Zvuk po vypnutí motoru Ford Focus 1.8TDCI

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 21.08.2007 10:02

chylo píše:Cely spojkovy kit aj so zotrvacnikom tam vyjde na 9000 skk a ktomu este doprava DHL .
Chylo - pocitaj poriadne :) tolko stoji max tak zotrvak :) Ak by stal tolko komplet ako pises ty kupujem ich 10ks :)
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
melos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvek od melos » 06.09.2007 21:19

zdravim
tak po dukladnem poctenicku se odvazim napsat. Vsichni tu pisete ze po vypnuti motoru slysite kovove zvuky. Mam neco podobnyho ale jako kov mi to nepripada. Je to spis jak kdyby dobihal motor, nebo vrtule:) Jako kdyz u letadla shasinaji motory. Je to ale max 2s. Tak doufam ze to neni nic zaludneho a hlavne draheho:(

PS nastesti uz taky nejsem v zaruce:)
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi, 85kW, 115PS r.v. 2002

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 06.09.2007 21:24

Melos: Nezní to jako kdyby dobíhal nějakej ventilátor??
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
martinsk
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 554
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liesek-Orava-Slovensko

Příspěvek od martinsk » 06.09.2007 21:54

Mne to po vypnutí pripomína ako keď zodva krát klepne o niečo výfuk a robí to stále či je zahriaty alebo nie. Keby som to tu nečítal ani by som si to nevšimnul. Niekedy pri čítaní forá chytám pepku.
Focus combi, TDCi, 6/2004, 85 kW,Ghia, Machine Silver   Obrázek

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 06.09.2007 21:57

melos píše:zdravim
tak po dukladnem poctenicku se odvazim napsat. Vsichni tu pisete ze po vypnuti motoru slysite kovove zvuky. Mam neco podobnyho ale jako kov mi to nepripada. Je to spis jak kdyby dobihal motor, nebo vrtule:) Jako kdyz u letadla shasinaji motory. Je to ale max 2s. Tak doufam ze to neni nic zaludneho a hlavne draheho:(

PS nastesti uz taky nejsem v zaruce:)
Když vypneš klimu, nabo ofuk předního okna těsně před vypnutim motoru, tak slišíš dobíhat ventilátor klimy. Ona běží ještě cca 20vteřin po vipnutí vypínače :idea:Ale jak vypneš motor, tak do toho nejde šťáva a to jsou Ty tvoje dvě vteřiny.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
melos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvek od melos » 06.09.2007 22:34

Jozkablack píše:Melos: Nezní to jako kdyby dobíhal nějakej ventilátor??
No klimu sem ted zaplou nemel,ale ofuk horkym vzduchem sklo a celkove sem si v aute topil. Prpada mi to jak neco kdyby dobihalo, zadne kovove zvuky.
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi, 85kW, 115PS r.v. 2002

Uživatelský avatar
Jozkablack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jozkablack » 06.09.2007 22:52

Nemusíš mít zaplou klimu, pokud to dáš na sklo a máš to znázorněno na tom štelování červeně, tak se automaticky zapne klima :idea: Taky mě to znervózňovalo, ale už se to tady řešilo! Otevři si motor a nastartuj, vylez z auta a poslouchej že nic neběží (krom motoru :lol: ), dej to na přední okno a zapni ventilátor a uslišíš jak se Ti v přední části motoru rozeběhne ventilátor, je to dobře slyšet! Pak to zase vypni a uvidíš že to ještě cca 20vteřin běží a pak se to vypne! V praxi to znamená že dojedeš do cíle a vypneš třeba těsně před chcípnutím motoru ventilátor a nebo klimu a hned po tom motor. Pak teda slišíš to hučení vrtule. Pokud to je tak je to v pohodě.
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996

Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/

Uživatelský avatar
melos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Uherský Ostroh

Příspěvek od melos » 07.09.2007 08:41

Jozkablack píše:Nemusíš mít zaplou klimu, pokud to dáš na sklo a máš to znázorněno na tom štelování červeně, tak se automaticky zapne klima :idea: Taky mě to znervózňovalo, ale už se to tady řešilo! Otevři si motor a nastartuj, vylez z auta a poslouchej že nic neběží (krom motoru :lol: ), dej to na přední okno a zapni ventilátor a uslišíš jak se Ti v přední části motoru rozeběhne ventilátor, je to dobře slyšet! Pak to zase vypni a uvidíš že to ještě cca 20vteřin běží a pak se to vypne! V praxi to znamená že dojedeš do cíle a vypneš třeba těsně před chcípnutím motoru ventilátor a nebo klimu a hned po tom motor. Pak teda slišíš to hučení vrtule. Pokud to je tak je to v pohodě.
Myslim, ze je to v poho, stejne ted investuji do disku+zimniho pneu a parrota.
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi, 85kW, 115PS r.v. 2002

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lewis » 07.09.2007 18:38

Jen maličkost k tomu zvuku setrváku (kovový zvuk po vypnutí zahřátého motoru). Také jsem pořád řešil výměnu setrváku. S Fokim jsme porovnávali zánovní a starý. Rozdíl byl znatelný - větší vůle. Tak už jsem se smířil s tím, že budu muset vydat nějaký 20 tis. za opravu. Když jsem se stavěl u Hornáta v Plzni pro bílé blinkry, tak jsem si tam popovídal s vedoucím dílny. Ukazoval mi i náhradu (sada) jednoduchého setrvačníku za dvouhmotný. Je o polovinu levnější, ale tím odpadá výhoda menšího přenosu vibrací na převodovku, řadící páku, atd.. Pak jsem ho donutil se v mém FoFo projet. Uvedl, že auto je ve stavu "dobře zajetém". A s tou výměnou, abych nespěchal. Ten zvuk po vypnutí je "normální" u TDCi. Je prý možno vyzkoušet vůle setrvačníku po demontáži startéru a kontroli vůlí max. 1 cm na jednu stranu. Klidně by mě to vyměnil, ale nic bych (kromě toho zvuku po vypnutí) nového nepozoroval. Možná by se trochu zlepšila ta prodleva mezi ubráním a přidáním plynu při zařazené rychlosti, které přisuzuji právě vůli v setrváku. Díky Fokimu se seznámením problému a názornému předvedení.
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

lewis

Příspěvek od chylo » 10.09.2007 13:18

Ta prodleva je u turbomotorov sposobena turbodierov. Nahromadeny tlak v turbe ti zastavy lopatky a potom chvilku trva kym sa zase rozbehnu. Aj to sa da riesit POP UP ventilom ktory ten tlak uvolnuje. Budes mat potom taky pekny zvuk pri radeni aky maju WRC :) Inak to aj setri loziska na turbe.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

lewis

Příspěvek od chylo » 10.09.2007 13:21

Inak ak ten jednoduchy zotrvacnik ma len tu nevyhodu ze mi bude len trochu viac vibrovat paka tak by som urcite bral ten lacnejsi. Ten dvojhmotovy je mozno aj poruchovejsi ako ten jednoduchy. Inak ja som vsade videl len ten dvojhnotovy . Ten jednoduchy som este v katalogoch nezahliadol.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: lewis

Příspěvek od TripleJay » 10.09.2007 13:23

chylo píše:Ta prodleva je u turbomotorov sposobena turbodierov. Nahromadeny tlak v turbe ti zastavy lopatky a potom chvilku trva kym sa zase rozbehnu. Aj to sa da riesit POP UP ventilom ktory ten tlak uvolnuje. Budes mat potom taky pekny zvuk pri radeni aky maju WRC :) Inak to aj setri loziska na turbe.
Akurat to ma zmysel na benzinovom a uz troska poladenom motore, na diesli ti to prida akurat tak ten zvuk a minimalne v mojom pripade aj zachvat smiechu keby som to pocul na diesli (bez urazky :wink:) http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... t=blow+off

chylo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 02.02.2008 03:18

Triple

Příspěvek od chylo » 10.09.2007 14:52

Ano bolo by to velmi usmevne :D Neviem si to poriadne predstavit ale na nejakych zrazoch sa to mozno da pocut aj na dieseloch.
FOFO 1.8 Tdci 74 kW r.v. 2004

Uživatelský avatar
Ferris
Nováček
Nováček
Příspěvky: 83
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: PN\SVK

Dvojhmotovy zotrvacnik - Zweimassen-Schwungrad (ZMS)

Příspěvek od Ferris » 15.10.2007 12:47

len par odkazov k tomu zotrvacniku pretoze to bohuzial musim riesit :(

Original LUK

http://www.luk.com/content.luk.de/de/pr ... ms_new.jsp

Obj. s Polska
http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 958,0.html

ak mate niekto dalsie info alebo ine odkazy skusenosti pls napiste najlepsie zo Slovenska
Dakujem
1,8 TDCi 85kw, K&N air filter, Eibach springs

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Re: Dvojhmotovy zotrvacnik - Zweimassen-Schwungrad (ZMS)

Příspěvek od jamaka » 15.10.2007 18:06

Ferris píše: najlepsie zo Slovenska
Dakujem
mas spravu.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host