jarod72pm píše:Palubák má opravdu strašné tolerance ,třeba na volnoběh ukazuje 0,8l/h a diagnostika ukazuje 0,4l/h
to je trošičku rozdíl a to samé při jízdě ,při rozjíždění i o několik litrů ,při pohodové jízdě klidně i 0,5l.
Palubák je potřeba brát s velkou rezervou ,spotřebu teda měřit lepší podle nádrže a dotankování pokud to sledujete.
Promiň, ale jak velký (objem) motor má spotřebu 0,4l na volnoběh?
Pokud píšeš o motoru větším než 1,3l je to výmysl nesmysl...bude větší.
Zákon o energii v určitém množství paliva....atd dá určitý výkon....
Doporučuji si ,,někde,, přečíst jak se dá vypočítat spotřeba paliva při volnoběžných otáčkách motoru v závislosti na objemu, otáčkách, výkonu.
My to brali ve škole.
Dá se spočítat i maximální možná spotřeba paliva co proteče motorem.
Využívám občas ke kontrole pracovníků a vykazované spotřebě na střední a velké komunální technice (štěpkovače,rotavátory,cepáky,sypače a pod.)