoro menit rozvody?

Dakujem.

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4953
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 92kW v C-Maxe po vymene rozvodov pri 80k km

Příspěvek od fofok » 12.05.2023 14:42

Je když se jezdí hodně krátký trasy a pokud by byl zdegradovanej hodně a jeho kusy byly už v olejový vaně,tak to ucpe olejový sací koš a v krajním případě se zadře nebo přidře motor.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Bon_Wiwan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 12.05.2023 13:46

Re: 1.0 92kW v C-Maxe po vymene rozvodov pri 80k km

Příspěvek od Bon_Wiwan » 12.05.2023 14:54

Dakujem za reakciu. Ma teda zmysel sa predavajuceho dopytovat na to, ci bola cistena vana a olejovy saci kos? Alebo radsej ruky prec od auta?

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti