Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 12.12.2016 18:21
Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Zdravim vas kluci,prosim o radu s Mondakem :/ 2.0 TDDi 85kw r.v. 02 , pri startu to za studena huli jak prokopnuty kamna a cely se to trepe + obcas klepne motor nevim uz co s tim,na aute jsem delal vsechny remeny,kladky,vcera jsem vymenil vstriky a stejne to pri studenem startu huli,uz nevim co vymenit zhavicky jsou funkcni,napadlo me jesti treba nemuzou zhavit mene,treba opotrebenim nebo v zavislosti s rele. .. cca ted uz po vymene striku asi po 30 vterinach ok,pred vymenou vstriku to delalo tak 5 min ze jsem zahulil sidliste nez jsem vyjel,za tepla jede i tahne krasne...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2657
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Žhavičky jsi měřil každou samostatně? Jak tam jsou dlouho? Zkusil bych se na ně zaměřit
Co palivový filtr?
Co palivový filtr?
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 12.12.2016 18:21
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Vstriky,filtry,oleje jsou delany vsechny.dokonce i co se tyce vzduchu,zhavicky jsem meril samostatne ale byly hodne uz zaneseny.ja zhavicky nemenil jeste takze auto mam necely rok,tak si myslim ze rok mozna i dva tam budou,puvodni majitel (hovado).menil jsem komplet predek cepy,stabiky,rizeni, servo asi delalo to ,,hovado" predemnou a tesneni nikde lopatky drely o futral :/ to jen ze me jeste ceka boj.tak zitra vymenim zhavicky a dam vedet jak to dopadlo
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 24.04.2016 14:36
- Bydliště: KRNOV sever moravy
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
a nedal vědět vůbec nicAles88 píše:tak zitra vymenim zhavicky a dam vedet jak to dopadlo
Ale mě bílej kouř dělaly špatné žhavící svíčky, jako proud na ně jde, odpor taky měly, ale prostě nenažhavily se vůbe. Každopádně pokud ti to kouží do bíla déle něž nějakých cca 20sekund, tak bych to viděl na zatuhavající naftu ve filtru. Kdysi jsem taky nalil naftu od cestářů a jezdil v pohodě, jenže začlo mrznout a á netušil, že to je ještě letní nafta. Prostě jsem z noční jel s dýmovnicou u dupy a véce jak cca 1500ot jsem z toho nedostal. Filtr byl komplet zavoskovanej.
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Bílý kouř po studeném startu? Při teplotách kolem nuly a pod nulu?
Některá, nebo některé žhavičky nefungují.
Modernější diesely mají předžhavení, žhavení a dožhavování.
Předžhavení trvá cca kolem 5 až 10 vteřin, kdy se žhavička ze studena nažhavuje, pak při startu stále žhaví, a opět v závislosti na teplotě žhaví v režimu dožhavování.
Dožhavování trvá cca 3 minuty po studeném startu v závislosti na teplotě.
Pomáhá to klidnějšímu chodu studeného dieselu, snížení emisí.
Bílý kouř způsobuje nespálená, či špatně spálená nafta. Obvykle ihned po ukončení startování, pak nepravidelnost chodu motoru, než se motor, tedy jednotlivé válce stejnoměrně zahřejí, a kdy přejdou do standardního režimu dieselového zapalování směsi.
Žhavičky vydrží dle režimu používání a stylu jízd cca kolem 30 000 km.
To, že kontrolka žhavení svítí stále stejně dlouho, neříká nic o tom, že jsou některé žhavičky K.O.
Některá, nebo některé žhavičky nefungují.
Modernější diesely mají předžhavení, žhavení a dožhavování.
Předžhavení trvá cca kolem 5 až 10 vteřin, kdy se žhavička ze studena nažhavuje, pak při startu stále žhaví, a opět v závislosti na teplotě žhaví v režimu dožhavování.
Dožhavování trvá cca 3 minuty po studeném startu v závislosti na teplotě.
Pomáhá to klidnějšímu chodu studeného dieselu, snížení emisí.
Bílý kouř způsobuje nespálená, či špatně spálená nafta. Obvykle ihned po ukončení startování, pak nepravidelnost chodu motoru, než se motor, tedy jednotlivé válce stejnoměrně zahřejí, a kdy přejdou do standardního režimu dieselového zapalování směsi.
Žhavičky vydrží dle režimu používání a stylu jízd cca kolem 30 000 km.
To, že kontrolka žhavení svítí stále stejně dlouho, neříká nic o tom, že jsou některé žhavičky K.O.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3987
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
mám původní 228k km
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Pak, pánové, buď málo startujete, nebo máte v životě obrovské štěstí, a toho se držte.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Přiznám barvu, já i první majitel na jeden start ujelo hodně km. A auto v zimě téměř nejezdí.
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Start - Bílý kouř,motor cuka a klepe
Ještě doplním, že používám pro svůj motor: NGK D-Power 27 (Y-524J). Jedná se o typ SRM (Self Regulating Type)
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky (nazývané také SRM = "Self Regulating Metal") mají jednu topnou spirálu a jednu regulační spirálu. Dosahují během pouze 4 sekund teplotu 900 °C a mají vysokou životnost.
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky NGK
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky (nazývané také "SRM-kolíkové žhavicí svíčky" kde zkratka znamená "Self Regulating Metal") jsou vhodné zvláště pro koncepce motorů vyžadující následné žhavení.
Uvnitř samoregulační kolíkové žhavicí svíčky je jedna topná spirála a jedna regulační spirála. Topná spirála se velmi rychle zahřívá. Regulační spirála zvyšuje při stoupající teplotě svůj odpor a snižuje tak průtok proudu přes topnou spirálu.
Tyto žhavicí svíčky dosahují během pouze 4 sekund teplotu 900 °C. Ze speciálního materiálu vyrobená regulační spirála umožňuje dosáhnout vysokou životnost typů SRM.
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky (nazývané také SRM = "Self Regulating Metal") mají jednu topnou spirálu a jednu regulační spirálu. Dosahují během pouze 4 sekund teplotu 900 °C a mají vysokou životnost.
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky NGK
Samoregulační kolíkové žhavicí svíčky (nazývané také "SRM-kolíkové žhavicí svíčky" kde zkratka znamená "Self Regulating Metal") jsou vhodné zvláště pro koncepce motorů vyžadující následné žhavení.
Uvnitř samoregulační kolíkové žhavicí svíčky je jedna topná spirála a jedna regulační spirála. Topná spirála se velmi rychle zahřívá. Regulační spirála zvyšuje při stoupající teplotě svůj odpor a snižuje tak průtok proudu přes topnou spirálu.
Tyto žhavicí svíčky dosahují během pouze 4 sekund teplotu 900 °C. Ze speciálního materiálu vyrobená regulační spirála umožňuje dosáhnout vysokou životnost typů SRM.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host