Zdravím, určitě se zde obdobný případ už probíral, ale nikde jsem nenašel přímo můj problém, ale pokud jsem špatně hledal, tak se omlouvám.
Vlastním Focuse r.v.2010, benzín 1,6, najeto cca 60000 km. Koupil jsem ho jako ojetinu před půl rokem a při koupi se mi následující problém nevyskytoval, nebo pokud ano, tak v daleko menší míře.
Pokud ráno přijdu k autu a nastartuju, tak se otáčky motoru pohybují cca kolem hodnoty 1200-1300 ot/min, toto se ustálí cca po třech minutách jízdy na cca 800 - 900 ot/min a na téhle hodnotě to zůstává po celou dobu jízdy, když je motor zahřátý.
Mám dva problémy, které spolu předpokládám souvisejí. Při nastartování se motor chová neklidně, trošku i cuká, otáčky dokážou při rozjetí létat od cca 700 - 1500 ot/min, tohle dělá první minutu, potom se motor uklidní a už je to většinou v pořádku, ale teď nastává ještě druhý problém...
Pokud v průběhu jízdy vyřadím na neutrál (například u semaforů), tak mi otáčky ze zmíněných 800 - 900 spadnou při vyřazení na cca 500, auto se trošku zaklepe, potom vyletí na cca 1100 a hned spadnou zpět na 800 - 900. Se zařazeným rychlostním stupněm fungují otáčky správně, tohle se děje pouze, pokud vyřadím na neutrál. Není to pravidlem, neděje se to vždy, občas otáčky správě padnou zpět na 800-900 a zůstávají tam, ale z cca 70% se chovají zvláštně. Navíc pokud stojím na semaforech, tak občas jdou lehké vibrace do volantu, ale to s tím vůbec nemusí souviset.
Vím, že můj popis asi není zrovna ideální a že příčin může být asi celá řada, ale netušíte, co by to mohlo být?
Všem moc děkuji za rady
Neklidný chod, otáčky motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 19.03.2013 06:38
- Bydliště: České Budějovice
- rofek
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 05.11.2011 10:31
Re: Neklidný chod, otáčky motoru
ahoj,
spravanie motora po nastartovani je uplne standardne - robia tak vsetky ford benzin.atmosfery duratec v tychto vozoch, od 1.4 az po 2.0
kolisanie otacok na neutral kt. popisujes sedi najviac na skrt. klapku - najdes tu o tom dost a dost popisaneho, hoci by malo ist hlavne o motory 1.8 a 2.0. Urcite stoji za to ju vymontovat a vycistit, pripadne skusit laborovat s posunutim krokoveho motorceka kt. klapku ovlada.
Vibracie na neutral nesuvisia s klapkou ani otackami, to poznam z vlastnej skusenosti - tam by som isiel po zaveseni motora (vpravo hore) a zaveseni prevodovky (spodny zaves na napravnici a horny pod bateriou).
spravanie motora po nastartovani je uplne standardne - robia tak vsetky ford benzin.atmosfery duratec v tychto vozoch, od 1.4 az po 2.0
kolisanie otacok na neutral kt. popisujes sedi najviac na skrt. klapku - najdes tu o tom dost a dost popisaneho, hoci by malo ist hlavne o motory 1.8 a 2.0. Urcite stoji za to ju vymontovat a vycistit, pripadne skusit laborovat s posunutim krokoveho motorceka kt. klapku ovlada.
Vibracie na neutral nesuvisia s klapkou ani otackami, to poznam z vlastnej skusenosti - tam by som isiel po zaveseni motora (vpravo hore) a zaveseni prevodovky (spodny zaves na napravnici a horny pod bateriou).
4dv_12-2008_he-2.0-107kw_strieborno-hrdzavy_ghia
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 19.03.2013 06:38
- Bydliště: České Budějovice
Re: Neklidný chod, otáčky motoru
rofek - moc díky za odpověď, podívám se na to
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 19.03.2013 06:38
- Bydliště: České Budějovice
Re: Neklidný chod, otáčky motoru
rofek: Tak škrtící klapka je vyčištěna a je to velká změna, vše funguje tak, jak má, takže ještě jednou moc děkuji, tvá rada udělala jednoho člověka o moc šťastnějším 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti