Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4952
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
Ono se ve škodovce vyvíjí i komponenty pro koncern a je to pak koncernová skládačka,ale je to tak všude.Focus má plasty,světla,řazení z čech a budou ti tvrdit,že je to němec.Škodovka má vlastní vývoj a spoustu věcí si prosadí,ikdyž koncernová hierarchie je jasná.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 25.02.2014 21:11
- Bydliště: Letovice
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
Jsou dva typy Škodovkářů - první říká: Škoda je nejlepší, nic jinýho bych nechtěl, druhý říká: Mně to stačí, lepší nepotřebuju.. Osobně si myslím, že je Škodovka pro běžný a klasický ježdění ideální a pokud jsme Češi tak tuplem - prostě to zde má tradici, servis na každým rohu, propagaci, ... troufnu si říct, že běžný řidič nešlápne se Škodovkou vedle - osobně se do této kategorie běžných řidičů řadím i já - Forda nemám proto, že by mi Škodovka nestačila, ale protože se mi prostě její starší modely nelíbí. Někomu je jedno, jak auto vypadá, někdo vyžaduje praktičnost, někdo pohodlí.. mně se auto musí hlavně líbit.. Možná to je tím, že jsem mladej a až budu vozit kida, změním názory
Současně ale dodám, že i když nový Superb považuju za krásný auto, tak kdyby stál vedle novýho Mondea, působí Mondeo (na mě) monumentálněji, majestátněji..
Jinak hodnotit identitu podle součástek a toho, kde se co vyrobilo, je blbina.. Automobilky si samy nevyrábí skoro nic.. Brigádničím ve fabrice (TE Connectivity v Kuřimi) a dělají se tam elektro díly do Bmw, Fordu, Škody, .....Mercedesu, ..........., Opelu, ... Iveca, Vw...mám dojem, že jsem dělal i něco do Rollsa).. Současně je asi pravda, že když Škodu vlastní Němci a sdílí s Vw hodně techniky, primární rozdíl je asi jen v logu atp., což je jen kvůli marketingu v ČR.. Přesto považuju Škodovku za český auto...
Je pravda, že Ford je docela atypická značka, co se týče prodejů - domovina je USA, ale i když neznám tabulky a čísla (jen jsem se letmo podíval na podíly celosvětových prodejů za poslední roky) si dovolím říct, že příjmy za americký a evropský prodeje se Fordu rovnají. Je pravda, že americký a evropský myšlení je diametrálně jiný - ale Toyoty taky vypadají stejně pro Japonce i pro Evropany, atp. Ale taky si osobně myslím, že tento jednotný design Fordu je pořád ještě hledání - pasujeme mi 100% snad jen na to Mondeo.. Jakoby to na ostatní modely bylo tak nějak našroubovaný násilím.. U škodovky to pasuje a všechny modely líp

Jinak hodnotit identitu podle součástek a toho, kde se co vyrobilo, je blbina.. Automobilky si samy nevyrábí skoro nic.. Brigádničím ve fabrice (TE Connectivity v Kuřimi) a dělají se tam elektro díly do Bmw, Fordu, Škody, .....Mercedesu, ..........., Opelu, ... Iveca, Vw...mám dojem, že jsem dělal i něco do Rollsa).. Současně je asi pravda, že když Škodu vlastní Němci a sdílí s Vw hodně techniky, primární rozdíl je asi jen v logu atp., což je jen kvůli marketingu v ČR.. Přesto považuju Škodovku za český auto...
Je pravda, že Ford je docela atypická značka, co se týče prodejů - domovina je USA, ale i když neznám tabulky a čísla (jen jsem se letmo podíval na podíly celosvětových prodejů za poslední roky) si dovolím říct, že příjmy za americký a evropský prodeje se Fordu rovnají. Je pravda, že americký a evropský myšlení je diametrálně jiný - ale Toyoty taky vypadají stejně pro Japonce i pro Evropany, atp. Ale taky si osobně myslím, že tento jednotný design Fordu je pořád ještě hledání - pasujeme mi 100% snad jen na to Mondeo.. Jakoby to na ostatní modely bylo tak nějak našroubovaný násilím.. U škodovky to pasuje a všechny modely líp

Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
A ci bude Skodovka kdyz ji ted bude vlastnit Babis? Ceska???
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
Asi nerozumiem - znamena to ze chvalis kvalitu tretej generacie?ZaQik píše: muj postreh: FF3, ktere je v prodeji uz od 2011 (skoro 5 let), tak casto neupravuji jako FF2 ... FF2 delam od roku 2010, tj. 3 roky od zacatku prodeje a je to celkem stabilni zajem, kdezto FF3 jsou vyjimecne pripady
postreh vrakovistniku: o dily na FF2 je porad zajem, FF3 je vyjimecnost
Potom nechapem preco v bazaroch su to leziaky...?
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- Lunaris
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 01.03.2013 23:45
- Bydliště: Čisovice <--> Praha
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
^^ Právě že nechválí, což je zřejmě zdůvodněné tím, že třetí generace je dělaná globálně, kdežto dvojka byla tady dělaná pro Evropu. Sice jsem osobně v trojkovým nikdy nejel, ale celkem dost lidí to proti předchozí generaci považuje za krok zpět, krom pohodlí. Stížnosti jsou hlavně na interiér, velkou palubku a horší jízdní vlastnosti. Na druhou stranu je současný focus mezi nejprodávanějšími auty na světe, jeden čas byl i první, takže globálně tahle strategie asi nese svoje ovoce. A jak jsem psal, kdyby se pro Evropu to auto mělo dělat jinak jako to bylo dřív, tak se ty dodatečné náklady zřejmě stejně nepokryjí.
Vývoj dílu pro koncern se dělá i v Boleslavi, mám kámoše, který to přímo dělá a na oslavě narozenin měl i dost kolegů Čechů, kteří se podílejí též. Respektive i ti Češi jezdí do Německa tu technologii spoluvyvíjet. Trošku ale už nejsem schopný rozlišit, čím se má lišit Škoda a samotné VW. Obojí mi přijde těžce konzervativní a cílené na podobnou klientelu. Seat se aspoň tváří jako sportovnější auto pro mladší lidi, ale zbytek je zaměnitelný. Audiny jsou prakticky stejné, akorát se tváří jakože víc nóbl, ale je to úplně stejná šeď a nuda. Superb se jim povedl, ale je to za 20 let první auto, které vypadá k světu. Jinak ale těžko nadávat na Škodu, když tvoří několik procent HDP.
Vývoj dílu pro koncern se dělá i v Boleslavi, mám kámoše, který to přímo dělá a na oslavě narozenin měl i dost kolegů Čechů, kteří se podílejí též. Respektive i ti Češi jezdí do Německa tu technologii spoluvyvíjet. Trošku ale už nejsem schopný rozlišit, čím se má lišit Škoda a samotné VW. Obojí mi přijde těžce konzervativní a cílené na podobnou klientelu. Seat se aspoň tváří jako sportovnější auto pro mladší lidi, ale zbytek je zaměnitelný. Audiny jsou prakticky stejné, akorát se tváří jakože víc nóbl, ale je to úplně stejná šeď a nuda. Superb se jim povedl, ale je to za 20 let první auto, které vypadá k světu. Jinak ale těžko nadávat na Škodu, když tvoří několik procent HDP.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1097
- Registrován: 25.02.2014 21:11
- Bydliště: Letovice
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
Možná, že tato "struktura" tam je, ale jak vidno, proč ne - náklady na výroby se sníží, když auta sdílí spoustu dílů či jsou díly dost podobný, což taky může zlevnit výrobu.. a to povědomí "Audi" je lepší atp. prostě u lidí funguje
Je: Ford Focus III, 1.0 Ecoboost, 92 kw, r.v. září 2013, Stříbrná Moondust
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
Bylo: Ford Focus II, 1.6 benzín, 74 kw, r.v. 2006, Red Rango
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Škoda - český či německý vůz? A je evropský Ford americký?
I kdyby se audi lišilo jenom jiným logem (a ono to tak skoro je), zákazníci si to koupí prostě proto, aby měli audi. Podobně jako si někdo kupuje iphone jenom proto, aby měl iphone. Pro ten pocit a aby ukázali, že na to maj.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů