Trochu to tady oživím...
Kolegyni na FF2 před FL skočily ty samé chyby, spojené to bylo s výpadkek plynu a rozsvícením grilovaného kuřete. Druhý den kuře zhaslo a zatím vše funguje. V čem může být problém?
Chyby:
P2108, 61 - ThrottleActuator Control Modul Performance
P2176, E1 - ThrottleActuator Control System - Idle Position Not Learned
...v rychlosti, nedívám se na typ auta atd, beru dle svého (pokud máš bovden - tak tohle neber v potaz) .. pedál by měl mít dva pocemtyvolemetry.
Napíchni je a změř co ti tam leze... (lze vyčíst i přes diagnostiku - není to však ve standardním OBD, musíš např.přes Forscan) https://www.picoauto.com/images/uploads ... s_dual.png
v rychlodiagnostice na palubním PC lze odečítat taky hodnoty plynu, je to ale už vypočtená průměrná hodnota obou čidel vč. kabelového vedení do RJ.
Chodí hodnoty lineárně?
jj ale pod kapotou, tzn na klapce jsou taky dva
Jejich výstup při změně polohy klapky je přesně opačný
Já měl zase z ničeho nic chybu P2101 - ani po 50 se mi nepodařilo nastartovat. Při představě, že si mi to stane někde v černé hoře v Chorvatsku je děsivá, vlakem zpět?
Měli nechat bovden, tohle je prostě kurvítko
Rozumím tomu dobře, že klapkou hýbe nějaké servo podle pedálu plynu a potenciometr snímá polohu té klapky ovládané servem? Kde se to tak přibližně v motoru nachází?
Tak se taky hlasim s timhle problemem. V sobotu dojezd 60 km a motor v nouzaku. Vyctene P2176 P1696 P 2108. Asi napotreti to chytlo a jelo normalne. Vzal jsem plnou a smaznul chyby Torque diagnostikou. P1696 zustala. Ty chyby maji spojitost s skrtici klapkou a nenacteni zakl. polohy jsem zatim vygooglil. Tedy zrejmne i to servo, co pisete. Doresil jste to nekdo? Zatim tu nectu nic o vyreseni. Kuva 10-15 C kdyby aspon bylo.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback Galerie
tak to je evidentně úplně zase jiná záležitost..
Ono to je celkem široký systém co do vzniku závady:
- řídící jednotka
- kabeláž
- napájení systému (taky viz kabeláž) - stabilní napětí, zvlnění , šum apod..
- potenciometry v pedálu
- potenciometry v klapce
- motorek v klapce - zkrat, přerušení uhlíky, zkrat jedné fáze - - velmi sporadické závady)
- jakákoliv jiná mechanická závada (vylomený zub, vůle ne hřídelkách, doraz, ...)