Stránka 1 z 11

Zvuk po vypnutí motoru Ford Focus 1.8TDCI

Napsal: 04.05.2006 19:19
od EL
Je to normální, když po vypnutí motoru u FOFO 1.8 TDCI je slyšet někdy
jako by hučení od motoru se snižující se intenzitou až po ticho během pár sekund? Po delším chodu motoru to lze slyšet, po kratším chodu ne.

Napsal: 04.05.2006 19:51
od boss99
Myslim ze mi to taky dela, jeste to dneska poslechnu a napisu.

Napsal: 04.05.2006 20:08
od Tad
Já mám sice TDDi ale dělá mi to taky, a spíš když sem měl předtím puštěnou klimu,myslim že je to v pořádku

Napsal: 04.05.2006 20:56
od sidik
Možná blbý nápad, ale neni to prostě jen větrák chladiče, který ještě chvíli běží, než ho termostat vypne? To snad dělá každé auto, ne?

Napsal: 05.05.2006 00:30
od Vodik
To mě spíš štve při vypnutí motoru takové plechové zarachocení. Za jízdy nic nerachotí tak nevím, co to může být. Vypadá to jako nějakej kryt či co.???

Napsal: 05.05.2006 18:34
od Ahmed
Mi to dela taky u TDDi, ale vetrak to neni, je to spis takove huceni, jako by ti dobihal nejaky motor :o

Napsal: 05.05.2006 21:11
od foki
Vodik píše:To mě spíš štve při vypnutí motoru takové plechové zarachocení. Za jízdy nic nerachotí tak nevím, co to může být. Vypadá to jako nějakej kryt či co.???
odesel ti setrvak .

Napsal: 08.05.2006 23:48
od Vodik
Jakej setrvák? A co by s ním mělo být? Doufám, že to není nic vážného a akutního.

Napsal: 09.05.2006 00:19
od foki
Vodik píše:Jakej setrvák? A co by s ním mělo být? Doufám, že to není nic vážného a akutního.
bude to rachtat vic a vic nevim co to udela pak , vzdy jsem to menil jak to zacalo , stoji asi 12000k . je uvolnenej . tam jsou dve takovy desky na pruzinach a ty maji jit ztuha , a kdyz se uvolni tak vlastne narazi kov na kov a chrasti to po nastartoivání , tahle zkusenost me stala asi 10000k nez jsem to zjistil ( menil jsem vsechny kladky vcetne serva a klima ) a pak uz jsem nevedel co to muze byt tak jsem vyndal prevodovku , zavyklal setrvakem a to byl ten samej zvuk , dal jinej a pohoda

Napsal: 09.05.2006 07:27
od Vodik
To jsi mě teda fakt nepotěšil, jestli je to tak jak píšeš. Je možný, aby se to projevilo u auta, který má najeto 35 tis km? Mě to teda dělá jen při vypínání motoru. Musím to tedy ještě jednou s něčí pomocí poslechnout.

Napsal: 09.05.2006 08:01
od foki
me to delalo pri 34000km

Napsal: 09.05.2006 20:17
od Vodik
Tak jsem zjistil, že to dělá jen když je motor zahřátý. Zajímalo by mne, jestli je to tedy ten setrvák, jestli se s tím dá normálně jezdit, a jestli okamžitým neodstraněním závady nemůže dojít k nějaké větší škodě. Jsem totiž koupí Fíkuse pěkně zadluženej. Oprava za nějakých 12 tis u mě teď nepřipadá v úvahu. Leda že by to šlo nějak na záruku. Jenže auto jsem koupil v Německu a nemám servisní knížku. Tak nevím, jestli by se dala záruka uplatnit. Ten zvuk není nějak výraznej, moje manželka říká, že "slyším trávu růst". Ale to víš, nový auto, vadí mi každyý ťuknutí nebo vrznutí. Ještě bych Tě chtěl Foki poprosit, jestli by jsi mi nemohl poslat nějaký vyobrazení toho setrváku, ať jsem trochu v obraze. Třeba mikrofiš. Předem díky.

Napsal: 10.05.2006 15:44
od Krabator
Ještě k původní otázce Ela. Hluboce jsem se zaposlouchal do zvuků, které vydáva motor TDCi po vypnutí a zaslechl jsem jen jakoby doběh nějaké pohyblivé části, jako když vypneš el. motorek a on se ještě setrvačností sekundu točí. Bylo to po 70 km dálnice, částečně i s klimou. Připadá mi to uplně normální,kdybych se na to nesoustředil tak si toho ani nevšimnu. Je to šelest s pozvolna snižující intenzitou asi 1-2 vteřiny.

Napsal: 10.05.2006 21:31
od Chlumacek
Mám stejný problém. Když je motor zahřátý, tak po nastartování se ozve takový kovový rachot jako když se oklepe nějaký kovový kryt.Když je motor studený, tak to nedělá. Pak už při zapnutém motru nic slyšet není. Taky mě zajímá jestli je to tedy ten setrvák a jak náročná je výměna a co by to mohlo udělat, když se to neopraví hned? A není to divný, že odchází tak brzy? 12 000 k je dost.

Napsal: 12.05.2006 14:49
od Vodik
Čéče, na to nám asi nikdo neodpoví.