Inteligentni dobijeni - mk V
- FLA
- Zkušený
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Slovensko
Inteligentni dobijeni - mk V
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
To vypada zajimave 
Objednano z aliexpress - diky

Objednano z aliexpress - diky
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
jj v RS mam tu samou, ale nikde na netu nikde o tomto nepisou - respektive i u EFB uvadej, ze napeti pod 12,5V zpusobuje sulfataci....
Po 12 hodinach odpojena baterka od auta mela 12,58V, po 24 hod ma 12,56V
Po 12 hodinach odpojena baterka od auta mela 12,58V, po 24 hod ma 12,56V
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Něco pro zabavení:
https://www.youtube.com/watch?v=fWu8uFj-a7E
https://www.youtube.com/watch?v=J4rYSVd588U
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
https://www.youtube.com/watch?v=fWu8uFj-a7E
https://www.youtube.com/watch?v=J4rYSVd588U
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Vytáhnul jsem pár obrázků z výše prezentovaného videa
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Pokračování
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- fordkuga
- Nováček
- Příspěvky: 74
- Registrován: 11.01.2013 19:01
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
..
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
No jo,a le s tim nabijenim jen pri brzdeni a udrzovanim cca na 12,1 sem to mal na RS (do vytazeni pojistky F22 u motoru - ale po 1,5roce uz ej baterka KO a po kazde jizde pripojuju nabijecku - vikendovka)...
Ale na mondeu uz po vyjeti ze salonu se takhle nechova (mondeo rok 2018) - nabiji normalne...
Ale na mondeu uz po vyjeti ze salonu se takhle nechova (mondeo rok 2018) - nabiji normalne...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2752
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Me by teda zajimalo jak to funguje, protoze v cervnu bude memu Mondeu 5 let a je tam stale puvodni baterka... Zatim teda dobry a snad vydrzi.
- ACEMajky
- Zkušený
- Příspěvky: 1576
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Liberecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Zalezi jak jezdis - me auto stoji treba tyden - a to nabita baterka ma pak 12,1V po tydnu
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen
Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2752
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Jo, presne. Vetsinou jezdim mene casto a na vetsi vzdalenosti. Mam druhy, benzinovy auto, se kterym jezdim "kolem komina".
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Jak spravne na nabijeni v mondeu MK5 ?
Je treba baterii odpojit od vozidla a pak nabijet, nebo lze nabijet i pri pripojenem vozidlu ?
Mam trosku obavy z elektroniky auta, aby mu nabijecka neublizila. Zase na druhou stranu , nevim co to udela s elektronikou auta, kdyz bude auto xxx hodin bez pripojene baterie.
A pokud se ma odpojovat, je treba nejdrive odpojit zaporny pol a pak kladny ze ? (nebo je to jedno a staci odpojit cela svorka z + baterie a nabijecku nacvaknout primo na ten + pol, s tim ze se nabijeckou chytnu na kostru auta pro pripojeni - )
Jaky je tedy spravny postup ?
Je treba baterii odpojit od vozidla a pak nabijet, nebo lze nabijet i pri pripojenem vozidlu ?
Mam trosku obavy z elektroniky auta, aby mu nabijecka neublizila. Zase na druhou stranu , nevim co to udela s elektronikou auta, kdyz bude auto xxx hodin bez pripojene baterie.
A pokud se ma odpojovat, je treba nejdrive odpojit zaporny pol a pak kladny ze ? (nebo je to jedno a staci odpojit cela svorka z + baterie a nabijecku nacvaknout primo na ten + pol, s tim ze se nabijeckou chytnu na kostru auta pro pripojeni - )
Jaky je tedy spravny postup ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- Martin89
- Junior
- Příspěvky: 493
- Registrován: 21.06.2020 17:03
- Bydliště: ČB
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Pokud nejsi panelákovej a máš možnost elektřiny u auta, normálně připoj + na baterku, - na kostru, zamkni auto aby se uspalo a hotovo.
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Inteligentni dobijeni - mk V
Mam ho v garazi. Takze neni problem mit otevrenou haupnu, spis mi slo o spravny postup, tj. musi ci nemusi se odpojovat auto, aby se nabijenim nezkurvila elektronika v aute.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host