Spotřeba oleje / zapalování?
- Peter0M
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 14.12.2015 19:10
- Bydliště: Orlová
Spotřeba oleje / zapalování?
Ahoj,
omlouvám se pokud zakládám duplicitní téma, ale byl bych vděčný, pokud by někdo znalý odpověděl na pár mých otázek či teorií/pozorování, jelikož jsem laik.
Mám FFII 2006 1.6 74 kw, nalítáno 170tis. Auto kupované v bazaru ve 153tis přes autotým. Dovoz DE. Jelikož jsme chtěl mít auto v pohodě tak se měnili rozvody oleje atd. S tím byla i spojená výměna svíček a kabelů k cívce. Svíčky vyměnili za NGK (což bylo jak jsem později zjistil špatně). Auto řvalo a nejelo a dle servisu docházelo k vynechávání zážehu. Svíčky se pak vyměnili za originál a zároveň se zjistilo na diagnostice ( žádná extra, klasická čína bych řekl) že druhá lambda neosciluje. Takže se vyměnila i druhá lambda. Pocitově jsem ale měl pocit že auto netáhne a zkrátka nejede jak by mělo. Dal jsem ho do servisu, kde mi řekli že je vše v pohodě a že to je 74kw a že to prostě nepojede jako 100kw. Zároveň mi řekli, že kdyby bylo něco špatně tak se rozsvítí kontrolka/y že diagnostika v pohodě. Můj dotaz může být i lambda špatná /stará a přesto neukazovat nic na diagnostice? Zároveň pokud docházelo k vynechávání zážehu může být na vině i cívka? Je možné že auto prostě má bohatou směs a nejede jak by mělo a zároveń to mohlo mít vliv na katalyzátor a v konečném důsledku na výkon vozu? Konec výfuku mám černý od sazí ale dle kolegů to je normální. V souvislosti s tím, že možné že auto kvůli špatnému spalování začalo žrát olej či došlo k připečení kroužků? Kontroluju to celkem dost a manželka říká že jsem paranoik, ale oleje ubývá bych řekl. Posledně jsem měl na min a přelil - v servise upustili a řekli, že vesměs co jsem nalil tak upustili (ale nemyslím si podle toho kolik mi ho vrátili to nebyl litr). Nevíte prosím zda má tato motorizace kontrolku hladiny oleje ? či jestli kontrolka mazání signalizuje i nízkou hladinu oleje kromě mazání? Pokud ano upozorní mě na stav oleje na minimu rysky či až v momentě kdy je kriticky nízká hladina oleje? Nerad bych tam lil olej až na poslední chvíli, vím že to není nic přínosného pro motor. U baráku nemám nikde rovinu a čekat někde u cesty ( která taky nemusí být rovná) 2h až steče olej do vany není úplně košér. Konečně nevím co předchozí majitel dával za olej ale já dal klasicky 5W-30 což možná při najezdění 170tisic nemusí být úplně ideální. Doporučili byste 10W-40? Omlouvám se za zdlouhavý sloh a vděčně děkuji za všechny vaše podněty a komentáře.
omlouvám se pokud zakládám duplicitní téma, ale byl bych vděčný, pokud by někdo znalý odpověděl na pár mých otázek či teorií/pozorování, jelikož jsem laik.
Mám FFII 2006 1.6 74 kw, nalítáno 170tis. Auto kupované v bazaru ve 153tis přes autotým. Dovoz DE. Jelikož jsme chtěl mít auto v pohodě tak se měnili rozvody oleje atd. S tím byla i spojená výměna svíček a kabelů k cívce. Svíčky vyměnili za NGK (což bylo jak jsem později zjistil špatně). Auto řvalo a nejelo a dle servisu docházelo k vynechávání zážehu. Svíčky se pak vyměnili za originál a zároveň se zjistilo na diagnostice ( žádná extra, klasická čína bych řekl) že druhá lambda neosciluje. Takže se vyměnila i druhá lambda. Pocitově jsem ale měl pocit že auto netáhne a zkrátka nejede jak by mělo. Dal jsem ho do servisu, kde mi řekli že je vše v pohodě a že to je 74kw a že to prostě nepojede jako 100kw. Zároveň mi řekli, že kdyby bylo něco špatně tak se rozsvítí kontrolka/y že diagnostika v pohodě. Můj dotaz může být i lambda špatná /stará a přesto neukazovat nic na diagnostice? Zároveň pokud docházelo k vynechávání zážehu může být na vině i cívka? Je možné že auto prostě má bohatou směs a nejede jak by mělo a zároveń to mohlo mít vliv na katalyzátor a v konečném důsledku na výkon vozu? Konec výfuku mám černý od sazí ale dle kolegů to je normální. V souvislosti s tím, že možné že auto kvůli špatnému spalování začalo žrát olej či došlo k připečení kroužků? Kontroluju to celkem dost a manželka říká že jsem paranoik, ale oleje ubývá bych řekl. Posledně jsem měl na min a přelil - v servise upustili a řekli, že vesměs co jsem nalil tak upustili (ale nemyslím si podle toho kolik mi ho vrátili to nebyl litr). Nevíte prosím zda má tato motorizace kontrolku hladiny oleje ? či jestli kontrolka mazání signalizuje i nízkou hladinu oleje kromě mazání? Pokud ano upozorní mě na stav oleje na minimu rysky či až v momentě kdy je kriticky nízká hladina oleje? Nerad bych tam lil olej až na poslední chvíli, vím že to není nic přínosného pro motor. U baráku nemám nikde rovinu a čekat někde u cesty ( která taky nemusí být rovná) 2h až steče olej do vany není úplně košér. Konečně nevím co předchozí majitel dával za olej ale já dal klasicky 5W-30 což možná při najezdění 170tisic nemusí být úplně ideální. Doporučili byste 10W-40? Omlouvám se za zdlouhavý sloh a vděčně děkuji za všechny vaše podněty a komentáře.
Ford Focus II 1.6 74kw 2006 benzín.
-
- Junior
- Příspěvky: 239
- Registrován: 07.05.2015 19:52
- Bydliště: Chrudimsko
Re: Spotřeba oleje / zapalování?
Zkusil bych před výměnou lambdy (pokud ukazuje na diagnostice ok) přípravek na čištění BG 208 44K, dokáže lambdám vdechnout nový život. Zvlášť pokud bylo nalito oleje nad max, mohl se dostat do katu a k sondám.
Před výměnou rozvodů to jelo dobře? Nemohli je špatně nastavit?
Další věcí je použití oleje 5W-30, jaký olej to je a kolik ho žere? Doporučovaná norma A5 nebo hustší 5W30 A3? Doporučuji pročíst vlákno o oleji a pokud to nyní žere 5W30 A5 (ford formula), tak bych zkusil nejdřív A3 a případně až poté 5W40.
Na kontrolku oleje nespoléhat, až se rozsvítí, může být už pozdě.
Před výměnou rozvodů to jelo dobře? Nemohli je špatně nastavit?
Další věcí je použití oleje 5W-30, jaký olej to je a kolik ho žere? Doporučovaná norma A5 nebo hustší 5W30 A3? Doporučuji pročíst vlákno o oleji a pokud to nyní žere 5W30 A5 (ford formula), tak bych zkusil nejdřív A3 a případně až poté 5W40.
Na kontrolku oleje nespoléhat, až se rozsvítí, může být už pozdě.
Focus II hatch, 1.6 Ti-VCT 85 kw, rok 2006
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba oleje / zapalování?
Presne tak.
Cidlo tlaku oleje zareaguje az pri poklesu tlaku ale x stovek km uz muze byt hodne slaby.
Lambdu prece lze jednoduse vyzkouset v aute i mimo nej, jenze to bohuzel nikoho v servisu nenaucili. Jedina jejich sklenena koule je notebook. Radeji ti vymeni vsechny cidla vc ridici jednotky.
Olej bych do 0.2 deci 1000 vubec neresil...
Ano 5w40 a 10w40 mohou pomoci, ale zavaznou zavadu na motoru to v zadnem pripade neodstrani, pouze zmirni priznak.
Kompresni tlaky mas jake? (s olejem to nesouvisi)
A jestli reknes ze nevis, ze to servis pri podezreni na slaby vykon okamzite jako prvni vec neudelal, tak dal uz nemam slov.
Cidlo tlaku oleje zareaguje az pri poklesu tlaku ale x stovek km uz muze byt hodne slaby.
Lambdu prece lze jednoduse vyzkouset v aute i mimo nej, jenze to bohuzel nikoho v servisu nenaucili. Jedina jejich sklenena koule je notebook. Radeji ti vymeni vsechny cidla vc ridici jednotky.
Olej bych do 0.2 deci 1000 vubec neresil...
Ano 5w40 a 10w40 mohou pomoci, ale zavaznou zavadu na motoru to v zadnem pripade neodstrani, pouze zmirni priznak.
Kompresni tlaky mas jake? (s olejem to nesouvisi)
A jestli reknes ze nevis, ze to servis pri podezreni na slaby vykon okamzite jako prvni vec neudelal, tak dal uz nemam slov.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba oleje / zapalování?
http://www.323f.cz/forum/viewtopic.php?t=8290
kdysi jsem to napsal, dneska bych to asi řekl lépe
, ale platí to stále
kdysi jsem to napsal, dneska bych to asi řekl lépe

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- ominina
- Junior
- Příspěvky: 356
- Registrován: 09.01.2014 23:45
- Bydliště: Teplice
Re: Spotřeba oleje / zapalování?
Jurawood má pravdu. Jedna z prvních věcí co řešit je komprese. Je na to měřák. Vyndá se svíčka a místo ní se našroubuje a změří komprese. Pak zjistit co udává výrobce atd... Pokud bude malá, nebude mít auto najeto co je v papírech a tacho a nebo s tim někdo jezdil jak dobytek. Pak kroužky ven...Dneska to ale asi nikdo nedělá.
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw
Kawasaki ZX10-R 147Kw
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4029
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Spotřeba oleje / zapalování?
dáš na stůl, napojíš 12V vyhřívání, na signální drátek voltmetr.
Pod cca minutě se sonda zahřeje a ukáže napětí 0,2V.
Vezmeš zapalovač a bez škrkání necháš fouknout na sondu prpanbutan.
Sonda ukáže 0,8-0,9V.
EASY
Pod cca minutě se sonda zahřeje a ukáže napětí 0,2V.
Vezmeš zapalovač a bez škrkání necháš fouknout na sondu prpanbutan.
Sonda ukáže 0,8-0,9V.
EASY
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host