Stránka 1 z 1

Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 12.03.2008 23:04
od vcedula
Nebudem sa tu dlho rozpisovat, tak ako to mam zvykom... :roll:
Uz davno ma zaujimalo, ako by som teoreticky porovnal jednotlive motory pouzivane vo Focusoch mk2. Tak som si zozbieral udaje, ako napriklad priebehy krutiacich momentov, prevodove stupne a ich sprevodovanie, dopocital som si vykon a spravil grafy.

- priebeh krutiaceho momentu (priebeh podla otacok motora)
- vykon motora (priebeh podla otacok motora)
- sila posobiaca na napravu pri jednotlivych prevodoch. Tu by som vysvetlil snad len to, ze benzinove prevodovky su sprevodovane kratsie ako dieselove, teda na jedno otocenie kolesa je potrebne viac otacok benzinoveho motora ako dieseloveho motora, cim vlastne krutiaci moment na napravu sa u benzinoveho motora zvysuje a u nafty znizuje.

Chcel som sa len s tym podelit, ked som to uz spravil. Kto ma zaujem, zaslem mu aj Excel s udajmi, z ktorych som vychadzal.
Krutiaci moment
Krutiaci moment
Priebeh vykonu
Priebeh vykonu
Sila na prevodoch 2.0 Duratec
Sila na prevodoch 2.0 Duratec
Sila na prevodoch 1.6 Ti-VCT
Sila na prevodoch 1.6 Ti-VCT
Sila na prevodoch 1.8 TDCI
Sila na prevodoch 1.8 TDCI

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 12.03.2008 23:07
od vcedula
este pokracujem
Sila na prevodoch 2.0 TDCI
Sila na prevodoch 2.0 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 1.6 Ti-VCT
porovnanie 2.0 Duratec a 1.6 Ti-VCT
porovnanie 2.0 Duratec a 1.8 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 1.8 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 2.0 TDCI
porovnanie 2.0 Duratec a 2.0 TDCI
porovnanie 1.6 Ti-VCT a 1.8 TDCI
porovnanie 1.6 Ti-VCT a 1.8 TDCI

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 07:41
od zewl
hmmm, hezke 8O 8O Skoda, ze nemas neco podobneho pro starsi modely a motory...

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 08:54
od mehturt
Co je to sila na napravu? Nejak mi ta jednotka (Nm) a velicina (sila) nejdu dokopy..
Inac velmi pekne (y)

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 09:21
od vcedula
nie som v tomto studovany, tak sa nechcem hadat ani vysvetlovat odborne vyrazy. Bral som to tak, ze ak ma motor krutiaci moment 250 Nm a pustis tento krutiaci moment cez prevodovku, ktora potrebuje na jedno otocenie vystupneho hriadela 4 otocky vstupneho hriadela, tak na vystupnom hriadeli budes mat "tah" 150 * 4 = 600 Nm. Takze na hnanu napravu posobi tah 600 Nm.

Neviem ako sa to odborne vola, som laik, ale myslim (aj dufam), ze toto pravidlo nasobenia tu plati.

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 09:23
od vcedula
zewl: ked zozenies udaje o motoroch a prevodovkach (graf priebehu krutiaceho momentu a prevodove pomery prevodoviek), tak to pre teba spravim :)

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 09:30
od mehturt
Nie je to tiez krutiaci moment?

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 13.03.2008 09:41
od vcedula
logicky asi hej, ale po poslednej hadke na auto.cz uz neviem....

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 03.06.2008 09:19
od Obake
Mě se to moc líbí, ale nenašel jsem tam 1.6 TDCi od PSA? :cry: Můžeš mi prosím poslat tu tabulku na Obake@sendme.cz? 8O díky

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 05.11.2008 08:57
od Forny
vcedula píše:nie som v tomto studovany, tak sa nechcem hadat ani vysvetlovat odborne vyrazy. Bral som to tak, ze ak ma motor krutiaci moment 250 Nm a pustis tento krutiaci moment cez prevodovku, ktora potrebuje na jedno otocenie vystupneho hriadela 4 otocky vstupneho hriadela, tak na vystupnom hriadeli budes mat "tah" 150 * 4 = 600 Nm. Takze na hnanu napravu posobi tah 600 Nm.

Neviem ako sa to odborne vola, som laik, ale myslim (aj dufam), ze toto pravidlo nasobenia tu plati.
beru to z tveho prispevku:

i = 4 .... prevodovy pomer (oficialni nazev)

i = n1/n2 = D2/D1

kde:
n1 ... otacky vstupniho hridele
n2 ... otacky vystupniho hridele
D1 ... roztecny prumer ozubenych kol, kladky, atd... na vstupu
D2 ... roztecny prumer ozubenych kol, kladky, atd... na vystupu

pokud
i>1 .... prevod do pomala, kroutici moment se zvetsuje
i<1 .... prevod do rychla, kroutici moment se zmensuje

POZOR: kazdy prevod ma ucinnost a ta je mezi 0,94 - 0,98 takze je nutno brat i ucinnost diferencialu. Zadny prevod neni dokonaly, vzdy se tam neco z vykonu ztrati - trenim prevod na teplo.

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 05.11.2008 10:47
od KubaU
Hezké, škoda, že tam není můj motor :cry:

Abych si jen nestěžoval, tohle jsem po předlouhém hledání našel. Motor je stejný, samozřejmě převody jsou irelevantní, protože je to z Pažouta 207CC.

Re: Grafy motorov a ich porovnanie

Napsal: 30.11.2008 11:51
od Norbert
Aj mne to sedí, podľa toho predchádzajuceho grafu Peugeota, hlavne ma zaujímalo rozmedzie otáčok v rýchlostiach okolo 80-130km/h. Bol som v tom, že ich mám pri 130km/h nejak viac, preto sa mi pozdávala v poslednom čase nejaka vyššia spotreba. Asi to bude v niečo inom. 5,6 litra, v minulosti som bol pod 5l. Tak neviem