Brzdové destičky a kotouče
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4032
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Brzdové destičky a kotouče
LeonardoTM: Tu barvu na ATE kotoučích nechej, destičky si funkční plochu obrousí rychle samy a jinde ta barva působí jeko antikorozní vrstva (i když tam nevydrží věky). Jenom kotouče po montáži odmastit.
Ze své zkušenosti:
- přední drážkované kotouče ATE Powerdisc+ATE destičky: brzdí dobře a nevadnou, ovšem malá výdrž kotoučů (ani ne 50t km), přitom destičky sjeté ani ne z půlky. Chtělo by to k těmto kotoučům měkčí destičky.
- Brembo Max kotouče (drážkované) + destičky Textar - tuhle kombinaci nedporučuji, ač je často používaná (diskuze různých značek aut). Problém je zanášení drážek, časem se doslova zabetonují tvrdou hmotou a kotouče jsou na odpis ještě než se sjedou (odhadem tak v 2/3 životnosti) kvůli hukotu při brzdění a tehdy doslova žerou destičky. Možná jiné (tvrdší) destičky.
Osobně už bych žádné drážkované kotouče nedával.
- osvědčily se mi standardní ATE kotouče + ATE destičky (i na jiných autech než Focus).
Také mám dojem, že Focus 1.generace má prostě poddimenzované brzdy - malé kotouče (už je divné, že jsou stejné brzdy od 1.4 do 2.0, tj. 55kW až 96kW), takže při ostřejší jízdě (můj případ) se rychle opotřebují.
Ze své zkušenosti:
- přední drážkované kotouče ATE Powerdisc+ATE destičky: brzdí dobře a nevadnou, ovšem malá výdrž kotoučů (ani ne 50t km), přitom destičky sjeté ani ne z půlky. Chtělo by to k těmto kotoučům měkčí destičky.
- Brembo Max kotouče (drážkované) + destičky Textar - tuhle kombinaci nedporučuji, ač je často používaná (diskuze různých značek aut). Problém je zanášení drážek, časem se doslova zabetonují tvrdou hmotou a kotouče jsou na odpis ještě než se sjedou (odhadem tak v 2/3 životnosti) kvůli hukotu při brzdění a tehdy doslova žerou destičky. Možná jiné (tvrdší) destičky.
Osobně už bych žádné drážkované kotouče nedával.
- osvědčily se mi standardní ATE kotouče + ATE destičky (i na jiných autech než Focus).
Také mám dojem, že Focus 1.generace má prostě poddimenzované brzdy - malé kotouče (už je divné, že jsou stejné brzdy od 1.4 do 2.0, tj. 55kW až 96kW), takže při ostřejší jízdě (můj případ) se rychle opotřebují.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Brzdové destičky a kotouče
ATE powerdisc nie u makke. To ATE dosticky su tvrde. Zeru vsetky kotuce.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13439
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Brzdové destičky a kotouče
Můžu jen potvrdit. Kotouče a desky ATE a kotouče těsně nad hranicí a desky v půlce. 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 330
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re:
No protože jezdím relativně málo (~10tkm ročně) a dřív, než ty destičky ojedu, tak je budu muset 1-2x rozebírat a rozhýbávat kvůli přireznutí, abych prošel v klidu na technické. Při té příležitosti je podle stavu možná rovnou vyměním za jiné...djdekl píše:Proc si dal naky noname desticky ? :-O
Bullitt: díky za postřehy o té barvě, myslel jsem si to samé, že se to obrousí. Jako ochranná vrstva to vzadu vydrželo jen 1 zimu (viz moje foto v předchozím příspěvku), prostě na kombinaci slané břečky a horkého kotouče asi nic nepomůže

Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Brzdové destičky a kotouče
Podle mě to chrání proti korozi jen do té doby, než se to dostane k zákazníkovi - kdyby ty kotouče chytily rez někde ve skladu, nikdo by je nechtěl. Cokoliv na podvozku rezne a pokud to pracuje s teplotou, rezne to víc (výfuk, brzdy).
Rez na aktivní ploše kotoučů se průběžně obrušuje, ale jinde zůstává, s tím se nedá nic dělat a na funkci to nemá vliv. Kotouč se dřív opotřebuje, než by se rozpadl korozí. Teda pokud se s autem jezdí - na některých autech v bazarech je vidět, že rez vykvetla na brzdách natolik, že se auto už ani nerozjede. (A ono se nerozjede i z jiných důvodů...)
Rez na aktivní ploše kotoučů se průběžně obrušuje, ale jinde zůstává, s tím se nedá nic dělat a na funkci to nemá vliv. Kotouč se dřív opotřebuje, než by se rozpadl korozí. Teda pokud se s autem jezdí - na některých autech v bazarech je vidět, že rez vykvetla na brzdách natolik, že se auto už ani nerozjede. (A ono se nerozjede i z jiných důvodů...)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Brzdové destičky a kotouče
Jako na funkcii rostlinare?pkadecka píše: a na funkci to nemá vliv.

- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 330
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Brzdové destičky a kotouče
No tak jsem se v dalším týdnu dostal i na ten zadek. Udělal jsem tam to samé - nástřik třmenu a okolí tepelně odolnou antikorozní barvou a hlavně promazání posuvných ploch pastou LiquiMoly proti pískání. Po zajetí asi 300km (kdy se občas pískání ještě ozvalo) je teď už klid (od zásahu najeto cca 1500km - dovolená v Alpách a zpět, takže brzdy dostaly slušný záhul).LeonardoTM píše: Brzdí dobře (dost dobře na to co potřebuji, na STK bez problémů), jen mě trochu štve, že pískají. Možná je to tím, že jsem tam nedal tu pastu proti pískání (světle modrá od LiquiMoly), takže to zkusím doplnit a případně je také natřít jako vepředu.
Máte někdo zkušenosti s pískáním (krátce při začátku brždění), jestli je to tou chybějící pastou nebo je to vlastnost destiček ?
Jako pravděpodobné místo pískání bych subjektivně označil vnitřní zadní destičku, kde se váleček při přitlačování otáčí (kvůli mechanizmu ruční brzdy). Bylo to tam orezlé a tak jsem to hodně promazal a je klid.
Všiml jsem si při pozorování ostatních aut, že u zadních destiček se někdy dává taková plastová nebo gumová vrstva na vnější destičku (měl to myslím i Focus I nebo jsem to viděl na Octavii III). Máte to někdo na destičkách jiných značek ? (Na originálech Motorcraft ani na MaxGear to nebylo.)
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 17.08.2016 14:17, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13502
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Brzdové destičky a kotouče
Ano byva to. Zalezi od vyrobcu. Vtedy sa nemusi mazat stycna plocha.
-
- Nováček
- Příspěvky: 39
- Registrován: 05.10.2015 14:09
- Bydliště: Praha
Re: Brzdové destičky a kotouče
Bullitt píše: Ze své zkušenosti:
- přední drážkované kotouče ATE Powerdisc+ATE destičky: brzdí dobře a nevadnou, ovšem malá výdrž kotoučů (ani ne 50t km), přitom destičky sjeté ani ne z půlky. Chtělo by to k těmto kotoučům měkčí destičky.
- Brembo Max kotouče (drážkované) + destičky Textar - tuhle kombinaci nedporučuji, ač je často používaná (diskuze různých značek aut). Problém je zanášení drážek, časem se doslova zabetonují tvrdou hmotou a kotouče jsou na odpis ještě než se sjedou (odhadem tak v 2/3 životnosti) kvůli hukotu při brzdění a tehdy doslova žerou destičky. Možná jiné (tvrdší) destičky.
Osobně už bych žádné drážkované kotouče nedával.
- osvědčily se mi standardní ATE kotouče + ATE destičky (i na jiných autech než Focus).
Také mám dojem, že Focus 1.generace má prostě poddimenzované brzdy - malé kotouče (už je divné, že jsou stejné brzdy od 1.4 do 2.0, tj. 55kW až 96kW), takže při ostřejší jízdě (můj případ) se rychle opotřebují.
Plánoval jsem na příští výměnu předních dát Brembo max (nebo Powerdisc) a textary (focus mk1), jako se tady (i jinde) osvědčilo spoustě lidí, ale zase nerad bych po každý jízdě chodil se zubním kartáčkem a čistil drážky kotoučů od prachu. Tak teď nevím jestli teda zas nezůstat u klasických kotoučů.
Naposledy upravil(a) Amarask dne 17.08.2016 23:13, celkem upraveno 2 x.
FoFo Turnier 2004 Mk1 1,8i full Ghia+


-
- Nováček
- Příspěvky: 162
- Registrován: 26.08.2014 19:31
Re: Brzdové destičky a kotouče
To zanášení není zas tak hrozný, mě stačilo jednou za 10 000km(při výměně kol zimní <-> letní) projet drážky šroubovákem a bylo to.
Focus 1999, benzín 1.8
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 330
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Brzdové destičky a kotouče
Aha, tak mě to třeba ani nedošlo, že bych to měl čistit, protože na zadních za 20000km jsem zatím žádné zanášení nepozoroval. Možná je to tím, že občas (1x za 2 měsíce) zajedu do ruční myčky a když mám vychladlé brzdy, tak je hezky prostříkám kola i podběhy. Dělám to spíš kvůli estetice, aby se nezadělávaly poklice. Takže v zanášení bych problém neviděl.spooon píše:To zanášení není zas tak hrozný, mě stačilo jednou za 10 000km(při výměně kol zimní <-> letní) projet drážky šroubovákem a bylo to.
Mne na těch drážkovaných zamrzelo, když jsem po první delší jízdě po prosolené dálnici viděl, jak ty drážky chytly rez, ale na to asi neexistuje žádná pomoc

Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Brzdové destičky a kotouče
Nemá někdo odzkoušené které kotouče jsou nejtvrdší nebo je to nastejno?
Plánuji časem na předek koupit keramické ATE destičky určené pro běžný provoz takže vydrží víc , ale co to tady čtu mám obavy jestli jsou i "lepší" kotouče . Nechci drážkované (power a jim podobné) sice prej to nevadí ale nejsou vhodné pro keramiku...

Plánuji časem na předek koupit keramické ATE destičky určené pro běžný provoz takže vydrží víc , ale co to tady čtu mám obavy jestli jsou i "lepší" kotouče . Nechci drážkované (power a jim podobné) sice prej to nevadí ale nejsou vhodné pro keramiku...
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 652
- Registrován: 18.09.2008 22:13
- Bydliště: Plzeň
Re: Brzdové destičky a kotouče
Je možné, že se drážky u Brembo Max zanášely právě použitím Textar destiček (jsou měkčí), já bych se této kombinaci vyhnul, neosvědčila se ani vzadu ani vpředu. Ale jako příčina zanášení mi připadalo rychlé vytvoření koroze ze vzdušné vlhkosti na hranách drážek a na to se chytal materiál destiček. Drážky u Powerdisc se vůbec nezanášely, ale právě možná kvůli Ate destičkám, které se zdají tvrdé (kotouče se sjely rychleji než destičky), každopádně tam nevznikala koroze na hranách drážek.Amarask píše:Plánoval jsem na příští výměnu předních dát Brembo max (nebo Powerdisc) a textary (focus mk1), jako se tady (i jinde) osvědčilo spoustě lidí, ale zase nerad bych po každý jízdě chodil se zubním kartáčkem a čistil drážky kotoučů od prachu. Tak teď nevím jestli teda zas nezůstat u klasických kotoučů.
Už bych volil klasické kotouče - větší jistota bez experimentování.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004
- petr ST200
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 24.05.2011 18:58
- Bydliště: terezin
Re: Brzdové destičky a kotouče
Sice sem je měl na mé Alfa 156 ale podělím se tady třeba někomu pomuže ..Takhle vypadají zadní kotouče Brembo Max v kombinaci s destičkama FRITECH po 45 000KM. Dával sem je stejně s předkama tam sice už drážky taky místy vůbec nejsou,ale destičky zatím eště trochu ano,tam jsou Bremba desky. Kotouče teda měli stejnou životnost jako jedna sada destiček
pozn. ty destičky Fritech sem bral protože Bremba v tu dobu neměli skladem a já to potřeboval nutně,předek budu dávat do měsíce takže v té životnosti to takovej rozdíl není. Jinak si nestěžuju brzdilo to celkem dobře,špinilo to celkem dost. Někdy se stalo že se v drážkách na kotouči chytil třeba kamínek a udělal rýhu po celém kotouči . Svoji práci udělali nejezdím zrovna na klobouka.. Drážky nebylo potřeba nějak dukladně čistit při přezouvání sem je jen vyfoukaval vzduchem. Znovu bych je už nedal stejnou práci udělá normální hladkej kotouč já místo toho ted dávam komplet TRW.

Je: Alfa Romeo 156SW 2,4JTD 200HP 500NM R5 LOKOMOTIVA
Bylo:Ford Mondeo ST200 r.v2000 nikdy nezapomenu na V6
Bylo:Ford Mondeo MK1 4X4 2,0i r.v1996
Bylo:Ford Focus 1,6i r.v2001
Bylo:Ford Mondeo ST200 r.v2000 nikdy nezapomenu na V6
Bylo:Ford Mondeo MK1 4X4 2,0i r.v1996
Bylo:Ford Focus 1,6i r.v2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů